Данный материал направленина активизацию лексики по теме " Изучение английского языка";совершенствование навыков устной речи и аудирования; тренировка грамматических навыков; расширение кругозора и воспитание толерантности.Ролевая, познавательно-развлекательная форма подачи учебного материала поможет учителю расширить лексический запас школьников,углубить их знания по грамматике,развить навыки активного говорения.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«КВН по теме " Изучение английского языка" »
КВН (тема «Изучение английского языка»)
Цели: активизация лексики по теме «Изучение английского языка»; совершенствование навыков устной речи и аудирования; тренировка грамматических навыков; расширение кругозора и воспитание толерантности.
Оборудование: карточки с заданием для капитанов; жетоны; задание на карточках «Дополни рассказ» для двух команд.
Ход мероприятия
Организационный момент
Good morning, children! (Good morning, Maria Petrovna!)
I am glad to see you. (We are glad to see you too.)
Today we shall have a competition of two teams. The topic of our competition is “Learning the English Language”. It’s time to find out the names of your teams.
Учитель сообщает учащимся о проведении КВНа по теме Изучение английского языка». Ученики должны заранее разделиться на две команды, выбрать капитанов и придумать названия командам (домашнее задание для команд). За каждое правильно выполненное задание команды получают определенное количество баллов. Побеждает команда, которая наберет больше баллов. В начале мероприятия ведущий представляет членов жюри, которые будут оценивать выполнение командами различных заданий. Учащиеся, которые не являются членами команд, могут подготовить художественные номера, которые включаются между конкурсами КВНа.)
Конкурс «Представление команд»
Команды по очереди выходят на сцену и представляют свое название, девиз и эмблему. Жюри оценивает данный конкурс по пятибалльной системе. Название команды должно быть связано с темой мероприятия.
Конкурс «Разминка»
The first task for our teams is to agree or disagree with my statements. If the statement is false, correct it, please. If it is true, repeat it after me. Our teams will do this task one by one.
(Командам предлагается по очереди выразить согласие или несогласие с утверждениями ведущего. Данное задание может быть предъявлено командам в двух вариантах: ведущий зачитывает утверждения или команды вытаскивают карточки с утверждениями, разложенными на столе текстом вниз. Если команда не справляется с выполнением задания, то право ответа получают соперники. За каждый правильный вариант команда получает один жетон.)
Примерные утверждения
American English doesn’t differ from the English spoken in Great Britain. {It is false. American English differs from the English spoken in Great Britain.)
There are two English-speaking countries in the world. {It is false. There are not two English-speaking countries in the world.)
English has taken the position of the world language. (It is true. English has taken the position of the world language.)
There are many borrowings from other languages in English. (It is true. There are many borrowings from other languages in English.)
The English language has a vocabulary of about 300,000 words. (It is false. The English language has a vocabulary of about 500,000 words.)
All dictionaries are always made in two languages. (It is false. Some dictionaries are made in two languages.)
Some words came to Russian from English. (It is true. Some words came to Russian from English.)
There are thirty-six letters in the English alphabet. (It is false. There are twenty-six letters in the English alphabet.)
English is one of the most popular foreign languages in Russia. (It is true. English is one of the most popular foreign languages in Russia.)
People who speak English have worse job opportunities. (It is false. People who speak English have better job opportunities.)
750 million people all over the world speak English as a mother tongue. (It is false. Half of 750 million people all over the world speak English as a mother tongue.)
English is the official language of the Olympics. (It is true. English is the official language of the Olympics.)
One quarter of the world’s mail and its telexes and telegrammes is in English. (It is false. Three quarters of the world’s mail and its telexes and telegrammes are in English.)
14. English is one of the richest languages of all of the 2,700 languages of the world. (It is true. English is one of the richest languages of all the 2,700 languages of the world.)
IV. Конкурс «Вопросы и ответы»
There are many ways of learning a foreign language. Many people learn English outside their school or after their classes. Ask your friends what they do to master the English language and then keep and brush it up.
(Для проведения следующего конкурса учитель предлагает командам составить в течение 2—3 минут 4—6 вопросов для соперников по теме «Изучение английского языка». По истечении отведенного времени команды по очереди зачитывают вопросы и предлагают соперникам ответить на них. Учителю необходимо следить, чтобы на вопросы отвечали разные члены команды. За правильный вопрос или ответ команда получает по одному жетону.)
