Организационный момент Сообщение темы и целей урока Фонетическая зарядка Речевая разминка. Постановка и решение учебной задачи Совершенствование грамматических навыков. Физкультурная минутка. (Проводится с движениями). Развитие навыков диалогической речи. Письмо. Говорение. Чтение Заключительный этап урока. | -Good morning, children! -I am glad to see you too. -Sit down,please. Who is on duty today? -What date is it today? -Who is absent today? - Смайлики -Please look at the blackboard and say-«What is the topic of our lesson?(на доске анаграмма) THE STPA IMSLEP TSEEN -Well, the topic of our lesson is THE PAST SIMPLE TENSE. Сегодня мы будем обсуждать прошедшее простое время, правильные и неправильные глаголы, образование утвердительного и вопросительного предложений. - Кенгуренку Кенгуру Говорила поутру: “Надо быстренько вставать И глаголы повторять: To write-wrote To eat- To speak To break To come- To become- To swim -Распределите, ребята, слова на три столбика, (слова даны на доске) collected painted looked played skated needed smiled helped lived talked studied finished Образец вопроса: What did you do yesterday? Схема ответа: I …. yesterday. I…… last year. I…… last month. I……. last week. а)повторение о типах вопроса: -What main types of questions do you know? -All right, thank you. Now write the questions formulas on the blackboard. б) образование вопросов в Past Simple Tenses - Ребята, какой вспомогательный глагол в Past Simple мы употребляем для образования отрицательной формы? -Значит, и для образования вопросов в Past Simple какой вспомогательный глагол мы будем употреблять? -Давайте, ребята, образуем формулы в Past Simple Tenses. -Read the sentences. Then ask the questions. Example: I came to Russia last spring.—Did you come to Russia last spring? Игра «Волшебный клубок». У меня в руках волшебный клубок –я задаю вопрос , первый ученик, взяв его, отвечает , затем, передавая клубок, задает вопрос соседу, он отвечает и так далее по цепочке, пока последний из вас не задаст вопрос . Но для начала вы должны обязательно вспомнить, что вы делали вчера, неделю назад или в прошлом году – об этом и будут ваши вопросы и ответы . Я предлагаю вам работу по 2 вариантам в течение 3 минут. These letters are in the envelopes.Письма находятся в обычных конвертах. Take them and begin your work, please. Ребята , я вам буду говорить предложения в Present Simple а вы проговаривайте их в Past Simple. They skate in the yard every day. The weather is fine today. We go to the park every day. I see my friend and his mother. Children have five classes every day. He is at the lesson every day. There are many people in the street.
Подведение итогов Teacher: - What did we do at the lesson? - Pupils what kinds of questions do you know? -How have we made the questions in the Past Simple Tense? Теперь вы умеете использовать время Past Simple в устной речи и на письме. 2. Выставление оценок и домашнее задание. So, today you have done your best and I`m very pleased with you. You marks are the following (выставление оценок).
| -Good morning, Любовь Ильинична! - We are glad to see you too. -I am. -It is the 4 of February today. -Today is (are) … absent. -THE PAST SIMPLE TENSE. Дети называют вторую форму неправильных глаголов. - wrote - ate - -spoke - broke - came - became - ran -swam [t]-looked,helped,talket, finished [d]- played,smiled,lived,studied [id]-painted, needed, collected, skated -We know the General question; the Special Question, the Alternative Question and the Tag-Question. (the General question) ? (the Special Question) Вопр.сл. ? (the Tag-Question.) , not ? (the Alternative Question ) …or…? -Для образования отрицательной формы в Simple Past Tenses мы употребляем вспомогательный глагол Did. - Для образования вопросов в Past Simple мы будем употреблять вспомогательный глагол did. Did + + + …? (the Gen. Ques). ? + did + + + …? (the Spec. Ques.). + V2 …, didn’t + ? (The Tag. Ques.). Did + + + … or … ?( (Alt. Ques.). We played badminton yesterday. The children drew a nice picture last night. Jim read [red] an interesting fairy tale last Sunday. Jill wrote a letter to Santa Claus last week. They skied in the park yesterday. Simon caught a big fish a month ago. The Wale One, Two, Three, Four, Five Last month I caught a whale alive Six, seven, eight, nine, ten Then I let it go again! Why did you let it go? Because it bit my finger so! What finger did it bite? The little finger on the right! Образец вопроса: What did you do yesterday? Схема ответа: I …. yesterday. I…… last year. I…… last month. I……. last week. Yesterday I /go/________ to the park. I /meet/ _________ my friends there. We /ski/________, /skate/______- in the park. We /like/__________ it very much. I /see/_________ a wonderful dream. I /go/_____ to a green garden. I /see/__________ a dark house. In this house there /live/____________ a big lion. I /open/ ________ my eyes then.
They skated in the yard yesterday.
The weather was fine yesterday. We went to the park yesterday. I saw my friend and his mother. Children had five classes yesterday. He was at the lesson yesterday. There were many people in the street. Ex.10
Ex.11 | 1мин 2 мин 3 мин 5мин 5 мин 10 мин 1 мин 3 мин 3 мин 5 мин 5 мин 2 мин | |