Воспитательные: мотивировать детей на изучение иностранного языка, способствовать развитию творческой активности учащихся, формированию положительного отношения к животным, способствовать расширению кругозора учащихся.
Тип урока: комбинированный.
Методы обучения: практический, наглядный, словесный.
Формы организации познавательной деятельности: индивидуальная, парная.
Межпредметные связи: русский язык, литература.
Средства обучения: учебник Enjoy English 5-6 класс, CD к учебнику.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Воспитательные: мотивировать детей на изучение иностранного языка, способствовать развитию творческой активности учащихся, формированию положительного отношения к животным, способствовать расширению кругозора учащихся.
Тип урока: комбинированный.
Методы обучения: практический, наглядный, словесный.
Формы организации познавательной деятельности: индивидуальная, парная, общеклассная.
Межпредметные связи: русский язык, литература.
Средства обучения: учебник Enjoy English 5-6 класс, CD к учебнику.
Ход урока
I.Началоурока
- Good morning, boys and girls!
- I am glad to see you. (We are glad to see you too.)
- How are you? (We are fine, thanks. How are you?)
- I am fine, thank you. Who is absent today? (Nobody is absent.)
It's time to say «Hello!» (Hello!) It's time to say «Hello!» (Hello!) It's time to say «Hello!» (Hello!) And start our lesson. Today we shall discuss English houses and decide if an Englishman's home is his castle.
II. Фонетическая зарядка
Звук [p], [t], [k]
Peter Piper picked a peck of pickled peppers,
A peck of pickled peppers Peter Piper pickled?
If Peter Piper picked a peck of pickled peppers
Where's the peck of pickled peppers Peter Piper pucked?
III. Речеваяразминка
-It's time to play with a ball. Will you form a circle, please?
Игра «Переводчик»
-I like to eat fruits and sweets.
-She likes to eat fruits and sweets. I live in a nice house.
-He lives in a nice house. I have a pet.
IV. Активизация навыков аудирования
Today we shall discuss English horses and decide if an Englishman's home is his castle. I want you to listen to the dialogue and find out where the man lives. (He lives not far from the centre of London. He lives in the area called Bloomsbury. He lives near Regent's Park.)
V. Совершенствование навыков чтения и аудирования
-Let's continue listening to the dialogue and compare our description
Вопросы учителя по содержанию диалога:
Does Mr Philpott live in a big house?
How many rooms has he got?
Has his family got a garden?
What can you see near his house?
Why is this area popular with tourists?
VI. Физкультминутка
Stand up! Clap! Clap! Arms up! Clap! Clap! Step! Step! Arms down! Clap! Clap! Please, sit down!
Развитиенавыковдиалогическойречи
It's time to work in groups of four. You will ask the member of your group different questions and fill in the information in the table.
Kate Dick Ben Nina
Type of house
Number of rooms
Garden
Neighbourhood
Favourite place in the house
VIII. Совершенствование навыков выразительного чтения стихотворений
- Now I want you to listen to the poem from exercise 49, page 137 «This Is the Key of the Kingdom». Who wants to read it? Try to read the poem artistically.
IX.Итогурока
- Thank you for your work. That's all for today.
Sometimes you say «Hello!»,
Because the bell has gone, |
And every day you say «Good day, good day, good day». It's time to say «Good-bye», Good-bye, my children, bye. Домашнее задание дается дифференцированно: часть детей готовит в парах диалог из упр. 44 и 46, с. 136, остальные ученики учат наизусть стихотворение из упр. 49, с. 137.
- The lesson is over. Good-bye, children.
Домашнее задание: упр. 44,46, с. 136 или упр. 49, с. 137 (учить наизусть), рабочая тетрадь упр. 38, с. 67.