Открытый урок по теме "Средства массовой коммуникации" в 7 классе по программе Биболетовой М.З. "Enjoy English". Данный урок посвящен закреплению лексико -грамматических навыков по теме. предусматривается групповая работа, в каждая из который состоит из учащихся разного уровня успеваемости, для того, чтобы сильные могли вовлечь в работу наиболее слабых учащихся.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«"Why du you use computers for communication?" »
Открытый урок в 7 классе по теме
“Why do you use computers for communication?”
Цели урока:
Обеспечить в ходе урока усвоение лексики и активизацию навыков чтения и устной речи по теме «Средства связи».
Создать условия для развития таких аналитических способностей учащихся, как умение анализировать, сопоставлять, делать выводы.
Способствовать развитию умения аргументировать свою точку зрения, уважать мнение одноклассников.
Оборудование: компьютер, проектор, компьютерная презентация, конверты с заданиями
I. Мотивационно-целевойэтап:
- Good morning, boys and girls! How are you? (I’m fine. Thank you. And how are you?)
I’m fine too. I’m glad to see you too. Who is on duty today?
What date is it today?
Who is absent?
Фонетическаяразминка.
- Let’s start our lesson with phonetic exercise. Today we’ll revise the letter ”C”. This letter gives sounds k and s. Listen and repeat after the tape. (Cлайд 2.)
- What do you think why I have underlined the word computer and brought these gadget there? (We will speak about computers) (Слайд 1)
- Today we should speak about computers. And what will we do at the lesson? (Learn new words, read, speak about computers).
- What means of communication do you know? (telegraph, telephone, computer, letters, cards).
- Thank you.
Проверка домашнего задания.
- It’s time to check up your homework. Who wants to act out the telephone conversation? (The Class must put marks for your mates)
II. Поисково-исследовательскийэтап
- We can communicate each other by telegraph, phone, mail. And do you know what these words mean?
Please, open the blue envelope and find the task. Read it. Please start.(Слайд 3)
-Check yourself and don’t forget to put marks.
- Have you got computer at home? Of course. And do you know the parts of computer? Open the green envelope and read the task. Please, start do it. (Слайд 4)
- Let’ check up yourself. Were you right?
III. Практическийэтап.
-I think that you are ready to read now. Open your books and find Ex.85, p.27. Read the task.
Who do you agree with? Why? (the pupil’s answers)
-Read the text again and tell me good and bad points of computers. (Read and write down in your copybooks) (Слайд 5)
- If you are ready let’s read your anwsers.
- And now we are ready to answer to the main question of our lesson –WHY DO YOU USE COMPUTERS?
-Thank you.
- Let’s look at the screen. We have received a mail from our friend Denis. Let’s read it.
-Now tell me what will your hometask be? (To write the letter to Denis)
IV. Рефлексивно-оценочныйэтап.
-Today you have worked hard and what new have you known from the lesson?
-Do you like the lesson? Show me the “smiles” with your mood.