kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

"Нумерация. Цифры от 1 до 10"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данная разработка сосответсвует фгос.  В ней представлен урок, прказывающий как объяснить детям материал

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«"Нумерация. Цифры от 1 до 10"»

Вы услышите разговор в магазине подарков. Для каждого предложения выберите из выпадающего списка концовку, соответствующую содержанию разговора. К каждому предложению подходит только одна концовка. Аудиотекст прозвучит 2 раза. При повторном прослушивании проверьте себя. У Вас есть 45 секунд, чтобы ознакомиться с предложениями.

 

А. The shopping list is _________.

1. on the fridge door 2. in the pocket 3. on the table

 

B. Paul is going to buy _________.

1. a kilo of carrots, potatoes and tomatoes 2. half a kilo of carrots, potatoes and tomatoes 3. two kilos of carrots, potatoes and tomatoes

 

C. Mary says that she needs lots of apples for _________.

1. to make a cake 2. the children’s lunches 3. apple juice

 

D. According to the shopping list Paul also needs to buy _________.

1. orange juice and milk 2. oranges and milk 3. apples and oranges

 

E. Mary says that boys like _________.

1. lemonade 2. apples 3. chocolate

 

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

 

A

B

C

D

E





https://uchebnik.mos.ru/catalogue/material_view/atomic_objects/8602716



1. Translate into Russian.

1 . The buyers want to know our terms of payment.
2 . This is for you to decide.
3 . The plan of our work will be discussed at the meeting to be held on May 25.
4 . To walk in the garden was a pleasure.
5 . Jane remembered to have been told a lot about Mr. Smith.
6 . I felt him put his hand on my shoulder.
7 . This writer is said to have written a new novel.
8 . She seems to be having a good time at the seaside.
9 . They watched the boy cross the street.
10 . To advertise in magazines is very expensive.
11 . He proved to be one of the cleverest students at our Institute.
12 . He knew himself to be strong enough to take part in the expedition.
13 . To see is to believe.
14 . He is sure to enjoy himself at the disco.
15 . To tell you the truth, this company has a very stable position in the market.

2. Put “to” before the infinitive where it is necessary.

1 . My son asked me … let him … go to the club.
2 . You must make him … practice an hour a day.
3 . She was made … repeat the song.
4 . He is not sure that it can … be done, but he is willing … try.
5 . Let me … help you with your work.
6 . She asked me … read the letter carefully and … write an answer.
7 . You ought … take care of your health.
8 . I looked for the book everywhere but could not … find it.
9 . He was seen … leave the house.
10 . We had … put on our overcoats because it was cold.
11 . The man told me not … walk on the grass.
12 . Have you heard him … play the piano?
13 . You had better … go there at once.
14 . I would rather not … tell them about it.
15 . We shall take a taxi so as not … miss the train.

3. Use the appropriate form of the infinitive.

1 . They want (to take) to the concert by their father.
2 . I am glad (to do) all the homework yesterday.
3 . This plant is known (to produce) tractors.
4 . He wants his son (to become) a lawyer.
5 . The enemy army was reported (to overthrow) the defense lines and (to advance) towards the suburbs of the city.
6 . He seems (to know) French very well: he is said (to spend) his youth in Paris.


7 . You had better (to call) our distributors at once.
8 . We are happy (to invite) to the party.
9 . That firm is reported (to conduct) negotiations for the purchase of sugar.
10 . It seemed (to snow) heavily since early morning: the ground was covered with a deep layer of snow.
11 . He didn’t hear me (to knock) at the door.
12 . I want (to inform) of her arrival.
13 . Our sportsmen are proud (to win) the cup.
14 . He is known (to work) on the problem for many years.
15 . The representative of the firm asked for the documents (to send) by air mail.


4. Put “to” where necessary.

1. I think you ought … apologize.
2. Make him … speak louder.
3. Help me … carry this bag.
4. My son asked me … let him … go to the theatre.
5. I must … go to the country.
6. It cannot … be done to-day.
7. She asked me … read the letter carefully and … write an answer.
8. The man told me not … walk on the grass.
9. Let me … help you with your work.
10. She ought … take care of her health.
11. We had better … stop to rest a little.
12. I don’t know what … do.
13. He was seen … leave the house.
14. We have come … ask whether there is anything we can … do.
15. We heard the siren … sound and saw the ship … move.
16. I cannot … go there now, I have some work … do.
17. During the crossing the passengers felt the ship … toss.
18. You must make him … practice an hour a day.
19. He is not sure that it can … be done, but he is willing … try.
20. I looked for the book everywhere but could not … find it.
21. He said that she might … come in the evening.
22. She was made … repeat the song.
23. Would you rather … learn shorthand than typewriting?

5. Translate into Russian.

1. I called every morning to see if there was any news.
2. We stopped to have a smoke.
3. He came here to speak to me, not to you.
4. The car was waiting at the door to take them to the station.
5. To explain the problem he drew diagrams all over the blackboard.


