kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Урок английского языка в 5 классе "Home, Sweet Home..."

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок в 5 классе по теме «Home, sweet home…”

Цель урока: развитие навыков аудирования, монологической и диалогической речи.

Задачи урока: 1. повторить и закрепить активную лексику по теме;

                       2. тренировать учащихся в описании жилища используя глагол have/has got;

                       3. развивать культуру устных выступлений.

Форма урока: игровое занятие.

Оснащение урока: компьютер, проектор, слайды к теме «Дома», презентация письма Незнайки и Знайки, фильм о родном доме, созданный учеником класса Тапилиным Никитой.

Ход урока

  1. Оргмомент

There’s the bell. Please, stand straight. Hello, my dear boys and girls! (Hello!) I’m glad to see you again. How are you? (We are fine, thanks. And you?) I’m very well, too. Thank you. Sit down, please.

Who’s on duty today? (I am.) What’s the date today? (Today is the 27th of October.) What day of the week is today? (Today is Wednesday.) Who’s absent? (Nobody is. All are present.) If everybody is present, it is very pleasant.

Are you ready to start the lesson? (Yes, we are.) Then look at the screen. That’s the theme of our lesson. Read it. (Home, sweet home…) That’s right. Can you translate it? (Yes, of course, дом, милый/любимый/родной дом.) Right you are. In our lesson we’ll play, watch a film, design houses and do a lot of other interesting things.

II.Соревнование на знание лексики по теме

To begin with, let’s have a kind of competition to revise the words on the theme “Home”. We’ll have two groups. You’re group one. And you’re group two. Decide on your captain and name. So, who’s your captain, group one/two? What’s the name of your group?

Are you ready to start? (Yes, we are.) Well, our first event is an auction of words on the theme “Home”. Take turns to name them. (Команды соревнуются на лучшее знание лексики по теме.)  Group … is the winner!

It’s time to start the second event. Listen to the riddles and try to guess the words.

  • We sleep on it. (sofa, bed)
  • We play games on it, listen to music, watch films. (computer)
  • It’s a room where we sleep. (bedroom)
  • It’s a room where we watch TV. (sitting room)
  • It’s a room where we’ve got  a fridge and a cooker. (kitchen)
  • It’s a room where we have a shower. (bathroom)

The score is … .

Now let’s make a circle and play ball to practice the verb have/has got. Those who stop, are out.

III.Компьютерная презентация фильма, созданного учеником класса

I know you are talented children. You are clever, artistic, sporty and very creative. Nikita has made his own film called “My home is my castle”. After you watch it, I’ll ask you some questions on the film. Well, make yourselves comfortable.  Nikita, start.

Now answer the questions:

Has Nikita got a new or old house?

How many rooms has the house got?

What rooms has the house got?

Has Nikita’s room got a window?

How many windows has it got?

What colour are the walls in his room?

What has his bedroom got?

Is Nikita’s family big?    

IV.Говорение

  1. Представьте себе, что вы приняли приглашение Никиты, побывали у него в гостях, а, возвратившись  домой, наперебой рассказываете о том, что вы там увидели. Но не повторяйтесь. Do it one by one.
  2. And now let’s have a telephone conversation about Nikita’s house.

V.Проектирование дома и представление его описания в устной форме (работа в командах).

Teams, get together again. It’s time to design your own homes using the pictures you drew at home. You have three minutes time for your preparations. Then you’ll describe your houses and our guests will decide whose home is better.

Dear teachers, which house do you like best?

VI.Работа над грамматикой

Children, look what I’ve got. It’s a letter from N. Oh, he isn’t clever. He makes a lot of mistakes. Find them and correct them. (Письмо Незнайки демонстрируется на экран через проектор.)

Dear friends,

I want to write you about my house.

My house is nice.

I have got a three rooms.

They are a sitting room, a bedroom and a kitchen.

My sitting room big.

It have got two windows.

My bedroom are nice and big.

Write to me soon.

N

(После завершения работы над письмом Незнайки, демонстрируется правильная версия этого письма – письмо Знайки.)

VII.Подведение итогов урока, домашнее задание

Children, you worked hard. I’m pleased with your work. Your marks are … .

Open your diaries and write down your homework. Essay “My House”.

 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Урок английского языка в 5 классе "Home, Sweet Home..." »

Урок в 5 классе по теме «Home, sweet home…”

Цель урока: развитие навыков аудирования, монологической и диалогической речи.

Задачи урока: 1. повторить и закрепить активную лексику по теме;

2. тренировать учащихся в описании жилища используя глагол have/has got;

3. развивать культуру устных выступлений.

Форма урока: игровое занятие.

Оснащение урока: компьютер, проектор, слайды к теме «Дома», презентация письма Незнайки и Знайки, фильм о родном доме, созданный учеником класса Тапилиным Никитой.

Ход урока

  1. Оргмомент

There’s the bell. Please, stand straight. Hello, my dear boys and girls! (Hello!) I’m glad to see you again. How are you? (We are fine, thanks. And you?) I’m very well, too. Thank you. Sit down, please.

Who’s on duty today? (I am.) What’s the date today? (Today is the 27th of October.) What day of the week is today? (Today is Wednesday.) Who’s absent? (Nobody is. All are present.) If everybody is present, it is very pleasant.

Are you ready to start the lesson? (Yes, we are.) Then look at the screen. That’s the theme of our lesson. Read it. (Home, sweet home…) That’s right. Can you translate it? (Yes, of course, дом, милый/любимый/родной дом.) Right you are. In our lesson we’ll play, watch a film, design houses and do a lot of other interesting things.



  1. Соревнование на знание лексики по теме

To begin with, let’s have a kind of competition to revise the words on the theme “Home”. We’ll have two groups. You’re group one. And you’re group two. Decide on your captain and name. So, who’s your captain, group one/two? What’s the name of your group?

Are you ready to start? (Yes, we are.) Well, our first event is an auction of words on the theme “Home”. Take turns to name them. (Команды соревнуются на лучшее знание лексики по теме.) Group … is the winner!



It’s time to start the second event. Listen to the riddles and try to guess the words.

  • We sleep on it. (sofa, bed)

  • We play games on it, listen to music, watch films. (computer)

  • It’s a room where we sleep. (bedroom)

  • It’s a room where we watch TV. (sitting room)

  • It’s a room where we’ve got a fridge and a cooker. (kitchen)

  • It’s a room where we have a shower. (bathroom)

The score is … .



Now let’s make a circle and play ball to practice the verb have/has got. Those who stop, are out.



  1. Компьютерная презентация фильма, созданного учеником класса

I know you are talented children. You are clever, artistic, sporty and very creative. Nikita has made his own film called “My home is my castle”. After you watch it, I’ll ask you some questions on the film. Well, make yourselves comfortable. Nikita, start.

Now answer the questions:

  • Has Nikita got a new or old house?

  • How many rooms has the house got?

  • What rooms has the house got?

  • Has Nikita’s room got a window?

  • How many windows has it got?

  • What colour are the walls in his room?

  • What has his bedroom got?

  • Is Nikita’s family big?

  1. Говорение

  1. Представьте себе, что вы приняли приглашение Никиты, побывали у него в гостях, а, возвратившись домой, наперебой рассказываете о том, что вы там увидели. Но не повторяйтесь. Do it one by one.



  1. And now let’s have a telephone conversation about Nikita’s house.



  1. Проектирование дома и представление его описания в устной форме (работа в командах).

Teams, get together again. It’s time to design your own homes using the pictures you drew at home. You have three minutes time for your preparations. Then you’ll describe your houses and our guests will decide whose home is better.

Dear teachers, which house do you like best?

  1. Работа над грамматикой

Children, look what I’ve got. It’s a letter from N. Oh, he isn’t clever. He makes a lot of mistakes. Find them and correct them. (Письмо Незнайки демонстрируется на экран через проектор.)

Dear friends,

I want to write you about my house.

My house is nice.

I have got a three rooms.

They are a sitting room, a bedroom and a kitchen.

My sitting room big.

It have got two windows.

My bedroom are nice and big.

Write to me soon.

N

(После завершения работы над письмом Незнайки, демонстрируется правильная версия этого письма – письмо Знайки.)

  1. Подведение итогов урока, домашнее задание

Children, you worked hard. I’m pleased with your work. Your marks are … .

Open your diaries and write down your homework. Essay “My House”.




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 5 класс

Скачать
Урок английского языка в 5 классе "Home, Sweet Home..."

Автор: Белякова Тамара Михайловна

Дата: 10.01.2015

Номер свидетельства: 152936

Похожие файлы

object(ArrayObject)#864 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(50) "Презентация урока Home, sweet home"
    ["seo_title"] => string(37) "priezientatsiia-uroka-home-sweet-home"
    ["file_id"] => string(6) "256125"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1448046991"
  }
}
object(ArrayObject)#886 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(21) "«Home sweet home». "
    ["seo_title"] => string(17) "home-sweet-home-1"
    ["file_id"] => string(6) "178128"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1424778936"
  }
}
object(ArrayObject)#864 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(97) "разработка урока английского языка "Home Sweet Home" 5 класс "
    ["seo_title"] => string(61) "razrabotka-uroka-anghliiskogho-iazyka-home-sweet-home-5-klass"
    ["file_id"] => string(6) "184779"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1426092202"
  }
}
object(ArrayObject)#886 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(107) "Конспект урока английского языка "Путешествие по Лондону" "
    ["seo_title"] => string(63) "konspiekt-uroka-anghliiskogho-iazyka-putieshiestviie-po-londonu"
    ["file_id"] => string(6) "191506"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1427309361"
  }
}
object(ArrayObject)#864 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(48) "Конспект урока по теме:Еда"
    ["seo_title"] => string(30) "konspiekt_uroka_po_tiemie_ieda"
    ["file_id"] => string(6) "351170"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1477085448"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства