kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Sweet Home

Нажмите, чтобы узнать подробности

The aims of the lesson:

To explain the theme of the lesson, to introduce the meanings of the new words, rule ;

To develop the students’ habits of reading, writing and speaking;

To teach them to be in love to their house and flats.

The type of the lesson: a lesson of introducing the new lesson; a game lesson.

The methods of the lesson: group work, individual work, pair work, answers the questions.

Visuals: theatrical, pictures, grammar structures, crosswords, worksheets.

The procedure of the lesson.

  1. Organization moment

Teacher: Good morning, children.

 Pupils:  Good morning, good morning,

Good morning to you!

Good morning, good morning,

We are glad to see you!

Teacher: I’m glad to see you too! Sit down, please and get ready for the lesson. Сегодня, ребята у нас урок повторения. А повторять мы с вами будем тему “My flat”. Целью нашего урока является, повторить названия мебели и предметов домашнего обихода. То есть все, что связано с нашей квартирой. В начале урока мы с вами устно поработаем, то есть у нас будет речевая разминка. Дальше мы выполним задания для тренировки нашего мышления. Далее мы с вами повторим обороты “There is/isn`t, there are/there aren` t” и будем составлять предложения и описывать комнаты, используя эти обороты. После этого мы будем отгадывать загадки связанные с нашей квартирой. Ну, и конечно мы с вами еще поиграем. А в конце урока нас ждет интересный кроссворд.

T: Who is on duty today?

P: I’m on duty today.

T: What’s season now?

P: It’s spring now.

T: What’s month now?

P: It’s April now.

T: What’s day today?

P: its Thursday today.

Well, let’s start our work.

II. Checking the home task.

 - What was your home task? Are you ready?

 - Have you learnt the words? Before checking the words we see the video on this topic.

 - Checking the words.

Pupils have to do the task in the worksheets.

III. Phonetic drill.

Let’s tell the rhyme.

This is a mouse.

She lives in the house.

This is a cat.

He has got a flat.

T: Who can repeat?

IV. Revision of the grammar material.

Оборот there is / there are употребляются для того, чтобы указать на наличие предмета в определенном месте.

Предложения с оборотом there is / there are переводятся с конца. There is / there are отдельно на русский язык не переводятся.

Eg. There is a book on the table.

На столе есть (находится, имеется) книга

There are five books on the table.

На столе есть (находятся, имеются) пять книг.

There is употребляется, если за ним следует существительное в единственном числе.

There are употребляется, если за ним следует существительное во множественном числе.

Если в предложении перечисляются несколько предметов, то оборот there is / there are согласуется с первым из них.

Eg. There is a chair and five books in my room.

There are five books and a chair in my room.

Для того чтобы задать вопрос, is / are надо поставить в начале предложения.

Для того чтобы сказать что чего - то нет в указанном месте, после is / are надо поставить частицу not.

Задание : опишите картинку, скажите что есть в гостиной комнате.

Task: describe the picture and say what are there in the living room.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Sweet Home »

Класс: 5

Число:

Тема урока: Sweet Home

The aims of the lesson:

To explain the theme of the lesson, to introduce the meanings of the new words, rule ;

To develop the students’ habits of reading, writing and speaking;

To teach them to be in love to their house and flats.

The type of the lesson: a lesson of introducing the new lesson; a game lesson.

The methods of the lesson: group work, individual work, pair work, answers the questions.

Visuals: theatrical, pictures, grammar structures, crosswords, worksheets.

The procedure of the lesson.

  1. Organization moment

Teacher: Good morning, children.

 Pupils:  Good morning, good morning,

Good morning to you!

Good morning, good morning,

We are glad to see you!

Teacher: I’m glad to see you too! Sit down, please and get ready for the lesson. Сегодня, ребята у нас урок повторения. А повторять мы с вами будем тему “My flat”. Целью нашего урока является, повторить названия мебели и предметов домашнего обихода. То есть все, что связано с нашей квартирой. В начале урока мы с вами устно поработаем, то есть у нас будет речевая разминка. Дальше мы выполним задания для тренировки нашего мышления. Далее мы с вами повторим обороты “There is/isn`t, there are/there aren` t” и будем составлять предложения и описывать комнаты, используя эти обороты. После этого мы будем отгадывать загадки связанные с нашей квартирой. Ну, и конечно мы с вами еще поиграем. А в конце урока нас ждет интересный кроссворд.

T: Who is on duty today?

P: I’m on duty today.

T: What’s season now?

P: It’s spring now.

T: What’s month now?

P: It’s April now.

T: What’s day today?

P: its Thursday today.

Well, let’s start our work.

II. Checking the home task.

 - What was your home task? Are you ready?

 - Have you learnt the words? Before checking the words we see the video on this topic.

 - Checking the words.

Pupils have to do the task in the worksheets.

III. Phonetic drill.

Let’s tell the rhyme.

This is a mouse.

She lives in the house.

This is a cat.

He has got a flat.

T: Who can repeat?

IV. Revision of the grammar material.

Оборот there is / there are употребляются для того, чтобы указать на наличие предмета в определенном месте.

Предложения с оборотом there is / there are переводятся с конца. There is / there are отдельно на русский язык не переводятся.

Eg. There is a book on the table.

На столе есть (находится, имеется) книга

There are five books on the table.

На столе есть (находятся, имеются) пять книг.

There is употребляется, если за ним следует существительное в единственном числе.

There are употребляется, если за ним следует существительное во множественном числе.

Если в предложении перечисляются несколько предметов, то оборот there is / there are согласуется с первым из них.

Eg. There is a chair and five books in my room.

There are five books and a chair in my room.

Для того чтобы задать вопрос, is / are надо поставить в начале предложения.

Для того чтобы сказать что чего - то нет в указанном месте, после is / are надо поставить частицу not.

Задание : опишите картинку, скажите что есть в гостиной комнате.

Task: describe the picture and say what are there in the living room.

V.pupils should describe the room(Bedroom, living room)

VI. First of all, let’s remember the names of the rooms and furniture. Look at the pictures and answer the questions.

-What’s this? It’s a sofa.

Listen to my definitions and try to guess the words.

– a room where we usually cook food (a kitchen);

– a room where we take a shower (a bathroom);

– a room where we can sit in front of the fire and read books (a sitting room);

– a room where we can have dinner (a dining room);

– a place where we take off our jackets and coats (a hall);

– a place behind or in front of the house where flowers and trees can grow (a garden);

– a room where we sleep (a bedroom);

– a room where there are usually a lot of books and where you can work with documents (a study).

VII. Crossword:

1.We cook on it.

2.We watch T.V in it. There is a sofa in it.

3. We work in in this room.

4.There is a piece of furniture in the kitchen.

5.There is a telephone and rug in it.

6.We sleep in this room.



COOKER

LIVINGROOM

STUDY

CHAIR

CORRIDOR

BEDROOM

VIII. Look at the puzzle, please (Решение ребуса).

’’’ ’ ’ ’’’’’ ’’’ ’ ’ ’’

tree cat banana apple pear

We have got the world “table”

IX.Read the words in the box. Which room does each word go in? You may use a dictionary and place the words in the right place.
table, fire. calendar, sofa, armchairs, carpet, clock, book, plant, toilet, picture, bed

A dining-room

A bedroom

A living-room

A kitchen

A bedroom

A living-room

A kitchen

A corridor

XI. The lesson is coming to the end. Today we have spoken about … what?
…about Your Dream House and Dream Room.
What did you like most of all? … OK.

I think you enjoyed your English today. We have done a lot. Thank you for your activity. I’ll give you … marks.
Our lesson is over.

XII. Home task .


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 5 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Sweet Home

Автор: Сафина Марина Владимировна

Дата: 13.02.2015

Номер свидетельства: 172553

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(106) "презентация урока по английсскому языку на тему Home, Sweet home!"
    ["seo_title"] => string(61) "priezientatsiiaurokapoanghliisskomuiazykunatiemuhomesweethome"
    ["file_id"] => string(6) "291797"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1455188661"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(83) "Урок английского языка в 5 классе "Home, Sweet Home..." "
    ["seo_title"] => string(53) "urok-anghliiskogho-iazyka-v-5-klassie-home-sweet-home"
    ["file_id"] => string(6) "152936"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1420920962"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(20) ""Home! Sweet home!" "
    ["seo_title"] => string(15) "home-sweet-home"
    ["file_id"] => string(6) "135578"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1416936454"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(63) "Урок обобщения по теме " Home, sweet home " "
    ["seo_title"] => string(45) "urok-obobshchieniia-po-tiemie-home-sweet-home"
    ["file_id"] => string(6) "221913"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1435667884"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(112) "Урок №1 из раздела 3 по теме « MY HOME,SWEET HOME»  Тема «Do you like your house?» "
    ["seo_title"] => string(78) "urok-1-iz-razdiela-3-po-tiemie-my-home-sweet-home-tiema-do-you-like-your-house"
    ["file_id"] => string(6) "246385"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1446369382"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства