Урок английского языка по теме "Fashion" разработан по УМК "English 9" авторы Л.М.Лапицкая, Н.В.Демченко.
Целью урока является совершенствование лексических знаний по данной теме, развитие внимания, памяти, образного мышления, интеллектуальных способностей учащихся, умения высказывать и отстаивать свою точку зрения. Материал урока способствует формированию устойчивого интереса учащихся к изучению языка, расширению кругозора учащихся, воспитанию культуры поведения.Урок построен с применением коммуникативной технологии.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Урок английского языка по теме "Fashion" »
Темаурока: «Fashion »
«Zips or buttons »
Цель: Закрепление ранее пройденного лексического материала.
Задачи по содержанию:
Образовательная: расширение лингвистического кругозора.
Развивающая: развитие внимания, памяти, образного мышления, интеллектуальных способностей учащихся, умения высказывать и отстаивать свою точку зрения.
Воспитательная: способствовать формированию устойчивого интереса учащихся к изучению языка, расширять кругозор учащихся, воспитание культуры поведения.
Практические задачи:
- совершенствование лексических знаний по теме «Fashion»
Технология: коммуникативная
Формы организации познавательной деятельности: индивидуальная, фронтальная.
Средства обучения: доска, раздаточный материал, картинки.
Lesson brief
I. Warming up.
Good morning, pupils! I’m glad to see you! Who is on the duty today? What is the date today? What day is it today? Who is absent today? What is the whether like today?
The topic of our lesson is “Fashion”. We are going to practice vocabulary and develop our speaking skills.
II. The main part.
What is fashion do you think?
Name as many words connected with this word as you can.
This is what some famous people say about fashion and style.
1.StefanoGabbana: “Fashion is all a game, with new rules every season”
2.Yve Saint Laurent:”Fashions come and go, style is forever”
3.Giogio Armani:”The difference between style and fashion is quality”
4.Gianni Versace:”Don’t be into trends. Don’t make fashion own you, but you decide what you are, what you want to express by the way you dress and the way you live”
Do you agree with them?
Speaking
What clothes do you usually wear (to school, to go out, for doing sports)?
What clothes are you wearing now?
Put up your hands who has clothes 1) with a zip, a hood, buttons, long sleeves, pockets, a collar, a pattern…2)whose clothes are baggy, tight, loose long, knee-length 3) who has clothes with polka-dotted, striped, checked, plain, floral material 4) who thinks his clothes are comfortable, stylish, outdated, fashionable.
Listening
Listen and match with the models at the picture.
1.The person cover his head with hood and put his hands in the pockets. He has got six buttons. The coat is made of plain material.(D)
3. This person has a blouse which is not baggy or loose but fits the body well because of the zip which goes from top to bottom. The floral pattern and tight sleeves make the blouse look romantic.(E)
4. The person wears a dress with the polka-dotted skirt.
The moving minute
Writing
Lines make a ___striped___pattern.
Squares of two colours make a ___checked___pattern.
Too big clothes are _____baggy____or ______loose____
Small sports make a __polra-dotted__________pattern.
Too small clothes or short are____tight_________
Flowers make a ____floral__________pattern.
No pattern make one-colourclothes_______plain
Clothes that are comfortable and simple are_____casual______
Speaking
Look at the pictures and say if the clothes are casual or smart (the pictures are on the blackboard)
Complete the sentences
This season…
The most popular silhouette for disco outfit if…
The least popular silhouette for disco outfit if…
The most fashionable patterns are…
My favouriteprattern is…
The most popular colours are…
The most popular details are…
The most outdated details are…
The most comfortable clothes are…
III. Reflection
Was the lesson interesting? Did you have any problems at the lesson?