1. Организационный момент, введение в атмосферу иноязычного общения. 2. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся. 3. Основная часть урока. Актуализация знаний 4. Динамическая пауза 5. Этап рефлексии учебной деятельности на уроке. 6. Рефлексия. Подведение итогов урока | Деятельность учителя Приветствие учащихся. Good morning, boys and girls! I’m glad to see you. Who is on duty today? What date is it today? How are you today? Помогает учащимся сформулировать тему урока и цель. Now look at the screen. Try to guess what we are going to do today. The pictures will help you. Yes, you are right. We are going to speak about animals. 3.1 OK. Let’s listen to some sounds. What can you hear? What are your ideas? 3.2. Open your book at page 68 Ex 4. Read the first two lines of the dialogue. Where are Ben and Ann? Yes, you are right. Well done! 3.3 Look at the picture. There some words which you might not know. What are they? Name them, please. 3.4 Now, let’s work in groups. There are some riddles about animals. Discuss in groups and guess them. Now, complete your own riddles for other groups. Let’s have a rest now. 3. 5 So, I see you are very clever and you know a lot about animals. Now, we are going to learn Present Simple. Ex6 p 69 3.6 Now look at the screen. Fill in do, does, don’t, doesn’t. What have you learnt today? Do you know parts of animal’s bodies now? Can you describe them? Which tasks do you like best of all? You can see the tree on the blackboard. I give you two apples: red and green. Put a green apple if you like the lesson, put a red one if you don’t. Thank you for the lesson, good bye. | Деятельность учащихся Приветствие учителя. Good morning. I am. Today is….. По картинкам определяют тему урока. Формулируют цели и задачи урока. Отвечают: -monkey -elephant -lion -bear -peacock Учащийся находят нужную информацию и отвечают: -At the zoo Учащиеся называют незнакомые слова и пытаются догадаться об их значении. Учащиеся обсуждают предложенные загадки в группах и дают правильный ответ. Дети в группах придумывают свои собственные загадки про животных. Учащийся выполняют физминутку Look left, look right, Look up, look down, Look around. Look at your nose, Look at that rose, Close your eyes, Open, wink, оpen and smile. Your eyes are happy again. Учащийся выполняют упражнение. Находят правила использования do/does. Сами формируют правило. Учащийся отвечают устно. Дети отвечают на вопрос учителя и делают выводы. Ребята прикрепляют яблочки на дерево. | Слайд 2-7 Слайд 8 Слайд 9 Слайд 10 Слайд 11 |