T: We have a black cat. – We have a yellow apple. – We have a green crocodile. – We have a brown bear
2. Our world is colourful.
1) Presentation.
Teacher: Look at the board. What can you see? It’s a Christmas-tree. What colour is it?
Детиотвечают: green.
рисунок1
Teacher: Let’s decorate the Christmas tree. Let’s make it colourful. Here are our colourful balls.
Come to the board, take one ball, name its colour and decorate the Christmas tree.
Дети по очереди выходят к доске, берут картонный шар, называют цвет и с помощью учителя прикрепляют его к ёлке.
Teacher: What colour is our Christmas-tree now?
Дети хором называют цвета, следуя учительской указке: green, red, yellow, pink…
рисунок2
2) Guessing game.
Teacher: Now let’s play a game. Guessing game. Look at our Christmas-tree. I Guess a colour..You should guess
Are you ready? Let s go
Дети поднимают руки и спрашивают: Red? Blue? Purple?
Teacher: No. No. Yes, that’s right. Now you play the game in pairs.
Учитель даёт учащимся время, чтобы каждый успел и загадать цвет, и отгадать задуманное соседом по парте. Т: It’s time to play. You can see many toys of different colours on my table. I want to have one toy. Can you guess what animal I want to have? Ask me about it.
Небольшие мягкие игрушки размещены на столе (Приложение 2). Педагог предлагает ребятам игру (с использованием цвета) в форме диалога, где они должны догадаться о какой игрушке идет речь, и какая игрушка нравится учителю. Ребенок, угадавший игрушку, становится водящим в этой игре.
Примерный диалог:
Т: Do you want to play an orange pig? P: No, I don’t. T: Do you want a yellow duck? P: No, I don’t. T: Do you want to have a light blue parrot? P: Yes, I do. I want to have a light blue parrot (Ученик становится водящим и выбирает себе партнера для диалога). P1: Do you like a grey mouse? P2: No, I don’t. P1: Do you like a black cat? P2: No, I don’t. P1: Do you like a white dog? P2: Yes, I do. I like a white dog.
(Приложение 2).
Teacher: Look at the picture. What is it?
Children: The rainbow.
рисунок3
Teacher: What are the colours of the rainbow?
Учащиеся называют цвета радуги.
Teacher: Let’s sing the song “The rainbow”.
Учащиеся поют песню.
Teacher: Look at this picture now. What is it?
Children: The butterfly.
рисунок4
Teacher: What are the colours of this butterfly?
Учащиеся называют цвета бабочки.
Teacher: Let’s sing the song “The butterfly”.
Учащиеся поют песню.
Обе песни исполняются стоя и с движениями. Это своего рода физминутка.
.
Далее учитель информирует учащихся, что на основе результатов проведенного на прошлых уроках исследования он составил диаграммы. Демонстрирует их и предлагает ответить на вопросы:
How many children like red? (blue, yellow, pink, …)
What is the girls’ favourite colour?
What is the boys’ favourite colour?
Дети отвечают.
3. Endingofthelesson.
Учитель задает задание на дом: нарисовать свой цветок, такой красивый, чтобы можно было сказать: What’s this! Wow! Нарисовать ещё один, такой же, но не раскрашивать, а надписать его цвета. Это будет задание для соседа по парте. На следующем уроке тот раскрасит цветок, а затем они их сравнят.
Далее учитель подводит итог урока: You were good/very good/ excellent.