Open your Student’s book at page 78. Look at the picture! What can you see?
You can see a lot of people too. What do they do? Look at the words from ex.1.
On the blackboard:
What does Mr Brown do?- He is a painter.
City, town
Регулятивные: Формирование способности принимать учебную цель и задачу.
Первичное усвоение новых знаний.
What does Mrs Perkins do?
What does Mr Simpson do?
What does Mr Williams do?
What does Mr Green do?
What does Mr Jones do?
What does Miss Smith do?
What does Mr Wilson do?
What are they doing? Look at the words from ex.2.
On the blackboard:
What is Mr Brown doing?- He is painting a hospital.
What is Mrs Perkins doing?
What is Mr Simpson doing?
What is Mr Jones doing?
She is a doctor.
He is a baker.
He is a postman.
He is a mechanic.
He is a teacher.
She is a taxi driver.
He is a waiter.
She is waiting for the ambulance.
He is looking at the postman.
He is saying goodbye to the children.
Познавательные: Осуществлять актуализацию новых ЛЕ, основываясь на учебную ситуацию и личный опыт.
Регулятивные: Принимать и сохранять учебную цель и задачи.
Коммуникативные: Слушать учителя и друг друга для воспроизведения и восприятия необходимых сведений и поддержания учебно–деловой беседы.
Личностные: формировать навыки сотрудничества в разных ситуациях совместной деятельности.
Первичная проверка понимания
Look at the blackboard. You can see two questions:
What does Mr Brown do?
What is Mr Brown doing?
Translate the questions!
Why do these questions have the same meaning? When do we use the first question?What tense is it?
When do we use the second question?
What tense is it?
Let’s remember!How do we form « Present Continious»
What can you tell about affirmative sentences?
(Схема утвердительного предложения)
What can you tell about negative sentences?
(Схема отрицательного предложения)
What can you tell about interrogative sentences?
(Схема вопросительного предложения)
How can we give a short answer?
How must we write the verb with add “ing”.
On the blackboard:
Write-
Get
Что делает мистер Браун?
If we speak about daily rutine.
Present Simple
If we speak about actions happening now.
Present Continious
Существительное, глагол to be в нужной форме, смысловой глагол с окончанием –ing.
Существительное, глагол to be в нужной форме, отрицание not, смысловой глагол с окончанием –ing.
Глагол to be в нужной форме, существительное, смысловой глагол с окончанием –ing.
Yes, местоимение, to be в нужной форме/ No, to be в нужной форме, not
When a verb ends in an “e”, drop the“e”,then and “ing”.
Writing
When a verb ends in an consonant and before it there is a single vowel, double the consonant before adding “ing”.
Getting
Коммуникативные: Формирование произносительных умений.
Первичное закрепление
Let’s read the dialogue! Ex.3, p.78. Find sentences in Present Continious.
What are you doing?
I am waiting for my dad.
He is painting this hospital.
He is waving goodbye to the children.
Познавательные : Осознанно и произвольно использовать новые ЛЕ при выполнении задания.
Коммуникативные: Проявлять активность во взаимодействии для решения познавательных задач.
Регулятивные: Выполнять учебные действия.
Личностные: формировать навыки сотрудничества.
Контроль усвоения, обсуждение допущенных ошибок и их коррекция.
Can you act out the same dialogue? You have got blue cards. There is a model of dialogue.(см.Приложение )
Listen and match the children to their parents’jobs.(зад.8 на карточках). You have got yellow cards. (см.Приложение )
(Key: 1 A, 2 H, 3 G, 4 C, 5 D)
Turn back to your classmates. You have got pictures. Do not show it! Ask a riddle. For example. (Не показывать картинку). He works at the café. He is serving people now. What does he do?
Работавгруппах.
Учащиеся работают в парах.
Ученики слушают запись и выполняют задание.
He is a waiter.
Учащиеся работают в группах.
Коммуникативные:
Формирование умения использовать изученную лексику и грамматический материал.
Регулятивные: Формирование умение оценивать деятельность одноклассника.
Познавательные:
Формирование умения делать выводы.
Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению
Write down your home task: Ex. 1, 3 page 42 (wb)
Учащиеся записывают домашнее задание.
Познавательные: Осуществлять анализ информации.
Коммуникативные: Ставить вопросы, обращаться за помощью, формулировать свои затруднения.
Регулятивные: Использовать речь для регуляции своего действия.
Рефлексия (подведение итогов занятия)
What have you learnt today?
Decide how you have worked at this lesson and, choose a card and show it to me.
Thank you. The lesson is over. Goodbye!
We have learnt to speak about people of different professions.
Дети берут карточки с символами и показывают их учителю.
Goodbye!
Познавательные: Формирование умения делать выводы.
Регулятивные: Формирование умения осуществлять познавательную и личностную рефлексию; умение оценивать процессы и результаты своей деятельности
I am
He
She is
It
You
We are
They
Ving
Am I
he
Is she
it
you
Are we
they
Ving
Not
Children
0
F
1
2
3
4
5
Karen
James
Mark
Jane
Andy
Sarah
Children
0
F
1
2
3
4
5
Karen
James
Mark
Jane
Andy
Sarah
Jobs
A teacher
B nurse
C mechanic
D baker
E postman
F doctor
G waiter
H pilot
Jobs
A teacher
B nurse
C mechanic
D baker
E postman
F doctor
G waiter
H pilot
e.g. Dad/do a crossword(x)/ read a book()
►A: Is dad doing a crossword?
B: No, he isn’t. He is reading a book.
1. Mary/ play computer games(x)/do homework()
e.g. Dad/do a crossword(x)/ read a book()
►A: Is dad doing a crossword?
B: No, he isn’t. He is reading a book.
2. the dog/ play in the garden(x)/ sleep by the fire()