6. The steamship “Minsk” was chartered to carry a cargo of timber from St.Petersburg to Hull.
7. Under clause 35 the charterers were to supply the steamer with icebreaker assistance to enable her to enter or to leave the port of loading.
8. To meet the increased demand for industrial goods, a great number of new shops have been opened in the towns.
9. The first lot is ready for shipment, but to economize on freight we have decided to ship it together with the second lot.
10. Please send us your instructions at once to enable us to ship the machines by the 20th of May.

6. Translate into English using the Objective Infinitive Construction (Coplex Object) where possible.

1. Он хочет, чтобы мы пришли к нему сегодня.
2. Я хотел бы, чтобы вы подождали меня здесь.
3. Он хочет, чтобы его сын стал врачом.
4. Он хочет, чтобы его послали в С.-Петербург на конференцию.
5. Она хочет, чтобы ее пригласили на вечер.
6. Мы не хотели, чтобы нас прерывали.
7. Хотите ли вы, чтобы я вам помог?
8. Я хочу, чтобы его статья была опубликована.
9. Доктор не хочет, чтобы вы ехали на юг.
10. Он хочет, чтобы груз был застрахован.
11. Она не любит, чтобы дети готовили уроки вечером.
12. Она любит, чтобы обед был вовремя.
13. Он не любит, когда его прерывают.
14. Он хочет, чтобы ему задавали вопросы.

7. Make infinitives (add “to”) or gerunds (add “-ing”) of the verbs in brackets to make the following sentences grammatically correct.

1. When I’m tired, I enjoy ... television. It’s relaxing. (watch)
2. It was a nice day, so we decided ... for a walk. (go)
3. It’s a nice day. Does anyone fancy ... for a walk? (go)
4. I’m not in a hurry. I don’t mind ... (wait)
5. They don’t have much money. They can’t afford ... out very often. (go)
6. I wish that dog would stop ... It’s driving me mad. (bark)
7. Our neighbour threatened ... the police if we didn’t stop the noise. (call)
8. We were hungry, so I suggested ... dinner early. (have)
9. Hurry up! I don’t want to risk ... the train. (miss)
10. I’m still looking for a job but I hope ... something soon. (find)

8. Complete the following sentences with infinitives (add “to”) or gerunds (add “-ing”) of the verbs below to make them grammatically correct.

answer apply be be listen make see try use wash work write

1. He tried to avoid ... my question.
2. Could you please stop ... so much noise?
3. I enjoy ... to music.
4. I considered ... for the job but in the end I decided against it.
5. Have you finished ... your hair yet?
6. If you walk into the road without looking, you risk ... knocked down.
7. Jim is 65 but he isn’t going to retire yet. He wants to carry on ....
8. I don’t mind you ... the phone as long as you pay for all your calls.
9. Hello! Fancy ... you here! What a surprise!
10. I’ve put off ... the letter so many times. I really must do it today.
11. What a stupid thing to do! Can you imagine anybody ... so stupid?
12. Sarah gave up ... to find a job in this country and decided to go abroad.

9. Make infinitives (with or without “to”) or gerunds (add “-ing”) of the verbs in brackets to make the following sentences grammatically correct.

1. She doesn’t allow ... in the house. (smoke)
2. I’ve never been to Iceland but I’d like ... there. (go)
3. I’m in a difficult position. What do you advise me ...? (do)
4. She said the letter was personal and wouldn’t let me ...it. (read)
5. We were kept at the police station for two hours and then we were allowed ... (go)
6. Where would you recommend me ... for my holidays? (go)
7. I wouldn’t recommend ... in that restaurant. The food is awful. (eat)
8. The film was very sad. It made me ... (cry)
9. Carol’s parents always encouraged her ... hard at school. (study)




Правильные ответы: 1. Переведите на русский язык.

1 . Покупатели хотят знать наши условия платежа.
2 . Это вы должны решать.
3 . План нашей работы будет обсуждаться на собрании, которое состоится 25 мая.
4 . Гулять в саду было приятно.
5 . Джейн вспомнила, что ей много рассказывали о мистере Смите.
6 . Я почувствовал, как он положил руку на мое плечо.
7 . Говорят, что этот писатель написал новый роман.
8 . Она, кажется, хорошо проводит время на берегу моря.
9 . Они видели, как мальчик переходил улицу.
10 . Реклама в журналах очень дорогая.
11 . Он оказался одним из самых способных студентов нашего института.
12 . Он знал, что он достаточно вынослив, чтобы принять участие в этой экспедиции.
13 . Видеть — значит верить.
14 . Ему, несомненно, понравится на дискотеке.
15 . Честно говоря, эта компания имеет очень стабильное положение на рынке.

2. Поставьте, где нужно, “to” перед инфинитивом.

1. to, ~ | 2. ~ | 3. to | 4. ~, to | 5. ~ | 6. to, to/~ | 7. to | 8. ~ | 9. to | 10. to | 11. to | 12. ~ | 13. ~ | 14. ~ | 15. to

3. Используйте соответствующую форму инфинитива.

1 . to be taken
2 . to have done
3 . to produce
4 . to become
5 . to have thrown, to be advancing
6 . to know, to have spent
7 . call
8 . to have been invited
9 . to be conducting
10 . to have been snowing
11 . knock
12 . to be informed
13 . to have won
14 . to have been working
15 . to be sent

4. Поставьте частицу “to” там, где это необходимо.

1. to | 2. ~ | 3. ~ | 4. to, ~ | 5. ~ | 6. ~ | 7. to, to | 8. to | 9. ~ | 10. to | 11. ~ | 12. to | 13. to | 14. to,~ | 15. ~,~ | 16. ~, to | 17. ~ | 18. ~ | 19. ~, to | 20. ~ | 21. ~ | 22. to | 23. ~



5. Переведите на русский язык.

1. Я заходил каждое утро узнать, не было ли новостей.
2. Мы остановились покурить.
3. Он пришел сюда поговорить со мной, а не с вами.
4. Машина ждала их у дверей, чтобы отвезти на вокзал.
5. Чтобы объяснить задачу, он рисовал диаграммы на доске.
6. Пароход «Минск» был зафрахтован для перевозки груза леса из Петербурга в Галл.
7. По условию 32 наниматели судна должны были обеспечить пароход ледоколом для обеспечения его входа и выхода из порта погрузки.
8. Для обеспечения растущей потребности в промышленных товарах, в городах было открыто большое число новых магазинов.
9. Первая партия товара готова к отправке, но чтобы сэкономить на транспортных расходах, мы решили отправить ее вместе со второй партией.
10. Пожалуйста, вышлите нам инструкции немедленно, чтобы мы имели возможность отправить станки к 20 мая.

6. Переведите на английский язык, испульзуя объектную инфинитивную конструкцию (сложное дополнение), где это возможно.

1. He wants us to come to him today.
2. I would like you to wait for me here.
3. He wants his son to become a doctor.
4. He wants to be sent to St. Petersburg to a conference.
5. She wants to be invited to a party.
6. We didn’t want to be interrupted.
7. Would you like me to help you?
8. I want his article to be published.
9. The doctor doesn’t want you to go to the south.
10. He wants the cargo to be insured.
11. She doesn’t like the children to do their home task in the evening.
12. She likes to have her dinner on time.
13. He doesn’t like to be interrupted.
14. He wants to be asked questions.

7. Образуйте формы инфинитива (подставьте “to”) или герундия (прибавьте “-ing”) глаголов в скобках, чтобы следующие предложения стали грамматически правильными.

1. watching | 2. to go | 3. going | 4. waiting | 5. to go | 6. barking | 7. to call | 8. having | 9. missing | 10. to find

8. Дополните следующие предложения формами инфинитива (подставьте “to”) или герундия (прибавьте “-ing”) глаголов, данных ниже, чтобы они стали грамматически правильными.

answer apply be be listen make see try use wash work write
1. answering | 2. making | 3. listening | 4. applying | 5. washing | 6. being | 7. working | 8. using | 9. seeing | 10. writing | 11. being | 12. trying |

9. Образуйте формы инфинитива (с частицей “to” или без нее) или герундия (прибавьте “-ing”) глаголов в скобках, чтобы следующие предложения стали грамматически правильными.

1. smoking | 2. to go | 3. to do | 4. read | 5. to go | 6. to go | 7. eating | 8. cry | 9. to study |




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Математика

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 1 класс

Скачать
"Нумерация. Цифры от 1 до 10"

Автор: Кондратенко Елена Васильевна

Дата: 08.03.2021

Номер свидетельства: 574951

Похожие файлы

object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(127) "Программа факультатива: " Мир знаков и цифр" по математике во 2 классе. "
    ["seo_title"] => string(71) "proghramma-fakul-tativa-mir-znakov-i-tsifr-po-matiematikie-vo-2-klassie"
    ["file_id"] => string(6) "244475"
    ["category_seo"] => string(10) "vneurochka"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1445947726"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(139) "Презентация для урока по теме:" Закрепление у стной нумерации в пределах 1000" "
    ["seo_title"] => string(90) "priezientatsiia-dlia-uroka-po-tiemie-zakrieplieniie-u-stnoi-numieratsii-v-priedielakh-1000"
    ["file_id"] => string(6) "188069"
    ["category_seo"] => string(10) "matematika"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1426609395"
  }
}
object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(79) ""Закрепление устной нумерац  в пределах 1000" "
    ["seo_title"] => string(50) "zakrieplieniie-ustnoi-numierats-v-priedielakh-1000"
    ["file_id"] => string(6) "188040"
    ["category_seo"] => string(10) "matematika"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1426606724"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(69) "Урок - проект Тема: Римская  нумерация "
    ["seo_title"] => string(40) "urok-proiekt-tiema-rimskaia-numieratsiia"
    ["file_id"] => string(6) "112584"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1408740829"
  }
}
object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(82) ""Закрепление устной нумерации в пределах 1000" "
    ["seo_title"] => string(52) "zakrieplieniie-ustnoi-numieratsii-v-priedielakh-1000"
    ["file_id"] => string(6) "188020"
    ["category_seo"] => string(10) "matematika"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1426605845"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства