kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока английского языка 6 класс "Clothes"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Конспект урока по английскому языку по теме «Одежда»

( 6 класс)

Тип урока – урок обобщающего повторения.

Цель урока – контроль усвоения и активизация пройденного лексического и грамматического материала.

Задачи:

  1. практические:

- закрепление лексики по теме «Одежда», «Погода», 

 - развитие грамматических  навыков по теме «Условные предложения 1 типа»,

-  развитие навыков поискового чтения,

- развитие фонетических навыков,

- формирование навыков письма,

 - формирование навыков диалогической речи.

  1. общеобразовательные:

 - создание положительной мотивации при изучении языка,

- расширение филологического кругозора.

  1. воспитательная: воспитание толерантности и уважения к стране изучаемого языка.
  2. развивающие: развитие языковой догадки, мыслительных и речевых способностей учащихся.

Используемые технологии: информационно-коммуникативная, технология проблемного обучения, обучение в сотрудничестве, здоровьесберегающая.

Учебное оборудование:

- ПК;

- мультимедийный проектор;

- проекционный экран.

                              Ход урока

I Подготовительный этап.

1. Приветствие.

Teacher: - Good morning, boys and girls! I’m glad to see you!

Pupils: - Good morning! We are glad to see you too!

T:  How are you today?

P:…

T: I’m fine too. You look very nice today.

2. Целеполагание.

T: Look at the screen, please. What can you see in the picture? Try to guess what’s the topic of our lesson. (Презентация , слайд 1)

Учащиеся делают свои предположения по поводу темы урока.

T: Today we will speak about clothes for Russia.

I’ve got a letter from my friend.(Cлайд 2) She is from the UK. Read it, please.

Дети читают самостоятельно тест письма.

Hello!

Easter holidays are soon and I am going to visit Russia. Traveling is my favorite pastime. I will stay in Moscow for two days. I want to visit Red Square and the Kremlin, the Bolshoi Theatre and the Moscow Circus. But the problem that’s I don’t know what to put in my suitcase. I know that Russia is a cold country. Shall I put a fur coat and a fur hat? I am fond of jeans and sweatshirts. And what is in fashion in Russia? What do you like to wear? What shall I put on if I go to the disco party?

Bye,

Susan Cliff

T: Susan needs help. What does she want to know?

P: Susan wants to know:

  • what clothes are in fashion in Russia,
  • what clothes she should wear to different culture places.
  • what clothes she can wear in spring. (Слайд 3)

T: What’s the purpose of our lesson today?

P:… (Дети формулируют цель урока)

T: So we must write a letter to Susan and tell her what clothes she should wear in Moscow.

II. Основной этап.

  1. Повторение лексики.

Фонетическая зарядка. (Слайд 4)

(Учитель объясняет ударение, интонацию. Читается под музыку в стиле хип-хоп. На каждый ударный слог делается хлопок.)

Fashionable trainers, stylish shoes,

Colorful sandals or dark high boots.

Maybe old jeans or a beautiful dress,

Narrow leggings to put in the case.

Nightie, pyjamas, slippers and shorts,

The warmest sweater, blouses and skirts,

A sweatshirt, a jacket, a hat and a scarf,

Gloves and raincoats. I think, it’s enough.

Речевая зарядка.

T: Listen to my riddles and answer what is it.

“ In a winter storm

I keep your neck warm.” ( a scarf)

“ We protect your hands from snow and ice.

Fingers think, we’re very nice.” ( gloves)

“I start with the letter S

And your feet go inside of me.” (shoes)

“We are the same as brothers.

At dinner we are under the table,

at night we are under the bed.” ( slippers)

“Five rooms but one door.”  (gloves)

“ What has no head, no arms, no legs and has one tongue?” ( a boot)

“”If your head might freeze, put me on, please.” ( a hat)

T: Let’s look at the photo. You can see Susan. What does she  look like? (Слайд 5)

T: Now say to me, please. Are clothes important in our life?

T: Let’s read the proverbs about it. But before complete them. (Слайд 6, 7)

  1. Повторение лексического и грамматического материала.

T: Also we must say to Susan about weather. What do Russian people wear in different weather in spring. Match the pictures and make sentences. (Слайд 8)

Ex: If  it’s warm and sunny we should put on ….

  1. Динамическая пауза.

T: Let’s play a game. Stand up, please. Show what part of body people put on these clothes.

I’m putting on my jeans –

One, two, three!

I’m putting on my shirt –

One, two, three!

I’m putting on my trainers –

One, two, three!

I’m ready. Look at me!

I’m putting on my tights –

One, two, three!

I’m putting on my skirt –

One, two, three!

I’m putting on my blouse –

One, two, three!

I’m putting on my shoes –

One, two, three!

I’m ready. Look at me!

  1. Работа в группах. (Учащиеся делятся на 4 группы) (Cлайд 9)

T: We said that clothes open the door. We must open the right clothes to right places. Say what should Susan wear to

1 группа: Red Square,

2 группа:  the Bolshoi Theatre,

3 группа:  the Moscow Circus,

4 группа:  the party?

Ученики обсуждают в  группе, затем высказывают свои мнения.

5. Работа в парах

Now let’s discuss what’s in fashion nowadays? Ask each other what clothes do you like. Explain your choice.

6. Контрольное задание. Написание письма с использованием слов- опор.

T: Write the letter to Susan.

(Dear Susan,

I am glad to help you. Spring is … in Russia. So put ……..in your suitcase.

You can wear………………. to ……………………………………………

You should put on ………………………………….to ……………………

……………………….is/are in fashion in Russia. Take it/them.

Best wishes,

……………….)

Заслушиваются несколько писем. Затем все письма сдаются на проверку.

III. Заключительный этап

  1. Домашнее задание: Find the information about clothes in the UK. Write down what shall we take if we go to London. (Слайд 10)
  2.  Анкета-рефлексия (Слайд 11)
  • На уроке я работал активно/ пассивно
  • Своей работой на уроке я доволен/ недоволен
  • Урок показался мне коротким/ длинным
  • За урок я не устал/ устал
  • Мое настроение  стало лучше/ стало хуже
  • Материал урока был для меня

                          понятен/ непонятен

                          интересен/ скучен

                           полезен/ бесполезен

  1. Рефлексия настроения (Слайд 12)
  2. Выставление оценок.
  3. T: Thank you for our lesson. Good-bye, boys and girls. See you.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока английского языка 6 класс "Clothes"»

Конспект урока по английскому языку по теме «Одежда»

( 6 класс)

Тип урока – урок обобщающего повторения.

Цель урока – контроль усвоения и активизация пройденного лексического и грамматического материала.

Задачи:

  1. практические:

- закрепление лексики по теме «Одежда», «Погода»,

- развитие грамматических навыков по теме «Условные предложения 1 типа»,

- развитие навыков поискового чтения,

- развитие фонетических навыков,

- формирование навыков письма,

- формирование навыков диалогической речи.

  1. общеобразовательные:

- создание положительной мотивации при изучении языка,

- расширение филологического кругозора.

  1. воспитательная: воспитание толерантности и уважения к стране изучаемого языка.

  2. развивающие: развитие языковой догадки, мыслительных и речевых способностей учащихся .


Используемые технологии: информационно-коммуникативная, технология проблемного обучения, обучение в сотрудничестве, здоровьесберегающая.


Учебное оборудование:

- ПК;

- мультимедийный проектор;

- проекционный экран.



Ход урока

I Подготовительный этап.

1. Приветствие.

Teacher: - Good morning, boys and girls! I’m glad to see you!

Pupils: - Good morning! We are glad to see you too!

T: How are you today?

P:…

T: I’m fine too. You look very nice today.

2. Целеполагание.

T: Look at the screen, please. What can you see in the picture? Try to guess what’s the topic of our lesson. (Презентация , слайд 1)

Учащиеся делают свои предположения по поводу темы урока.

T: Today we will speak about clothes for Russia.

I’ve got a letter from my friend.(Cлайд 2) She is from the UK. Read it, please.

Дети читают самостоятельно тест письма.

Hello!

Easter holidays are soon and I am going to visit Russia. Traveling is my favorite pastime. I will stay in Moscow for two days. I want to visit Red Square and the Kremlin, the Bolshoi Theatre and the Moscow Circus. But the problem that’s I don’t know what to put in my suitcase. I know that Russia is a cold country. Shall I put a fur coat and a fur hat? I am fond of jeans and sweatshirts. And what is in fashion in Russia? What do you like to wear? What shall I put on if I go to the disco party?

Bye,

Susan Cliff



T: Susan needs help. What does she want to know?

P: Susan wants to know:

  • what clothes are in fashion in Russia,

  • what clothes she should wear to different culture places.

  • what clothes she can wear in spring.. (Слайд 3)

T: What’s the purpose of our lesson today?

P:… (Дети формулируют цель урока)

T: So we must write a letter to Susan and tell her what clothes she should wear in Moscow.



II. Основной этап.

  1. Повторение лексики.

Фонетическая зарядка. (Слайд 4)

(Учитель объясняет ударение, интонацию. Читается под музыку в стиле хип-хоп. На каждый ударный слог делается хлопок.)

Fashionable trainers, stylish shoes,

Colorful sandals or dark high boots.

Maybe old jeans or a beautiful dress,

Narrow leggings to put in the case.



Nightie, pyjamas, slippers and shorts,

The warmest sweater, blouses and skirts,

A sweatshirt, a jacket, a hat and a scarf,

Gloves and raincoats. I think, it’s enough.

Речевая зарядка.

T: Listen to my riddles and answer what is it.

“ In a winter storm

I keep your neck warm.” ( a scarf)

“ We protect your hands from snow and ice.

Fingers think, we’re very nice.” ( gloves)

“I start with the letter S

And your feet go inside of me.” (shoes)

“We are the same as brothers.

At dinner we are under the table,

at night we are under the bed.” ( slippers)

“Five rooms but one door.” (gloves)

“ What has no head, no arms, no legs and has one tongue?” ( a boot)

“”If your head might freeze, put me on, please.” ( a hat)

T: Let’s look at the photo. You can see Susan. What does she look like? (Слайд 5)

T: Now say to me, please. Are clothes important in our life?

T: Let’s read the proverbs about it. But before complete them. (Слайд 6, 7)

  1. Повторение лексического и грамматического материала.

T: Also we must say to Susan about weather. What do Russian people wear in different weather in spring. Match the pictures and make sentences. (Слайд 8)

Ex: If it’s warm and sunny we should put on ….

  1. Динамическая пауза.

T: Let’s play a game. Stand up, please. Show what part of body people put on these clothes.

I’m putting on my jeans –

One, two, three!

I’m putting on my shirt –

One, two, three!

I’m putting on my trainers –

One, two, three!

I’m ready. Look at me!

I’m putting on my tights –

One, two, three!

I’m putting on my skirt –

One, two, three!

I’m putting on my blouse –

One, two, three!

I’m putting on my shoes –

One, two, three!

I’m ready. Look at me!

  1. Работа в группах. (Учащиеся делятся на 4 группы) (Cлайд 9)

T: We said that clothes open the door. We must open the right clothes to right places. Say what should Susan wear to

1 группа: Red Square,

2 группа: the Bolshoi Theatre,

3 группа: the Moscow Circus,

4 группа: the party?

Ученики обсуждают в группе, затем высказывают свои мнения.

5. Работа в парах

Now let’s discuss what’s in fashion nowadays? Ask each other what clothes do you like. Explain your choice.

6. Контрольное задание. Написание письма с использованием слов- опор.

T: Write the letter to Susan.

(Dear Susan,

I am glad to help you. Spring is … in Russia. So put ……. .in your suitcase.

You can wear………………. to ……………………………………………

You should put on …………………………………..to ……………………

……………………….is/are in fashion in Russia. Take it/them.

Best wishes,

………………..)

Заслушиваются несколько писем. Затем все письма сдаются на проверку.

III. Заключительный этап

  1. Домашнее задание: Find the information about clothes in the UK. Write down what shall we take if we go to London. (Слайд 10)

  2. Анкета-рефлексия (Слайд 11)

  • На уроке я работал активно/ пассивно

  • Своей работой на уроке я доволен/ недоволен

  • Урок показался мне коротким/ длинным

  • За урок я не устал/ устал

  • Мое настроение стало лучше/ стало хуже

  • Материал урока был для меня

понятен/ непонятен

интересен/ скучен

полезен/ бесполезен

  1. Рефлексия настроения (Слайд 12)

  2. Выставление оценок.

  3. T: Thank you for our lesson. Good-bye, boys and girls. See you.









Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 6 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Конспект урока английского языка 6 класс "Clothes"

Автор: Понетайкина Галина Васильевна

Дата: 23.08.2018

Номер свидетельства: 476276

Похожие файлы

object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(76) "Конспект урока английского языка "Одежда""
    ["seo_title"] => string(41) "konspekt_uroka_angliiskogo_iazyka_odezhda"
    ["file_id"] => string(6) "504318"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1553366152"
  }
}
object(ArrayObject)#885 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(108) "Методическая разработка  (конспект урока в 5 классе: Dress Right) "
    ["seo_title"] => string(67) "mietodichieskaia-razrabotka-konspiekt-uroka-v-5-klassie-dress-right"
    ["file_id"] => string(6) "208322"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1430769100"
  }
}
object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(75) "Конспект урока английского языка 4 класс "
    ["seo_title"] => string(44) "konspiekt-uroka-anghliiskogho-iazyka-4-klass"
    ["file_id"] => string(6) "199091"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1428510687"
  }
}
object(ArrayObject)#885 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(89) "Конспект урока английского языка 5 класс "Two capitals""
    ["seo_title"] => string(57) "konspiekt_uroka_anghliiskogho_iazyka_5_klass_two_capitals"
    ["file_id"] => string(6) "471082"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1527274401"
  }
}
object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(59) "урок английского языка  " Одежда""
    ["seo_title"] => string(31) "urokanghliiskoghoiazykaodiezhda"
    ["file_id"] => string(6) "266199"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1450107846"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства