kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Слайд пед.технологии

Нажмите, чтобы узнать подробности

1. ЗАМОНАВИЙ  ЎҚИТИШ (ПЕДАГОГИК) ТЕХНОЛОГИЯЛАРИНИНГ МОХИЯТИ ВА МАЗМУНИ ТУҒРИСИДА

  

              “Технология” – юнонча “teche” сўзидан олинган бўлиб, маҳорат, санъат ва“logos” – сўз, таълимот маъносини англатади.

Технология деганда субъект томонидан объектга кўрсатилган таъсир натижасида субъектда сифат ўзгаришига олиб келувчи жараён тушунилади.   

Технология ҳар доим зарурий  воситалар ва шароитлардан фойдаланиб, объектга йўналтирилган мақсадли амалларни муайян кетма – кетликда бажаришни кўзда тутади.

        Хозирги пайтда “Педагогик технология”, “Таълим технологияси», “Ўқитиш технологияси”, шунингдек “Янги педагогик технологиялар”, “Илғор педагогик технология”, “Замонавий педагогик технологиялар”  “Замонавий таълим технологиялари” каби тушунчалар кўп ишлатилади. Бу атамаларнинг биронтасининг ҳали ўзбек тилида маромига етган таърифи ишлаб чиқилмаган.

21 аср  таълими талабларидан келиб чиқиб қарайдиган бўлсак, “Замонавий ўқитиш технологиялари” ёки “Замонавий педагогик технологиялар” атамаси юритилиши аниқроқ бўлади.


 

 

Замонавий ўқитиш (педагогик) технологияси-таълим жараёнига технологик ёндашув асосида бутун ўқитиш ва ўргатиш жараёнини ташкил этиш, амалга ошириш ва баҳолашнинг тизими бўлиб, унинг асосини таълим олувчиларнинг берилган шароитлар ва ажратилган вақт ичида ўқув мақсадларига кафолатли эришишларини таъминлаш ғояси ташкил этади.

Замонавий ўқитиш технологиялари шахсга йўналтирилган таълимга асосланади ва талабанинг шахси-ўқув жараёнининг марказий фигураси ҳисобланади.

АСОСИЙ ҒОЯ

Таълимнинг янги парадигмаси

таълим олувчи                дарслик            таълим берувчи

АСОСИЙ  ҒОЯ:

Анъанавий таълим      шахсга йўналтирилган таълим               

          эркинлаштирилган таълим

                                                                         

                         

 

 

               
   
 
   
 
 
 
   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Замонавий ўқитиш технологиялари шахсга йўналтирилган таълимга асосланади ва талабанинг шахси-ўқув жараёнининг марказий фигураси ҳисобланади.

  Шахсга йўналтирилган  замонавий таълимнинг назарий  асосларига қуйидагилар киради:

  • таълим олаётган шахсни ривожлантириш асосий мақсад деб кўрилади ва шахсни ўқитиш жараёнидаги  ўрнини белгилайди;
  •  таълим олувчининг шахсини ривожлантириш ва унинг касбий шаклланиши бўйича меъёрий талаблар қўйилади. Ушбу меъёрлар Давлат таълим стандартларида ва уларнинг талабларида ўз аксини топади;
  • таълим жараёнини ташкил этишда педагогнинг  ижодий қобилияти ва маҳорати катта аҳамиятга эга;
  • таълим жараёнига шахсга йўналтирилган ўқитиш технологиялар ва фаол методларни қўллаш талаб этилади;
  • табақалаштирилган таълимни ривожланти- тириш, чунки у талабанинг ўзини аниқлашида ва ривожланишида катта роль ўйнайди ва кенг миқёсда татбиқ этилади;
  • машғулотларни ўтказиш учун  шароитлар яратиш, амалий иш бажарувчи устахоналар, тажриба хоналари, ўқув хоналари ташкил этиш;
  • шахснинг асосий хусусиятларини, шунингдек бўлажак мутахассиснинг касбий хислатларини белгилаш;
  • таълим олувчининг мустақил ва ижодий ишлаш қобилиятларини  ривожлантириш;
  • таълим олувчининг билим ва кўникмаларни  мустақил эгаллаш ва  амалда қўллаш қобилиятларини  ривожлантириш.

 

 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Слайд пед.технологии»

1. ЗАМОНАВИЙ ЎҚИТИШ (ПЕДАГОГИК) ТЕХНОЛОГИЯЛАРИНИНГ МОХИЯТИ ВА МАЗМУНИ ТУҒРИСИДА

Технология” – юнонча “teche” сўзидан олинган бўлиб, маҳорат, санъат ва“logos” – сўз, таълимот маъносини англатади.

Технология деганда субъект томонидан объектга кўрсатилган таъсир натижасида субъектда сифат ўзгаришига олиб келувчи жараён тушунилади.

Технология ҳар доим зарурий воситалар ва шароитлардан фойдаланиб, объектга йўналтирилган мақсадли амалларни муайян кетма – кетликда бажаришни кўзда тутади.

Хозирги пайтда “Педагогик технология”, “Таълим технологияси», “Ўқитиш технологияси”, шунингдек “Янги педагогик технологиялар”, “Илғор педагогик технология”, “Замонавий педагогик технологиялар” “Замонавий таълим технологиялари” каби тушунчалар кўп ишлатилади. Бу атамаларнинг биронтасининг ҳали ўзбек тилида маромига етган таърифи ишлаб чиқилмаган.

21 аср таълими талабларидан келиб чиқиб қарайдиган бўлсак, “Замонавий ўқитиш технологиялари” ёки “Замонавий педагогик технологиялар” атамаси юритилиши аниқроқ бўлади.





























АСОСИЙ ҒОЯ:

Анъанавий таълим шахсга йўналтирилган таълим

эркинлаштирилган таълим






























АСОСИЙ ҒОЯ

Таълимнинг янги парадигмаси


таълим олувчи дарслик таълим берувчи














Замонавий ўқитиш технологиялари шахсга йўналтирилган таълимга асосланади ва талабанинг шахси-ўқув жараёнининг марказий фигураси ҳисобланади.

Шахсга йўналтирилган замонавий таълимнинг назарий асосларига қуйидагилар киради:

  • таълим олаётган шахсни ривожлантириш асосий мақсад деб кўрилади ва шахсни ўқитиш жараёнидаги ўрнини белгилайди;

  • таълим олувчининг шахсини ривожлантириш ва унинг касбий шаклланиши бўйича меъёрий талаблар қўйилади. Ушбу меъёрлар Давлат таълим стандартларида ва уларнинг талабларида ўз аксини топади;

  • таълим жараёнини ташкил этишда педагогнинг ижодий қобилияти ва маҳорати катта аҳамиятга эга;

  • таълим жараёнига шахсга йўналтирилган ўқитиш технологиялар ва фаол методларни қўллаш талаб этилади;

  • табақалаштирилган таълимни ривожланти- тириш, чунки у талабанинг ўзини аниқлашида ва ривожланишида катта роль ўйнайди ва кенг миқёсда татбиқ этилади;

  • машғулотларни ўтказиш учун шароитлар яратиш, амалий иш бажарувчи устахоналар, тажриба хоналари, ўқув хоналари ташкил этиш;

  • шахснинг асосий хусусиятларини, шунингдек бўлажак мутахассиснинг касбий хислатларини белгилаш;

  • таълим олувчининг мустақил ва ижодий ишлаш қобилиятларини ривожлантириш;

  • таълим олувчининг билим ва кўникмаларни мустақил эгаллаш ва амалда қўллаш қобилиятларини ривожлантириш.



5




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Информатика

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 11 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Слайд пед.технологии

Автор: Лфтипова Гулбахор Мухаммедовна

Дата: 16.05.2018

Номер свидетельства: 469845

Похожие файлы

object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(200) "Метод проектов, как средство развития творческих способностей обучающихся, воспитанников начальных классов"
    ["seo_title"] => string(80) "mietod_proiektov_kak_sriedstvo_razvitiia_tvorchieskikh_sposobnostiei_obuchaiushc"
    ["file_id"] => string(6) "368510"
    ["category_seo"] => string(6) "corect"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1481482313"
  }
}
object(ArrayObject)#885 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(56) "Вне рамок школьного стандарта "
    ["seo_title"] => string(32) "vnie-ramok-shkol-nogho-standarta"
    ["file_id"] => string(6) "219838"
    ["category_seo"] => string(10) "vneurochka"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1434384573"
  }
}
object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(135) "Урок алгебры в 7В классе  "Квадрат суммы и квадрат разности двух выражений""
    ["seo_title"] => string(67) "urokalghiebryv7vklassiekvadratsummyikvadratraznostidvukhvyrazhienii"
    ["file_id"] => string(6) "273405"
    ["category_seo"] => string(10) "matematika"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1452224380"
  }
}
object(ArrayObject)#885 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(69) "Конспект урока по теме"Рельеф России" "
    ["seo_title"] => string(41) "konspiekt-uroka-po-tiemie-riel-ief-rossii"
    ["file_id"] => string(6) "211097"
    ["category_seo"] => string(10) "geografiya"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1431538770"
  }
}
object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(45) "Экскурсия в осенний парк"
    ["seo_title"] => string(27) "ekskursiia_v_osennii_park_1"
    ["file_id"] => string(6) "547168"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1587288797"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства