г. Асбест 2015
№ | Этап урока | Деятельность учителя | Деятельность учащихся | Оборудование |
1 | Организационный момент урока. Знакомство с системой оценки на уроке. | How are you today? Are you fine? Are you happy? Are you energetic? I think all of you are happy today, strong and healthy. | Yes, we are fine Yes, we are happy Yes, we are healthy today | Слайд Healthy and Tasty |
2 | Введение в тему урока | Children, I have a letter here. Who wants to read the letter? Try to guess who wrote a letter to us? I shall help you. If you guess, you will read the letter. He is very nice. He lives in the forest. He has many friends: a donkey, a rabbit, a piglet. He can fly and jump. He likes honey. Children, you listen to the letter and try to answer 3 questions. | Учащиеся пытаются угадать сказочного героя, который написал письмо. Тот ученик, который угадал, получает право прочитать письмо. Учащиеся слушают текст письма. Затем отвечают на вопросы: Why is Winnie fat? What does he like to eat? What doesn’t he like to eat? Why does he have a stomachache? | Why is Winnie fat? What does he like to eat? What doesn’t he like to eat? Why does he have a stomachache? |
| | Children, do you know why Winnie is fat? These sentences will help you. Read Winnie’s letter again and complete the sentences. | Ученики читают текст ещё раз и должны догадаться каким словом закончить предложение. Те, кто правильно назвал слово выходят к доске и используя инструмент «ластик» открывают скрытое слово. | I am fat because I like to eat. For breakfast I like honey. For lunch I like sweets. For dinner I drink tea. I don’t like cabbage and carrots. |
3 | Цели урока | Children, try to guess what’s the topic of our lesson today. Children, let’s help Winnie to be healthy. We shall speak about healthy food, bad eating habits, what we like to eat or what we don’t like to eat and make a healthy menu for Winnie. | Food | Healthy and tasty food Healthy food Our likes or dislikes A menu for Winnie-the-Pooh |
4 | Актуализация изученного материала | I think all of you like to eat sweets, candies, cakes and so on. Tell me: is it good to eat many sweets and chocolate? Many cakes and pizza? To drink much coke? Students, let me see if you know what food we call healthy and what food is unhealthy. | Учащиеся отвечают на вопросы учителя в режиме «Учитель-ученик» Выходят по очереди и работают на интерактивной доске, распределяя слова по группам «Здоровая / нездоровая пища». Составляют предложения по опоре. | Слайд Food healthy unhealthy Речевая опора I think… is healthy/unhealthy. I think… are healthy/unhealthy. |
5 | Введение и фонетическая отработка новых слов | Let’s practice some new words. You have sheets of paper before you. Look at them. Read the words to yourselves. Let’s read the words all together. | Читают новые слова про себя. Читают вслед за учителем | Healthy food Fast food Unhealthy food hamburger Junk food cheeseburger Vegetables pizza Fruit vitamins Juice minerals. |
Употребление слов в речи | -Игра «Волшебный мешочек». Учитель предлагает ребятам угадать, что он любит с пяти попыток. В мешочке прячется какой-то продукт. Дети должны угадать, задавая вопросы. В начале, можно дать подсказку: «It is small. It is green» Тот, кто угадает, получает этот продукт в подарок. -Учитель задаёт детям вопросы о том, какие фрукты или овощи они любят и т.п. Now, students, tell me: What healthy food do you like to eat? What fruit do you like? What vegetables do you like? And what should we drink every day to be healthy? Water keeps our body clean. | Is it an apple? Is it healthy food? Is it a fruit? Is it a vegetable? I like apples I like carrots (children’s variants) We must drink water | Слайд- подсказка с изображением полезных овощей, фруктов и воды. |
3. Физпауза | Let’s have a rest. Stand up and listen to a song. Игра продолжается. Учитель спрашивает под музыку, называя разные продукты (полезные и вредные), а ученик должен спеть ответ: если полезный продукт, то он его будет есть, а если продукт вредный, даёт отрицательный ответ. | Слушают песню и выполняют движения под музыку Задают друг другу вопросы под музыку. -Do you eat apples? -Yes, I do -Do you eat pizza? -No, I don’t | Песня «Do You Like Apples?» |
4. Работа в группе | Let’s help Winnie to be healthy. Make groups of three and write a healthy menu for Winnie. You may draw some pictures. | Дети в группах обсуждают и готовят меню для Винни Пуха с помощью подготовленного учителем опорного материала. | Речевая опора для составления меню |
5. Подведение итогов работы в группе | Let’s see what you have done. | Зачитывают придуманные меню для Винни-Пуха | |
6 | Подведение итогов урока | Good for you! You are brilliant students. You speak English very well. Who can tell me the rules of healthy living? Look at the board. It is an English proverb about healthy living. Who can read it.? I hope it will be your life motto. | Children must eat healthy food to be strong and to grow. Fruit and vegetables give us vitamins and minerals. | Слайд с целями урока Слайд An Apple A day Keeps a Doctor Away |
7 | Самооценка работы на уроке | На парте у ребят лежат жетоны в форме яблок. Учащиеся проводят по просьбе учителя самооценку своей работы по предложенным критериям: -красный (нет ошибок) -зелёный (1-2 ошибки) -жёлтый (3-4 ошибки) Учитель благодарит учащихся за урок. | Домашнее задание: Найти в интернете информацию о том, какие 5 продуктов врачи считают самыми полезными, и какие 5 продуктов считаются самыми вредными | |