kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока "Коми национальные блюда"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок лöсьöдіс:Иванова Ольга Анатольевна,  МБОУ « СОШ» с. Черёмуховка,  Республика Коми

Тема: Коми й?зл?н в?л?га.

?твывтан да торй?дан вежл?гъяс.

Класс:6 класс

УМК:  Коми кыв. 6 класс. Ватаманова Г.И., Сизева А.В., Ярошенко Е.Н.

Мог:  Сетны велöдчысьяслы позянлун  кывзыны да вочавидзны велöдысьлöн юалöмъяс вылö, артмöдны сёрникузяяс, кужны сёрнитны ёртъяскöд «Коми й?зл?н в?л?га» тема серти.

Задачаяс: 1. С?вм?дны кужанлун сёрнитны «Сёян-юан» тема серти, уджавны ёртъяск?д чук?ръясын, индыны эмакывъяс ?твывтан да торй?дан вежл?гъяс?,

 т?дм?дны  коми й?зл?н мук?д  национальн?й в?л?га?н.        

Краткое описание этапов урока

открытия нового знания в ТДМ

Конспект урока

1. Мотивация (самоопределение) к учебной деятельности.

 Организация класса.

Фонетическая разминка. Фонетические упражнения.

Видза оланныд! Заводитам коми кыв урок.

Быд урок ми заводитам фонетическöй разминкасянь.

Лыддьöй слогъяс.           (слай2)

Сьы, сё, сьö, öсь, ась, ысь.

Тi, сi, зi, дi.

Пö, рö, дзö, öдз.

Произношение каких звуков мы повторили?

Дети: [щ, i, ö], они встретятся нам в словах на сегодняшнем уроке.

- Кутш?м талун лун?  Гижам тетрадь?.

   (?шым т?лысь вит?д лун)

- Сегодня хочу предложить вам такую работу:

1.Видз?длы серпас выл?.

 2. Гиж мый тай??   (слайд 3)         

   ?мидз, рысь, шыд, п?жас, тш?г. черинянь,

Кутш?м шы паныдасис тай? кывйын?.

- Какие вы ещё знаете упражнения для фонетической разминки?  Проговаривание  чистоговорки.

 (Тасьті-пань, черинянь, чери кор? сера кань)

- Повторим вместе (3 раза)

2. Актуализация и фиксирование индивидуального затруднения в пробном действии.

Аудирование:  - Мый позь? в?чны тай? кывъяс?н? (составить словосочетания, придумать предложения)

Запись прилагательных на доске.

- Составим словосочетания подобрав к ним прилагательные.

- Как будут звучать эти сущ. В соединительном падеже?(+ к?д суффикс).

 -- В лишительном падеже? (+ том суффикс)

- Какое коми национальное блюдо нам встретилось в этой группе слов?   ( черинянь)

- Мый кол? медым п?жавны черинянь?

- Кыдзи п?жавны черинянь? Т?дмалам Перминова  Валериял?н докладысь.(Выступление учащегося с докладом).

- Кутш?м  в?л?га коми й?злысь ті т?данныд?

(Ответы детей)

- Попробуйте прочитать названия  коми блюд в этой цепочке букв:

ПАРЕНЧАЧУЖВАТУП?СЬЮКВА(слайд 4)

-Почему это задание вызвало трудности?

(Не знаем коми национальные блюда)

-  Откуда  можно взять информацию о коми национальных блюдах?

(ответы детей)

- А теперь попробуйте ответить на вопросы:  (слайд5)

1. Кыдзи дасьтыны юква?

2.Кыдзи п?жавны туп?сь?

3. Кыдзи пуны чужва?

3. Выявление места и причины затруднения.

Анализ проделанной работы

 - мый тіян артмис в?чны?

- Мый эз артмы?   Мыйла?

- Мый кол? в?чны, медым  аддзыны вочавидз?мъяс? (варианты ответов детей).

4. Построение проекта выхода из затруднения.

Целеполагание:  - Кутш?м миян урокл?н мог?

Постановка темы урока:  -  Кутш?м урокл?н темаыс?

- Кыдзи позь? т?дмавны  коми сёян-юанлысь нимъяс?

Составление плана.

План:

1.Т?дмавны выль кывъяс.

 2.Велавны мичаа шуны тай? кывъясс? .

3.  Т?дмавны кутш?м кол? в?л?га, медым  дасьтыны  колана сёян-юан.

 4. Т?дмавны сеян-юанлысь дасьт?м.

5. Реализация построенного проекта.

Построение  способа  действий и  решение  исходной задачи, вызвавшей затруднение.          

 Работа со словарем.

- Паренча – тай? мый?  (пареная репа, пареная брюква). - паренка

Коллективное проговаривание.

Как правильно произносить это слово?  (Паренча) – ударение падает на выделенную гласную.

Актуализация знаний.

-Мый кол?, медым дасьтыны паренча?

(Овощи по выбору: репа, брюква, морковь)

-Кыдзи дасьтыны паренча?

Проговаривание текста на коми языке: Взять овощи. Помыть. Почистить. Порезать на кусочки.

Положить в чугун. Залить водой. Закрыть. Поставить в печь на целый день. Потом кусочки  высушить на противне.

6. Первичное закрепление с проговариванием во внешней речи.

Первичное закрепление знаний.  Работа в  группах.

- ?ні кутам уджавны чук?ръяс?н.  

-  Как нужно работать в группе?

-  Лыддь?  текст да аддз? вочавидз?мъяс  план серти.

1 группа- работа со словом чужва

           2 гр.-  туп?сь

           3 гр. - юква

Работа по  технике продуктивного чтения.

Работа с текстом после чтения.

Представление собранной информации

 

Самостоятельная работа с самопроверкой по эталону.7. Само

 Выступление групп. Оценивание работы группы.

- Оценивание по плану.

8. Включение в систему знаний и повторение.

Закрепление знаний.

 -  Кутш?м выль  коми сёян-юан нимьяс ми т?дмалім?

Проговаривание и аудирование.  Обобщение знаний.

-  Посмотрим  на прилагательные которые вы вспомнили в начале урока.

- Какие прилагательные подойдут  к слову юква, туп?сь. чужва.

Инд? тай? кывъясс?  ?твывтан вежл?г?, торй?дан вежл?г?.

9. Рефлексия учебной деятельности на уроке.

Обобщение знаний.

- Какая цель была на нашем уроке? Ребята,  что мы хотели узнать на уроке?

- Какие новые слова узнали?  Запомнили?  Интересно ли вам было узнавать новые слова?

Самооценка.

-  Как вы оцените свою работу на уроке? (Выбери для себя соответствующий смайлик).

- Понравилось ли тебе как работал твой сосед?  Оцени его работу.

- Какие трудности вы испытывали на уроке?

Оценка учителя. Итог.

Приложение 1

Кыдзи п?жавны черинянь?

   Шоныд ва?  кол? пуктыны др?жжи. Гудравны. Содтыны  пызь, сов, сакар да бара  гудравны.  Сэсся содтыны сывд?м вый.  Тестас? кольны мед воас.  Кор тестаыс ло? дась, сыысь кол? быглявны, мед артмас корка. ?ти корка джынй? пуктан чери, солалан да вевтян сій?с м?д корка джыннас.  Доръясс? мичаа чеплялан. Сесся тэчан пр?тивень выл? да п?жалан ыджыд пачын.

ТУП?СЬ.

Водзын нянь пач под вылас п?жалісны. Подс? мича чышкасны и  п?жась?ны. П?жалісны под вылад ч?лпан либ? туп?сь. Туп?сьт? п?жалісны сю пызьысь. Медым п?жавны туп?сь кол? дасьтыны сю пызь, ва, кос др?жжи да сов. Нянь тестат? пуктасны тасьті?, нокасны сэн, мед ло? г?гр?с, сэсся сюйасны пач?. Под вылад п?жал?м няньыд ёна ч?скыд.

  1. Кыдзи вудж?дны роч выл? туп?сь  кыв?

2.Петк?дл?   туп?сь  кывйын ударениес?.    

3. Мый кол? дасьтыны, медым п?жавны туп?сь?

4.Кыдзи п?жавны туп?сь?

ЧУЖВА

Ыджыд гажъяс кежл? коми й?з индывлісны чужва. Медым пуны чужва  кол? индыны чуж. Чужс? в?члісны рудз?гысь. К?рчага? пуктісны чуж, кисьтісны сэтч? п?сь ва, вевттисны да сюйисны пач? п?жны лунтыр кежл?. Чужва артм? сук да юмов. Сакар эз пуктывлыны. Тай? зэв ч?скыд  юан.

Кывкуд:  к?рчага  -  глинянный сосуд  для приготовления сусла.

  1.  Кыдзи вудж?дны роч кыв выл?  чужва  кыв?
  2. Петк?дл? чужва кывйын ударениес?.
  3.  Мый кол? дасьтыны, медым пуны чужва?
  4. Кыдзи пуны чужва?

ЮКВА

Юква – коми й?зл?н радейтана в?л?га. Пулісны сій?с свеж?й либ? сола чериысь.  Чери  г?итісны, индісны тасьті?. Чугун?, пуана  ва? индісны кр?шит?м картупель да лук.  Кор пуас картупель, содтісны чери да сов к?р серти.  Чери пусь? ?дй?. Позь? содтыны лавров?й лист да перец. Артм? зэв ч?скыд шыд.

  1. Кыдзи вудж?дны роч кыв выл? юква кыв?
  2. Петк?дл? юква кывйын ударение.
  3. Мый кол? дасьтыны, медым пуны юква?
  4. Кыдзи дасьтыны юква?
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока "Коми национальные блюда" »

Урок лöсьöдіс:

Иванова Ольга Анатольевна

МБОУ « СОШ» с. Черёмуховка.

Республика Коми

Тема: Коми йӧзлӧн вӧлӧга.

Ӧтвывтан да торйӧдан вежлӧгъяс.

Класс:6 класс

УМК: Коми кыв. 6 класс. Ватаманова Г.И., Сизева А.В., Ярошенко Е.Н.


Мог: Сетны велöдчысьяслы позянлун кывзыны да вочавидзны велöдысьлöн юалöмъяс вылö, артмöдны сёрникузяяс, кужны сёрнитны ёртъяскöд «Коми йӧзлӧн вӧлӧга» тема серти.

Задачаяс: 1. Сӧвмӧдны кужанлун сёрнитны «Сёян-юан» тема серти, уджавны ёртъяскӧд чукӧръясын, индыны эмакывъяс ӧтвывтан да торйӧдан вежлӧгъясӧ,

тӧдмӧдны коми йӧзлӧн мукӧд национальнӧй вӧлӧгаӧн.

Краткое описание этапов урока

открытия нового знания в ТДМ

Конспект урока

1. Мотивация (самоопределение) к учебной деятельности.

Организация класса.





Фонетическая разминка.

Фонетические упражнения.

Видза оланныд! Заводитам коми кыв урок.

- На ваших партах есть кружочки. Покажите на них ваше настроение. (Дети рисуют )

- Я тоже показала своё настроение и хочу поделиться с вами. (слайд1)смайлик


Быд урок ми заводитам фонетическöй разминкасянь.

Лыддьöй слогъяс. (слай2)

Сьы, сё, сьö, öсь, ась, ысь.

Тi, сi, зi, дi.

Пö, рö, дзö, öдз.

Произношение каких звуков мы повторили?

Дети: [щ, i, ö], они встретятся нам в словах на сегодняшнем уроке.

_Кутшӧм талун лун? Гижам тетрадьӧ.

(ӧшым тӧлысь витӧд лун)

- Сегодня хочу предложить вам такую работу:

1.Видзӧдлы серпас вылӧ.

2. Гиж мый тайӧ? (слайд3)

Ӧмидз, рысь, шыд, пӧжас, тшӧг. черинянь,

-Кутшӧм шы паныдасис тайӧ кывйын?.



- Какие вы ещё знаете упражнения для фонетической разминки? Проговаривание чистоговорки.

(Тасьті-пань, черинянь, чери корӧ сера кань)

- Повторим вместе (3 раза)

2. Актуализация и фиксирование индивидуального затруднения в пробном действии.

Аудирование


Запись прилагательных на доске.







Выступление учащегося с докладом.




-Мый позьӧ вӧчны тайӧ кывъясӧн?

(составить словосочетания, придумать предложения)

- Составим словосочетания подобрав к ним прилагательные.

- Как будут звучать эти сущ. В соединительном падеже?

(+ кӧд суффикс).

-- В лишительном падеже?

- Какое коми национальное блюдо нам встретилось в этой группе слов? ( черинянь)

- Мый колӧ медым пӧжавны черинянь?

- Кыдзи пӧжавны черинянь? Тӧдмалам Перминова Валериялӧн докладысь.



- Кутшӧм вӧлӧга коми йӧзлысь ті тӧданныд?

(Ответы детей)

- Попробуйте прочитать названия коми блюд в этой цепочке букв:

ПАРЕНЧАЧУЖВАТУПӦСЬЮКВА(слайд 4)


-Почему это задание вызвало трудности?

(Не знаем коми национальные блюда)


- Откуда можно взять информацию о коми национальных блюдах?

(ответы детей)


- А теперь попробуйте ответить на вопросы: (слайд5)

1. Кыдзи дасьтыны юква?

2.Кыдзи пӧжавны тупӧсь?

3. Кыдзи пуны чужва?


3. Выявление места и причины затруднения.

Анализ проделанной работы

- мый тіян артмис вӧчны?

- Мый эз артмы? Мыйла?

- Мый колӧ вӧчны, медым аддзыны вочавидзӧмъяс? (варианты ответов детей).



4. Построение проекта выхода из затруднения.

Целеполагание

Постановка темы урока

Составление плана.




- Кутшӧм миян уроклӧн мог?

- Кутшӧм уроклӧн темаыс?

- Кыдзи позьӧ тӧдмавны коми сёян-юанлысь нимъяс?

План:

1.Тӧдмавны выль кывъяс.

2.Велавны мичаа шуны тайӧ кывъяссӧ .

3. Тӧдмавны кутшӧм колӧ вӧлӧга, медым дасьтыны колана сёян-юан.

4. Тӧдмавны сеян-юанлысь дасьтӧм.

5. Реализация построенного проекта.

Построение способа действий и решение исходной задачи, вызвавшей затруднение.

Пример:


Работа со словарем.


Коллективное проговаривание.

Актуализация знаний.

.




- Паренча – тайӧ мый?

(пареная репа, пареная брюква). - паренка

- Как правильно произносить это слово?

(Паренча) – ударение падает на выделенную гласную.

-Мый колӧ, медым дасьтыны паренча??

(Овощи по выбору: репа, брюква, морковь)

-Кыдзи дасьтыны паренча?

Проговаривание текста на коми языке: Взять овощи. Помыть. Почистить. Порезать на кусочки.

Положить в чугун. Залить водой. Закрыть. Поставить в печь на целый день. Потом кусочки высушить на противне.

6. Первичное закрепление с проговариванием во внешней речи.

Первичное закрепление знаний.

Работа по технике продуктивного чтения.Какие

Работа в группах.

Р

Работа с текстом после чтения.

Представление собранной информации


- Ӧні кутам уджавны чукӧръясӧн. Лыддьӧ текст да аддзӧ вочавидзӧмъяс план серти.

С---о 1 группа- работа со словом чужва

2 гр.- тупӧсь

3 гр. - юква

-Как нужно работать в группе?

в.

Работать

Самостоятельная работа с самопроверкой по эталону.7. Само

Выступление групп. Оценивание работы группы.


- Оценивание по плану.


8. Включение в систему знаний и повторение.

Закрепление знаний.


Проговаривание и аудирование.


Обобщение знаний.



Кутшӧм выль коми сёян-юан нимьяс ми тӧдмалім?


Посмотрим на прилагательные которые вы вспомнили в начале урока.

- Какие прилагательные подойдут к слову юква, тупӧсь. чужва.

- Индӧ тайӧ кывъяссӧ ӧтвывтан вежлӧгӧ, торйӧдан вежлӧгӧ.


9. Рефлексия учебной деятельности на уроке.

Обобщение знаний.

Самооценка.

Оценка учителя. Итог.






- Какая цель была на нашем уроке? Ребята, что мы хотели узнать на уроке?

- Какие новые слова узнали? Запомнили? Интересно ли вам было узнавать новые слова?

- Как вы оцените свою работу на уроке? (Выбери для себя соответствующий смайлик).

- Понравилось ли тебе как работал твой сосед? Оцени его работу.

- Какие трудности вы испытывали на уроке?







Приложение 1

Кыдзи пӧжавны черинянь?


Шоныд ваӧ колӧ пуктыны дрӧжжи. Гудравны. Содтыны пызь, сов, сакар да бара гудравны. Сэсся содтыны сывдӧм вый. Тестасӧ кольны мед воас. Кор тестаыс лоӧ дась, сыысь колӧ быглявны, мед артмас корка. Ӧти корка джынйӧ пуктан чери, солалан да вевтян сійӧс мӧд корка джыннас. Доръяссӧ мичаа чеплялан. Сесся тэчан прӧтивень вылӧ да пӧжалан ыджыд пачын.





















ТУПӦСЬ.


Водзын нянь пач под вылас пӧжалісны. Подсӧ мича чышкасны и пӧжасьӧны. Пӧжалісны под вылад чӧлпан либӧ тупӧсь. Тупӧсьтӧ пӧжалісны сю пызьысь. Медым пӧжавны тупӧсь колӧ дасьтыны сю пызь, ва, кос дрӧжжи да сов. Нянь тестатӧ пуктасны тасьтіӧ, нокасны сэн, мед лоӧ гӧгрӧс, сэсся сюйасны пачӧ. Под вылад пӧжалӧм няньыд ёна чӧскыд.


  1. Кыдзи вуджӧдны роч вылӧ тупӧсь кыв?

__________________________________


2.Петкӧдлӧ тупӧсь кывйын ударениесӧ. __________________________________


3. Мый колӧ дасьтыны, медым пӧжавны тупӧсь?



4.Кыдзи пӧжавны тупӧсь?













ЧУЖВА

Ыджыд гажъяс кежлӧ коми йӧз индывлісны чужва. Медым пуны чужва колӧ индыны чуж. Чужсӧ вӧчлісны рудзӧгысь. Кӧрчагаӧ пуктісны чуж, кисьтісны сэтчӧ пӧсь ва, вевттисны да сюйисны пачӧ пӧжны лунтыр кежлӧ. Чужва артмӧ сук да юмов. Сакар эз пуктывлыны. Тайӧ зэв чӧскыд юан.


Кывкуд: кӧрчага - глинянный сосуд для приготовления сусла.


  1. Кыдзи вуджӧдны роч кыв вылӧ чужва кыв?



  1. Петкӧдлӧ чужва кывйын ударениесӧ.

____________________________________________


  1. Мый колӧ дасьтыны, медым пуны чужва?

____________________________________________

__________________________________________________________________________________________________


  1. Кыдзи пуны чужва?

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________






ЮКВА

Юква – коми йӧзлӧн радейтана вӧлӧга. Пулісны сійӧс свежӧй либӧ сола чериысь. Чери гӧитісны, индісны тасьтіӧ. Чугунӧ, пуана ваӧ индісны крӧшитӧм картупель да лук. Кор пуас картупель, содтісны чери да сов кӧр серти. Чери пусьӧ ӧдйӧ. Позьӧ содтыны лавровӧй лист да перец. Артмӧ зэв чӧскыд шыд.


  1. Кыдзи вуджӧдны роч кыв вылӧ юква кыв?



  1. Петкӧдлӧ юква кывйын ударение.



  1. Мый колӧ дасьтыны, медым пуны юква?




  1. Кыдзи дасьтыны юква?

______________________________________________________________________________________________________________________________


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Прочее

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 6 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Конспект урока "Коми национальные блюда"

Автор: Иванова Ольга Анатольевна

Дата: 21.12.2014

Номер свидетельства: 146278

Похожие файлы

object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(140) "Конспект урока по теме: "Обобщение знания учащихся по теме" Россия в XIX веке."" "
    ["seo_title"] => string(94) "konspiekt-uroka-po-tiemie-obobshchieniie-znaniia-uchashchikhsia-po-tiemie-rossiia-v-xix-viekie"
    ["file_id"] => string(6) "224040"
    ["category_seo"] => string(8) "istoriya"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1438351205"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(85) "конспект урока по ознакомлению с родным краем "
    ["seo_title"] => string(49) "konspiekt-uroka-po-oznakomlieniiu-s-rodnym-kraiem"
    ["file_id"] => string(6) "226657"
    ["category_seo"] => string(21) "doshkolnoeObrazovanie"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1440411185"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(126) "Конспект урока познания мира в 1 классе "Экскурсия в музей профессий" "
    ["seo_title"] => string(73) "konspiekt-uroka-poznaniia-mira-v-1-klassie-ekskursiia-v-muziei-profiessii"
    ["file_id"] => string(6) "102059"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1402477267"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(97) "Конспект урока технологии "Изделия из жидкого теста" "
    ["seo_title"] => string(59) "konspiekt-uroka-tiekhnologhii-izdieliia-iz-zhidkogho-tiesta"
    ["file_id"] => string(6) "114118"
    ["category_seo"] => string(12) "tehnologiyad"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1411303119"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(37) "Конспект урока "КВН" "
    ["seo_title"] => string(19) "konspiekt-uroka-kvn"
    ["file_id"] => string(6) "122936"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1414357481"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства