kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

МАТЕМАТИКАЛЫ? ?РНЕКТЕР

Нажмите, чтобы узнать подробности

•     ?арфий ифоданинг таркибида ?арфлар билан бир ?аторда сонлар,?авслар ва арифметик амаллар ?ам булиши мумкин.Баъзан фа?ат битта ?арфнинг ўзи ?ам ?арфий ифода бўла олади,  масалан,  b- ?арфий ифода, x- ?арфий ифода.   ?арфий ифодани ёзишда маълум бир шартлар бор:                                                    1.   ?арфий ифодаларда сонли кўпайтувчи ?арфий кўпайтувчининг олдига ёзилади.Сон кўпайтувчи билан ?арфий кўпайтувчининг орасига кўпайтириш белгиси ?ўйилмайди.Масалан, a?9 ёки 9?a ?арфий ифодани 9a кўринишида ёзилади.Шунга ўхшаш,  b?(-3) ёки    (-3)? b ?арфий ифода -3b кўринишида ёзилади.                                      2.    ?арфий ифода таркибидаги ?арфли кўпайтувчилар орасига кўпайтириш белгиси ?ўйилмайди.Масалан, a?b?c ?арфий ифода abc     кўринишида ёзилади. 0‚5х?у ?арфий ифода  0‚5ху кўринишида ёзилади. 3.   Таркибида ?арфлари бўлган бўлинма каср кўринишида ёзилади.               Масалан:

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«МАТЕМАТИКАЛЫ? ?РНЕКТЕР»

Бекітемін: мектеп директоры И.Адхамов  Математика 6-синф  Ўзгарувчи. Ўзгарувчига эга ифода. Мавзу:  Математик а  фани ўқитувчиси: Наргиза Шаназарова

Бекітемін: мектеп директоры И.Адхамов

Математика 6-синф

Ўзгарувчи.

Ўзгарувчига эга ифода.

Мавзу:

Математик а фани ўқитувчиси: Наргиза Шаназарова

Ўтган дарсни такрорлаш :    1.Рационал сонлар деб қандай сонларга айтилади?  2. Рационал сонлар устида қандай амалларни биламиз?

Ўтган дарсни такрорлаш :

1.Рационал сонлар деб қандай сонларга айтилади?

2. Рационал сонлар устида қандай амалларни биламиз?

Уйга вазифа

Уйга вазифа

Янги мавзу  Ўзгарувчи. Ўзгарувчига эга ифода

Янги мавзу

Ўзгарувчи.

Ўзгарувчига эга ифода

Дарс мақсади :  а) Ўзгарувчиси бор ифоданинг сонли қийматини топиш, берилган формула бўйича мисол ечиш. б) ўқувчиларни изланувчанликка, мехнаткашликка, фаолликка ўргатиш в) фанга бўлган қизиқишини , эслаш қобилиятини орттириш

Дарс мақсади : а) Ўзгарувчиси бор ифоданинг сонли қийматини топиш, берилган формула бўйича мисол ечиш.

б) ўқувчиларни изланувчанликка, мехнаткашликка, фаолликка ўргатиш

в) фанга бўлган қизиқишини , эслаш қобилиятини орттириш

Таркиби бир ёки бир нечта ҳарфдан иборат ифода ҳарфий ифода деб аталади. Масалан, 5х+3, 0,7х, а, , 2πR, 2(а+ b) -- булар ҳарфий ифодалар.

Таркиби бир ёки бир нечта ҳарфдан иборат ифода ҳарфий ифода деб аталади. Масалан, 5х+3, 0,7х, а, , 2πR, 2(а+ b) -- булар ҳарфий ифодалар.

,

,

  • Ҳарфий ифоданинг таркибида ҳарфлар билан бир қаторда сонлар,қавслар ва арифметик амаллар ҳам булиши мумкин.Баъзан фақат битта ҳарфнинг ўзи ҳам ҳарфий ифода бўла олади, масалан, b- ҳарфий ифода, x - ҳарфий ифода. Ҳарфий ифодани ёзишда маълум бир шартлар бор: 1. Ҳарфий ифодаларда сонли кўпайтувчи ҳарфий кўпайтувчининг олдига ёзилади.Сон кўпайтувчи билан ҳарфий кўпайтувчининг орасига кўпайтириш белгиси қўйилмайди.Масалан, a·9 ёки 9∙a ҳарфий ифодани 9a кўринишида ёзилади.Шунга ўхшаш, b∙(-3) ёки (-3)∙ b ҳарфий ифода -3b кўринишида ёзилади. 2. Ҳарфий ифода таркибидаги ҳарфли кўпайтувчилар орасига кўпайтириш белгиси қўйилмайди.Масалан, a∙b∙c ҳарфий ифода abc кўринишида ёзилади. 0‚5х∙у ҳарфий ифода 0‚5ху кўринишида ёзилади. 3. Таркибида ҳарфлари бўлган бўлинма каср кўринишида ёзилади. Масалан:
“ Билаги зўр бирни йи қ ар, билими зўр мингни йиқар”.  “ Сен илмга бўлсанг ташна, Бу сўзимни обдон уқ. Билганингни яхшисин қил, Бимаганни сўраб бил.”  (Ш. Қудайбердиев)

Билаги зўр бирни йи қ ар, билими зўр мингни йиқар”.

