Просмотр содержимого документа
«План открытого урока в 1 классе по английскому языку на тему "Animals"»
Открытый урок в 1 классе
Учителя английского языка Калмуратова А.Ж.
The theme of the lesson «Animals»
The aims of the lesson:
To learn new words on topic «Animals» (a horse, a cow, a bird, a bear, a dog, a cat).
To learn using structure It’s a ….
To learn new letters “Hh”,” Ii”
To learn new numbers from 15-20.
Objectives:
developing– to develop speaking, listening and writing skills.
educational - to learn new words, new grammar structure, new letters and numbers.
Techniques:interactive board, the computer, pictures, cards, the pupil’s book for grade 1 “Primary Colours” by Diana Hicks and Andrew Littlejohn (Cambridge University Press), CD and CD player.
The procedure of the lesson.
I.Organization moment.
Greeting.
Good morning, good morning,
Good morning to you!
Good morning, good morning
I am glad to see you!
Учащиеся в ответ приветствуют учителя.
Good morning, good morning
We are glad to see you!
How are you? (Cl. Fine, thanks) Sit down, please.
II. Warm - up:
T: I want to start our lesson with phonetic drill. What can you see there?
P1: dog
P2: cat
P3: bird
P4: frog
T: Now, I’ll read this poem, then repeat after me!
One, one, one, little dogs run
Two, two, two, cats see you
Three, three, three, birds in a tree
Four, four, four, frogs on the floor.
Main part of the lesson
III. Presentation of new material.
T: Now I distribute you the envelopes with puzzle cards, you should join the picture’s parts and say what are they.
T: So, how do think what’s the topic of our lesson?
P1 : animals?
T: Yes, you are right, animals! Today we will learn how to name different animals and get acquainted with new letters and numbers.
IV. Work with the new material.
Pupil’s Book p.56
Exercise 1. Listen and learn the new words.
T: Look at the pictures on the interactive board and learn the new words.(Presentation)
T: To control your understanding of the new words, let’s do this exercise. One by one come to the board and match the pictures with the correct meanings.
Picture 1: COW
Picture 2: CAT
Picture 3: HORSE
Picture 4: BIRD
Picture 5: DOG
Picture 6: BEAR
Exercise 2.
T: А) Now, let’s play one game which named “Be attentive!”. I’ll show some pictures with different animals and name them. If the names are correct, you should agree with me and say, for example: Yes, it’s a dog. If you don’t agree your answer: No, it’s a bear.
1. Look! It’s a dog. 2. Look! It’s a cow. 3.Look! It’s a bird. 4.Look! It’s a cat. 5.Look! It’s a horse. 6.Look! It’s a bear.
P1: No, it’s a cat
P2: Yes, it’s a cow
P3: Yes, it’s a bird
P4: No, it’s a bear
P5: Yes, it’s a horse
P6: No, it’s a dog
В) Do you know how this animals are sounded? You will listen to different animal sounds and your task is to guess What is it? Answer with structure It’s a….. (video)
P1: It’s a cow
P2: It’s a horse
P3: It’s a cat
P4: It’s a bear
P5: It’s a dog
P6: It’s a bird
T: Well done!
Physical minute
T: Now, Let’s have a rest. Stand up, children! Remember what we can do. Show me please how can you run! I can jump! I can climb! I can swim! I can fly! I can dance and I can sing! Good job!
Now, let’s make a warm-up with our cheerful panda! Look, listen and repeat! (video)
Exercise 4.Listen,write and say the numbers.
How many cats do you see?(изображение 6 кошек). Yes, you are right. 6 cats.Мы раннее с вами изучили счёт с 1 до 14!Давайте вспомним.Учащиеся вслух проговаривают цифры!One-two-three-four-five-six-seven………thirteen-fourteen!Good job!Сегодня мы продолжим изучение цифр с 15 до 20!
15-fifteen
16-sixteen(six+teen)
17-seventeen(seven+teen)
18-eighteen(eight+ teen)
19-nineteen(nine+teen)
20-twenty
Let’s sing a song!Обучающеевидео(Numbers)
Exercise 5. Let’s play a game “Domino”
15
15
15
16
15
17
15
18
15
19
15
20
16
16
16
17
16
18
16
19
16
20
17
17
17
18
17
19
17
20
18
18
18
19
18
20
19
19
19
20
20
20
Введение новых букв HhandIi
Learn the new letters and new words. Listen.
Учитель знакомит учащихся с буквами Hh, Ii и словами, начинающимися с этих букв. Обратите внимание учеников на то, что слова, начинающиеся с буквы Hh произносятся со звуком [h]. Привести примеры: horse, have, hamster,
Слова, начинающиеся с буквы Iiпроизносятся со звуком [ai]
I, ice-cream
Track 38
H, h, h
[h], [h ], [ h].
[h ]horse, [ h]horse
[h ], [h ], [ h].
I, i, i
[ai ], [ai ], [ai ].
[ ai] ice-cream, [ai ] ice-cream
[ai ], [ai ], [ai ].
Просмотр видео с буквами(Hh,Ii)
Работа в тетради.
Упражнения 1-3 страница 11-12 (ActivityBooks)
Hh (ex.1-3 p.11)
Упражнение1 Write
Учитель: Правописание букв .
Упражнение 2CircleandmatchhandH.
Учащимся предстоит соединить заглавную H и строчную h
Упражнение 3. Lookandwrite
Учитель: Вставьте пропущенные буквы.
I i (ex.1-3 p.12)
Упражнение1 Write
Учитель: Правописание букв .
Упражнение 2 Lookandcolour.
Учащимся предстоит разукрасить кляксы с буквами в один цвет(заглавные и строчные)
Упражнение 3. Matchandwrite
Учитель: Вставьте пропущенные буквы и соедините с цифрой.
V.Подведение итогов урока.Рефлексия.
Учитель раздает карточки трёх цветов(зелёный,жёлтый,красный)(З-всё понятно.Ж-есть вопросы.К-ничего не понял)Чему каждый из вас сегодня научился?
О чем бы вы могли рассказать своим родителям дома после нашего урока?
Cегодня на уроке вы ознакомились с новыми словами, которые называют животных (ученики называют слова ahorse, acow, abird, abear,adog, acat). Вы научились считать до 20!Ознакомились с буквами английского алфавита Hh и Ii и научились их писать! Well done! ( Очень важно поддерживать и отмечать достижения и успехи детей на каждом уроке.)