- воспитывать умение работать индивидуально, в паре, в группе;
-учить учащихся бережно относиться к своему здоровью, правильно питаться, отказаться от вредных привычек
Планируемый результат
Предметные умения
УУД
1. Правильно произносить лексические единицы по теме и целесообразно использовать их в заданной речевой ситуации;
2. Различать грамматическую структуру повествовательного, вопросительного и отрицательного предложения в Present Simple; использовать в речи модальные глаголы should\shouldn't, must\mustn’t
3. Воспринимать и реагировать на вопросы, используя краткий и полный ответы
4. Вести диалог, используя лексический материал по теме «ЗОЖ».
Личностные: формировать личностные качества учащихся необходимые во взаимоотношениях с одноклассниками; проявлять доброжелательность, взаимопомощь, терпение, вежливость.
Коммуникативные:формировать умение слушать и вступать в диалог для поддержания учебно – деловой беседы.
Познавательные: уметь осознанно строить речевое высказывание с опорой на образец и без него, формулировать ответы на вопросы учителя и одноклассников.
Регулятивные:планирование своей деятельности в соответствии с целевой установкой; использовать речь для регуляции своего действия; моделировать ситуации поведения в классе.
Основные понятия
Лексические единицы и фразы по теме «ЗОЖ». Модальные глаголы
Ход урока.
I.Организационныймомент.
-Goodmorning, dearstudents! I’m pleased to meet you. How are you today? How is your mood? Let’s start our lesson.
2.Целеполагание
-There is a poem about the healthy life-style.Let’s read it together.
To be healthy in your life, Don’t forget to do all five! Get up early, quick and bright Exercise with all your might.
3. Речеваязарядка.
- There are some of proverbs. Let’s read them and try to make up the theme of our lesson is.
Health is better than wealth.
A sound mind in a sound body.
An apple a day keeps a doctor away.
Early to bed and early to rise- makes a man healthy, wealthy and wise.
A merry heart is a good medicine.
You are what you eat.
- You are quite right, my dear students. Well done! A sound mind is in a sound body Today we are going to speak about health and problems with health.
4. Активизациялексики потеме.
-My dear students, but sometimes we have to visit doctors, if we don’t feel ourselves well. Tell me please, what medical problems you might have,..
if you eat too fast?
if you eat a lot of sweets and chocolate?
if you don’t eat fruit and vegetables?
if you get wet on a cold day?
if you fall down?
if your neighbors make much noise?
5.Физкультминутка.
I wiggle my fingers,
I wiggle my toes,
I wiggle my shoulders,
I wiggle my nose.
No more wiggles are left in me.
So I will be still as can be.
6. Совершенствованиенавыковдиалогическойречи.
-Now it is time to work in pairs. Take turns to be a doctor and a patient. Act out situations.
7. Совершенствованиенавыковмонологическойречи.
-What treatment did your partner recommend? Was he/she a good doctor?Tell the class. Did you expect another treatment?
8.Подведениеитоговурока, выставлениеоценок.
-That’s all for today. Thank you for your being active at the lesson. You worked very hard. Your marks for the lesson are the following.
- Now, please, write down your home task. Have you got any questions?Our lesson is over. I wish you good health and happiness. And don’t forget that “Good Health is Above Wealth”! Good bye!