Тема: «School »
Цели: 1. Образовательная
- формирование коммуникативной компетентности
- применение знаний в новой ситуации
- ознакомление с новой лексикой
2. Развивающая
- развитие памяти, внимания, интеллектуальной, эмоциональной и мотивационной сферы личности
- развитие навыков диалогической речи
- развитие навыков аудирования
3. Воспитательная
- обучение взаимодействию с партнером
4. Практическая
- совершенствование языковых навыков: произносительных, лексических, грамматических
- применение речевых умений в новых учебных ситуациях
Задачи: развивать аудитивные навыки учащихся, совершенствовать навыки диалогической речи, ознакомить учащихся с новой лексикой, готовить к выполнению проекта по теме «My Perfect School».
Технологии: проектная, здоровьесберегающая
Оснащение: магнитофон, тематические картинки, раздаточный материал, магнитная доска, листы формата А4, фломастеры.
Ход урока
Этапы урока
Деятельно-сть учителя
Деятель-ность
учащих-ся
Содержание учебного материала
Режим работы
Приветст- вие
Приветствует учащихся
Приветствуют учителя
T:Good morning, pupils!
Cl: Good morning!
T: Sit down.
T - Cl
Оргмо- мент
Проверяет готовность учеников к уроку, задает вопросы
Отвеча-ют на вопросы учителя
T:What is the date today?
P1: Today is the eleventh of October.
T: What day of the week is it today? P2:Today is Tuesday.
T: What is the season now? What is the weather like today? Who is absent?
T – P1, T – P2
Постанов- ка целей урока и озвучива-ние темы
Озвучивает тему и цель урока
Слушают
T:The topic of our lesson is «School Subjects».The aim of the lesson is developing listening and speaking skills on the topic, learning new words and starting a new project
T
Фонетическая зарядка
1.Произно-сит звуки
2.Читает слова( упр.3, стр.7)
1.Повто-ряют звуки
2. Произно-сят слова за учителем
T:Let’s prepare our tongues. Repeat after me( ex.3,p.7)
English, Spanish, Literature…
Cl: English, Spanish, Literature…
T - Cl
Активиза-ция лексики по теме «School Subjects»
1. Называет лексику по теме и просит перевести
2.Показывает тематичес-кие картинки и просит угадать предмет
3.Задает вопросы
4.Дает задание
1.Переводят назван-ные слова
2.Смот-рят на картинки и называ-ют предме-ты
3.Отвечают на вопросы
4.Выполняют упр.5 в рабочих тетрадях
T:Translate the words: Maths, IT, History, Science, learn by heart, discuss, do experiments etc.
P1, Р2, Р3, Р4:математика, информатика,история, наука, учить наизусть, обсуждать, делать опыты и т.д.
T: Look at the pictures and guess.
P1:Arts
P2:Nature
P3: English…
T: Now, tell me , please, when you have Maths.
P1:We have Maths every day
T: When do you have IT?
P2: We have IT on Monday.etc
T: Open your workbooks at page 4, ex.5. Match the lessons with activities. Let’s check up.
P1: Pupils read, write, ask and answer the questions in English.
P2: Pupils do experiments at Science.etc
Совершенствование навыков аудирова-ния
1. Раздает карточки с таблицей для выполнения задания по аудирова-нию
2. Объясняет задание
3. Включает кассету
4. Контролирует выполнение задания
5. Задает вопросы
1.Получают карточки
2.Слушают интервью
3.Запол-няют таблицу
4.Отвечают на вопросы.
T: Look at the tables in your cards. Listen to the tape twice and fill in the table.
Let’s check your answers. How old is Olga?
P1: She is 11.
T: What form is she in?
P: She is in the fifth form.
T: What are her favourite subjects?
P3: Her favourite subjects are History and Maths.etc
T: How old is Dima?
P1: He is 10.
T: Does he wear uniform to school?
P2: No, he doesn’t. etc
T: Thank you. Now I am a journalist. Answer the same questions. What is your name?
P1: My name is…
T: How old are you?
P2: I am 11.
T: Where are you from?
P3: I am from Omsk.
T: What are your favourite subjects? etc
T - P
Развитие навыков диалоги-ческой речи
Организует работу в парах
1.Составляют диалог
2. Инсценируют диалоги
T: One of you is an interviewer, the other is a student. Make up a dialogue.Use the information from the table.
P1 –P2, P3 – P4, P5 – P6 etc
P1: Hello! What is your name?
P2: Hi! My name is …
P1: How old are you?
P2: I am 11.
P1: What form are you in?
P2: I am in the fifth form
P1: What are your favourite subjects? etc
P1 –P2, P3 –P4,P5 –P6
Физкультминутка
Организует отдых учащихся
Повторяют считалку за учителем и выполняют действия
Is PE your favourite subject?Let us do some exercises.T, Class all together:
Hands on the head,
Hands on the hip,
Hands on the table,
Hands like this!
Hands on the shoulders,
Hands up and down,
Hands on the head
And sit down.(twice)
T - Cl
Ознакомление с новой лексикой
1.Знакомит учащихся с новой лексикой
2.Предлага-ет задания для первичного закрепле-ния нового материала
1.Знако-мятся с новой лексикойдогадываются о значении слов
2.Выполняют упражнения на закрепление нового материа-ла
Now you are ready to study new words.T: Look at the blackboard, repeat new words after me: Chinese, environment, nutrition, dental care, Earth science
Cl: Chinese, environment, nutrition, dental care, Earth science
T: Guess the meaning of the words. People who live in China are Chinese people. And they speak Chinese.
P1:китайский
T: Air, forests, rivers, oceans with fish is our …
P2:окружающий мир
Р3: окружающая среда
T: Earth science is a lesson about our planet.
P4: наука о земле
T:dental care is- уход за зубами
T: Translate the sentences with new words( card 2)
P1: Ученики в Америке изучают в школе науку о земле.
Р2: Вы бы хотели изучать китайский язык?
Р3:Люди должны сохранять наш окружающий мир чистым. И т. д.
T: Fill in the gaps( card 3)
P1: We study 2 foreign languages: Spanish and Chinese.
P2:Babies have very special nutrition.etc
T: Thank you.
T-Cl,
T-P1, T-P2,T-P3, T-P4
Работа над проектом. Подготовительный этап
1.Определяет тему проекта
2.Организует обсуждение плана
3.Распреде-ляет учащихся по группам
4.Предлага-ет задание
1.Знако-мятся с темой проекта
2.Составляют и обсуждают план
3.Садят-ся по группам
4.Выполняют задание
5.Пред-ставляют свои идеи
Dear boys and girls! Studying school we will speak about a perfect school. It will be a project-My Perfect School. First we’ll discuss school subjects. Let’s make a plan. When we speak about a lesson we discuss:
P1: what we study at this lesson
P2: what teacher does
P3: what students do
P4: what hat we need
P5: how often in the timetable
T: That’s right! Now work in groups of four. Every group has an interesting lesson that we don’t have in Russian schools. Describe it using the plan, new words, pencils and paper. Present your ideas.
Gr1: Magic lesson is 3 times a week. We learn to fly, make gold and do magic things. The teacher teaches us how to become a fairy.
Gr2: We have Humor lesson every day. Our teacher reads funny stories. We tell jokes and laugh. We have fun.
Gr3: We study Chinese 3 times a week. The teacher asks questions, gives new words. Students answer the questions, read and translate texts.
Gr4: Students have Health class every day. The teacher shows how to clean teeth, do morning exercises. Pupils study about dental care, nutrition and sports. Everyone has toothbrushes, vitamins and healthy food.
T-P1,P2,P3
Group1,2,3,4
Подведе-ние итогов урока
Оценивает работу каждого ученика
T: Thank you! You were very creative. Nastya, you have a 5 today. Tim and Vlad…
T- Cl
Объясне-ние домашне-го задания
Объясняет домашнее задание
Записывают задание в дневник
T: Write down your homework. Create your lesson. Use the plan, your humor, fantasy. The lesson is over. Good bye!
Cl: Good bye!
T-Cl
Приложение
Card 1
Dima
Olga
Age
Form
Favourite subjects
Uniform
Hobbies
Card 2
Translate the sentences:
1. Students in America study Earth science at school.
2. Would you like to study Chinese?
3. People must save (сохранять) our environment clean.
4. I watched a program about nutrition on TV yesterday.
5. Dental care helps people to have their teeth white and healthy.
Card 3
Fill in the gaps with words Chinese, nutrition, dental care, earth science, environment
1. We study 2 foreign languages: Spanish and …
2. … is a lesson where we study our planet.
3. Many seas and rivers are dirty in our …
4. Babies have very special (особенное) …
5. Clean your teeth twice a day, your … …