kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Путешествие по зоопарку.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Открытый урок по английскому языку.

Автор: ИбраеваБибигульСеидовна – учитель английского языка Нежинской средней школы, района имени Г. Мусрепова, Северо - Казахстанской области.

Класс 8

LondonZoo

Цели урока:

Образовательная:

  • активизировать фонетические и лексические навыки по теме "Животные в нашей жизни";
  • формировать навыки чтения текста, аудирования и говорения по   теме "Лондонский зоопарк";

Развивающая:

  • развивать память, смекалку и сообразительность:
  • развивать умения сопоставлять, сравнивать, анализировать и синтезировать полученную информацию;
  • развитие умения делать выводы;
  • развитие навыков умений устной речи

Воспитательная:

  • осмысление нужности существования зоопарков;
  • воспитывать уважительное отношение к природе;
  • Воспитывать любовь и сострадание к животным.
  • Привитие культуры работы с ТСО и необходимость целесообразно использовать мультимедийный материал.


Методы деятельности учителя:
- выделение ориентиров или организация их поиска самими учащимися,
- организация тренировки лексических и грамматических навыков,
- организация применения изученного материала,

Методы деятельности обучающихся:
- ознакомление,
- поиск материала,
- тренировка

Приёмы, используемые на уроке:
- работа с текстом,
- работа в парах,
- работа в группах

Оборудование к уроку
1.Технические средства обучения:
Компьютер, мультимедийный проектор, магнитофон
2.Програмное обеспечение:
MicrosoftPowerPoint, MicrosoftWord, InternetExplore
3.Наглядные пособия:
Электронная презентация, видеоклип «Зоопарк»
4.Дидактический материал:
Карточки с упражнениями

 

Задачи урока:

  • развивать умение говорения учащихся на уровне подготовленного монологического высказывания по теме “LondonZoo”;
  • развивать умение говорения на уровне неподготовленного высказывания в рамках предложения;
  • воспитывать у учащихся умение коллективной творческой работы;
  • развивать культуру публичного выступления;
  • способствовать развитию познавательного интереса, расширять страноведческие знания, привлечь внимание к осознанию окружающей действительности, в частности, к зоопаркам.

Оборудование урока:  раздаточный материал (текст для чтения), записи на доске, маркеры, мультимедиа (презентация "LondonZoo");

ХОД УРОКА

I.Организационный момент.

1.Приветствие.
Организационныймомент.
Teacher: Hello, dear children! I’m glad to see you. How are you?
The theme of our lesson is "London Zoo”. Finish my sentence.
Today we are going to continue speaking about….
 Animals live around…, but if you want to see exotic animals you should go to.. Am I right? There are many … in the world, but today we are going to read and discuss the text about London Zoo and prepare to write a topic on the theme.

II.Фонетическаязарядка.

[æ]– A fat cat sat on a map and ate a fat rat

[??] – fair, bear, rare, share, tear

[u?] – poor, sure, tour, cure, fewer

[ou] – foal, bold, so, moan, road

III.Обзор лексики прошлого урока используя прием «Пиф- паф!» или «Bang- bang!».Этот прием опроса лексического материала предполагает знание слов учащимися до автоматизма, т.е. кто быстрее назовет слово после произнесения фразы «Bang- bang!».Например:Т: bearS:«Bang- bang! Медведь»(можно двум- трем  учащимся сразу отвечать, при этом указательные пальцы на обеих руках направлены на противника.

IV.Основная часть урока. Развитие речевой догадки

T.: Do you know animals well?

      Let’s have a guessing game.

      The task is: name the animals, described by me.

Слайд 1         It is long and green. It can be very terrible and aggressive. It likes to eat meat and fish.     It is very wild. It lives in the water. What is it? (a crocodile)

СлайдIt is big and brown. It likes to sleep in winter. It has a sweet tooth. It likes to eat      honey, berries,  fish and meat. It can swim very well but it lives in the forest. It can be very aggressive but in the zoo it is funny and  nice. What is it? (a bear)

СлайдIt is nice, cunning, clever. It lives in the forest. It is reddish, it likes to eat  cockerels, hens and rabbits and other small animals. What is it? (a fox) (слайд 3)

Слайд 4   It is the biggest animal in the world. It lives in the ocean, but it is not a fish. What is it? (a whale) 

Слайд5 It is funny and clever. It lives in the forest in the trees. It can run, climb, jump    very well. It can be big or small. It likes bananas. What is it? (a monkey)

Слайд6: It is the second biggest animal in the world. It can eat 300 kilos of food and

drink 200 litres of water. It lives in Africa and India, it is kind, clever and very 

intelligent. What is it? (an elephant)

Слайд7 This animal is very unusual. It cannot walk, it cannot run, it cannot fly, it can

only jump. It has a front pocket and in the pocket it carries a baby. It lives in   

   Australia. Name this animal. (a kangaroo)

V.Презентация материала о Лондонском зоопарке. (Slides 1–16)

Teacher: Look at the screen, please. Read some facts and see some photos about London Zoo. (Slides 1-12) (Individually)

LONDON ZOO

  • London Zoo is the world's oldest scientific zoo.It was opened in London on 27 April 1828,and was originally intended to be used as a collection for scientific study.
  • Exotic animals were first taken to Britain in the thirteenth century when King Henry III received a gift of leopards and elephants. Later he was presented with a polar bear that liked fishing in the Thames.
  • Later Queen Charlotte was given the first zebra to come to Britain. She kept it near Buckingham House. Soon the animals were moved to Regent’s park. Giraffes have been an attraction At London Zoo since four of them arrived in 1839.One of the female gave birth to six babies within five years.
  • London Zoological Society (ZSL) opened the Zoo to the public in 1847. It was located in Regent’s park. Today it houses a collection of 767 species of animals, with 17,502 individuals, making it one of the largest collections in the United Kingdom.
  • ZSL is a member of BIAZA (British and Irish Association of Zoos and Aquariums), the professional organization representing the zoo and aquarium community. Guiding principles: Respecting and valuing animals and the natural world.
  • There are many exotic animals at London Zoo: elephants, giraffes, sea-lions and polar bears, brown bears and foxes, and big and little monkeys.
  • There are many different kinds of birds there too. Some of them have very beautiful bright colors.
  • If people want to see the fishes they must go to another house and pay a second time. The Fishes are in a great glass box. There are many different kinds of beautiful fishes there.
  • Children's Zoo children can watch and talk to and touch young animals. Of course the people who look after the young animals watch the children.

Teacher: Well, children, let’s work together. Answer my questions. What is the home of London Zoo? (T>P1, P2)

Pupils: Regent’s Park.

Teacher: Since what time has it been an attraction for visitors?

Pupils: Since 1839.

Teacher: How many animals are there at London Zoo today?

Pupils: More than 12.000.

Teacher: When was it opened to the public?

Pupils: It’s opened in 1847.

VI.Динамическаяпауза

Teacher: I see you are tired. Let's relax. Stand up, please and  do as me!

VII.Проектнаядеятельность

Teacher:Thankyou. Now I see that you are ready to make your mini projects. Start working in groups of four. Let’s read the texts from the presentation to find the necessаry information. Take the sheets with the text. You have 10 minutes. (Group work)

(Подготовка к сообщению по теме “Лондонский зоопарк” по предложенному плану в виде вопросов.)

Teacher: Your time is up. Let’s work together. What are we going to talk about?

Pupils: We are going to talk about London, please.

Презентация мини-проектов

(Учащиеся рассказывают о Лондонском зоопарке, пользуясь своими записями)

Teacher: Thank you very much. We were active today. So, we’ve done a great work. Your home task is to write a topic on the theme "London Zoo" and learn it.

VIII.Аудированиетекста “Thewoodbear”

The wood bear is the most charming animal. It looks like a toy plush bear. The wood bear either sleeps or eats something all the time. Its claws are very sharp, that is why  it climbs the eucalyptus very easily and quickly (taking word by wordfrom the text pupils try to remember the textand retell it).

IX.Проведениесинквейна

Let's finish our lesson with a sinquain

Example:

London Zoo

Wonderful, amazing

To visit, to learn, to admire

We look forward for watching

This unusual world!

X.Домашнее задание:

Составьте полилог по теме: «Лондонский зоопарк»

XI.Рефлексия.Teacher:If you like the lesson and if it was useful for you take a yellow smile

If you don't like the lesson and it was useless for you take a blue smile.

If you are not sure in any decisions take a green smile.

Good luck! Thank you for the lesson. Goodbye

Просмотр содержимого документа
«Путешествие по зоопарку. »

Открытый урок по английскому языку.

Автор: ИбраеваБибигульСеидовна – учитель английского языка Нежинской средней школы, района имени Г. Мусрепова, Северо - Казахстанской области.

Класс 8

LondonZoo

Цели урока:

Образовательная:

  • активизировать фонетические и лексические навыки по теме "Животные в нашей жизни";

  • формировать навыки чтения текста, аудирования и говорения по теме "Лондонский зоопарк";

Развивающая:

  • развивать память, смекалку и сообразительность:

  • развивать умения сопоставлять, сравнивать, анализировать и синтезировать полученную информацию;

  • развитие умения делать выводы;

  • развитие навыков умений устной речи

Воспитательная:

  • осмысление нужности существования зоопарков;

  • воспитывать уважительное отношение к природе;

  • Воспитывать любовь и сострадание к животным.

  • Привитие культуры работы с ТСО и необходимость целесообразно использовать мультимедийный материал.


Методы деятельности учителя:
- выделение ориентиров или организация их поиска самими учащимися,
- организация тренировки лексических и грамматических навыков,
- организация применения изученного материала,

Методы деятельности обучающихся:
- ознакомление,
- поиск материала,
- тренировка

Приёмы, используемые на уроке:
- работа с текстом,
- работа в парах,
- работа в группах

Оборудование к уроку
1.Технические средства обучения:
Компьютер, мультимедийный проектор, магнитофон
2.Програмное обеспечение:
MicrosoftPowerPoint, MicrosoftWord, InternetExplore
3.Наглядные пособия:
Электронная презентация, видеоклип «Зоопарк»
4.Дидактический материал:
Карточки с упражнениями



Задачи урока:

  • развивать умение говорения учащихся на уровне подготовленного монологического высказывания по теме “LondonZoo”;

  • развивать умение говорения на уровне неподготовленного высказывания в рамках предложения;

  • воспитывать у учащихся умение коллективной творческой работы;

  • развивать культуру публичного выступления;

  • способствовать развитию познавательного интереса, расширять страноведческие знания, привлечь внимание к осознанию окружающей действительности, в частности, к зоопаркам.

Оборудование урока: раздаточный материал (текст для чтения), записи на доске, маркеры, мультимедиа (презентация "LondonZoo");

ХОД УРОКА

I.Организационный момент.

1.Приветствие.
Организационныймомент.
Teacher: Hello, dear children! I’m glad to see you. How are you?
The theme of our lesson is "London Zoo”. Finish my sentence.
Today we are going to continue speaking about….
Animals live around…, but if you want to see exotic animals you should go to... . Am I right? There are many … in the world, but today we are going to read and discuss the text about London Zoo and prepare to write a topic on the theme.

II.Фонетическаязарядка.

[æ]– A fat cat sat on a map and ate a fat rat

[ɛə] – fair, bear, rare, share, tear

[uə] – poor, sure, tour, cure, fewer

[ou] – foal, bold, so, moan, road

III.Обзор лексики прошлого урока используя прием «Пиф- паф!» или «Bang- bang!».Этот прием опроса лексического материала предполагает знание слов учащимися до автоматизма, т.е. кто быстрее назовет слово после произнесения фразы «Bang- bang!».Например:Т: bearS:«Bang- bang! Медведь»(можно двум- трем учащимся сразу отвечать, при этом указательные пальцы на обеих руках направлены на противника.

IV.Основная часть урока. Развитие речевой догадки

T.: Do you know animals well?

Let’s have a guessing game.

The task is: name the animals, described by me.

Слайд 1 It is long and green. It can be very terrible and aggressive. It likes to eat meat and fish. It is very wild. It lives in the water. What is it? (a crocodile)

Слайд 2 It is big and brown. It likes to sleep in winter. It has a sweet tooth. It likes to eat honey, berries, fish and meat. It can swim very well but it lives in the forest. It can be very aggressive but in the zoo it is funny and nice. What is it? (a bear)

Слайд 3 It is nice, cunning, clever. It lives in the forest. It is reddish, it likes to eat cockerels, hens and rabbits and other small animals. What is it? (a fox) (слайд 3)

Слайд 4 It is the biggest animal in the world. It lives in the ocean, but it is not a fish. What is it? (a whale)

Слайд5 It is funny and clever. It lives in the forest in the trees. It can run, climb, jump very well. It can be big or small. It likes bananas. What is it? (a monkey)

Слайд6: It is the second biggest animal in the world. It can eat 300 kilos of food and

drink 200 litres of water. It lives in Africa and India, it is kind, clever and very

intelligent. What is it? (an elephant)

Слайд7 This animal is very unusual. It cannot walk, it cannot run, it cannot fly, it can

only jump. It has a front pocket and in the pocket it carries a baby. It lives in

Australia. Name this animal. (a kangaroo)

V.Презентация материала о Лондонском зоопарке. (Slides 1–16)

Teacher: Look at the screen, please. Read some facts and see some photos about London Zoo. (Slides 1-12) (Individually)

LONDON ZOO

  • London Zoo is the world's oldest scientific zoo.It was opened in London on 27 April 1828,and was originally intended to be used as a collection for scientific study.

  • Exotic animals were first taken to Britain in the thirteenth century when King Henry III received a gift of leopards and elephants. Later he was presented with a polar bear that liked fishing in the Thames.

  • Later Queen Charlotte was given the first zebra to come to Britain. She kept it near Buckingham House. Soon the animals were moved to Regent’s park. Giraffes have been an attraction At London Zoo since four of them arrived in 1839.One of the female gave birth to six babies within five years.

  • London Zoological Society (ZSL) opened the Zoo to the public in 1847. It was located in Regent’s park. Today it houses a collection of 767 species of animals, with 17,502 individuals, making it one of the largest collections in the United Kingdom.

  • ZSL is a member of BIAZA (British and Irish Association of Zoos and Aquariums), the professional organization representing the zoo and aquarium community. Guiding principles: Respecting and valuing animals and the natural world.

  • There are many exotic animals at London Zoo: elephants, giraffes, sea-lions and polar bears, brown bears and foxes, and big and little monkeys.

  • There are many different kinds of birds there too. Some of them have very beautiful bright colors.

  • If people want to see the fishes they must go to another house and pay a second time. The Fishes are in a great glass box. There are many different kinds of beautiful fishes there.

  • Children's Zoo children can watch and talk to and touch young animals. Of course the people who look after the young animals watch the children.

Teacher: Well, children, let’s work together. Answer my questions. What is the home of London Zoo? (TP1, P2)

Pupils: Regent’s Park.

Teacher: Since what time has it been an attraction for visitors?

Pupils: Since 1839.

Teacher: How many animals are there at London Zoo today?

Pupils: More than 12.000.

Teacher: When was it opened to the public?

Pupils: It’s opened in 1847.

VI.Динамическаяпауза

Teacher: I see you are tired. Let's relax. Stand up, please and do as me!

VII.Проектнаядеятельность

Teacher:Thankyou. Now I see that you are ready to make your mini projects. Start working in groups of four. Let’s read the texts from the presentation to find the necessаry information. Take the sheets with the text. You have 10 minutes. (Group work)

(Подготовка к сообщению по теме “Лондонский зоопарк” по предложенному плану в виде вопросов.)

Teacher: Your time is up. Let’s work together. What are we going to talk about?

Pupils: We are going to talk about London , please.

Презентация мини-проектов

(Учащиеся рассказывают о Лондонском зоопарке, пользуясь своими записями)

Teacher: Thank you very much. We were active today. So, we’ve done a great work. Your home task is to write a topic on the theme "London Zoo" and learn it.

VIII.Аудированиетекста “Thewoodbear”

The wood bear is the most charming animal. It looks like a toy plush bear. The wood bear either sleeps or eats something all the time. Its claws are very sharp, that is why it climbs the eucalyptus very easily and quickly (taking word by wordfrom the text pupils try to remember the textand retell it).

IX.Проведениесинквейна

Let's finish our lesson with a sinquain

Example:

London Zoo

Wonderful, amazing

To visit, to learn, to admire

We look forward for watching

This unusual world!

X.Домашнее задание:

Составьте полилог по теме: «Лондонский зоопарк»

XI.Рефлексия.Teacher:If you like the lesson and if it was useful for you take a yellow smile

If you don't like the lesson and it was useless for you take a blue smile.

If you are not sure in any decisions take a green smile.



Good luck! Thank you for the lesson. Goodbye


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 8 класс

Скачать
Путешествие по зоопарку.

Автор: Ибраева Бибигуль Сеидовна

Дата: 28.02.2015

Номер свидетельства: 180046

Похожие файлы

object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(130) "Конспект занятия по развитию речи "В зоопарке" для детей старшей группы"
    ["seo_title"] => string(72) "konspiektzaniatiiaporazvitiiuriechivzooparkiedliadietieistarshieighruppy"
    ["file_id"] => string(6) "259293"
    ["category_seo"] => string(21) "doshkolnoeObrazovanie"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1448713333"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(22) ""В зоопарке" "
    ["seo_title"] => string(13) "v-zooparkie-1"
    ["file_id"] => string(6) "223530"
    ["category_seo"] => string(12) "russkiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1437807961"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(220) "КОНСПЕКТ ННОД ПО ОБУЧЕНИЮ ГРАМОТЕ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ ЗДОРОВЬЕСБЕРЕГАЮЩИХ ТЕХНОЛОГИЙ «ПУТЕШЕСТВИЕ С ВОЛШЕБНЫМ ЗОНТИКОМ»"
    ["seo_title"] => string(122) "konspiektnnodpoobuchieniiugramotiesispolzovaniiemzdoroviesbieriegaiushchikhtiekhnologiiputieshiestviiesvolshiebnymzontikom"
    ["file_id"] => string(6) "290735"
    ["category_seo"] => string(21) "doshkolnoeObrazovanie"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1455017638"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(52) "Путешествия к временам года "
    ["seo_title"] => string(34) "putieshiestviia-k-vriemienam-ghoda"
    ["file_id"] => string(6) "185223"
    ["category_seo"] => string(10) "vneurochka"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1426160748"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(70) "Презентация урока на тему "В зоопарке" "
    ["seo_title"] => string(42) "priezientatsiia-uroka-na-tiemu-v-zooparkie"
    ["file_id"] => string(6) "164369"
    ["category_seo"] => string(16) "obschestvoznanie"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1422630788"
  }
}

Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства