T:Good afternooneverybody. Nice to meet you.I’m glad to see you. Sit down, please!
How are you today?
What’s season now?
What’s month now?
What’s day today?
Well, let’s start our work.
2) Checking the home task.
T: What was your homework? Are you ready?
3) Сообщениетемы, целиизадачи:
T: The theme of our lesson is “My flat”. Today we are going to talk about “flat”. Let is start the lesson.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Разработка урока на тему "My flat"»
Разработка урока на тему "Myflat"
1. Тема урока:My flat 2. Дата: 3. Класс: 5б 4. Тип урока: Введение новой лексики 5. Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор, экран, проигрыватель CD дисков, тематические картинки и раздаточный материал: наглядность по теме (картинки с изображением предметом мебели) карточки для индивидуальной работы, ситуативные картинки с изображением комнаты. 6. Методы и приемы: Наглядность, общение, речевые упражнения.
7. Цель: формирование и совершенствование знаний по теме “Myflat”.
Задачи:
Образовательная организовать применение усвоенного материала в чтении, письме и устной речи; провести контроль усвоения лексики и грамматического материала.
Развивающая развитие навыков в аудировании, чтении, говорении.
Воспитательная Воспитывать бережное отношение к предметам домашнего обихода
Ходурока
I. Началоурока 1) Organization moment
T:Good afternooneverybody. Nice to meet you.I’m glad to see you. Sit down, please! How are you today? What’s season now? What’s month now? What’s day today? Well, let’s start our work.
2) Checking the home task. T: What was your homework? Are you ready?
3) Сообщениетемы, целиизадачи: T: The theme of our lesson is “My flat”. Today we are going to talk about “flat”. Let is start the lesson.
4) Фонетическаязарядка: Let’s tell the rhyme.
This is a mouse. She lives in the house. This is a cat. He has got a flat.
T: Who can repeat? Introduction of the new words. Look at the board read and repeat after me the words. 1 Flat – квартира
Living room [ˈlɪvɪŋ] –гостиная
Dining room [daɪnɪŋ] - столовая
Bedroom [ˈbedrum] - спальня
Bathroom [ˈbɑ:θrum] - ванная
Kitchen [ˈkɪtʃɪn] - кухня
House [haus]- дом
Window [ˈwɪndəu]- окно
Bed [bed] - кровать
Lamp [læmp]- лампа
Table [ˈteɪbl]- стол
Wall [wɔ:l]- стена
Picture [ˈpɪktʃə]- картина
Bookcase [ˈbukkeɪs]– книжный шкаф
Bookshelf [ˈbukʃelf]- книжная полка-
Wardrobe [ˈwɔ:drəub]- шкаф
Chair [tʃɛə]- стул
Armchair [ˈɑ:mˈtʃɛə] - кресло
Coffeetable [ˈkɔfɪ]– журнальный стол
Carpet [ˈkɑ:pɪt]- ковер
5) Речеваяразминка: Т: Answer my questions, please. 1. Is your flat big? 2.Do you like your flat? 3.How many windows do you have? 4. How many rooms in your flat? 5. Please who can describe his flat?
II. Основнаячасть 1) Развитиенавыковустнойречи: Т: Look at a board, I will read you have to find the suitable[ˈsju:təbl] picture. Listen to me!
In my room there’s a sofa near wall. On the floor there’s carpet. There are two posters above the sofa. One poster is big and the second poster is small. I like sports and music and I like computer games. So, I’ve got a computer in my room. My room is nice.
2) Развитиеписьма: Т:Look at the table. There are a lot of different words of theme “My flat”. Try to find 15 words.
S
T
U
D
Y
A
B
C
A
R
P
E
T
L
M
N
T
A
B
L
E
F
S
H
M
U
D
O
O
R
O
C
R
O
O
M
N
K
S
J
B
E
D
I
Z
C
L
O
C
K
S
T
C
H
A
I
R
T
T
M
O
S
I
N
K
K
R
P
W
I
N
D
O
W
V
L
M
N
K
C
L
A
M
P
L
E
S
O
F
A
M
C
M
F
R
I
D
G
E
R
D
E
S
K
M
I
R
R
O
R
L
O
O
R
U
G
R
3) Физкультминутка: Headandshoulders! T: Now, Look at me and do activates with me! 3) Развитие грамматического материала: Т: Употребление конструкции there is\are. Если русское предложение начинается со слов, отвечающих на вопрос «где ?», английское предложение начинается с конструкции there is\are.There is. Употребляется ,если существительное в предложении стоит в единственном числе.Thereare.Употребляется, если существительное стоит во множественном числе. Т: Now you have to put words in the sentence. Living-room.There is a… in the living-room. A bookcase, a carpet, a lamp, an arm-chair. Bedroom.There is a … in the room, There isn’t a… in the room. Kitchen.There is a… in the room ,There are … in the room. Examples :There is a living-room in my flat. В моей квартире есть гостиная.There are two arm-chairs in my living –room.В моей гостиной есть два кресла. Т: Now you have to compare words in the sentence. Living-room. There is a… in the living-room. A bookcase, a carpet, a lamp, an arm-chair.Bedroom. There is a … in the room, There isn’t a… in the room. Kitchen. There is a… in the room , There are … in the room. Для того чтобы задать вопрос, is / are надо поставить в начале предложения. Для того чтобы сказать что чего-то нет в указанном месте, после is / are надо поставить частицу not. Утвердительная форма There is (there’s) There are (there’re) (есть, имеется, находится) Вопросительная форма Is there? Are there? (есть ли, имеется ли, находится ли?) Отрицательнаяформа There is not (isn’t) There are not (aren’t) (нет, не имеется, не находится)
4) Развитиеконтекстуальнойдогадки: T : Fill in there is or there are. 1… two chairs in my room 2…a big table in the kitchen 3…a dining-room in my flat 4…five pictures in the living –room 5…a carpet in the dining –room 6…two arm-chairs in the living –room 7… a toilet in our flat 8… three bookshelves in the bedroom 6) Развитиеинтеллекта: Now divide into 2 group, and you should to make the word. Flat- latf Window-wondiw bed- deb chair- rchia kitchen- nkeihct lamp- mapl room- omor
Рефлексия: Read and translate the short story below. Now answer the questions about this story. 8) Подведениеитоговурока: 1) Open your dairy and write down home task: Write a composition about your flat. 2) Оценка: 3) You are so good and clever. You get only good and excellent marks. Good luck. The lesson is over. Good buy.