Цель урока: Систематизировать знания учащихся по теме «Семья», тренировать учащихся в употреблении знакомых лексических единиц и грамматических структур, а так же разговорные выражения в монологической и диалогической речи, совершенствовать навыки чтения, с полным пониманием прочитанного; совершенствовать навыки вопросно-ответной работы по тексту, воспитывать чувство любви и уважения к семье, к родителям, к изучаемому языку.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Урок по теме "Близкие и дальние родственники" »
Тема урока: «Близкие и дальние родственники»
Тип урока: Урок повторение с использованием ИКТ
Цель урока: Систематизировать знания учащихся по теме «Семья», тренировать учащихся в употреблении знакомых лексических единиц и грамматических структур, а так же разговорные выражения в монологической и диалогической речи, совершенствовать навыки чтения, с полным пониманием прочитанного; совершенствовать навыки вопросно-ответной работы по тексту, воспитывать чувство любви и уважения к семье, к родителям, к изучаемому языку.
Ход урока: 1 Организационный момент
T Good afternoon, sit down, please. Today we are going to have a lesson devoted to summarizing our knowledge of the topic "Family”, we’ll do a lot of tasks but first of all tell me, please What date is it today? What day of the week is today? What is the weather like today? If the weather is good it’s time to speak about the only place where the weather is always perfect and it’s our family. 2 Речевая зарядка (дети отвечают на вопросы учителя) Have you got a family? Is your family big or small? How many people are there in your family? Have you got a father? What is his name? Have you got a mother? What is her name? What is your sister’s or brother’s hobby? Thanks my dear.
3 Фонетическая зарядка As far as you know there is a very unusual sound for Russian people in some names of the members of the family. Try to guess what is it?
P Ученик дает ответ на вопрос Yes, you are right.
T And who knows how to pronounce it properly?
P Ученик дает ответ на вопрос Let’s pronounce it all together. Ученики хором произносят звук, показывается презентация с данным звуком и учащиеся произносят слова, включающие в себя данный звук.
1. 4 Рассказывание стихотворений о семье. I think that you remember some poems about members of a family. Who can recite them? Ученики рассказывают стихотворения по теме
Тренировка лексического материала
I know everybody of you likes playing. Let’s play a bit. Look at the screen, please. You should match the picture with the words.
Презентация , использование слайда «Подбери картинку»
OK You have done it well. But we have got another task. Please, look. You should find missed letters. Now, spell these words, please. Презентация , использование слайда «Вставь пропущенные буквы»
Well, the next task for you is a puzzle. Put letters in a proper way, please Презентация , использование слайда «Поставь буквы в нужном порядке»
6. Проверка домашнего задания, совершенствование диалогической речи It’s time for us to check up your homework First of all, who is ready with your dialogues? You are welcome. Две-три пары учащихся рассказывают диалоги у доски.
7 Физкультминутка. Выполнение упражнений с комментариями на английском языке.
I guess, you are tired, let’s have a rest, stand up, please.
Hans up, clap, clap, clap,
Hands down, shake, shake, shake,
Hands on hips,
Jump, jump, jump,
Hop, hop, stop!
Hands up, hands down, hands aside, hands on hips
Bent left, bent right, Sit down, stand up!
8. Совершенствование монологической речи. That’s not all for your homework, my dear, who wants to tell us about his or her family using your pictures of your family trees. Everybody, listen to one another very attentively, please. Учащиеся рассказывают о своих членах семьи по рисункам семейных деревьев, выполненных дома
Great!!! You have perfect families.
9 Совершенствование навыков чтения с полным пониманием прочитанного Now we know about some of your families and have a chance to work with the text and get information about Alex’s family. You’ll read it and translate in turn. Be ready to answer my questions after reading it. Start, please.
Учащиеся читают и переводят текст.
10. Совершенствование навыков вопросно-ответной работы по тексту
Thanks, now answer my questions on this text which are on the screen. Презентация , использование слайда «Вопросы к тексту».
11. Подведение итогов урока. Today we have practiced our abilities to speak on the topic "Family”. Now we are ready to sing a song about some members of the family. Учащиеся прослушивают аудиозапись и поют песню о семье.
This is my sister, and that is my brother This is my father, and that is my mother Family, family, Family, family, family, my family’s great This is my aunt, and that is my grandma This is my uncle, and that is my grandpa Family, family, Family, family, family, my family’s great
So, we have reviewed the theme "My family”. You’ve worked well. It was interesting to know about your families. I think you can tell your English friends about your family. And what was the most interesting for you? Write down your homework, please. Page 124 exercise 9. You should read the text and translate it. The lesson is over. Come to me and get your marks.