kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Методическая разработка открытого урока по английскому языку в 6 классе на тему "Достопримечательности Лондона"

Нажмите, чтобы узнать подробности

План-конспект открытого  урока  в 6 классе  по теме «Достопримечательности Лондона»/

«The sights of London»

 

Тема урока: Достопримечательности Лондона

Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний по теме  «Достопримечательности  Лондона».

Тема урока «Достопримечательности Лондона» и тип – урок обобщения и систематизации знаний по теме - выбраны в соответствии с календарно-тематическим планированием и учебной программой  по английскому языку в 6 классе.

 Цель урока: развитие социокультурной компетенции, расширение и углубление знаний по теме «Достопримечательности Лондона»

Задачи:

- обучающие:     1) формировать произносительные  навыки;

2) повторить  изученные лексические единицы и грамматические структуры;

3) совершенствовать навыки  восприятия иноязычной речи;

4) совершенствовать коммуникативные  навыки.

- развивающие: 1) создать условия для развития мыслительных процессов:     памяти, мышления, внимания;

2) развивать языковую и речевую компетенции.

- воспитательные:   1) воспитывать толерантное отношение  и прививать интерес  к культуре и истории других страны изучаемого языка;

2) поддерживать  высокий  уровень  мотивации к изучению английского языка;

3) развивать речевую культуру

Для реализации поставленных цели и задач урока необходимо формирование  следующих УУД (универсальных учебных действий):

  • Личностные:

- формирование  интереса к овладению английским языком ;

- формирование бытовых навыков (знание названий достопримечательностей  столицы Соединенного Королевства);

  • Регулятивные:
  • применение  знакомого языкового материла по теме «Достопримечательности Лондона» в речевой ситуации (ответы на вопросы учителя);
  • умение решать проблемные ситуации и принимать решения (ориентирование по фрагменту карты);
  • умение распознавать в тексте нужную информацию ();
  • Познавательные:
  • умение  делать выводы, выделять причинно-следственные связи (ответы на вопросы по  прослушанному тексту)
  • увеличение словарного запаса обучающихся  (отработка и закрепление ЛЕ по теме «Достопримечательности Лондона»);
  • Коммуникативные:
  • способствовать формированию готовности к иноязычному общению,  воспитанию доброжелательного отношения друг к другу и культуры поведения
  • - уметь воспринимать  иноязычную речь на слух (речь учителя, ученика, диктора);
  • - владение монологической речью (рассказать по картинкам о различных достопримечательностях столицы Великобритании).
  • практическая подготовленность ученика (подставить уже знакомые слова в текст);

 

Инновационные  здоровьесберегающие технологии, используемые на уроке

? физкультминутка;

? «мозговой штурм», требующий концентрации внимания и знаний (задание на ассоциации);

? музыкальные минутки релаксации;

 

  • Форма и виды работы: индивидуальная, фронтальная, групповая.

 

Межпредметные связи:

? Страноведение

? Музыка

? Физическая культура

Ресурсы:

? Тексты о достопримечательностях Лондона, адаптированные для учащихся 6 класса.

? Мультимедийная презентация с заданиями к уроку

? Аудиоприложение с песнями, используемыми на уроке

  •  проектор; компьютер; раздаточный материал (карточки с текстом), классная доска.

Просмотр содержимого документа
«КОНСПЕКТ УРОКА»

План-конспект открытого урока в 6 классе по теме «Достопримечательности Лондона»/

«The sights of London»



Тема урока: Достопримечательности Лондона

Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний по теме «Достопримечательности Лондона».

Тема урока «Достопримечательности Лондона» и тип – урок обобщения и систематизации знаний по теме - выбраны в соответствии с календарно-тематическим планированием и учебной программой по английскому языку в 6 классе.

Цель урока: развитие социокультурной компетенции, расширение и углубление знаний по теме «Достопримечательности Лондона»

Задачи:

- обучающие: 1) формировать произносительные навыки;

2) повторить изученные лексические единицы и грамматические структуры;

3) совершенствовать навыки восприятия иноязычной речи;

4) совершенствовать коммуникативные навыки.

- развивающие: 1) создать условия для развития мыслительных процессов: памяти, мышления, внимания;

2) развивать языковую и речевую компетенции.

- воспитательные: 1) воспитывать толерантное отношение и прививать интерес к культуре и истории других страны изучаемого языка;

2) поддерживать высокий уровень мотивации к изучению английского языка;

3) развивать речевую культуру

Для реализации поставленных цели и задач урока необходимо формирование следующих УУД (универсальных учебных действий):

  • Личностные:

- формирование интереса к овладению английским языком ;

- формирование бытовых навыков (знание названий достопримечательностей столицы Соединенного Королевства);

  • Регулятивные:

  • применение знакомого языкового материла по теме «Достопримечательности Лондона» в речевой ситуации (ответы на вопросы учителя);

  • умение решать проблемные ситуации и принимать решения (ориентирование по фрагменту карты);

  • умение распознавать в тексте нужную информацию ();

  • Познавательные:

  • умение делать выводы, выделять причинно-следственные связи (ответы на вопросы по прослушанному тексту)

  • увеличение словарного запаса обучающихся (отработка и закрепление ЛЕ по теме «Достопримечательности Лондона»);

  • Коммуникативные:

  • способствовать формированию готовности к иноязычному общению, воспитанию доброжелательного отношения друг к другу и культуры поведения

  • - уметь воспринимать иноязычную речь на слух (речь учителя, ученика, диктора);

  • - владение монологической речью (рассказать по картинкам о различных достопримечательностях столицы Великобритании).

  • практическая подготовленность ученика (подставить уже знакомые слова в текст);


Инновационные здоровьесберегающие технологии, используемые на уроке

▪ физкультминутка;

▪ «мозговой штурм», требующий концентрации внимания и знаний (задание на ассоциации);

▪ музыкальные минутки релаксации;



  • Форма и виды работы: индивидуальная, фронтальная, групповая.



Межпредметные связи:

▪ Страноведение

▪ Музыка

▪ Физическая культура

Ресурсы:

▪ Тексты о достопримечательностях Лондона, адаптированные для учащихся 6 класса.

▪ Мультимедийная презентация с заданиями к уроку

▪ Аудиоприложение с песнями, используемыми на уроке

Оборудование: проектор; компьютер; раздаточный материал (карточки с текстом), классная доска.




















1Приветствие учителя.

T: Good morning, class! I’m glad to see all of you here today.

P: Good morning, teacher!

T: How are you today?

P1:I am fine.

P2: I am OK, thank you, and you?

T: You are good today. I am glad to hear it.


2) Проверка готовности учащихся к уроку.

T: Today we will  have an unusual lesson. It will be like an excursion. But where? You should guess it.


3) Постановка проблемы.

T: As you know  our friends Robin MacWizard, Misha Inin and Alice are in London now. They are in this amazing and wonderful city. Yesterday they sent me a very interesting video, many different photos of places they have visited in this town. Let`s take a look at them!

Учащиеся просматривают видео, посвященное достопримечательностям Лондона


T: Well, you have just watched an attractive video. It is the hint of our lesson`s theme. I think you have already guessed it . How do you think what we are going to speak about?

Учащиеся смотрят на рисунки и предлагают разные варианты названия урока.

P: We are going to speak about places of interest in London

T: Yes, right you are. Today I propose you to make a trip to London, to the capital of Great Britain and to visit the most interesting and famous sights. Let`s start our excursion!



4. Мозговой штурм.

T: First of all, let`s speak about your associations of London? What do you associate with this city?


capital England

London



Thank you for your answers, for your different variants of associations.

II. Основная часть урока

  1. Фонетическая зарядка

T: Let`s go on and remember the most famous sights of London .

Charing Cross [,ʧæriŋ ` krɔs]

Victoria Station [vik,tɔ:riə `steiʃn]

Trafalgar Square [trə,fælgə `skweə]

Nelson`s Column [`nelsəns, kɔl əm]

Big Ben – [,big`ben]

The Tower of London [,tauə ɔv ` lʌndən ]

The Natural History Museum [,næʧərəl`histəri mju:ziəm]

Buckingham Palace [,bʌkiŋhəm `pæləs]

  1. Речевая разминка

T: Let's play the game "Agree and disagree". I’d like to know how professional you are. I’d like to check your knowledge. Listen to my sentences, please. Agree or disagree with the statements.

  • Big Ben is in London.+

  • Nelson’s column is in Trafalgar Square.+

  • Moscow is the capital of the UK. -

  • London is situated in France. –

  • There are a lot of places to visit in London.+

  • London is not a beautiful city. –


  1. Проверка домашнего задания. Активизация навыков монологической речи.

T: So, let`s go on. You have prepared some information about places of interest of London. Let`s imagine, we have 2 groups of travel agents. You`ll try to represent your own tour in London. Let`s start with the first agency. Let your name be “Travel Time”. Represent us your places of interest of London.

The second agency is “Enjoy Trip”


Учащиеся по группам рассказывают о знаменитых достопримечательностях Лондона на английском языке.


Trafalgar Square

Trafalgar Square is the largest, the most beautiful and famous square in London. It is in the heart of London. It  is a public space and tourist attraction in central London . It is named after the battle of Trafalgar. In the middle оf it is a tall column. It is a monument to Admiral Nelson with four bronze lions around it.

Charing Cross

Charing Cross Station is a famous railway and underground station in London. The station is in central London. It is not far from Trafalgar Square.

Victoria Station

Victoria Station is a big, old train and underground station in London. It is named after Victoria, a famous English queen.

The Tower of London

The Tower of London is a very big castle. It is the oldest place in London. It was a castle, a palace, a zoo, a prison and a museum. 

Tower Bridge

The Tower Bridge is one of the oldest and beautiful bridges in London. Now this is a historical monument.. It is more than 100 years.



Buckingham Palace

Buckingham Palace is the place where British kings and queens live and work when they are in London. Buckingham Palace is a large building with a swimming pool, a tennis court, a cinema, and a large garden with a lake. The rooms in the Palace are very big and beautiful.



Big Ben

Big Ben is a famous clock tower in the centre of London. This is one of the famous English sights. People all over the world come here to see this huge clock.

The London Eye

The London Eye is the biggest observation wheel (колесо обозрения) in the world. It is very tall. When you travel in the London Eye, you can see all London’s places of interest.

Saint Paul’s Cathedral

Тhis is the most important religious place of London. It was built many centuries ago by English architect Sebastian Wren. This is a huge and beautiful building.



The Natural History Museum

The Natural History Museum is in London. At this museum you can learn about the history of plants, animals and minerals.

At our previous lessons we spoke a lot about sleepovers at the museums. Let`s remember what is it?

Учащиеся рассказывают о ночных экскурсиях в музеях Лондона.



  1. Физкультминутка

T: Thank you for your reports. Are you tired? Let’s have a rest. Let`s sing a song “London Bridge is falling down” and do some physical exercises.



London Bridge is falling down

London Bridge is falling down,
Falling down, falling down.
London Bridge is falling down,
My fair lady!

Build it up with iron bars,
Iron bars, iron bars.
Build it up with iron bars,
My fair lady!

Iron bars will bend and break,
Bend and break, bend and break.
Iron bars will bend and break,
My fair lady!

Build it up with needles and pins,
Needles and pins, needles and pins.
Build it up with needles and pins,
My fair lady!

Pins and needles rust (ржаветь) and bend,
Rust and bend, rust and bend.
Pins and needles rust and bend,
My fair lady!

Build it up with penny loaves,
Penny loaves, penny loaves.
Build it up with penny loaves,
My fair lady!

Penny loaves will tumble down,
Tumble down, tumble down.
Penny loaves will tumble down,
My fair lady!


  1. Активизация навыков аудирования по теме «Достопримечательности Лондона». Ориентирование по фрагменту карты.

T: OK, thank you! You know a lot of places in London. Let`s imagine we have lost our way. Your task is to follow my directions in order to find the right way. Who wants to try? The map will help you. Show us the right way. Take the pointer (указка). Listen to me very attentively.

  1. You are on Victoria Street at the bus stop. Go straight, go past the underground, turn right, go up Brompton Road, turn right and go up Kensington Street. Well, where are you now? (At the Natural History museum)

  2. You are again on Victoria Street at the bus stop. Go straight, go past the underground, turn left, go down Stamford Street, go past the school and turn left. Well, where are you? (At Charing Cross)



  1. Контроль навыков чтения с полным пониманием прочитанного. Работа с диалогом № 2 с.79 учебника.

T: Children, our friends Rob, Misha and Alice need to get to Charing Cross. Let`s read the dialogue between them and do a grammatical exercise. Fill in the correct word.

by doors afraid out to about on



Open your textbooks on page 79, ex.2.


In the street

Alice: I`m tired. Let`s go to Charing Cross … bus. Where is the bus stop?

Misha: We don`t need a bus stop. I heard that old double-decker buses in London have no…...

Robin: Great! Let`s run and hop on.

Alice: I`m ….this information is ….of date. Let`s go …. the bus stop.

Misha: OK, we can buy the tickets there.

Alice: Oh, don`t worry …….it. We can buy them … the bus.


Answer the questions:

  1. Why does Alice want to go to Charing Cross? (She is tired)

  2. Why does Misha think that they don`t need to find a bus stop? (He heard that old double-decker buses in London have no doors, that`s why they can run and hop on )

  3. What will the friends buy on the bus? (They will buy the tickets on the bus).

III.Подведение итогов урока. Рефлексия.

Well, children, our lesson comes to the end. Do you want to go to the British capital ?
— Yes, we do. 
— Can you recognize the sights of London? 
— Yes, certainly! 
— O.K. I want you to visit London some day and see all the sight with your own eyes!

Now let`s express your attention to our lesson devoted the topic “Sights of London ” and appreciate your knowledge about this theme. Look at the screen.


The first smile means that you know a lot of famous sights of London. You can read them, you can write them correctly. You can tell some words about them. You are interested in this topic.


The second smile means that you know some places of interest of London. It is rather difficult for you to read them, to write them. It is not easy for you to speak about them, you have some problems. But you like this topic.

The third smile means that you don`t know any sights of London. You are not interested in this theme. It is boring

Take your smiles and then put them where you see (think) fit.


I know a lot of famous sights of London. I can read them, I can write them correctly. I can tell some words about them. I am interested in this topic.

I know some places of interest of London. It is rather difficult for me to read them, to write them. It is not easy for me to speak about them, I have some problems. But I like this topic.

I don`t know any sights of London. I am not interested in this theme. It is boring.


IV. Домашнее задание.

Your home task will be to choose one interesting place in Moscow and to tell us about it according to the plan on your cards.

  • What is it?

  • It is old?

  • What can tourists see here?

Thank you for your hard work at the lesson. You marks are following…..

Good-bye!

See you on Tuesday. Good weekends!


Просмотр содержимого презентации
«Достопримечательности Лондона1»

Brompton Road Stamford Street Knightsbridge Street Kensington Road Victoria Street Pall-Mall Street

Brompton Road

Stamford Street

Knightsbridge Street

Kensington Road

Victoria Street

Pall-Mall Street

Travel all around the world! It’s fantastic to visit different countries and to learn their history!

Travel all around the world!

It’s fantastic to visit different countries and to learn their history!

I know a lot of famous sights of London. I can read them, I can write them correctly. I can tell some words about them. I am interested in this topic. I know some places of interest of London. It is rather difficult for me to read them, to write them. It is not easy for me to speak about them, I have some problems. But I like this topic. I don`t know any sights of London. I am not interested in this theme. It is boring.

I know a lot of famous sights of London. I can read them, I can write them correctly. I can tell some words about them. I am interested in this topic.

I know some places of interest of London. It is rather difficult for me to read them, to write them. It is not easy for me to speak about them, I have some problems. But I like this topic.

I don`t know any sights of London. I am not interested in this theme. It is boring.

Слайд 7
  • Слайд 7


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 6 класс.
Урок соответствует ФГОС

Автор: Щедрина Юлия Владимировна

Дата: 23.11.2014

Номер свидетельства: 134602

Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства