kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Открытый урок "Мой лучший друг"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Открытый урок английского языка для 5 класса "Мой лучший друг" с приложением

Просмотр содержимого документа
«Приложение»




Текст 1.



My best friend.

My name is Sweta. I have got many friends. They are Lena, Sasha, Masha.

But my best friend is Lena. She is 11. She is my classmate. We are in 5 form. We go to school together. Her favorite school subjects are Art, English, Russian. Lena is tall and slim. She is merry, kind, clever. Lena always helps me. She is friendly. Her hobby is sport. Her favorite sport is basketball. Lena has got a pet. It is a dog. We go for a walk together. Lena is a good friend.

Questions:

1. Has Sweta got many friends?
2. What do they do together?
3. Who is Sweta’s best friend?

4. How old is Lena?

5. How is she like?

6. What are her favourite subjects at school?

7. What is her hobby?

8. Why are they friends?





Name

Age

Form\class

What is he\she like

Favourite subjects

Hobby

Why is he\she your friend?


























Текст 2.



My Best Friend



My name’s Mike. I have got many friends. I like my friends. We play computer games, go for a walk together.

One of my friends is Sergey. He is 12. I can say that he is a good boy. He is in 6 form. He studies well. His favourite subject at school is Maths.

We are friends for a long time. We trust (доверять) each other. We have some personal secrets. I can tell him about my troubles and he always helps me.

I'm happy to have such a good friend as Sergey .

 

 

Questions:

1. Has Mike got many friends?
2. What do they do together?
3. Who is Mike’s best friend?

4. How old is Sergey?

5. How is he like?

6. What is his favourite subject at school?

7. What is his hobby?

8. Why are they friend?






Name

Age

Form\class

What is he\she like

Favourite subjects

Hobby

Why is he\she your friend?


























Текст 3.

My Best Friend

My name’s Sasha. I have got many friends. We play football together.

I have got a best friend. His name is Oleg. We study together in 5 form. He studies well. He is 11. He is nice, tall, kind. His favourite subject is English. He studies it a lot of time and knows it very well. Also he is fond of music. He can play the piano very well. I like my friend very much. Oleg always helps me. He is friendly. He is a true friend.

 

Questions:

1. Has Sasha got many friends?
2. What do they do together?
3. Who is Sasha’s best friend?

4. How old is the?

5. How is he like?

6. What is his favourite subject at school?

7. What is his hobby?

8. Why is he your friend?



Name

Age

Form\class

What is he\she like

Favourite subjects

Hobby

Why is he\she your friend?


















Просмотр содержимого документа
«открытый урок 5 кл мой лучший друг»


Яценко Надежда Семеновна, учитель английского языка 1 категории, сш. № 18 г.Тараз , Казахстан








План-конспект к уроку английского языка в 5 классе

Тема: « My best friend. Мой лучший друг»


Цель урока: Повторение и закрепление лексического материала по теме: «My friends» и грамматического по теме «Present Simple» через диалоговое обучения для использования в речи.

Задачи: 1. Повторить и закрепить лексическую тему «My friends» и грамматическую «Present Simple»

развивать способности к целеустремленной работе, способности осуществлять продуктивные речевые действия, формулировать выводы, дискутировать, планировать своё высказывание;

воспитывать культуру общения, поддержки, взаимопомощи; воспитание потребности выбирать друзей по положительным качествам личности.

по теме «Друзья».

Оборудование и материалы: ПК, проектор, экран, компьютерная презентация, приложения, CD с песней ‘The more we are together.”

Учебник:English-5класс, Т. Аяпова.

Тип урока: Обобщающее повторение

Вид урока: Комбинированный

Методы и приемы: работа в группах, идивидуальная, фронтальная, диалоговое обучение , критериальное оценивание.



Ход урока

1. Ознакомление учащихся с темой урока, постановка личностно-значимой проблемы.

Teacher: Hello, pupils! How are you? I’m glad to see you! How are you?

T.: There are a lot of proverbs about friendship in English and Russian languages. Here are some of them. Let’s listen and read them .Repeat after me!

2.Речевая зарядка

(Слайд № 1)

1. A friend in need is a friend indeed.

Друг познается … в беде continue, please! в беде

2. A good friend is as the sun in winter.

Хороший друг – ясно солнышко в непогоду

3. A friend is easier lost than found.

Друзья трудно приобретаются ,да легко теряются.

4. When a friend asks, there is no tomorrow.

Сам пропадай, а товарища выручай.

What is the theme of our lesson?

The theme of our lesson is

(слайд №2- название темы урока) : « Мой лучший друг My best friend »)

Do you like apples, bananas or oranges? There are pictures of these fruit.

Who loves apples sit down at the table №1.

Who loves bananas sit down at the table №2.

Who loves oranges sit down at the table№ 3.

3.Фонетическая зарядка: (Слайд № 3)


Чтение буквы Uu [ ju: ] в ударном слоге.

Открытый слог Закрытый слог

[ ju: ] [ ʌ ]

student [ 'stju:dent ] nut [n^t]

pupil [ pju;pl] but [b^t]

duty [dju:ti] cut [k^t]

music [mju:zik] cup [ kʌp ]

trust [tr^st]

4.Повторение лексики

T: “What do our friends like?”

повторение лексического материала за учителем – фронтальный и индивидуальный режим работы с классом. Используется наглядность.

My friend likes to play chess.

My friend likes to study English.

My friend likes to help her mother in the house.

My friend likes to walk with his dog.


5.Повторение грамматики Present Simple.



Present Simple

I

you V

we

they



he

she V-s

it



Do V?

Does


do not V.

does


  • - подлежащее



Работа на интерактивной доске в флипчарте

Task1. Complete the sentences in Present Simple. Закончи предложение.

1.Tom _______ chess very well.(play)

2.Alex and Anna ___________ in London. ( live)

3. Kate ______ the bus to school every morning. ( catch)

4. Elephants_______ grass. (eat) .

5. The flower _______ nice. ( smell)

6.You _______ English very well.

7. Helen______ her homework every day. (do)

8. Horses ______ very fast. ( run)

Task2. Choose right answer . Выбери правильный ответ по картинке.

1. He likes to read books.

He doesn’t like to read books.

2. She speaks English.

She doesn’t speak English.

3. They sleep at night.

They don’t sleep at night.

4. They eat apples.

They don’t eat apples.

5. It flies.

It doesn’t fly

6.They play football.

They don’t play football.

Task3. Choose the right variant . Выбери правильный вариант.

1. School always finishes at\on\in half past three.

2. I never wake up early at\on\in Sunday.

3. It rarely rains at\on\in summer.

4. Do you wake up at\on\in 7 o’clock?

5. Bird often sing at\on\in morning.

6. What time do you go to bed at\on\in night?

7. It often snows at\on\in December.

8. My friends often play at\on\in afternoon.

9. We don’t go to school at\on\in August.

10. I play piano at\on\in Wednesday evening.

6.Проверка домашнего задания

Ex.4a,b, p. 59

7.Физкульт минутка

8. Работа с текстами по группам

а) Чтение текстов учащимися

в) Заполнение таблицы

с) Беседа по прочитанному

9.Т:  Let’s play the game ”We make a beautiful flower!” Each of us make a petal of the flower and write good words about your friends.
Учащиеся:
1. My friend is brave, because he isn’t afraid of dogs and dark. He isn’t afraid of anything.
2. My friend is calm, he doesn’t cry at lesson and at school.
3. My friend is hardworking; he works hard at his English and always helps his parents about the house.
4. My friend is so active, he is sporty boy, and he likes to play football, tennis.
5. My friend is frank, because he tells me everything about his life, and he tells always the truth.

Учитель: Let’s make a flower from your petals. We really have got a beautiful flower!

10. Объяснение домашнего задания.

Нарисовать друга ( подругу) и рассказать о нем ( ней)

11. Рефлексия урока.

Did you like our lesson?

Pupils show the proper pictures («смайлики») on whether they like the lesson or not.


7. Подведение итогов и исполнение песни «Чем чаще мы собираемся…» (“The more we get together…”).


T.: Our lesson is coming to the end. Your marks are…(выставляются оценки за урок) We’ll finish our work with a merry English song “The more we are together…”(урок заканчивается исполнением веселой песни «Чем чаще мы собираемся …»)–CD; текст песни

The more we are together

Together, together

The more we are together

The happier are

For my friend is your friend

And your friend is my friend

The more we are together

The happier we are




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 5 класс

Скачать
Открытый урок "Мой лучший друг"

Автор: Яценко Надежда Семеновна

Дата: 16.01.2017

Номер свидетельства: 379806

Похожие файлы

object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(52) "«Компьютер мой лучший друг» "
    ["seo_title"] => string(30) "komp-iutier-moi-luchshii-drugh"
    ["file_id"] => string(6) "161099"
    ["category_seo"] => string(11) "informatika"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1422181727"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(69) "Открытый урок по уроку "Самопознание" "
    ["seo_title"] => string(36) "otkrytyi-urok-po-uroku-samopoznaniie"
    ["file_id"] => string(6) "133593"
    ["category_seo"] => string(9) "psihologu"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1416550804"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(203) "Сценарный план открытого урока по английскому языку в 5 классе на тему:  «My best memories» («Мои лучшие воспоминания») "
    ["seo_title"] => string(122) "stsienarnyi-plan-otkrytogho-uroka-po-anghliiskomu-iazyku-v-5-klassie-na-tiemu-my-best-memories-moi-luchshiie-vospominaniia"
    ["file_id"] => string(6) "129926"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1415796543"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(103) "Открытый урок по технологии в 8 классе "Нетканый гобелен""
    ["seo_title"] => string(55) "otkrytyiurokpotiekhnologhiiv8klassienietkanyighobielien"
    ["file_id"] => string(6) "315510"
    ["category_seo"] => string(12) "tehnologiyad"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1459909256"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(55) "Открытый урок "Учимся дружить""
    ["seo_title"] => string(30) "otkrytyi_urok_uchimsia_druzhit"
    ["file_id"] => string(6) "454238"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1517555840"
  }
}

Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства