Этап урока | Деятельность учителя | Деятельность учащихся | |||
I Создание атмосферы иноязычного общения 1.Организационный момент | Определение уровня готовности учащихся к уроку и создание атмосферы комфортной ситуации на уроке. Good morning, children! I`m glad to see you. I think you are well. Let`s begin our lesson. | Проверяют готовность своего рабочего места к уроку, настраиваются на успешную работу в процессе урока. Приветствуют учителя, одноклассников, гостей. | |||
2. Постановка цели и задачи урока: | It`s important to know the topic of our lesson. Answer the question and name the key word from the crossword. Please, look at the pictures.
По-английски книга- …. (book)
Что кукла по-английски … (doll)
| Формулируют тему урока разгадывая кроссворд. | |||
Our topic is «Food». Today we shall revise our vocabulary, grammar material, speak about healthy and unhealthy food. Healthy food means « здоровая еда». Unhealthy food means «вредная еда». Also, speak about Japan, Italian and Russian food. | Знакомятся с понятиями здоровая и нездоровая еда. | ||||
3.Фонетическая зарядка+ Проверка домашнего задания | First of all, let`s remember the words on the topic «Food» which we have already known. Please, look at the cards and name these things. Cake, egg, rice, oil, pizza, cheese, chicken, meat, salad, soup, sandwich, porridge, salt, bread, butter, ham, bacon, fruit, plum, cherry, banana, orange, cucumber, juice, apple, water, milk, tea, jam, sugar, tomato, onion, cabbage. | Читаются слова, обращая особое внимание на выделенные буквосочетания. Переводят слова. | |||
4.Индивидуальное задание. | Индивидуальная работа у доски. Расположить картинки с продуктами в алфавитном порядке. Картинки: apple, coffee, egg, honey, juice, lemon, nut, sausages, tomato, pizza, sugar. Let`s remember the alphabet. Come out to the blackboard, please. And do this excises. Move out of the way so that everyone can see. Let`s check. Is there anything to correct? | Работа у доски. Ученик распределяет картинки продуктов в алфавитном порядке. | |||
5.Речевая разминка | You have done the task without any mistakes. Good for you. Then try to guess what is it? Look at the screen please.
White, but not snow, Sweet, but not ice-cream, What is it? (sugar)
The mouse likes it very much.(cheese)
Is hard to be found, As only her green plait, Sticks out of the ground. (carrot)
It is good to eat. (apple) | Разгадывают загадки. Закрепление темы «Еда» | |||
II Показ функционирования усваемоего материала 1.Работа с лексикой на закрепление слов healthy и unhealthy | As you know some foods can be healthy, but others are dangerous for our health. You can see different food. Let`s answer the questions. What food is healthy? What food is unhealthy?
| Закрепление материала полезная и вредная еда. Отвечают на вопросы. Делят слова на две группы здоровая и вредная еда. | |||
2.Актуализация употребления глаголов is/ are в конструкции there is / there are | Let`s revise our grammar material- конструкция there is / there are. Look at the screen. Do some exercises. Complete the sentences with is or are.
| Повторяют грамматический материал по теме употребление глаголов is и are в конструкции there… Выполняют тестовое задание. | |||
3.Динамическая пауза | Let`s have a rest. Stand up, please! Сейчас мы с вами повторим числительные. Я говорю вам число по-русски, а вы называете его по-английски и кончиком носа в воздухе прописываете его. 9, 15, 23, 37, 44, 55, 61, 72, 86,98, 100 | Повторяют числительные и выполняют упражнения, снимая напряжение с мышц и области спины и шеи, улучшают кровообращение в области глаз. | |||
4.Практика чтения и развитие навыков работы с текстом. | So, let`s speak about Japanese, Italian and Russian food. Let`s move on to the reading of the texts. Who would like to be a reader? Follow in you texts while he/ she is reading. Listen very carefully and be ready to answer the questions. Japanese food. Hello, I am Mary. I am from Japan. I want to tell you about Japanese cuisine. The Japanese live on the island. So, they like to eat vegetable products of sea: water-plants, fish, crabs and shrimps. Also they like to eat meat. Meat in Japan is more expensive than fish. The Japanese like beef, mutton and pork. Vegetable salads are very popular too. In the morning, they eat butter and soft cheese. And, of course, they drink a lot of tea, fruit water and mineral water. But the main dish on the table in Japan is rice. Italian food. Hello, I am Helen. I am from Italy. I want to tell you about Italian cuisine. Italian food is the most original in the world. The main products of Italian cuisine are : olive oil, vegetable and spaghetti. The most famous dish is spaghetti. The Italians eat spaghetti with different fillings: fish, eggs, cheese and sea foods. Classical Italian dish is pizza. It has different fillings: cheese, sausages, pepperoni, tomatoes, pepper, fish, mushrooms, carrots, eggs and others. And now, answer the questions. What food do the Japanese like to eat? What food do the Italians like to eat? But we live in Russia. What the national Russian dishes do you know? What is your favourite food? | Чтение и перевод текста о Японской и Итальянской еде. Знакомятся с новой лексикой. Обсуждают ответы на вопросы. Рассказывают о национальной русской кухне. Называют свои любимые блюда. | |||
5.Закрепление лексики по теме в развитии навыков устного перевода. | And now, you should translate from Russian into English next word combinations.
| Отработка навыков устного перевода по теме «Еда. Переводят с русского на английский язык словосочетания. | |||
III Управление тренировкой в овладении материалом 1.Закрепление темы урока | And another interesting task. Let`s unrave different riddles.
soup+ garlic``` 1356
16 8.potato +r + `fridge 9. tea + t T=m 4
H=m 56
4256 231
e 351
S=h | Разгадывают ребусы. | |||
2.Рефлексия урока | А теперь давайте подведем с вами итог нашего урока. Но прежде чем выполнять следующие действия дослушайте меня до конца и когда я скажу слово honey вы выполните свой ответ. 1.Если урок вам понравился погладьте себе животик. 2.Если урок вам не понравился, закройте лицо руками. 3.А если вы не поняли, чего от вас хотят на уроке, то нажмите пальцем на кончик носа. | Вместе с учителем подводят итог урока. Выполняют действие соответствующее их настроению к уроку. | |||
3.Домашнее задание | That is all for today. We have done enough. Today I am not going to set you any homework. | ||||
4.Подведение итогов | There are still … minutes to go. In addition, one more thing before you go. It is your marks. I give you 5 / 4 / 3. You can put your things away and go. | Выставление оценок. |