kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Внеклассное мероприятие по английскому языку на тему: " Mother's day"

Нажмите, чтобы узнать подробности

«Праздник для мам»- праздник учащихся 5 «А» класса.

Задачи:

Образовательные: совершенствование речевых навыков.

Развивающие :развитие творческих способностей учащихся.

Воспитательные: воспитание любви и уважения к близким людям.

Оборудование: актовый зал, украшенный разноцветными  воздушными шарами, цветами. На стене- крупные буквы из цветной бумаги “Happy Mother’s Day!”. Для праздника необходимо подготовить фонограммы песен; два стола, стулья; рисунки продуктов, которые нужны для приготовления супа и яблочного пирога и несколько других, которые для этого не нужны; две плитки шоколада; костюмы для инсценировки сказки «Репка».

( Звучит радостная музыка. Выходят двое ведущих.)

Ведущий 1:

 Spring is coming, I can feel it,

 How soft is the morning air!

 Birds are singing, buds are peeping,

 Life and joy are everywhere.

Ведущий 2:

The sun is so bright today

Because it is the Mother’s Day,

The sky is so blue today.

We wish them “Happy Mother’s Day!”

Ведущий1: Today is the 8/th of March. We would like to thank our mums for everything and make them happy today.

Ведущий 2: Our Mums are the nicest, the kindest, the cleverest and the most careful in the world! But they are always busy, busy with their job, with household duties and with our problems.

Ведущий 1: I agree with you. Our mums get up early. But we don’t want to get up.

(На импровизированной кровати спит девочка.  К ней подходит «мама», наклоняется над ней и тихо говорит.)

Mum: Dear Kate! Don’t be late! Wake up!  It’s seven sharp.

Kate: (не открывая глаз, сонным голосом):

Oh, Mummy, dear! I can hardly hear what you say. Please let me stay in my bed, I’m a sleepy head.

Mum: (тихонько трясет ее за плечо): Sleepy Kate! You are late! Get up! It’s eight o’clock sharp!

Kate: (поднимает голову, оглядывается, и снова кладет голову на подушку): Oh, Mummy, please, leave me in peace. My eyes are shut. I can’t get up.

Mum: (сердится и настойчиво трясет девочку за плечо): Lazy Kate! I can’t wait! Please get up! It’s nine o’clock sharp!

Kate ( садится на кровати и потягивается ): It’s Monday today. Such a difficult day! I’m so stressed and a bit depressed, and I need some rest to be at my best.

Mum:( подбегает к кровати с кувшином, громко топает ногой):

Shameless Kate! Listen what I say! It’s nearly nine and quarter! I’ll bring a bucket of water and pour it out the pail as my words and actions fail.

Kate( в ужасе вскакивает с постели и кричит):

Please, no, no, no! It’s time for me to go!

( «Мама» вздыхает и смотрит, как «Дочка» убегает за кулисы).

Ведущий 1:Such a way our Mums solve the first problem. That’s why our mums are the most patient. We love our mums and like to argue about who loves them best.

( на сцену выходят две девочки и мальчик.)

Ведущий 1: Who loves mummy best? Can you answer, little Fred?

Fred:  I love my mummy best! I give her flowers, white and red.

Ведущий 2: Who loves mummy best? Can you answer, little May?

May: I love my mummy best. With her I always play.

Ведущий 1: Who loves mummy best? Can you answer, little Joe?

Joe: When she asks to help her I always do so.

Ведущий 2:I think we can help our mums every day. Who helps your mums to clean the room?

( Несколько мальчиков поют песню “Pretty or shiny”):

  1. Take a brush, take a broom,

     clean and I clean around my room

          clean and I clean around my room.

          To make it pretty and shiny-o.

     2) Take my polish, take cloth.

          Rub and I rub and I polish it off.

          Rub and I rub and I polish it off.

          To make it pretty and shiny-o.

Ведущий 1: We can cook, can’t we? So let’s have a contest. There are some pictures on the table. You can see food in them. Please, choose what you need for soup and for a pie. Boys, you are welcome to the kitchen!

(2 мальчика получают задание выбрать картинки с продуктами, которые нужны для приготовления супа, 2 мальчика выбирают картинки для яблочного пирога. Среди нужных картинок можно положить несколько ненужных для этих блюд. Мальчики выбирают картинки и через 2 минуты показывают, называя их по-английски. Мамы оценивают конкурс.)

Ведущий 1: Well done! And can you set the table for supper or for dinner?

(Выходят девочки и поют песню “Helping mother set the table”):

           1) I  help my mother set the table

            with a knife and fork and spoon;

            I help my mother set the table

            every afternoon.

      2)  I help my mother set the table

           With butter, cheese and ham.

           I put some bread, some butter,

           Some sugar or jam.

Ведущий 1: So, the table is set. And we can invite our mums for a cup of tea. Dear Mums! Please, sit down and help yourselves. And we try to make our tea time nice. Our mothers often told us fairy tales when we were little. And now we would tell a fairy tell to you, dear Mums.

(Дети показывают инсценировку сказки «Репка»):

Characters:

Joe

Rosie

Jack-the-Dog

Pussy-the-Cat

Lizzie

Mouse

( Звучит веселая музыка в стиле кантри. На сцену выходит Ковбой Джо. Он одет в джинсы, клетчатую рубашку, на шее завязан клетчатый платок. В центре сцены сидит актер в костюме репки.)

Joe: Hello my name is Joe. In May I planted a turnip and now it’s high time to pull it out.

(Подходит к репке, наклоняется к ней и пытается вытащить ее из земли.):

The turnip is too big. I love my wife and my wife loves me too. Rosie. Rosie, please, help me!

(На сцену выходит Рози.Она подходит к репке, осматривает ее со всех сторон и удивляется ее размерам. Пытается вместе с Джоном вытащить репку):

Rosie: The turnip is too big. I like my dog and my dog likes me. Doggie, Doggie, please, help me.

(Собака выбегает на сцену. Она подбегает к репке и оглядывает ее со всех сторон.)

Jack-the-Dog: I am a dog. My name is Jack. My ears are white. My head is black.

(Джон, Роузи, и Джек пытаются вытащить репку. У них ничего не получается.)

Jack-the-Dog: The turnip is too big.

Rosie: I love my granddaughter and she loves me too.

(На сцену выходит Лизи.Она подходит к репке, осматривает ее со всех сторон и удивляется ее размерам. Джон, Роузи, и Джеки Лизи пытаются вытащить репку. У них ничего не получается.)

Lizzie: I like my cat and my cat likes me. Pussy, Pussy, please, help me.

(На сцену выбегает Кошка с мягкой игрушечной мышкой.)

Pussy: I’m Pussy-the-cat.

           I am a little bit fat.      

           I don’t like fat rats

           When they sit on the mats.

(Бросает игрушку на пол. Все пытаются вытянуть репку).

Pussy: The turnip is too big. I like mice. Mice don’t like me. But Mouse, Mouse, please, help me.

( На сцену, маршируя, выходит Мышка.)

Mouse: I am a brave and funny mouse.

             I am marching through the house

            All day long I dance and sing,

         I’m not afraid of anything.

(Мышка удивляется, увидев репку. Джон, Роузи, Собака, Кошка и Мышка пытаются вытащить репку из земли.)

Joe: The turnip is too big. Let’s try again.

(Джон, Роузи, Собака, Кошка и Мышка пытаются вытащить репку из земли еще раз. Наконец, им это удается.)

Rosie: Wow! We have done it! Let’s have fun! Let’s sing the song!

(Все поют песню “The more we are together”.)

       The more we are together, together, together

       The more we are together

       The happier we are.

       For my friend is your friend

       And your friend is my friend

       The more we are together

       The happier we are.

(Дети уходят за кулисы. Выходит ведущий под спокойную мелодию.)

Ведущий 1: Our girls like sweets very much. And what about you, dear mums?

Let’s have a funny contest. It’s called “Sweet tooth”.

(У каждого ведущего в руках по плитке шоколада. Родители разбиваются на две команды. После сигнала подбегают к ведущим, по-одному,и откусывают шоколад. Выигрывает та команда, у которой раньше закончится шоколад. По окончании игры проводятся итоги. Выявляется команда-победитель. Мамы занимают свои места.)

Ведущий 2: We want to say the best words to you, our dear mums. We love you very much! This poems and songs are for you!

                                  I like the way you look

1) I like the way you look.

   I like the way you cook.

   Now I really want to say is:

  “Happy Mother’s Day!”

 2) Your smile is so smart,   

    The kindest is your heart,

    Now I really want to say is:

    “Happy Mother’s day!”

                   My mother

I love my  mother, she’s kind and she’s gay.

She read’s me books and helps to play.

                   For mother

Make a basket for your mother,

And fill it with flowers gay.

Then put a card just to say:

“Happy Mother’s Day!”

                Mother’s Day

Each bright flower

Is here to say

My wish for you:

“Happy Mother’s Day!”

The song “My  dear mummy”

1) My dear, dear Mummy.  I love you very much.

       I want you to be happy. On the eighth of March.

                          2) Be happy, be happy, on the eighth of March!

                              Be happy, be happy, on the eighth of March!

(Дети дарят мамам цветы и подарки.)

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Внеклассное мероприятие по английскому языку на тему: " Mother's day" »

Mothers day

«Праздник для мам»- праздник учащихся 5 «А» класса.

Задачи:

Образовательные: совершенствование речевых навыков.

Развивающие :развитие творческих способностей учащихся.

Воспитательные: воспитание любви и уважения к близким людям.

Оборудование: актовый зал, украшенный разноцветными воздушными шарами, цветами. На стене- крупные буквы из цветной бумаги “Happy Mother’s Day!”. Для праздника необходимо подготовить фонограммы песен; два стола, стулья; рисунки продуктов, которые нужны для приготовления супа и яблочного пирога и несколько других, которые для этого не нужны; две плитки шоколада; костюмы для инсценировки сказки «Репка».

( Звучит радостная музыка. Выходят двое ведущих.)

Ведущий 1:

Spring is coming, I can feel it,

How soft is the morning air!

Birds are singing, buds are peeping,

Life and joy are everywhere.

Ведущий 2:

The sun is so bright today

Because it is the Mother’s Day,

The sky is so blue today.

We wish them “Happy Mother’s Day!”

Ведущий1: Today is the 8/th of March. We would like to thank our mums for everything and make them happy today.

Ведущий 2: Our Mums are the nicest , the kindest, the cleverest and the most careful in the world! But they are always busy, busy with their job, with household duties and with our problems.



Ведущий 1: I agree with you. Our mums get up early. But we don’t want to get up.

(На импровизированной кровати спит девочка. К ней подходит «мама», наклоняется над ней и тихо говорит.)

Mum: Dear Kate! Don’t be late! Wake up! It’s seven sharp.

Kate: (не открывая глаз, сонным голосом):

Oh, Mummy, dear! I can hardly hear what you say. Please let me stay in my bed, I’m a sleepy head.

Mum: (тихонько трясет ее за плечо): Sleepy Kate! You are late! Get up! It’s eight o’clock sharp!

Kate: (поднимает голову, оглядывается, и снова кладет голову на подушку): Oh, Mummy, please, leave me in peace. My eyes are shut. I can’t get up.

Mum: (сердится и настойчиво трясет девочку за плечо): Lazy Kate! I can’t wait! Please get up! It’s nine o’clock sharp!

Kate ( садится на кровати и потягивается ): It’s Monday today. Such a difficult day! I’m so stressed and a bit depressed, and I need some rest to be at my best.

Mum:( подбегает к кровати с кувшином, громко топает ногой):

Shameless Kate! Listen what I say! It’s nearly nine and quarter! I’ll bring a bucket of water and pour it out the pail as my words and actions fail.

Kate( в ужасе вскакивает с постели и кричит):

Please, no, no, no! It’s time for me to go!

( «Мама» вздыхает и смотрит, как «Дочка» убегает за кулисы).

Ведущий 1:Such a way our Mums solve the first problem. That’s why our mums are the most patient. We love our mums and like to argue about who loves them best.

( на сцену выходят две девочки и мальчик.)

Ведущий 1: Who loves mummy best? Can you answer, little Fred?

Fred: I love my mummy best! I give her flowers, white and red.

Ведущий 2: Who loves mummy best? Can you answer, little May?

May: I love my mummy best. With her I always play.

Ведущий 1: Who loves mummy best? Can you answer, little Joe?

Joe: When she asks to help her I always do so.

Ведущий 2:I think we can help our mums every day. Who helps your mums to clean the room?

( Несколько мальчиков поют песню “Pretty or shiny”):

  1. Take a brush, take a broom,

clean and I clean around my room

clean and I clean around my room.

To make it pretty and shiny-o.

2) Take my polish, take cloth.

Rub and I rub and I polish it off.

Rub and I rub and I polish it off.

To make it pretty and shiny-o.

Ведущий 1: We can cook, can’t we? So let’s have a contest. There are some pictures on the table. You can see food in them. Please, choose what you need for soup and for a pie. Boys, you are welcome to the kitchen!

(2 мальчика получают задание выбрать картинки с продуктами, которые нужны для приготовления супа, 2 мальчика выбирают картинки для яблочного пирога. Среди нужных картинок можно положить несколько ненужных для этих блюд. Мальчики выбирают картинки и через 2 минуты показывают, называя их по-английски. Мамы оценивают конкурс.)

Ведущий 1: Well done! And can you set the table for supper or for dinner?

(Выходят девочки и поют песню “Helping mother set the table”):



1) I help my mother set the table

with a knife and fork and spoon;

I help my mother set the table

every afternoon.

2) I help my mother set the table

With butter, cheese and ham.

I put some bread, some butter,

Some sugar or jam.

Ведущий 1: So, the table is set. And we can invite our mums for a cup of tea. Dear Mums! Please, sit down and help yourselves. And we try to make our tea time nice. Our mothers often told us fairy tales when we were little. And now we would tell a fairy tell to you, dear Mums.

(Дети показывают инсценировку сказки «Репка»):

Characters:

Joe

Rosie

Jack-the-Dog

Pussy-the-Cat

Lizzie

Mouse

( Звучит веселая музыка в стиле кантри. На сцену выходит Ковбой Джо. Он одет в джинсы, клетчатую рубашку, на шее завязан клетчатый платок. В центре сцены сидит актер в костюме репки.)

Joe: Hello my name is Joe. In May I planted a turnip and now it’s high time to pull it out.

(Подходит к репке, наклоняется к ней и пытается вытащить ее из земли.):

The turnip is too big. I love my wife and my wife loves me too. Rosie. Rosie, please, help me!

(На сцену выходит Рози .Она подходит к репке, осматривает ее со всех сторон и удивляется ее размерам. Пытается вместе с Джоном вытащить репку):

Rosie: The turnip is too big. I like my dog and my dog likes me. Doggie, Doggie, please, help me.

(Собака выбегает на сцену. Она подбегает к репке и оглядывает ее со всех сторон.)

Jack-the-Dog: I am a dog. My name is Jack. My ears are white. My head is black.

(Джон, Роузи, и Джек пытаются вытащить репку. У них ничего не получается.)

Jack-the-Dog: The turnip is too big.

Rosie: I love my granddaughter and she loves me too.

(На сцену выходит Лизи .Она подходит к репке, осматривает ее со всех сторон и удивляется ее размерам. Джон, Роузи, и Джеки Лизи пытаются вытащить репку. У них ничего не получается.)

Lizzie: I like my cat and my cat likes me. Pussy, Pussy, please, help me.

(На сцену выбегает Кошка с мягкой игрушечной мышкой.)

Pussy: I’m Pussy-the-cat.

I am a little bit fat.

I don’t like fat rats

When they sit on the mats.

(Бросает игрушку на пол. Все пытаются вытянуть репку).

Pussy: The turnip is too big. I like mice. Mice don’t like me. But Mouse, Mouse, please, help me.

( На сцену, маршируя, выходит Мышка.)

Mouse: I am a brave and funny mouse.

I am marching through the house

All day long I dance and sing,

I’m not afraid of anything.

(Мышка удивляется, увидев репку. Джон, Роузи, Собака, Кошка и Мышка пытаются вытащить репку из земли.)

Joe: The turnip is too big. Let’s try again.

(Джон, Роузи, Собака, Кошка и Мышка пытаются вытащить репку из земли еще раз. Наконец, им это удается.)

Rosie: Wow! We have done it! Let’s have fun! Let’s sing the song!

(Все поют песню “The more we are together”.)

The more we are together, together, together

The more we are together

The happier we are.

For my friend is your friend

And your friend is my friend

The more we are together

The happier we are.

(Дети уходят за кулисы. Выходит ведущий под спокойную мелодию.)

Ведущий 1: Our girls like sweets very much. And what about you, dear mums?

Let’s have a funny contest. It’s called “Sweet tooth”.

(У каждого ведущего в руках по плитке шоколада. Родители разбиваются на две команды. После сигнала подбегают к ведущим, по-одному ,и откусывают шоколад. Выигрывает та команда, у которой раньше закончится шоколад. По окончании игры проводятся итоги. Выявляется команда-победитель. Мамы занимают свои места.)

Ведущий 2: We want to say the best words to you, our dear mums. We love you very much! This poems and songs are for you!

I like the way you look

1) I like the way you look.

I like the way you cook.

Now I really want to say is:

“Happy Mother’s Day!”

2) Your smile is so smart,

The kindest is your heart,

Now I really want to say is:

“Happy Mother’s day!”

My mother

I love my mother, she’s kind and she’s gay.

She read’s me books and helps to play.

For mother

Make a basket for your mother,

And fill it with flowers gay.

Then put a card just to say:

“Happy Mother’s Day!”

Mother’s Day

Each bright flower

Is here to say

My wish for you:

“Happy Mother’s Day!”

The song “My dear mummy”

1) My dear, dear Mummy. I love you very much.

I want you to be happy . On the eighth of March.

2) Be happy, be happy, on the eighth of March!

Be happy, be happy, on the eighth of March!

(Дети дарят мамам цветы и подарки.)








Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Мероприятия

Целевая аудитория: 5 класс

Скачать
Внеклассное мероприятие по английскому языку на тему: " Mother's day"

Автор: Минникаева Эльвира Ильдусовна

Дата: 04.10.2015

Номер свидетельства: 235997

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(120) "Внеурочное мероприятие по английскому языку "Праздники в Англии" "
    ["seo_title"] => string(71) "vnieurochnoie-mieropriiatiie-po-anghliiskomu-iazyku-prazdniki-v-anghlii"
    ["file_id"] => string(6) "113981"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1411157027"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(82) "Внеклассное мероприятие по теме: “WE LIKE ENGLISH”"
    ["seo_title"] => string(48) "vneklassnoe_meropriiatie_po_teme_we_like_english"
    ["file_id"] => string(6) "634657"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1688235314"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(130) "Методическая разработка внеклассного мероприятия «Brain Ring» для 5 класса"
    ["seo_title"] => string(80) "mietodichieskaia_razrabotka_vnieklassnogho_mieropriiatiia_brain_ring_dlia_5_klas"
    ["file_id"] => string(6) "428979"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1505919914"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(124) "Конспект урока английского языка  в 4 классе по теме "Вечер с семьей" "
    ["seo_title"] => string(78) "konspiekt-uroka-anghliiskogho-iazyka-v-4-klassie-po-tiemie-viechier-s-siem-iei"
    ["file_id"] => string(6) "101040"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1402404050"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(53) "Конкурс по английскому языку"
    ["seo_title"] => string(32) "konkurs_po_anghliiskomu_iazyku_2"
    ["file_id"] => string(6) "462993"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1521743623"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства