Цель:Развивать творческие способности учащихся, умение их грамотно демонстрировать и применять в учебном процессе.
Стимулировать учебную мотивацию школьников, развивать умение работать в команде, коммуникативную грамотность, внимательность и умение слушать и уважать собеседника.
Ход мероприятия:
Представление команд и капитанов. («Tigers», «Lions»)
Разминка.
Listen and clap your hands when you hear the words on the topic «Animals».
Просмотр содержимого документа
«КВН «В мире животных»»
КВН «В мире животных»
Цель:Развивать творческие способности учащихся, умение их грамотно демонстрировать и применять в учебном процессе.
Стимулировать учебную мотивацию школьников, развивать умение работать в команде, коммуникативную грамотность, внимательность и умение слушать и уважать собеседника.
Ход мероприятия:
Представление команд и капитанов. («Tigers», «Lions»)
Разминка.
Listen and clap your hands when you hear the words on the topic «Animals».
Listen to me attentively and try to guess the riddles.
I’m big. I’m grey.
My nose is long,
My tail is short.
I’m an… (Elephant)
It is a big animal.
It eats grass.
It gives milk.
What is it?(Cow)
It is brown.
It has got four legs.
It sleeps in winter.
What is it?(Bear)
It is a green animal.
It can swim and jump.
It likes to eat flies.
What is it?(Frog)
It is grey or white.
It likes to eat carrots and cabbage.
It can run and jump.
What is it?(Hare)
I’m little. I’m grey.
My nose is short.
My tail is long.
I’m a… (Mouse)
Look at the words and arrange them in pairs.
A cat
A cow
A pig
A bear
A sheep
A goat
A dog
A mouse
A duck
A hen
a calf
a chicken
a mouse
a kid
a teddy-bear
a kitten
a piglet
a lamb
a puppy
a duckling
Учащиеся выполняют движения.
I fly like a bird,
I swim like a fish,
I trot like a horse,
I run like a hare.
I climb like a monkey inthe zoo.
I slidelike a snake,
I hop like a frog.
They can fly: monkey, sheep, bird, dog, eagle, cat, parrot, hen, bear, horse, tiger, lion, cow, canary.
They can swim: lion, dog, wolf, cow, fish, horse, elephant, rabbit, goat, frog, crocodile, snake, dolphin, penguin.
Конкурс художников ( аудирование )- 2 человека. Нарисовать картинку по тексту.
There isa big house in the middle ofthe picture. The house is yellow with a red roof.There are two windows in the house and one door. To the left of the house thereis a green tree. To theright ofthe house there are two flowers.One flower is red, the second flower is blue. Under thetree there is a black
dog. In the tree there is a fat grey cat.
Guess the crossword.
Подведение итогов.
Заключительное слово.
Well done. Children, thank you very much for your answers. Don’t hurt animals, don’t catch birds.
МБОУ БГО СОШ №12
Внеклассное мероприятие по английскому языку в 5 б классе: КВН «Intheworldofanimals»