Конкурс «Вопросы и ответы»
There are many ways of learning a foreign language. Many people learn English outside their school or after their classes. Ask your friends what they do to master the English language and then keep and brush it up.
(Для проведения следующего конкурса учитель предлагает командам составить в течение 2—3 минут 4—6 вопросов для соперников по теме «Изучение английского языка». По истечении отведенного времени команды по очереди зачитывают вопросы и предлагают соперникам ответить на них. Учителю необходимо следить, чтобы на вопросы отвечали разные члены команды. За правильный вопрос или ответ команда получает по одному жетону.)
Примерные вопросы и ответы
Do you have grammar drills every day? (Yes, I do. I have grammar drills every day.)
Have you ever had a pen friend and written letters to him? (No, I haven’t. I haven’t had a pen friend. I have never written letters to a pen pal.)
How many words can you learn at a time? (lean learn eight words at a time.)
Did you watch educational programmes in English last month? (No, I did not. I didn’t watch educational programmes last month.)
Does your friend like to sing songs and play games in English? (Yes, he does. My friend likes to sing songs and play games in English.)
Will you go to an English-speaking country in the future? (Yes, I shall. I shall go to an English-speaking country in the future.)
You went to the international summer camp last year, didn’t you? (Yes, I did. I went to the international summer camp last year.)
Do you prefer to translate texts or poems from English into Russian? (I prefer to translate texts from English into Russian.)
Must pupils learn dialogues in English by heart? (I think pupils must learn dialogues in English by heart.)
10. Is it easy to learn new words in isolation? (No, it is not. It’s easy to learn new words in context.)
V. Конкурскапитанов
I want our captains to go to the blackboard. They will get a special task. They’ll have to complete the sentences with the “speaking”verbs.
Во время подготовки участников предыдущего конкурса капитаны двух команд получают карточки с заданием. Время на подготовку капитанов — 5 минут. За правильное выполнение задания капитан каждой команды может получить 4 жетона.)
Примерные задания для капитанов
Complete the sentences with the correct form of these words: march, recall, reply, say, shout, speak, stagger, tell, trudge, whisper.
Can your brother... Italian?
The teacher asked the easy question and the girl...
She has never... me about that problem.
The woman... that the baby was sleeping.
He had a sore throat. He could only...
They... it is important to know foreign languages.
Don’t... at your cousin. She is afraid of you.
8.1 didn’t manage to... home because I was injured in the road accident.
9. That man told me he had met you before but he couldn’t... your name
It’s time to read the story and complete it with the words in bold type. It’s interesting to find out if you know the English grammar well. You’ll have 5 minutes and 12 gaps in the text to complete. Are you ready? Start then.
(Каждая команда получает задание на карточке, на выполнение которого отводится 5 минут. Во время выполнения задания учитель может включить спокойную музыку. После выполнения задания команды сдают карточки на проверку жюри. За данное задание команда получает максимально 6 баллов.)
Примерное задание на карточке
I started learning English when I (1)... in Secondary School. I didn’t find it easy but my teacher advised me to listen to songs and (2)... books in English at my spare time and that helped me a lot in learning English.
I have (3)... English for four years and I have been in England now (4)... six weeks. Since I arrived I (5)... quite a lot of new words but I still find the English grammar difficult. While I’m in England (6)... improve my speaking and learn to be (7)...
My father, who works in a hotel, wants (8)... and write English fluently so that I can help him in his business. But if I (9)... in the hotel, I won’t be able to go to university to study law. When people ask me what
... to do, I usually tell them that my dream is to be a lawyer.
Now I’m in England and I’m enjoying the chance of meeting people
from all over the world. I’ve made lots of good friends and I hope I’ll
... to go and see them in their countries. Sometimes I wish I (12)... speak more languages - but then I think of all the grammar I would have to learn!
be able been learning can could
do I want during for have learnt
I’d like to I like I want learning
me to speak more accurate most accurately read
reading since that I speak to be able
was went will work work
Ключи: 1. was; 2. read; 3. been learning; 4. for; 5. have learnt; 6. I’d like to; 7. more accurate; 8. me to speak; 9. work; 10. I want; 11. be able; 12. could.
Конкурс «Домашнее задание»
Команды представляют художественные номера по теме «Изучение английского языка».
Подведение итогов
Thank you for your work, children. You were so active today. Ihope you liked our competition very much. It is interesting to find out what team is the winner today. Congratulations! The lesson is over. Goodbye, my dear friends.