kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Видеоуроки Олимпиады Подготовка к ЕГЭ

Научная статья : Проблемные методы обучения

Нажмите, чтобы узнать подробности

Схема проблемного обучения, представляется как последовательность процедур, включающих: постановку преподавателем учебно-проблемной задачи, создание для учащихся проблемной ситуации; осознание, принятие и разрешение возникшей проблемы, в процессе которого они овладевают обобщенными способами приобретения новых знаний

Просмотр содержимого документа
«Научная статья : Проблемные методы обучения»

МУАММОЛИ ТАЪЛИМ МЕТОДИ.

Проблемные методы обучения

Бозорова Нилуфар Чориевна


Бухарский профессиональный колледж ирригации-мелиорации и архитектуры, Узбекистан

Схема проблемного обучения, представляется как последовательность процедур, включающих: постановку преподавателем учебно-проблемной задачи, создание для учащихся проблемной ситуации; осознание, принятие и разрешение возникшей проблемы, в процессе которого они овладевают обобщенными способами приобретения новых знаний


Ўқувчининг фикрлаш фаолиятида муаммоли вазиятлар вужудга келади ва улар болани объектив равишда изланишга ва мантиқий тўғри илмий хулосалар чиқаришга даъват этади. У муаммоли вазиятда, яъни жамият ривожланиши жараёнида билиш ва билмаслик ўртасида объектив равишда вужудга келадиган зиддият. Ана шу зиддиятни англаш ўқувчиларда ишни бажаришнинг усули ёки шартлари тўғрисидаги янги билимларни излаш эҳтиёжини уйғотади.

Муаммоли вазият муаммодан фарқли равишда унга ўқувчини жалб этишдан иборатдир. Дидактика ва психологияга доир адабиётларда муаммоли вазиятларнинг типларини таснифлаш асосида уларни яратишнинг энг муҳим йўллари ва усуллари ишлаб чиқилган. М.Маҳмутов муаммоли вазият типларини таърифлаш билан биргаликда уларни яратишнинг қуйидаги асосий усулларини ифодалайди.

1. Ўқувчиларнинг назарий тушунчаларини талаб қиладиган ходисаларга, фактларга, шунингдек, ходисалар ўртасидаги ташқи номувофиқликларга дуч келиши уларни ана шу номувофиқликларни тушунтиришга интилишга ундайди ва бу интилиш билимларни фаол ўзлаштиришга олиб келади.

2. Ўқувчилар мактабда, уйда ёки ишлаб чиқаришда амалий топшириқларни бажараётганида вужудга келадиган таълимий ва ҳаётий вазиятлардан фойдаланиш. Бундай ҳолда муаммоли вазиятлар ўқувчининг ўз олдига қўйган амалий мақсадга мустақил равишда эришиш учун ҳаракат қилишда муаммони ўзлари вужудга келтирадилар.

3. Ҳодисани тушунтиришга ёки уни амалда қўллаш йўлларини излашга доир таълимий-муаммоли топшириқлар қўйиш.

4. Ўқувчиларни ҳаётий тасаввурлар билан фактлар ва ҳодисаларни таҳлил қилишга қизиқтириш.

5. Таxминлар, хулосаларни баён қилиш ва уларни тажрибаларда текшириш.

6. Ўқувчиларни фактлар, ҳаракат ва ҳодисаларни таққослашга ҳамда қарама-қарши қўйишга даъват этиш.

7. Ўқувчиларни янги фактларни умумлаштиришга, таққослашга рағбатлантириш. Бунда одатда муаммоли вазият вужудга келади, чунки таққослашда янги фактларнинг қандайдир алоҳида, тушунтириб бўлмайдиган белги ва хусусиятлари аниқланади.

8. Фанлараро алоқадорликни ташкил этиш. Кўпинча ўқув материали муаммоли вазиятни вужудга келтиришни таъминлайди. Бундай холда бошқа ўқув фанларидаги ўрганилаётган материалга боғлиқ факт ва маълумотлардан фойдаланиш лозим.

Шундай экан, таълим жараёнини ўқитувчи ва ўқувчи ҳамкорлигида онгли, маълум мақсадга йўналтирилган фаолият деб қараш тўғридир. Унинг таркибий қисмлари: мақсадга йўналганлик, эҳтиёж-интилиш, мазмун, фаолият, жараён, назорат-тузатиш ва натижаларни баҳолашдан иборат. Муаммоли дарсда янги ўрганилаётган қонун қоидага оид фактлар тўплаш, уларни таққослаш ва таҳлил қилиш, билимларни ўрганиш ва мустаҳкамлаш параллел равишда олиб борилади.

Таълим тизимида фаолият кўрсатаётган ҳар бир ўқитувчи дарс жараёнида муаммоли таълим усулини қўллаш учун, аввало қуйидаги кетма-кетликни аниқ билиб олиши зарур:











Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Прочее

Категория: Уроки

Целевая аудитория: Прочее

Скачать
Научная статья : Проблемные методы обучения

Автор: Бозорова Нилуфар Чориевна

Дата: 19.01.2019

Номер свидетельства: 496070

Похожие файлы

object(ArrayObject)#861 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(251) "Проблемные методы в развивающем обучении дошкольников и младших школьников.КАРТОТЕКА СИТУАЦИОННЫХ ИГР НА НАХОЖДЕНИЕ ВНЕШНИХ РЕСУРСОВ. "
    ["seo_title"] => string(157) "probliemnyie-mietody-v-razvivaiushchiem-obuchienii-doshkol-nikov-i-mladshikh-shkol-nikov-kartotieka-situatsionnykh-igr-na-nakhozhdieniie-vnieshnikh-riesursov"
    ["file_id"] => string(6) "153431"
    ["category_seo"] => string(21) "doshkolnoeObrazovanie"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1421003652"
  }
}
object(ArrayObject)#883 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(201) "Обобщение опыта по теме "Реализация технологии деятельностного метода обучения на уроках в начальной школе". "
    ["seo_title"] => string(130) "obobshchieniie-opyta-po-tiemie-riealizatsiia-tiekhnologhii-dieiatiel-nostnogho-mietoda-obuchieniia-na-urokakh-v-nachal-noi-shkolie"
    ["file_id"] => string(6) "193391"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1427633605"
  }
}
object(ArrayObject)#861 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(183) "Обобщение опыта по теме «Личностно-ориентированный подход в обучении русского языка и литературы» "
    ["seo_title"] => string(110) "obobshchieniie-opyta-po-tiemie-lichnostno-oriientirovannyi-podkhod-v-obuchienii-russkogho-iazyka-i-litieratury"
    ["file_id"] => string(6) "116568"
    ["category_seo"] => string(12) "russkiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1412520863"
  }
}
object(ArrayObject)#883 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(124) "«Актуальность технологии проблемного обучения  в начальной школе» "
    ["seo_title"] => string(72) "aktual-nost-tiekhnologhii-probliemnogho-obuchieniia-v-nachal-noi-shkolie"
    ["file_id"] => string(6) "151445"
    ["category_seo"] => string(10) "vneurochka"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1420708425"
  }
}
object(ArrayObject)#861 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(177) "МЕТОДЫ  АКТИВИЗАЦИИ  МЫСЛИТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ  УЧАЩИХСЯ  СТАРШИХ КЛАССОВ  НА  УРОКАХ МАТЕМАТИКИ"
    ["seo_title"] => string(106) "mietody-aktivizatsii-myslitiel-noi-dieiatiel-nosti-uchashchikhsia-starshikh-klassov-na-urokakh-matiematiki"
    ["file_id"] => string(6) "252117"
    ["category_seo"] => string(10) "matematika"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1447334683"
  }
}

ПОЛУЧИТЕ БЕСПЛАТНО!!!
Личный сайт учителя
Получите в подарок сайт учителя


Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства