Тема: My room.
Цель: Контроль знаний учащихся.
Задачи: 1. Систематизация пройденного материала
2.Развивать навыки и умения устной и диалогической речи
3.Активизация мыслительной деятельности учащихся.
Тип урока: урок-соревнование.
Наглядность: игра «Квартира», карточки с заданиями, фишки 3-х цветов.
Ход урока
I.Оргмомент.
Good morning, dear children. Sit down, please. Let’s begin our lesson.
Who is on duty today?
What is the date today?
Who is absent today?
Ребята, сегодня у нас урок - соревнование. За каждое правильно выполненное задание вы будете получать фишки разных цветов.
II.Фонетическая зарядка.
Now listen to the poem and then repeat after me.
Where do you live, dear Pat?
My home is a big flat.
Where do you live, Mrs Hottage?
I live in a green cottage.
Where do you live, pretty mouse?
I live under the house.
Where do you live, little Pete?
I live in Rainbow Street
III.Систематизация пройденного материала.
1.We’ll start. Furnish these rooms! ( нужно распределить предметы мебели по комнатам, заполнив карточки)
Bedroom
Living room
2. Listen to me and draw a plan of the Smiths’ living room! (Дети слушают текст и рисуют комнату, затем описывают свой рисунок)
The Smiths’ living room.
The living room in the Smiths’ house isn’t very big. In the middle there is a table. .
To the left of the window there is a television. Near the window there is a chest of drawers and a green sofa. On the chest of drawers there is a big plant. To the right of the sofa there is a fireplace. On the walls there are some pictures. In front of the fireplace there is a big yellow lamp and next to it there is an armchair.
3.Put the words in the right order.
A) There, room, in, is, sofa, nice, a, the.
B) curtains, Are, the, white,?
C) Ann, has, room, a, large
D) What, armchairs, are, colour, the?
4.Fill in the right words.
1.You sleep in the ______.
2. We eat in the _______.
3.I keep food in the _____.
4.I sit in the _____.
5. Wordsearch.
a
s
c
u
r
t
a
i
n
g
b
l
u
f
n
a
s
o
f
a
d
n
p
k
u
b
a
k
u
f
e
k
b
f
r
l
e
f
s
r
s
t
o
v
e
e
b
e
d
i
f
w
a
r
d
r
o
b
e
d
c
a
r
p
e
t
s
f
p
g
g
h
d
s
t
o
o
l
n
e
6. Now let’s check up your home task. Describe your room.
7.Interview your classmates.
IV. Заключительный этап урока.
1.Подведение итогов урока. Рефлексия.
2.Подсчет фишек. Выставление оценок.