Урок длля учащихся 6 класса. Урок закрепления материала по символике Великобринании. Также на уроке вводится новый материал по теме "Достопримечательности Лондона". В уроке много дополнительного материала потеме. Для закрепления даётся викторина. В конце урока ребятам предлагается сделать проект и проявить своё творчество. Урок составлен в соответствии с ФГОС.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Урок "Достопримечательности Лондона" »
Урок-путешествие "London's sights" Достопримечательности Лондона". 6-й класс
Величко Людмила Николаевна учитель английского языка
Цели урока:
Развивать навыки устной речи, навыки диалогического и монологического высказывания.
Воспитывать интерес к культуре изучаемого языка.
Закреплять полученные знания, учить использовать в речи устойчивые выражения, клише, лексический материал по теме.
Оформление:
Карта Великобритании.
Флаги англо-говорящих стран: Шотландии, Уэльса, Англии, Ирландии, Новой Зеландии, Австралии, Америки, Канады.
Символика всех частей Великобритании: чертополох, кислица, красная роза, нарцисс.
Картинки с изображениями достопримечательностей Лондона.
Картинки с изображением уличных достопримечательностей: телефонная будка, такси, двухэтажные автобусы, полицейские
I. Организационныймомент
– Good morning, boys and girls! I’m very glad to see you. Today I suggest you to travel around London. Who can answer What London is it? Of course it is the capital of Great Britain. But before we start our travelling let’s repeat the words that will be necessary for us.
II. Речевая разминка
Слова записаны на доске.
Double-decker bus Telephone box Marvelous Sight Idea Fabulous Nothing kind
– Let’s read one small but interesting poem.
“Travelling”
Don’t cry bitterly and go to Italy. Don’t miss your chance and go to France. Take your pan and go to Japan. Buy some cheese and go to Greece.
Учащиеся зачитывают и переводят стихотворение.
– But we will travel another marvelous country – The United kingdom of Great Britain and Northern Ireland.
III. Работаскартой
– Look at the map. There you can see Great Britain which consists of 4 parts: Scotland on the north, England on the south, Wales is near England and the small part of the country is Northern Ireland is on the east. All the parts have their capital. England – London. Wales – Cardiff, Scotland – Edinburgh, Northern Ireland – Belfast.
Далее учитель вызывает учащихся к доске с просьбой показать части Великобритании, столицы. Учащиеся отвечают на вопросы учителя.
IV. Работа с достопримечательностями страны
– Now let’s continue our travelling and speak about the most marvelous sights of Great Britain. I will show you the picture and you tell me the name of them.
Учитель показывает картинки с изображениями основных достопримечательностей Лондона, учащиеся называют их на английском или русском языках.
V. Историческаясправка
– Now let’s listen to some new facts about the most interesting places of London as the capital of Great Britain.
Westminster Abbey is a symbol of English tradition at its best. The coronations of nearly all English kings and queens since William the Conqueror have taken place here. Many of them are buried within the Abbey. Beneath the roof of this Gothic building there are also the graves and memorial slabs of statesmen, philosophers, men of letters and other distinguished people. Here you can see memorials to Isaac Newton, Charles Darwin, Geoffrey Chaucer, Alfred Tennyson, Charles Dickens and Thomas Hardy. I want to tell you about Tower Bridge. Tower Bridge was opened in 1894. It takes its name from the Tower of London. The hydraulic mechanism can raise and lower the bridge in about one and a half minutes. The covered walkway between the two towers is opened to the public and offers a spectacular view of London. The city’s greatest monument, St.Paul’s Cathedral was built by Sir Christopher Wren between 1675 and 1710 to replace the old Cathedral that was largely destroyed in the Great Fire of 1666. Christopher Wren is buried there. Among the many memorials to famous men within the Cathedral are the tombs of Wellington, victor of Waterloo, and Nelson, hero of Trafalgar.
.
VI. Работассимволикойстран
– You know that every country have the symbols. Let’s repeat some of them. I will show you and you tell me whose symbol is it.
Учитель показывает картинки с изображением символов Шотландии, Уэльса, Ирландии, Англии. Такжеповторяютфлагиангло-говорящихстран.
VII. Работа с вопросами викторины
Now I suggest you to answer the questions about the interesting information that you learnt during this unit. Open your book on page 144 exercise 5. I’ll give you 1–2 minutes and than we’ll check it.
1. А lake in Scotland in which a mysterious monster lives? (Loch ness)
2. А city famous for its illumination displays? (Blackpool)
3. А famous stadium in England where football matches take place? (Wambley)
4. А popular name of the London Underground? (Tube)
5. Оne of the four great world tennis tournaments played on grass? (Wimbledon)
6. А product Cadbury’s is famous for? (Chocolate)
7. Оne of the pieces of street furniture which is red in colour and which history goes back to 1853? (Pillar box)
8. А bus with two floors? (Double-decker)
9. A popular British brand name cornflakes? (Kellog’s)
– Now let’s check the answer of the questions.
Учащиеся зачитывают и переводят свои ответы.
X. Самостоятельнаятворческаяработаучащихся
– Make up, please, the list of places of interests in London with some important facts that you remember from our lessons. Or you can do a small project of sights of London. You can work in pairs.
XI. Проверкасамостоятельнойработы
– Now let’s check your works.
Учащиеся зачитывают свои работы, учитель исправляет допущенные учащимися неточности или ошибки.
XII. Итогурока
– Thank you for the lesson. I think you liked our travelling.