The aims of the lesson:
To explain the theme of the lesson, to introduce the meanings of the new words, rule ;
To develop the students’ habits of reading, writing and speaking;
To teach them to be in love to their house and flats.
The type of the lesson: a lesson of introducing the new lesson; a game lesson.
The methods of the lesson: group work, individual work, pair work, answers the questions.
Visuals: theatrical, pictures, grammar structures, crosswords, worksheets.
The procedure of the lesson.
- Organization moment
Teacher: Good morning, children.
Pupils: Good morning, good morning,
Good morning to you!
Good morning, good morning,
We are glad to see you!
Teacher: I’m glad to see you too! Sit down, please and get ready for the lesson. Сегодня, ребята у нас урок повторения. А повторять мы с вами будем тему “My flat”. Целью нашего урока является, повторить названия мебели и предметов домашнего обихода. То есть все, что связано с нашей квартирой. В начале урока мы с вами устно поработаем, то есть у нас будет речевая разминка. Дальше мы выполним задания для тренировки нашего мышления. Далее мы с вами повторим обороты “There is/isn`t, there are/there aren` t” и будем составлять предложения и описывать комнаты, используя эти обороты. После этого мы будем отгадывать загадки связанные с нашей квартирой. Ну, и конечно мы с вами еще поиграем. А в конце урока нас ждет интересный кроссворд.
T: Who is on duty today?
P: I’m on duty today.
T: What’s season now?
P: It’s spring now.
T: What’s month now?
P: It’s April now.
T: What’s day today?
P: its Thursday today.
Well, let’s start our work.
II. Checking the home task.
- What was your home task? Are you ready?
- Have you learnt the words? Before checking the words we see the video on this topic.
- Checking the words.
Pupils have to do the task in the worksheets.
III. Phonetic drill.
Let’s tell the rhyme.
This is a mouse.
She lives in the house.
This is a cat.
He has got a flat.
T: Who can repeat?
IV. Revision of the grammar material.
Оборот there is / there are употребляются для того, чтобы указать на наличие предмета в определенном месте.
Предложения с оборотом there is / there are переводятся с конца. There is / there are отдельно на русский язык не переводятся.
Eg. There is a book on the table.
На столе есть (находится, имеется) книга
There are five books on the table.
На столе есть (находятся, имеются) пять книг.
There is употребляется, если за ним следует существительное в единственном числе.
There are употребляется, если за ним следует существительное во множественном числе.
Если в предложении перечисляются несколько предметов, то оборот there is / there are согласуется с первым из них.
Eg. There is a chair and five books in my room.
There are five books and a chair in my room.
Для того чтобы задать вопрос, is / are надо поставить в начале предложения.
Для того чтобы сказать что чего - то нет в указанном месте, после is / are надо поставить частицу not.
Задание : опишите картинку, скажите что есть в гостиной комнате.
Task: describe the picture and say what are there in the living room.