Данная работа будет полезна для учителей английского языка, работающих в 5 классах.
Благодаря данному конспекту, можно совершенствовать навыки диалогической речи, развитие навыков ознокомительного чтения, актуализация навыков монологической речи. В ходе этого урока дети работают не только индивидуально, но и в парах и группах, обсуждая определенную проблему и высказывают собственные мнения.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Конспект урока "Школьные каникулы"»
Тема: «Школьные каникулы»
Цели и задачи: - совершенствование навыков диалогической речи
- развитие навыков ознакомительного чтения
- актуализация навыков монологической речи по теме «школьные каникулы»
Оборудование: транскрипционные карточки
Класс: 5
Учитель: Дерюшева Л.А.
Ход урока
Организационный момент:
Good morning, boys and girls. I am glad to see you.
look at the board please, let's think about what we will be with you today to speak.
Today we shall have a talk about our summer holidays and learn to make up a story about our last trip.
Well done.
Фонетическая зарядка:
(на доске написаны слова.
Учитель читает слова, четко выделяя звуки, ученики хором повторяют слова за учителем, а затем самостоятельно.)
Form
Party
Know
Science
drama
Travel
Start
Bright
Subject
age
Study
Learn
Art
Idea
nickname
(затем учитель показывает транскрипционные карточки и просит назвать звуки, изображенные на них, а затем слова)
[^]
[ei]
[ai]
[ou]
[d]
[b]
3. Речевая разминка.
Игра «Испорченный телефон» (рассказать о своей школьной жизни своим друзьям, но телефон плохо работает. Твои друзья плохо слышат тебя и им приходится переспрашивать тебя.)
4проверка домашнего задания.
(две группы, одна группа «за», другая «против» тема «каникулы в нашей жизни»)
5. развитие навыков ознакомительного чтения.
(работа с текстом на карточках в парах, чтение и ответы на вопросы.)
6. совершенствование навыков вопросно-ответной работы по тексту.
(учащиеся работают по цепочке, ученик зачитывает вопрос вслух и предлагает кому-либо из одноклассников ответить на них. )
7. актуализация навыков монологической речи по теме «школьные каникулы»
(рассказ о своих каникулах по плану)
Примерный рассказ
- My Winter Holidays was fantastic! Many times we with a family went on hills to ride. And at the end of a quarter we met all class on a New Year's tree, and fine spent time. It was the best Winter Holidays!
- I spent the winter vacation very remarkably. Many times we with a family went on hills to ride. And at the end of a quarter we встретылись all class on a New Year tree, and fine spent time. It was unforgettable, remarkable winter vacation.
8. Рефлексия
- Оценка деятельности учащихся (по результатам проверки монологов).
-Подведение итогов урока.
What emotions do you feel?
Why?
- I feel
- positive emotions
-negative emotions
Because I…
9. объяснениедомашнегозадания
У: Your home task will be:ex.35p.17. Make up your owner sentences. Use the following word combinations.
So our lesson is over. Thank you for your work. Good bye!
y: записывают домашнее задание упр. 35 стр. 17.
Составить предложения с данными словосочетаниями
Приложение1
[^]
[ei]
[ai]
[ou]
[d]
[b]
Приложение 2
Holidays
After each term in school we had our holidays. It's fun to have holidays, you can do whatever you like, you don't have to get up too early, do your homework or think of troubles which occur very often at school.
Most of all I liked summer holidays, they were the longest ones, though, when winter was snowy and and frosty, I enjoyed my winter holidays skating and skiing, sledging and making a snowman or having a fight with snowballs.
I'd like to tell you about my summer holidays I spent in Sochi. It was just three years ago. My parents and me were sitting in the living-room discussing our plans for the summer holidays. My father suggested that we should go to Sochi. On hearing that I jumped up with joy and said it was a wonderful idea. My mother wasn't against the idea either. So one summer morning we started for our journey to Sochi.
First, we travelled to Odessa by plane and from there we got to Sochi by boat. We stayed in Odessa for three days, our relatives live there and they gave us board and lodging. So we had an excellent opportunity to go round the city, to see beautiful monuments to the famous people who had lived in Odessa, museums and the Odessa Opera House.
We enjoyed our trip from Odessa to Sochi. The Black Sea was calm. We sat on deck in the lounge chairs and looked at the sea. I like Sochi very much, we bathed and went boating and swimming, lay in the sun on the beach. In the evenings we went for a walk or dropped in at a cafe to have ice-cream or juice.
My father showed us the famous Botanical Gardens, we went for hikes in the mountains, we saw the magnificent Augura Waterfalls. The sea was nice and warm. The weather was fine. When it was time to go home, we were sorry to leave the marvellous town of Sochi.
Questions:
1. Why is it fun to have holidays? 2. What holidays did you like most of all? 3. Did you like winter holidays? 4. Have you ever been to Sochi? When were you there? 5. What did your father suggest? 6. When did you start for your journey to Sochi? 7. Where did you travel by plane? 8. How many days did you stay in Odessa? 9. Where did you live there? 10. What did you do in Odessa? 11. Did you enjoy your trip to Sochi? 12. What did you do in the evenings? 13. Why were you sorry to leave Sochi?