kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Разработка урока «Умножение и деление чисел на 10, 100»

Нажмите, чтобы узнать подробности

Этот урок обсуждался на собрании методической ассоциации младших классов. Курс основан на этапах «Священный урок» и предназначен для электронного укрепления знаний учащихся с помощью методов «Черный ящик», «Меню», «Тест знаний», «Тайный ящик», мультимедийных приложений. Соответствующий возрасту, основанный на требованиях ГОС. Этот курс разработки рекомендуется для использования в 3-м классе.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Разработка урока «Умножение и деление чисел на 10, 100»»



Kattaqo`rg`on shahar XTBga qarashli

18-umumta`lim maktabi

boshlang`ich ta`lim o`qituvchisi

Adilova Gulnoza Tursunovnaning

matematika fanidan 3-sinflar uchun

tayyorlagan bir soatlik ochiq




Mavzu: “Sonni 10 ga , 100 ga ko’paytirish va bo’lish” mavzusida tayyorlagan  1 soatlik

 

 

 

 

Ushbu dars ishlanma boshlang’ich  sinflar metod birlashmasining  yig’ilishida   ko’rib chiqildi. Dars ishlanma  “Dars muqaddas” bosqichlari asosida bo’lib  “Qora quti”,  “Menyu” metodlari, “Bilimdonlar sinovi”, “Sirli sandiq” o’yinlari, multimedia ilovalaridan  foydalangan holda elektron usulda  o’quvchilar  bilimini mustahkamlash uchun tayyorlangan.  DTS talablari asosida, o’quvchilar yoshiga mos.

Ushbu dars ishlanma  3-sinflarda foydalanish  uchun    tavsiya etiladi.

 

         Metod birlashma  rahbari:____                      

Dars muqaddas

Matematika fani juda qiziq ekan ,
Ancha muncha aqlni devona qilar ekan .
Undagi qo’shuv , oluv kishini o’ylatarkan ,
Ko’paytiruv va bo’luv yurakni o’ynatarkan .

Mavzu: “Sonni 10 ga , 100 ga ko’paytirish va bo’lish”.

Maqsad:

Ta’limiy maqsad: O’quvchilarni o’quv materialining mazmunini bilishga,  sonni 10,100 ga ko’paytirish va bo’lish yuzasidan  bilimlarini o’zlashtirish va amalga tadbiq qila olishga o’rgatish.

Tarbiyaviy maqsad: O’quvchilarni  ona yurtimiz baxtu iqboli va buyuk kelajagi yo’lida xizmat qilishga o’rgatish. Fan asoslarini o’zlashtirish orqali uning mazmunida yotgan g’oyalar, dunyoqarashlar ta’sirida o’zining shaxsiy sifatlarini, e’tiqodlarini shakllantirish. Sinfda do’stona munosabatni, o’zaro hamjihatlikni kuchaytirish.

     Rivojlantiruvchi maqsad: Dars jarayonida shaxsning aqliy kamolotini, qobiliyatini o’qishga, mehnatga bo’lgan munosabatini rivojlantirish. Mantiqiy fikrlash, analiz, sintez, taqqoslash, xulosa chiqarish  qobiliyatlarini o’stirish.

Dars turi: O’quvchilarning bilim, ko’nikma va malakalarini rivojlantiruvchi; umumlashtiruvchi. Multimediali dars.

 Dars usuli: Zamonaviy, kichik guruhlarda ishlash, “Qora quti”,  “Menyu” metodlari, “Bilimdonlar sinovi”, “Sirli sandiq” o’yinlari, multimedia ilovalari.

Dars jihozi: Mavzuga mos  rasmli ko’rgazma, tarqatmalar,  elektron dars namunasi, AKT.

Darsning borishi.

I.Tashkiliy qism: navbatchi axboroti. Darsni tashkillash.

Darsimiz:  Matematika.

Shiorimiz: Matematika fanlar ichra shoh,

                    Uning sirlaridan bo’lamiz ogoh.

Maqsadimiz:

Maqsadimiz bahordek,

Qalblar bo’lsin beg’ubor.

Eng yuksak marralarga,

Biz bo’laylik sazovor.

Dars davomida quyidagi qoidalarga rioya qilish kerak bo’ladi:

-Bolajonlar, biz uchun eng muqaddas nimalar bor?

-Vatan.

-Oila -Ota-ona –Ustoz  -Do’stlar

-Dars muqaddasdir.

  1. O’tgan mavzuni mustahkamlash. Uy vazifasini tahlil qilish. 661-misol va 662-masala.

O’tgan darslar takrori,

Bilimlar poydevori.

Qatorlarga masalalar orqali topshiriq berish. (Multimedia orqali)

1-qator:

Yechish:  1)  50 ∙2 = 100  km

2)   35∙ 2 =70  km

3)   100+70 =170  km

Javob : 170 km masofani bosib o’tgan.

2-qator:   (multimediali )

Yechish:   110: 10= 11 kmdan

Javob: 1 minutda 11 km masofani bosib o’tgan

3-qator:  (multimediali )

O’tilgan mavzular yuzasidab berilgan qoidalar yoddan misollar orqali tushuntirilib  aytib beriladi

Dam olish daqiqasi:  

 

Dam olishni bilamiz,

Doim sog’lom bo’lamiz.

O’rnimizdan turamiz,

Asta joyda yuramiz.

Qo’llarni ko’taramiz,

So’ngra chapak chalamiz.

Qo’llarni tushuramiz.

Boshni o’ngga va chapga ,

Aylantirib olamiz.

Chiniqtirib tanani,

Yana kuchga to’lamiz


III. Yangi mavzu: 

Yangi mavzu-yangi dunyo,

Unda bordir mimg-ming ma’no.

Daftar bilan ishlanadi. Raqamlar namunasi o’tkaziladi. Matematik diktant.

     25 bilan 4 ning ko’paytmasini toping.

    45 bilan 2 ning ko’paytmasini toping.

    28 bilan 7 ning bo’linmasini toping.

   54 bilan 6 ning bo’linmasini toping.

668-masalani darslikdan o’qitish. Qisqa shartini tuzdirish.

 

Berilgan:

Bir to’pi-28 m gazlama

10 to’pi — ? m gazlama

 Yechish: 1)  28∙10=  280 (m)

Javob:  280 m gazlama

Masalaning berilishi va yechimini daftarga yozish.

Dam olish daqiqasi. . Nafas olish mashqi. (Multimediali)

712- masala.  (mantiqiy)

Matematika  aqlni tarbiyalaydi ,

 Mantiqiy fikrlashga o’rgatadi.

4 ta  5 raqamidan 3 hosil qila olasizmi?

  (5+5+5):5=3

Savol: Agar bu ifodaga qavs qo’ymasa nima bo’ladi? Qo’ymaslik mumkinmi?

  1. Mustahkamlash:

Mustahkamlab mavzuni,                                                Boyitamiz bilimni.

“QORA  QUTI” METODI

Ta’lim jarayonida mazkur metodni qo‘llashdan maqsad o‘quvchilar tomonidan mavzuni puxta o‘zlashtirishga erishish bilan birga ularni faollikka undash, ularda hamkorlikda ishlash, ma’lum vaziyatlarni boshqarish hamda mantiqiy tafakkur yuritish ko‘nikmalarini shakllantirishdan iborat. Metoddan foydalanishda quyidagi harakatlar tashkil etiladi:

  • o‘quvchilar juftlikka biriktiriladi;

  • juftliklarga mavzu mohiyatini yorituvchi asosiy tushunchalar (tayanch so‘zlar, sanalar, belgilar, raqamlar va . . . ) ni kartochkalarga qayd etish vazifasi yuklanadi;

  • o‘qituvchi o‘quvchilar bilan hamkorlikda guruhlar tomonidan topshiriqning bajarilishini tekshiradilar;

  • topshiriqni to‘g‘ri bajargan guruhning bir a’zosi o‘qituvchi rolini bajaradi va topshiriqning yechimini yozuv taxtasiga yozadi;

  • sinf o‘quvchilari yozuv taxtasida qayd etilgan fikrni sharhlaydilar (tayanch so‘zlar, sanalar, belgilar, raqamlar va . . .qanday ma’noni anglatishini aytadilar);

  • to‘g‘ri javob bergan o‘quvchi o‘qituvchi rolini bajarib, juftliklarga  mavzu mohiyatini yorituvchi sxema, jadval yoki tasvir yaratishni topshiradi va o‘qituvchi yordamida topshiriqning bajarilishini tekshiradi.

 

Masalan:  50,60,20,30,80,40 sonlarini 10 ga ko’paytiring va bo’ling

200, 300 500, 700,900,1000 sonlarini 100 ga bo’ling.

Natijalar topilgach, doskada bajariladi va qoidalar asosida tushuntirib tahlil qilib beriladi

 

— Multimedia orqali “Sirli sandiq” o’yinini o’tkazish.

-“Menyu” metodi orqali  uzunlik, vaqt va og’irlik o’lchovlari haqidagi bilimlarini mustahkamlash.


 V.Darsni yakunlash.  Rag’batlantirish, baholash


  1. Uyga topshiriq. 670-671 misol va masalaning sharti tushuntirib beriladi



Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Начальные классы

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 3 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Разработка урока «Умножение и деление чисел на 10, 100»

Автор: Адилова Гулноз Турсуновна

Дата: 24.03.2020

Номер свидетельства: 544016

Похожие файлы

object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(97) "Разработка урока  "Действия с рациональными числами" "
    ["seo_title"] => string(53) "razrabotka-uroka-dieistviia-s-ratsional-nymi-chislami"
    ["file_id"] => string(6) "105364"
    ["category_seo"] => string(10) "matematika"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1402844554"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(184) "Разработка интегрированного урока на тему:"Письменное умножение многозначных чисел на однозначное""
    ["seo_title"] => string(112) "razrabotka-intieghrirovannogho-uroka-na-tiemu-pis-miennoie-umnozhieniie-mnoghoznachnykh-chisiel-na-odnoznachnoie"
    ["file_id"] => string(6) "257729"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1448377608"
  }
}
object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(99) "Методическая разработка урока математики во 2 классе. "
    ["seo_title"] => string(58) "mietodichieskaia-razrabotka-uroka-matiematiki-vo-2-klassie"
    ["file_id"] => string(6) "173452"
    ["category_seo"] => string(10) "matematika"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1423996316"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(176) "Разработка урока по математике "деление и умножение многозначных чисел" 4 класс. УМК Перспектива"
    ["seo_title"] => string(80) "razrabotka_uroka_po_matematike_delenie_i_umnozhenie_mnogoznachnykh_chisel_4_klas"
    ["file_id"] => string(6) "582852"
    ["category_seo"] => string(10) "matematika"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1623126737"
  }
}
object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(165) "Конспект урока-путешествия по математике "Устное умножение и деление чисел в пределах 1000»"
    ["seo_title"] => string(80) "konspiekt_uroka_putieshiestviia_po_matiematikie_ustnoie_umnozhieniie_i_dielienii"
    ["file_id"] => string(6) "357515"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1478796931"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства