Урок английского языка по теме "Having fun". Обобщение изученного материала: повторение изученной лексики,отработка структуры I can run. в предложениях и по картинкам. Проведение физ. минутки с использованием речевого образца I can run.На уроке проводилось обучение диалогической речи с опорой на изученный лексический и грамматический материал, совершенствовались фонетические навыки учащихся.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Урок 5 класс. "Having fun"»
Lesson plan
Grade 5
Date:
Theme: Having fun.
Aims: 1.Развивать умения и навыки устной речи;
2.Расширить словарный запас учащихся, используя изученную и новую лексику.
3.Учить вести диалог-расспрос, используя вопрос: Can you skip(swim,sing)? и ответ на него: Yes, I can. /No, I can’t.
4.Учить понимать на слух короткий текст, построенный на знакомом языковом материале или с опорой на картинку.
5.Учить употреблять в речи словосочетания прилагательное+ существительное.
6.Учить составлять предложения с опорой на зрительную наглядность, используя изученные речевые образцы.
7.развивать умение работать с иллюстрацией.
8.отрабатывать навыки чтения.
9.совершенствовать фонетические навыки.
10.развивать устную речь, мышление, память.
11.воспитывать интерес к английскому языку.
Procedure:
Organization moment.
-Stand up. Stand straight.
Greeting.
-How do you do, kids?
-How do you do?
-I hope you are well, kids.
-We hope you are too.
- Thank you, sit down.
Warm-up:
Before we`ll begin our lesson answer my question, please.
-How are you today?
-I`m great. I`m ok. I`m well. I`m all right. I`m fine. I`m happy.
The main part of the lesson.
Today we`ll revise our home task, speak about modal verb “can”, make up dialogues and do some exercises.
First of all let`s revise our previous vocabulary. Look at the blackboard and repeat after me. Slide 2
Now you must revise the words according to the pictures. Slide 3
Match words with the pictures. Slide 4,5
The modal verb “can”.
Let`s speak about the modal verb “can”. Look at the blackboard and say what this verb means, how we can translate it and use. Slide 6,7.
The affirmative sentences.
Look at the blackboard. Let`s read and translate these sentences. Slide 8
Negative form of the verb “can”(can not/can`t).
Look at the blackboard and read negative sentences. Slide 9
Negative sentences.
Look at the blackboard, read and translate these sentences. Slide 10
The formation of the general question.
Чтобы образовать общий вопрос, мы должны модальный глагол “can” поставить на первое место. Затем идет подлежащее и смысловой глагол. Общий вопрос ставится ко всему предложению и требует ответа «да» или «нет».
Look at the blackboard. Read these sentences. Slide 11
Physical training minute.
Let`s have a rest, sing and dance.
Doing the exercise.
Ex.1 Look at the blackboard, correct the mistakes and read sentences. Then translate them. Slide 12
Ex.2 Say what she can do. Slide 13
Ex.3 Make sentences negative. Slide 14
Ex.4 Make up questions. Slide 15
Ex.5 Translate sentences from Russian into English. Slide 16
Ex.6 Answer the questions. Slide 17
Complete the chart.
Look at the blackboard. Make up sentences as many as you can. Slide 18
Abilities
Now let`s work in pairs. Make up dialogues (four sentences). Slide 19
Make up short stories to the pictures, using the following words. Slide 20
Listening and comprehension.
I`ll read the text, you must listen to me very attentively and do the task and check yourself. True or false. Slide 21