Цель урока: формирование коммуникативной компетенции учащихся; активизация лексических навыков по теме "Семья";написание сообщения о совей семье методом 4 квадратов
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Конспект урока по теме "Члены семьи"»
Unit 2“Talking about family matters”
Topic: Члены моей семьи
The aim of the lesson (Цельурока):the development of communicative competence (формированиекоммуникативнойкомпетенцииучащихся)
Educational (образовательная) task: to extend students’ vocabulary to talk about family and family`s history
(активизировать лексические навыки по теме «Семья», )
Developingaim (развивающая): to develop their abilities to compare and analyze , and to extend their critical thinking and.( развитие способности к сравнению и сопоставлению, развитие критического мышления, монологической и диалогической речи )
Up-brining aim (воспитательная): to teach them to be friendly with each other and help each other, to be attentive to each other and ability to listen to each other.( воспитание уважительного отношения к друг другу; воспитание внимания, умения слушать друг друга.
Practical aim (практическая): to develop speaking habits, monologue and dialogue speech, ask about their attitude to their family and what they know about the history of their members of the family , express their meaning about it, read the text to obtain specific information, do the tasks, to revise the following grammatical points: reported speech, improve learner`s pronunciation skills.
(развитие навыков монологической и диалогической речи, умение выражать свое мнение, находить необходимую информацию в тексте, повторить грамматическую тему «Порядок слов в предложении», развитие произносительных навыков)
Procedure
l. Themeandaimoflesson(3)Приветствие и организационный момент.
Учитель приветствует учащихся, задает вопрос: Как у вас дела?
Затем кто-то из учащихся выходит к доске и задает вопросы одноклассникам:
Какое сегодня число, день недели, погода и температура?
- Good morning, dear friends!
- I am glad to see you.
- How are you?
- At first, I want you to answer the questions about day, date, weather and temperature. What is today`s date? What day of week is today? What is the weather like? What is today`s temperature? The next lesson some of you will go to the board and ask these questions.
Учитель предлагает учащимся определить тему урока, прочитав слова на доске. Учащиесяопределяюттемуурока.
- I want you to I want you to look at the board and read the words. What do you think we are going to talk about.
- For answering this question we will remember some useful phrases that can help us to express our opinion. Can you name me any ones?
In my view….
From my view point….
Personally, I think…. we will have a talk about……
It seems to me that…. the topic of our lesson is
I suppose….
I believe….
II. Phoneticdrill.Фонетическая разминка. (3 min)
Учитель раздает учащимся карточки со звуками и словами. Их задача найти свою пару. Таким образом, учащиеся будет разделены на три группы.
[aɪ]
[ʃ]
[tʃ]
idea
information
children
identity
finish
chance
time
special
future
exciting
connection
choose
kind
generation
Now let`s read these words and translate them.
So, you also have evaluation cards. You should evaluate the work of your group and also the others at the same time. E.g. the first stage is warming-up. If you answer correctly, you can put five points here. If you think that your answer isn`t well, you can put from one to four. At the end of the lesson you`ll tell me how many points you score. So, you`ll get mark.
II. Warm-up activityРечеваяразминка. (5 min)
Работа по карточкам. Учащиеся соединяют английские слова с русскими эквивалентами.
Let`s revise the vocabulary to the topic “Family”
You should match the English words with Russian equivalents.
aunt
step-father
daughter in law
uncle
step-mother
brother in law
niece
step-son
sister in law
nephew
step-daughter
ancestor
great-grandchild
father in law
sibling
twins
mother in law
twins
cousin
son in law
descendant
aunt
тетя
step-father
отчим
daughter in law
сноха
uncle
дядя
step-mother
мачеха
brother in law
шурин
niece
племянница
step-son
приемный сын
sister in law
свояченица
nephew
племянник
step-daughter
падчерица
ancestor
предок
great-grandchild
правнук
father in law
свекор
sibling
брат и сестра
twins
близнецы
mother in law
свекровь
twin- brother
брат близнец
cousin
двоюродный брат
son in law
зять
descendant
потомок
- Don`t forget to evaluate your work. Use the cards.
III. Listening Аудирование (5 min.)
Учащимся следует прослушать стихотворение по теме «Семья» и выписать названия членов семьи, которые они услышат.
- Let`s listen to the poem about Family and try to write down all the names of the members of the family. Then we`ll check up and decide what group will name more words from the poem.
You can hear the new words which I have written out on the board. Read and remember.
Get married-
Widow
Widower
Make blue
-Can you translate this poem? I think that we can get confused and I show you the translation of it.
Много, много лет назад, Когда мне было двадцать три года, Я женился на вдове, Которая была весьма хороша. У этой вдовы была взрослая дочь, У которой были рыжие волосы. Мой отец влюбился в неё, И вскоре они оба поженились. Это сделало моего отца – моим зятем, И по-настоящему изменило мою жизнь. Теперь моя дочь была моей матерью, Потому что она была женой моего отца. Дело осложняется, Даже несмотря на то, что оно доставило мне радость. Вскоре я стал отцом Здоровенного крепыша. Мой малыш стал Шурином для моего отца, А также сделался моим дядей, Что меня очень расстраивает. Ибо, если он мой дядя, То это делает его братом Взрослой дочери вдовы, Которая была, конечно же, моей мачехой. Папина жена в дальнейшем родила сына, Рождение которого заставило их посуетиться. И он стал моим внуком, Ибо он был сыном моей падчерицы. Моя жена теперь мать моей матери, И поэтому я грущу. Поскольку несмотря на то, что она моя жена, Она ещё, также, и моя бабушка. Теперь, если моя жена – моя бабушка, То я её внук. И каждый раз, когда я думаю об этом, Это чуть ли не сводит меня с ума. Поскольку теперь это превращает мой случай В самый странный из тех, что вы когда-либо видели, Так как я являюсь мужем своей бабушки И прихожусь дедушкой самому себе.
-Don`t forget to evaluate your work. Use the cards.
Физкульминутка
IV. Writing. Speaking (7 min)
Учитель учит учащихся, используя метод 4 квадратов, написать о свое семье, потом представить свое сообщение одноклассникам.
You have got the sheets on your desks.
Step 1. let`s write the wrap-up sentences in each paragraph to prove the topic.
Step 2. Use box 3,4 to describe your family and family members. Your relationships, their profession and hobbies.
-Put the linking words into a correct group.
Step 4 In the fifth box you will write a feeling sentence to support the topic
Box 2
Introduction
Family is very important for everyone.
Family plays a very important role in everybody`s life.
My family is the best family in the world.
Family is a group of two, three four people
living together.
Family can be immediate and extended.
Box 3
My family includes…
My family consists of…
We are the family of four:…
Box 4
Beginning with my mother…
As for my dad, he is very strict and serious.
He is the cornerstone of the family.
My mum is a musician. She plays the piano. She is very caring, understanding and always gives me a good advice.
(to be fond of, to be crazy about, to be keen on, to be really into)
Box 5
Conclusion
In conclusion, I want to say that, of course, we are different. We sometimes have arguments (quarrel) but
I love my family very much and I can`t imagine my life without them. I know there are people who never betray me and who I can always rely on.
Let`s check up what other students have done.
V. Feedback
Учащиеся подводят итоги уроки.
So, what about have we talked about today in this lesson? Let`s make a conclusion of the lesson Look at the board and answer.
VI. The end of the lesson
- Учитель благодарит учащихся за работу на уроке и выставляет оценки
-Домашнеезадание
- Thank you for your work. The most active students today are:... Your marks for the lesson are:....