Сен илмга бўлсанг ташна,

Бу сўзимни обдон уқ.

Билганингни яхшисин қил,

Бимаганни сўраб бил.”

(Ш. Қудайбердиев)

Беллашувни бошлаймиз !!!    І тур  « Ҳозиржавоб »  1000тенгелик топшириқ  1)-25а+45 a   2)-65 c -41с  3)-35 k +64 k   4)99 n +(-42) n   5)-64 m -(-64) m   6)102 b -(+103) b

Беллашувни бошлаймиз !!!   І тур « Ҳозиржавоб » 1000тенгелик топшириқ 1)-25а+45 a 2)-65 c -41с 3)-35 k +64 k 4)99 n +(-42) n 5)-64 m -(-64) m 6)102 b -(+103) b

1) Жавоби: 20 a  2) Жавоби: -106 c  3) Жавоби: 29 k  4)Жавоби: 57 n  5)Жавоби: 0  6)Жавоби: -1 b

1) Жавоби: 20 a 2) Жавоби: -106 c 3) Жавоби: 29 k 4)Жавоби: 57 n 5)Жавоби: 0 6)Жавоби: -1 b

с = 3,15; ІІ тур « Ҳисоб китоб »  2000 тенгелик топшириқлар  . 1) в = 1,23; 2)

с = 3,15;

ІІ тур

« Ҳисоб китоб » 2000 тенгелик топшириқлар

.

1)

в = 1,23;

2)

Жавоблар 1) 2)

Жавоблар

1)

2)

ІІІ тур «Бошқотирма» 5000 тенгелик топшириқ  x = 1, y = 4; x = 9, y = 5;

ІІІ тур

«Бошқотирма»

5000 тенгелик топшириқ

x = 1, y = 4;

x = 9, y = 5;

: Жавоблар ; 1) 2)

:

Жавоблар

;

1)

2)

І V  тур  Тест 10000 тенгелик топшири қ

І V тур Тест 10000 тенгелик топшири қ

ЖАВОБЛАР Халқ банки 1.А 2. В 3.Д 4.В 5.С  Миллий банк   1.С 2.Д 3.В 4.А 5.А

ЖАВОБЛАР

Халқ банки

1.А 2. В 3.Д 4.В 5.С

Миллий банк

1.С 2.Д 3.В 4.А 5.А

Уйга вазифа  479-мисол топширилади

Уйга вазифа 479-мисол топширилади

Дарсда жавоб берган, топшириқларни бажарган барча ўқувчилар баҳола ш .

Дарсда жавоб берган, топшириқларни бажарган барча ўқувчилар баҳола ш .


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Математика

Категория: Презентации

Целевая аудитория: 6 класс

Скачать
МАТЕМАТИКАЛЫ? ?РНЕКТЕР

Автор: ШАНАЗАРОВА НАРГИЗА АБДИНАБИЕВНА

Дата: 02.02.2016

Номер свидетельства: 286815

Похожие файлы

object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(85) "Санды  ?рнектер . ?ріпті  ?рнектер. Саба? жоспары "
    ["seo_title"] => string(48) "sandy-orniektier-ripti-orniektier-sabak-zhospary"
    ["file_id"] => string(6) "156223"
    ["category_seo"] => string(10) "matematika"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1421397014"
  }
}
object(ArrayObject)#885 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(56) ""Санды ?рнектер. ?ріпті ?рнектер"
    ["seo_title"] => string(33) "sandy_orniektier_ripti_orniektier"
    ["file_id"] => string(6) "346846"
    ["category_seo"] => string(10) "matematika"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1475231006"
  }
}
object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(68) "Санды ?рнектер. ?ріпті ?рнектер 3 сынып"
    ["seo_title"] => string(41) "sandy-orniektier-ripti-orniektier-3-synyp"
    ["file_id"] => string(6) "313768"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1459531284"
  }
}
object(ArrayObject)#885 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(80) "Санды және әріпті өрнектер, олардың мәндері"
    ["seo_title"] => string(46) "sandy_zh_nie_ripti_orniektier_olardyn_m_ndieri"
    ["file_id"] => string(6) "430371"
    ["category_seo"] => string(10) "matematika"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1506842597"
  }
}
object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(57) ""Санды өрнек" Математика 1-сынып"
    ["seo_title"] => string(32) "sandy_orniek_matiematika_1_synyp"
    ["file_id"] => string(6) "375160"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1483463581"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства