Дата: 18.01
Урок: № 35
Класс: 5
Тема: Why is water important for us?
Цель: Формирование рецептивных и репродуктивных коммуникативных навыков в рамках ситуативного общения по теме «Why is water important for us?», активизация употребления How mush? How many? В утвердительной и отрицательной, вопросительной форме.
Задачи: 1. Образовательная: Формирование положительной мотивации к изучению английского языка, введение новой лексики.
2. Развивающая: Развитие речи учащихся посредством обогащения словарного запаса через активацию изученной лексики; развитие культуры диалогической речи.
3. Воспитательная: Формирование чувства уважения к собственной работе и труду других людей, чувства ответственности, дисциплинированности, прививать чувство коллективизма.
Тип урока: комбинированный.
Ход урока:
1.Организационный момент.
Teacher: Good morning, boys and girls.
Pupils: Good morning, teacher.
Teacher: I’m glad to see you.
Pupils: We are glad to see you too.
Teacher: Sit down, please. Let’s begin our lesson. Answer my questions, please.
- What date is it today?
Pupil 1: Today is the 18th of January.
Teacher: Fine. What season is it now?
Pupil 2: It’s winter.
Teacher: Right you are. What’s the weather like today?
Pupil 3: It’s frosty, windy and cold.
Teacher: Thank you. Maksim, do you like winter?
Pupil 4: Yes, I do.
Teacher: What can you do in winter?
Pupil 4: I can play hockey, ski and skate in winter.
Teacher: Well done! Thank you.
II. Фонетическая зарядка
Teacher: And now let’s practise the English sounds and words. Look at the screen and repeat after me:
[Λ] Subject, London, fun, discuss
[ei ] favourite, name, same, break
[з:] learn, first, bird, word
[t] History, task, Scotland
[tς] question, picture, French
3. Актуализация знаний.
Do you have any questions concerning your homework? Was it difficult for you? Give me your copybooks!
4. Изучение новой темы:
Vocabulary: Temperature, body, need, control, expert, homework, tap water, healthy, glass, boring.
Warm up.
Exs.1 p 120 Guess the words of drinks.
- C……
- T….
- L….
- M….
- W….
- J……
Exs.2 p 120 Talk to your partner.
Do you drink water?
How many glasses of water do you drink a day?
How often do you drink water?
What kind of water do you drink mineral or tap water?
Do you think you need to drink more water?
Exs. 3 p. 121. Read the text.
Exs. 5 p 121 Cover the text and complete the sentences
We need water when….
We get water from…
We need… a day.
5.Grammar much, manyHow much и how many относятся к вопросительным словам, то есть их используют для составления вопросов.Между ними есть разница: how much употребляется с неисчисляемыми существительными, а how many - c исчисляемыми. Если вы не знаете разницу между исчисляемыми и неисчисляемыми существительными, то запомните: исчисляемые существительные можно посчитать, а неисчисляемые нельзя.
How much water does a camel drink? - Сколько воды пьет верблюд? (вода - неисчисляемое существительное).
How many books did you buy? - Сколько книг ты купил? (книга - исчисляемое существительное).
6.Физкультминутка:
Hands up! Clap! Clap! Clap!
Hands down! Shake! Shake! Shake!
Hands forward! Clap! Clap! Clap!
Hands down! Shake! Shake! Shake!
Hands on hips! Jump! Jump! Jump!
Hop! Hop! Hop! Stop!
7. Выполнение грамматических заданий.
Exs. 6 p 122 Complete the questions with how much and how many
Exs 7 p 122 Choose an answer for exs 6.
Exs 8 p 122 Write guestions
Use ; a) how much, how many
b) cup of coffee, fruit juice, coke, milk, bottles of nineral water, lemonade.
c) drink a day.
Example: How much fruit juice do you drink a day?
Not much/ a lot of/ a little
Not many/ a few
Exs 9 p 122 Put the words into the correct column.
Use, food, fruit, new, look, school, do, June, full, woman, you
U:
U
use
good
8. Рефлексия.
9.Homework.
Exs. 10 p 123