Деятельность учителя | Деятельность уч-ся | УУД | Примечание |
1.Организационный этап |
T1: Good afternoon, dear pupils. I'm glad to see you. Take your sits, please. -How are you? -Renata, today you are an interviewer. Come up to the blackboard. | -Good afternoon, dear teacher. -I'm fine, thank you. P1: Hello, I'm Renata. Whatdate is it today? P2: The 27th of November. P1: What day is it today? P3: It's Friday. P1: What's the weather like today? P4: It's cold, snowy and cloudy. | Самоопределение, планирование учебного сотрудничества с учителем и со сверстниками | Выведение обучающихся на спонтанную речь P1-P2 |
2. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности обучающихся |
T1: Dear pupils, I have a message from my friend. Ildar, read please. T2: Hello, pupils. Nice to meet you. I'm a cat. Mu name is Duchess. And I have the biggest problem in the world. The worst man, Edgar, has stolen my kittens. Will you help me to find them? T1: So, pupils. What will we do today? | P1: Dear teacher and pupils! I don't know what to do. Help me, please. -Yes, we will. -We will read, play, write. | Формирование мотивационной основы учебной деятельности, включающей социальные, учебно-познавательные и внешние мотивы; | Игровой метод Принцип псих. комфортности |
3. Актуализация знаний |
T2: I have a map, and we should do some tasks to find my kittens. The first one is: read the riddles in groups, then you'll read them to your classmates. -Are you ready? The first group, read, please. -Take a point. -Good job. You now the animals very well. T1: The next task is harder. First, let's revise the degrees of comparison. -How do we make the Comparative Degree? -How do we make the Superlative Degree? T2: What irregular words do you know? | Работают в группах, читают загадки, отгадывают. P1: We make it with the suffix er. And we need the word than. We make it with the suffix est, we need the article the. -Good-better-the best, bad-worse-the worst, many/much-more-the most. | Умение слушать собеседника, строить понятные для собеседника высказывания. Умение организовывать учебное сотрудничество; умение работать индивидуально и в группе. Умение анализировать, устанавливать причинно-следственные связи, строить логическое рассуждение; | P1-P2-P3-P4 Практический метод Вопросно-ответное упражнение Словесный метод Принцип от простого к сложному |
4. Применение знаний и умений в новой ситуации |
T1: Work in groups and put the adjectives into the right form. I give you 5 minutes. -Are you ready? Look at the board and check the answers. Correct the mistakes if you have. T2: Now, pupils, act the dialogue out. Come up to the blackboard. -The others are experts. Listen to the dialogue. -So, if you liked it raise a happy smile, if you didn't - a sad smile. | Работают в группах, раскрывают скобки. Проверяют свои ответы, исправляют ошибки. Читают диалог по ролям. Оценивают диалог своих одноклассников. | Умение организовывать учебное сотрудничество и совместную деятельность с учителем и сверстниками; владение устной и письменной речью; Умение обнаруживать отклонения от эталона, вносить необходимые коррективы в действия после его завершения на основе оценки и учета сделанных ошибок. | P1-P2-P3-P4 Модель Round Table Методика взаимотренажа Принцип неприрывности |
5. Физминутка |
T2: Let's have a rest and play. You are to mime the words. | Достают карточку, изображают животного. | Умение выражать смысл ситуации различными средствами | Игровой метод Принцип творчества |
6. Обобщение и систематизация знаний |
T1: The last task is to complete the story with the necessary words. Work individually. I give you 5 minutes. | Работают самостоятельно, вставляют нужные слова. | Владение устной и письменной речью. Умение анализировать. Смысловое чтение | Принцип неприрывности |
7. Контроль усвоения, обсуждение допущенных ошибок и их коррекция |
T1: Exchange your works. Look at the board and correct the mistakes. -Lets read the story. T2: That was the last task. You have saved my kittens! Thank you so much! | Меняются работами, проверяют, исправляют ошибки Читают рассказ. | Умение обнаруживать отклонения от эталона, вносить необходимые коррективы в действия после его завершения на основе оценки и учета сделанных ошибок. | Методика взаимотренажа |
8. Информация о домашнем задании, инструктаж о его выполнении |
T1: Well done, pupils. Write down youк home task. You should make a project: write about your favorite animal and draw a picture. - Yana, you have another task. | Записывают домашнее задание. | умение организовывать учебное сотрудничество и совместную деятельность с учителем | Метод проектов Принцип деятельности Диф-ный подход |
9. Рефлексия (подведение итогов урока) |
T1: So, pupils, did we manage to reach our aim? -Now look at the board. Read the criteria and put a mark. -Raise your marks, please. T2: Now, pupils, draw smiles on the stickers. If you like the lesson draw a happy smile, if you didn't - a sad smile. Stick them on the board. T1: Stand up, the lesson is over, good bye! T2: Thank you for your hard work. Have a nice day! | -Yes, we did. Ставят себе отметки за работу. Рисуют смайлики. - Good bye! | Умение структурировать знания, оценка процесса и результатов деятельности. Умение выражать свои мысли. Волевая саморегуляция, выделение и осознание обучающимися того, что уже усвоено, и что подлежит усвоению, прогнозирование. | Принцип псих. комфортности |