. Приветствие.
– Good morning, children!
– Good morning, …
– How are you?
– We are fine, thank you. And how are you?
– I’m OK, thanks.
II. Сообщениецелиурока.
T: Today we are going to speak about FOOD. First of all we’ll take the pronouns SOME and ANY. We’ll sing, work with a text, listen to it, answer the questions, read the text in groups. After that we’ll do a puzzle.
And now let’s start our work.
III. Фонетическаязарядка.
T: Look at the blackboard, repeat after me.
Newspaper, question, omelette, sandwiches, tomato, carrot, cucumber, apple, orange, grapefruit, sausage, chicken, meat, ham, sweets, chocolate, sugar, etс.
about FOOD. First of all we’ll take the pronouns SOME and ANY. We’ll sing, work with a text, listen to it, answer the questions, read the text in groups. After that we’ll do a puzzle.
And now let’s start our work.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
формирование лексических умений и навыков в устной речи;
2. Развивающие:
продолжать развивать умение общаться на иностранном языке;
3. Воспитывающие:
прививать любовь и интерес к иностранному языку;
Ходурока
I. Приветствие.
– Good morning, children!
– Good morning, …
– How are you?
– We are fine, thank you. And how are you?
– I’m OK, thanks.
II. Сообщениецелиурока.
T: Today we are going to speak about FOOD. First of all we’ll take the pronouns SOME and ANY. We’ll sing , work with a text, listen to it, answer the questions, read the text in groups. After that we’ll do a puzzle.
I like … , because it is … in … (I can swim, I can ski and skate …)
Now ask each other questions, please.
V. Ознакомлениесместоимениями SOME и ANY.
T: Now look at the screen, please.
Сегодня, ребята, мы с вами познакомимся с неопределён-ными местоимениями SOME и ANY.
Местоимение SOME (несколько, какое-то количество) употребляется в утвердительных предложениях.
Например:
I havesomefriends. – У меня есть несколько друзей. I havesomecoffee. – У меня есть (какое-то количество) кофе.
В вопросительных и отрицательных предложениях SOME обычно заменяется на ANY.
Местоимение ANY в вопросительных предложениях переводится как сколько-нибудь, какой-нибудь.
Например:
Doyouhaveanybooks? – У тебя есть (какие-нибудь) книги? Doyouhaveanycoffee? – У вас есть (сколько-нибудь) кофе?
В отрицательных предложениях местоимение ANY переводится как никакой.
Например:
I don’thaveanyfriends. – У меня нет (никаких) друзей. I don’thaveanycoffee. – У меня нет (никакого) кофе.
Now look at the sentences and fill in the gaps with SOME and ANY.
Theyhave … milk.
My aunt doesn’t read … newspapers.
Doyouhave … questions?
We need … eggs and … milk.
Hedoesn’thave … water.
I have … potatoes.
Doyoubuy … butter?
Kate doesn’t have … water in the jug.
VI. Музыкальнаяпаузасфизкультминуткой.
T: Are you tired, children? I’d like you to sing a song . Let’s sing “In ten years
VII. Тренировканавыковаудирования.
Before listening to the text we must take some new words, otherwise it will be difficult for us to understand it. Look at the blackboard, read and repeat after me: to be hungry – бытьголодным to go shopping – ходитьзапокупками food – еда to have a snack – перекусывать guys – зд. Ребята
You have to listen to the text very attentively, because you will answer the questions. Read them after me, please. Translate them. а) Why can’t the children make an omelette? b) Why can’t they make ham and cheese sandwiches? c) Why can’t they make fish and chips?
And now the text “I’m hungry”.
VIII. Тренировканавыковчтения.
Please, take the sheets of paper with the text. Read it in groups. Choose roles for yourselves. And then you will read it aloud.
IX. Повторениелексикипотеме «Еда».
So, the children and Betsey are going to the shop. What will they buy in the shop? Look at the puzzle and find the words connected with our topic. They go across, down, up and at the angle.
X. Составлениедиалоговпообразцу.
Dear friends, can you tell me, what polite words do you know? We have to use them when we go to the shop.
Now I’ll give you a dialogue as an example. You will make up your own dialogues changing the underlined words.
XI. Итогиурока.
Hometask: ex. A,B p.102.
Markstothepupils
Учитель Оразбаева Г.С, г. СарканАлматинская область