kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Задачи на четность

Нажмите, чтобы узнать подробности

В данной работе дается задачи на четность чисел и их решения. Работа написана на узбекском языке.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Задачи на четность»

17.11.2015

Мавзу: Сонларнинг жуфт-тоқлиги


Бу мавзудаги масалаларни ечишда жуфт ва тоқ сонларнинг қуйидаги хоссаларини билиш керак:

- иккита жуфт соннинг йиғиндиси жуфт сон;

- иккита тоқ соннинг йиғиндиси жуфт сон;

- жуфт ва тоқ соннинг йиғиндиси тоқ сон.


1. а) Еттита соннинг йиғиндиси 20 га тенг бўлиши мумкинми?

б) Еттита 1 ва 5 сонларини қўшиб, 20 ни ҳосил қилиш мумкинми?


Ечими.

а) Ҳа, 10+5+1+1+1+1+1=20.

б) Йўқ, чунки еттита тоқ соннинг йиғиндиси тоқ сон бўлади. 20 эса жуфт сон.


2. а) 5 та тоқ соннинг йиғиндиси 100 тенг бўлмаслигини исботланг.

б) Бунёд вараққа бир нечта тоқ сонларни ёзди. Олим уларни кўрмади, бироқ уларнинг сонига қараб, уларнинг йиғиндиси тоқ ёки жуфт эканини аниқлаш мумкин,- деб таъкидлади. Олимнинг фикри тўғрими?


Ечими.

а) Тоқ сонларнинг тоқ донасининг йиғиндиси тоқ сон бўлади. 100 эса жуфт сон.

б) Тўғри. Тоқ сонларнинг тоқ донасининг йиғиндиси тоқ сон бўлади.

Тоқ сонларнинг жуфт донасининг йиғиндиси эса жуфт сон бўлади.


3. Бир киши 99 конфетни уларни тўртта болага бўлиб берган болага беришга ваъда берди. Тўртала боладаги конфетлар сони тоқ бўлиши керак. Бироқ болаларнинг ҳеч қайсиси конфетга эга бўла олмади. Нима учун?


Ечими.

Тоқ сонларнинг жуфт донасининг йиғиндиси жуфт сон бўлади. 99 эса тоқ сон.


4. Сардор магазиндан 20 дафтар, 2 расм дафтар, 40 тенгелик ручка, 30 тенгедан бир нечта қалам сотиб олди. Унга сотувчи 605 тенге тўлаш кераклигини айтди. Сардор сотувчидан қайта ҳисоблашни сўради ва хато тўғриланди. Сардор хатога йўл қўйилганини қандай билиб қолди.


Ечими.

20 ни жуфт сонга кўпайтирсак ҳам, тоқ сонга кўпайтирсак ҳам, жуфт сон ҳосил бўлади.

2 ни жуфт сонга кўпайтирсак ҳам, тоқ сонга кўпайтирсак ҳам, кўпайтма жуфт сон бўлади.

40 – жуфт сон.

30 ни жуфт сонга кўпайтирсак ҳам, тоқ сонга кўпайтирсак ҳам, жуфт сон ҳосил бўлади.

Жуфт сонларнинг йиғиндиси жуфт сон бўлади. 605 эса тоқ сон.


5. Йиғиндиси ҳам, кўпайтмаси ҳам тоқ бўладиган 4 та бутун сон бўлиши мумкинми?


Ечими.

Кўпайтма тоқ сон бўлиши учун кўпайтувчиларнинг ҳаммаси тоқ бўлиши керак. Агар улардан камида биттаси жуфт бўлса, кўпайтма ҳам жуфт бўлади.

Тўртала сон тоқ бўлсин. Уларнинг кўпайтмаси ҳам тоқ бўлади. Бироқ тўртта тоқ соннинг йиғиндиси жуфт сон бўлади.

Жавоб: мумкин эмас.


6. Доскага бир нечта бутун сонлар ёзилган, уларнинг баъзилари орасига “+” ва “-” белгилари қўйилган. Ифоданинг қиймати 1 ортадиган қилиб, бир нечта белгини қарама-қаршисига ўзгартириш мумкинми?


Ечими.

