урок предназначен для учащихся начальных классов. урок обобщения лексики по теме продукты урок к учебнику primary colour.
Theme: Food
Цель: Обобщить знания учащихся по теме «Food»
Задачи:
1. Активизировать лексический и грамматический материал по теме.
2. Развивать умения и навыки устной речи.
3. Практиковать в чтении.
4. Воспитывать познавательный интерес учащихся.
Plan:
I Org. moment
1Good afternoon, Good afternoon, Good afternoon to you
Good afternoon, Good afternoon
We are glad to see you
I am glad to see you too
How are you today? Today we will have an unusual lesson. We will have lots of guests, and I hope you will be hospitable and friendly. Sit dawn, please. So let’s start our lesson. The topic of the lesson is “Food”. We are going to revise vocabulary on the topic.
T:What date is it today?
T:What day of the week isit today?
T:Let’s repeat the poem ‘’Week”
Monday…Tuesday…
Let’s count from 1to20. Good!
Let’s count from 20to100
Let’s repeat the alphabit ABC
Let’s sing a song ‘’ABC’’
T:Children what season is it now?
Ch:It’s winter.
T:How many seasons are there in a year?
Ch:There are four seasons.
T:Name them: winter, spring, summer, autumn.
T:Very good children.
T. What season comes after spring?
P. Summer comes.
T. Thank you. How many months are there in a year?
P. There are 12 months.
T. Name the spring (summer, autumn, winter) months.
Please find the words (на столе лежат карточки с названиями месяцев, учитель называет месяц на английском, дети находят его на столе и показывают)
Thank you children. Good!
Look at the screen and repeat the poem all together.
Spring is green, Winter is white,
Autumn is yellow,
Summer is bright
(хороваяотработкаврежиме «учитель – класс – ученик, далееэтостихотворениечитаютдва – триученика)
2.Phonetic drill.
T. Now, children, look at the blackboard (Отработка звуков с опорой на слайд).
3) Найдисловавцепочке: (Find the words in a chain!)
4 Physicalcharge
Хлопни в ладоши, когда услышишь название напитка, топни ногой, когда услышишь название фрукта, покрути головой, когда услышишь название овоща.
· a banana
· a carrot
· tea
· milk
· an apple
· an orange
· a potato
· water
· lemonade
· fruit
· coke
· vegetable
· juice
5.Активизациялексикипотеме.(Activating the vocabulary on the topic.)
1)Let’s check how well you know these words. Your task is to connect the picture with transcription ( давайте проверим, как хорошо вы знаете эти слова. Соедините картинку с транскрипцией ). You have 3 minutes(у вас три минуты)
Milk-
Bread-
Porridge-
Honey-
Meat –
Sweets-
O.K. Well done!
2)Обобщение.
Я вам раз дам карточки –лото. Здесь написаны слова по- русски. В каждом ряду по пять слов. Всего два ряда. Я буду называть названия продуктов по –английски, ваша задача зачеркнуть то слово, которое является переводом мною названного.
1.meat, orange, apple, spaghetti, water.
2. bread, chips, cola, milk, egg
Карточка ученика.
1.мясо, помидор , молоко, спагетти
2.Хлеб, рыба, яйцо, картофель фри
Thank you children. Good!
6.Развитие умений и навыков диалогической речи (The development of dialogical speech skills)
1)Now answer my questions, please.
Do you like milk?.
Yes, I do/No, I don’t.
2)Pair work. (dialogue)
-What would you like to eat?
-I like some pizza, please. ….
-What would you like to drink?
-Some orange juice, please. …
Let’s sing a song I like…
7.Активизациянавыковаудирования (Enhancing the skills of listening)
Look at the screen and repeat the phrase with GOGO
8.Совершенствование навыков чтения
9.Подведениеитогов.
Very good. Our lesson is over You marks for today’s lesson are excellent.
10. Рефлексия
Do you like our lesson today? Stand up!
Thank you for your work. Goodbye!
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«урок в третьем классе по теме: Food»
Date: 23.02.16г.
Theme: Food
Цель: Обобщить знания учащихся по теме «Food»
Задачи:
1. Активизировать лексический и грамматический материал по теме.
2. Развивать умения и навыки устной речи.
3. Практиковать в чтении.
4. Воспитывать познавательный интерес учащихся.
Plan:
I Org. moment
1Good afternoon, Good afternoon, Good afternoon to you
Good afternoon, Good afternoon
We are glad to see you
I am glad to see you too
How are you today? Today we will have an unusual lesson. We will have lots of guests, and I hope you will be hospitable and friendly. Sit dawn , please. So let’s start our lesson. The topic of the lesson is “Food”. We are going to revise vocabulary on the topic.
T:What date is it today?
T:What day of the week isit today?
T:Let’s repeat the poem ‘’Week”
Monday…Tuesday… Let’s count from 1to20. Good!
Let’s count from 20to100
Let’s repeat the alphabit ABC
Let’s sing a song ‘’ABC’’
T:Children what season is it now?
Ch:It’s winter.
T:How many seasons are there in a year?
Ch:There are four seasons.
T:Name them: winter, spring, summer, autumn.
T:Very good children.
T. What season comes after spring?
P. Summer comes.
T. Thank you. How many months are there in a year?
P. There are 12 months.
T. Name the spring (summer, autumn, winter) months.
Please find the words (на столе лежат карточки с названиями месяцев, учитель называет месяц на английском , дети находят его на столе и показывают)
Thank you children. Good!
Look at the screen and repeat the poem all together.
Spring is green, Winter is white, Autumn is yellow, Summer is bright (хороваяотработкаврежиме «учитель – класс – ученик, далееэтостихотворениечитаютдва – триученика)
2.Phonetic drill.
T. Now, children, look at the blackboard (Отработказвуковсопоройнаслайд).
3)Найдисловавцепочке: (Find the words in a chain!)
4 Physicalcharge
Хлопни в ладоши, когда услышишь название напитка, топни ногой, когда услышишь название фрукта, покрути головой, когда услышишь название овоща.
a banana
a carrot
tea
milk
an apple
an orange
a potato
water
lemonade
fruit
coke
vegetable
juice
5.Активизациялексикипотеме.(Activating the vocabulary on the topic.)
1)Let’s check how well you know these words. Your task is to connect the picture with transcription ( давайте проверим, как хорошо вы знаете эти слова. Соедините картинку с транскрипцией ). You have 3 minutes(у вас три минуты)
Milk-
Bread-
Porridge-
Honey-
Meat –
Sweets-
O.K. Well done!
2)Обобщение.
Я вам раз дам карточки –лото. Здесь написаны слова по- русски. В каждом ряду по пять слов. Всего два ряда. Я буду называть названия продуктов по –английски, ваша задача зачеркнуть то слово , которое является переводом мною названного.
1.meat, orange, apple, spaghetti, water.
2. bread, chips, cola, milk, egg
Карточка ученика.
1.мясо, помидор , молоко, спагетти
2.Хлеб, рыба, яйцо,картофель фри
Thank you children. Good!
6.Развитие умений и навыков диалогической речи (The development of dialogical speech skills)
1)Now answer my questions , please.
Do you like milk?...
Yes, I do/No, I don’t.
2)Pair work. (dialogue)
-What would you like to eat?
-I like some pizza, please. ….
-What would you like to drink?
-Some orange juice, please. …
Let’s sing a song I like…
7.Активизациянавыковаудирования (Enhancing the skills of listening)
Look at the screen and repeat the phrase with GOGO
8.Совершенствование навыков чтения
9.Подведениеитогов.
Very good. Our lesson is over You marks for today’s lesson are excellent.
10.Рефлексия
Do you like our lesson today? Stand up!
Thank you for your work. Goodbye!
Фёдоровская ОСОШ№1
Открытый урок по английскому языку по теме: «FOOD»