Формы организации деятельности учащихся: фронтальная, парная, групповая
Ходурока:
I Организационныйэтап
1) - Good morning children. How are you? What date is it today? ….
Last week it was Woman’s day? Did you congratulate your mothers?
./.Экран-2 слайд/
-How have you translated the word” congratulated”? –“ поздравили”
-Why did you translated in Past Tense?.
-What are we speaking about?.
- Мы умеем употреблять утвердительное предложение. А сегодня мы должны научиться употреблять вопросительные и отрицательные предложения.,так как перед нами стоит задач а расспросить Робина о его прошлом.
2) Речеваязарядка/ Экран-3 слайд/
-Let’s go on. Who is this boy? / Robin/
-Where is he from? - / from the past/
-Where is he now? - /in England/
-What does he do in England? (He finds the Stone of Destiny, doesn’t he?.
What does Robin look like? /Robin is slim, handsome../
-Who does he look like?-/his father/
-Thank you? You have a lot of information about Robin, but we should ask him some questions today.
II.Основной этап:
1 Повторение
a/ 1)Устный опрос по теме «ThePastSimpleTense»- Простое прошедшее время…
2)Индивидуальные задания для отдельный учащихся /выполнение на доске /1 ученик: tobeinPastSimple; 2 ученик: putthiswordsintwocolumns
yesterday / last week/ last year/ last month/ two days ago/ a week ago
already/nextweek…
В это время фронтальная работа с классом /на карточках слова/
- Make sentences from the words in Past Simple.
was/ yesterday/ Moscow/ I / in
last / was/ week/ he / at school
at / home/ we/ were
in/ who/ the park/ was/ two days/ ago/ ?
Учащиеся проверяют выполненные на доске задания.
b/-There are regular and irregular verbs
Name them….
/Экран-4слайд/
play help come go
work find live know
c/1)Самостоятельная работа в тетрадях и взаимоконтроль
- Write down these verbs in two columns in your exercise books.
- Change your exercise books and check your friends
2) Ученикиназывают 3 формыглаголов
3)-You must learn irregular verbs by heart.
2.Новые знания
2. a/Образование отрицательного предложения /.Экран-5слайд/
1) Выведения правила учащимися при помощи таблицы на экране
2) Первичноезакрепление
-Open your books on page 190, Ex3. Find out the negative form of Past Simple
Дети выполняют задание в учебнике.
3) Заданиенадоске.
-Put the sentences in negative form
I played football with my friends yesterday.
My mum went to the shop.
He lived in London last week.
They knew about the time tunnel
b/ Физкультминутка
-Are you tired? Have a rest now. Stand up, please.
Формы организации деятельности учащихся: фронтальная, парная, групповая
Ходурока:
I Организационныйэтап
1) - Good morning children. How are you? What date is it today? ….
Last week it was Woman’s day? Did you congratulate your mothers?
../.Экран-2 слайд/
-How have you translated the word” congratulated”? –“ поздравили”
-Why did you translated in Past Tense?..
-What are we speaking about? ...
- Мы умеем употреблять утвердительное предложение. А сегодня мы должны научиться употреблять вопросительные и отрицательные предложения .,так как перед нами стоит задач а расспросить Робина о его прошлом.
2) Речеваязарядка/ Экран-3 слайд/
-Let’s go on. Who is this boy? / Robin/
-Where is he from? - / from the past/
-Where is he now? - /in England/
-What does he do in England? (He finds the Stone of Destiny, doesn’t he?...
What does Robin look like? /Robin is slim, handsome. .../
-Who does he look like?-/his father/
-Thank you? You have a lot of information about Robin, but we should ask him some questions today.
II.Основной этап:
1 Повторение
a/ 1)Устный опрос по теме «ThePastSimpleTense»- Простое прошедшее время…
2)Индивидуальные задания для отдельный учащихся /выполнение на доске /1 ученик: tobeinPastSimple; 2 ученик: putthiswordsintwocolumns
yesterday / last week/ last year/ last month/ two days ago/ a week ago
already/nextweek…
В это время фронтальная работа с классом /на карточках слова/
- Make sentences from the words in Past Simple.
was/ yesterday/ Moscow/ I / in
last / was/ week/ he / at school
at / home/ we/ were
in/ who/ the park/ was/ two days/ ago/ ?
Учащиеся проверяют выполненные на доске задания.
b/-There are regular and irregular verbs
Name them…...
/Экран-4слайд/
play help come go work find live know
c/1)Самостоятельная работа в тетрадях и взаимоконтроль
- Write down these verbs in two columns in your exercise books.
- Change your exercise books and check your friends
2) Ученикиназывают 3 формыглаголов
3)-You must learn irregular verbs by heart.
2.Новые знания
2. a/Образование отрицательного предложения /.Экран-5слайд/
1) Выведения правила учащимися при помощи таблицы на экране
2) Первичноезакрепление
-Open your books on page 190, Ex3. Find out the negative form of Past Simple
Дети выполняют задание в учебнике.
3) Заданиенадоске.
-Put the sentences in negative form
I played football with my friends yesterday.
My mum went to the shop.
He lived in London last week.
They knew about the time tunnel
b/ Физкультминутка
-Are you tired? Have a rest now. Stand up, please.