Цель – психологически настроить учащихся на учебную деятельность.
T: Good morning children, nice to see you again!
P: Good morning our teacher, nice to see you too!
T: How are you?
P: Fine, thank you and you?
T: I’m fine, thank you, sit down please.
2 этап – мотивационный. Постановка целей и задач урока.
Цель – включение в учебную деятельность на личностно-значимом уровне.
T: Look at the screen, please. What can you see? What’s special about this picture? (Слайд 1)
P: I can see two pictures with teenagers. They look different.
T: Why?
P: They wear different clothes. Picture B shows old-fashioned teenagers.
T: Can you guess the theme of the lesson?
P: I think we will discuss fashion.
T: Right you are, we will discuss fashion and clothes. What clothes do you know?
P: Shirt, dress, skirt etc.
T: What will you learn today?
P: New words about fashion and clothes styles.
T: Where do you need this Knowledge?
P: Somewhere at the shopping centre in our country or abroad.
3 этап – первичное усвоение новых знаний.
Цель – первичная систематизация полученных знаний.
T: Look at the screen. Match the word with the picture. Write down unknown words in your copy books.
Read and translate.( слайд 1,2,3)
4 этап – первичная проверка понимания.
Цель – воспроизведение нового лексического материала на уровне фразы (высказывания).
T: Look at the screen again and describe people using the model:
The man/woman in picture __ is wearing ____. He/she looks smart/classy/modern/ trendy/ fashionable/casual/ridiculous/old-fashioned/funny. (слайд 4,5,6)
5 этап – проверка домашнего задания.
Цель–оценка самостоятельного применения полученных на прошлом уроке знаний.
T: You’ve just described clothes and now I want you to remember how to describe appearance. Let’scheckyourhometask. (Презентация рисунков.Дома учащиеся нарисовали любимых героев, по рисунку дети описывают внешность героев).
6 этап – усвоение новых лексических знаний по теме.
Цель – дальнейшее самостоятельное применение полученных знаний.
T: Look at the blackboard; here we have verbs related to clothes. Let’s translate them…
Now your task is to fill in the gaps with the appropriate verb form.(Двое желающих у доски заполняют пропуски в предложениях, остальные работают над тем же упражнением в учебнике с. 60 у. 3 – после выполнения прослушать и проверить).
7 этап – первичное закрепление полученных знаний.
Цель – самостоятельное применение полученных знаний.
T: Imagine you have a friend Lisa. Lisa is going to a party. Listen to a dialogue and answer the question. What is she going to wear?
T: Open your books at page 61, read the dialogue and answer the questions in groups.(Двоим учащимся заранее было дано задание выучить диалог наизусть, дети слушают диалог и затем отвечают на вопросы с.61 у.6).
8 этап – творческая пауза, рефлексия.
Цель –формирование интереса к учению.
T: I think it’s time to relax. We have three persons who have prepared an interesting task. The song from module 4. ( Трое учащихся показывают работу над песней данной к модулю: клип, литературный перевод и заучивание наизусть)
T: Now, dear children, finish the sentences : Now I know - / Now I can –
T: Your marks …
T: Thank you for the lesson, you may be free. Have a nice day!