Берилган ифоданинг қиймати 1 га ортиши учун “-” белгисини “+” белгисига алмаштириш керак. Бироқ ифоданинг қиймати жуфт сонга ўзгаради.


7. Агар кимдир бир қўлида 5 тенгелик тангани, иккинчи қўлида 10 тенгелик тангани бекитса, унинг қайси қўлида 5 тенгелик, қайси қўлида 10 тенгелик танга яширилганини қандай аниқлаш мумкин?


Ечими.

Ўнг қўлидаги тангани 4(жуфт сон) га, чап қўлидаги тангани 5(тоқ сон) га кўпайтиришни, кўпайтмаларни қўшишни сўраймиз. Агар йиғинди жуфт сон бўлса, 10 тенгелик танга чап қўлда, агар йиғинди тоқ сон бўлса, 10 тенгелик ўнг қўлда яширилган.


8. Берилган фигураларни қоғоздан қаламни узмасдан, бир жойдан икки марта ўтмасдан чизинг.


а) Бу фигуранинг тоқ нуқталари 2 та. Берилган фигурани қоғоздан қаламни узмасдан, бир жойдан икки марта ўтмасдан чизиш учун унинг тоқ нуқталари сони 2 тадан ортмаслиги керак. Тоқ нуқталар сони иккита бўлса, чизишни уларнинг биридан бошлаб, иккинчисида тугатиш керак. Агар тоқ нуқталар сони битта бўлса, чизишни шу тоқ нуқтадан бошлаб, шу тоқ нуқтада тугатиш керак. Агар фигурада тоқ нуқталар бўлмаса, фигурани чизишни ихтиёрий нуқтадан бошлаш мумкин. Бироқ фигурани тўғри чизиш керак.

б) Бу фигурада тоқ нуқталар сони 2 та. Чизишни уларнинг биридан бошлаб, иккинчисида тугатиш керак.

в) Расмдаги фигурадаги тоқ нуқталар сони 4 та. Бу фигурани қоғоздан қаламни узмасдан, бир жойдан икки марта ўтмасдан чизиш мумкин эмас.


9. Қуйидаги фигуралардан қайсиларини қоғоздан қаламни узмасдан, бир жойдан икки марта ўтмасдан чизиш мумкин эмас?


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Математика

Категория: Прочее

Целевая аудитория: 6 класс

Скачать
Задачи на четность

Автор: Умархужаев Азизхан Азамханович

Дата: 02.06.2016

Номер свидетельства: 332116

Похожие файлы

object(ArrayObject)#864 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(180) "Конспект урока математики по теме: «Чётные и нечётные числа. Признак четности чисел. Закрепление.»"
    ["seo_title"] => string(80) "konspekt_uroka_matematiki_po_teme_chiotnye_i_nechiotnye_chisla_priznak_chetnosti"
    ["file_id"] => string(6) "628289"
    ["category_seo"] => string(10) "matematika"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1679647269"
  }
}
object(ArrayObject)#886 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(61) "Подготовка к ЕГЭ. Решение задач С1"
    ["seo_title"] => string(40) "podghotovka-k-iege-rieshieniie-zadach-s1"
    ["file_id"] => string(6) "273172"
    ["category_seo"] => string(10) "matematika"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1452164650"
  }
}
object(ArrayObject)#864 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(75) "Применение теории графов к решению задач"
    ["seo_title"] => string(50) "primienieniie-tieorii-ghrafov-k-rieshieniiu-zadach"
    ["file_id"] => string(6) "316272"
    ["category_seo"] => string(10) "matematika"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1460045432"
  }
}
object(ArrayObject)#886 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(123) "Основные методы и приёмы решения олимпиадных математических задач"
    ["seo_title"] => string(78) "osnovnyie_mietody_i_priiomy_rieshieniia_olimpiadnykh_matiematichieskikh_zadach"
    ["file_id"] => string(6) "368690"
    ["category_seo"] => string(10) "matematika"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1481539039"
  }
}
object(ArrayObject)#864 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(72) "Решение задач на четность и нечетность."
    ["seo_title"] => string(40) "reshenie_zadach_na_chetnost_i_nechetnost"
    ["file_id"] => string(6) "528652"
    ["category_seo"] => string(10) "matematika"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1574696502"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства