Урок английского языка по теме "Праздники". Закрепление лексического материала по теме, совершенствование монологической, диалогической, письменной речи, а также навыков аудирования d в рамках заданной темы. Развитие памяти, логического мышления, познавательных навыков. Воспитание толерантного отношения к традициям (праздникам) народов других стран, воспитание ответственного отношения к обучению, к традициям (праздникам) России.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Урок английского языка по теме "Праздники". »
Урок английского языка в 6 классе.
Тема: “Holidays/Праздники”.
Цели урока:
Образовательная:
Активизация и закрепление лексического материала по теме, совершенствование монологической, диалогической, письменной речи, совершенствование навыков аудирования в рамках заданной темы.
Развивающая:
Развитие памяти, внимания, логического мышления, познавательных навыков.
Воспитательная:
Воспитание толерантного отношения к традициям (праздникам) народов других стран, воспитание ответственного отношения к обучению, к традициям (праздникам) России.
Оборудование урока:
компьютер;
проектор;
дидактический материал;
наглядный материал.
Ход урока:
Организационный этап.
Good morning, girls and boys! Good morning, dear guests! I am glad to see you! How are you? So, we begin.
«Мозговой штурм». Определение темы урока.
На доске развешены листы с названиями праздников:
New Year, Christmas, Women’s Day, May Day, Victory Day, Easter, Motherland Defender’s Day, Independence Day, Day of Knowledge, Day of Russia, Space Day, Teacher’s Day, Halloween, Thanksgiving Day, St. Valentine’s Day, Father’s Day, Mother’s Day, April Fool’s Day, birthday, wedding, jubilee.
Учащимся предлагается сформулировать тему урока – Holidays (слайд 1).
Фонетическая зарядка.
Repeat after me:
Учащиеся повторяют за учителем названия праздников, затем читают названия некоторых праздников по транскрипции (слайд 2).
Read and translate the word combinations:
Учащиеся читают и переводят словосочетания, написанные на доске:
make presents for my relatives
make telephone calls
have a picnic with my friends
visit my friends and relatives
buy presents for my friends and relatives
send postcards
cook special dishes
go out with my friends
invite my friends to my place
Речевая зарядка.
Answer the questions:
Do you like holidays?
What do you usually do on holidays?
Whom do you invite to your holidays?
Do you get and give presents?
(слайд 3)
Совершенствование навыков чтения.
Учащиеся читают и переводят микротексты о праздниках (слайды 4 – 11).
September
In Great Britain children don’t go to school on the 1st of September. They begin to study on the second Tuesday of September.
October/Halloween
On the 31st of October there is Halloween. People make it from a pumpkin. Children like Halloween parties; they put on witch’s and ghost’s dresses. They go “trick or treat”.
Christmas
On the 25th of December there is the greatest holiday of all in England – Christmas. People send X-mas cards to their friends and relatives. People buy a Christmas tree and decorate it with toys, coloured balls and lights. Children wake up early to find stockings full of small presents on their bed.
New Year
New Year British people celebrate on the 31ST of December. Most people see with friends and relatives.
At midnight they sing New Year songs and wish a happy New Year.
St. Valentine’s Day
On the 14th of February there is St. Valentine’s Day. People send Valentine’s cards to someone they love. Usually they don’t sign them – you must guess who sent cards to you.
Mother’s day
In March there is a holiday for English women – Mother’s Day. People in the family try to help her.
On that day they visit their mothers and give them presents and “A Mother’s Day Card”.
Easter
In April or at the end of March English people celebrate Easter Day. On Easter Sunday children get chocolate eggs and rabbits.
April Fool’s Day
April Fool’s Day is on the 1st of April. English children like this day very much. They play jokes and tricks on their friends.
Father’s day
In June the English people celebrate Father’s Day. On that day children send cards and give presents to their father.
Работа в парах. Прочитать тексты, найти и исправить в них ошибки (в данном задании используется технология развития критического мышления).
Let’s read the texts about holidays. The texts have some mistakes. Please, find and correct them. Work in groups. Fill in the table.
1) On the 2th of June there is St. Valentine’s Day. People send Valentine’s cards to someone they don’t love. Usually they don’t sign them – you must guess who sent cards to you.
2) New Year British people celebrate on the 1ST of February. Most people don’t want to see with friends and relatives. At midnight they sing New Year songs and wish an unhappy New Year.
3) In Russia children don’t go to school on the 1st of September. They begin to study on the second Tuesday of September.
4) In August there is a holiday for Russian women – Mother’s Day. People in the family don’t try to help her. On that day they visit their fathers and give them presents and “A Mother’s Day Card”.
Correct sentence
Text 1.
Text 2.
Text 3.
Text 4.
Тренировка лексических навыков.
Учащимся предлагается ответить на вопрос: When is … celebrated?
Игра “Find your Pair” (также служит в качестве физкультминутки).
Учащиеся получают карточки. На одних названия праздников, на других – даты. Учащиеся ищут свою пару.
We can divide all holidays into 4 groups: official, non-official, religious, special days.
Учащиеся соотносят напечатанные названия праздников с названиями групп.
Совершенствование монологической речи.
Speak about your favourite holiday! (слайд 14)
Совершенствование навыков письма.
Children, your summer holidays will come soon.
Do you like summer holidays?
What are you going to do on your summer holidays?
Учащиеся слушают песню “Summer song”.
And now write please the letter to your friend about your summer holidays.
Учащимся пишут свое письмо по образцу. (слайд 15)
Rembuevo
3rd May 2014
Dear __________
I really I am sorry I haven`t answered your letter sooner. Please, forgive me. But I enjoy your letters very much.
My summer holidays will come soon!!! It’s_______________________________________________________
The weather is______________________________________________________________________im summer.
I am going to ___________________________________________________________________________in June.
In July and in August I will ______________________________________________________________________
As for me I am OK. And how are you? What do you do on weekends? Are you going to come and see me? I am waiting for my summer holidays, because I want to see you very much. I miss you.