- совершенствовать умения аудировать.
- развивать умения выступать перед аудиторией.
-потребность в практическом использовании английского языка в социально-культурной сфере;
-воспитывать культуру общения.
Блоки, этапы урока | Деятельность учителя | Информационное пространство (содержательная сторона) | Деятельность учащихся, режим работы | УУД |
I блок - целевой | |
1.Оргмомент | Приветствует учащихся | Good morning! I am glad to see you. Sit down. | Student1: We are fine, thanks. | |
2.Целеполагание | Формулирует цель урока | T: We start a new Module “CULTURE”. Could you tell where do you dream to live in the future? T: You’ve got bright ideas. | S2: I dream to live in Novosibirsk. S3: I would like to live in Japan, in Tokyo. S4: I dream to live at the seaside. S5: I dream to live in the mountains. | Личностные Коммуникативные Регулятивные |
3.Актуализация знаний | Диалогическая речь. | T: Look at the pictures. (слайд 4) - There are a lot of means of communication, which surround us. - Which of them do you use very often? - Can you image your life without them? What do you use a computer for? (слайд 5) What do you use your phone for? (слайд 6) So, these things are means of communication. What do you think, what was the first means of communication? (language) (слайд 7) You are right. People spoke, talked and understood each other. Nowadays we use many foreign languages to communicate with people from other countries. (слайд 9) | Отвечают | Коммуникативные Личностные |
II блок - процессуальный | |
Работа над ЛЕ | Работа в парах. Учитель предлагает учащимся сопоставить слова и их значение | T –You’ll work in pairs. You must do it as quickly as you can. Match the words and their definitions. (слайд 10) 1.an official language 2. a foreign language 3. a widespread language 4. a mother tongue 5. a modern language 6. an international language 7. a dead language | a) a means for solving world problems caused by misunderstanding b) a language spoken in many countries c) the language spoken at the present time d) the language of communication in a country which is also used in government, schools, etc. e) the first language you learned as a child f) a non-native language taught at school, university, etc. g) a language that is no longer spoken |
T – Well, the time is up. Read the pairs. Look at the blackboard and correct mistakes. (слайд 11) | Составляют пары Работа в парах. Взаимопроверка | Коммуникативные Познавательные |
Совершенствование навыков диалогической речи | Фронтальная работа Учитель предлагает учащимся посмотреть на карту, приводит данные и предлагает сделать вывод. | What language is the most popular in the world? Of course, English. And when we use computer, the Internet, phone, we need English. Look at the map. Let’s find out, is English very popular? (слайд 12) In what countries is English spoken? I have some interesting information. Look and say, how many people speak English. (600mil.) Can we say, that English is very popular in the world. (cлайд 13, 14)
| Работают по карте Отвечают на вопросы Учащиеся делают выводы | Коммуникативные Познавательные Личностные |
Работа над ЛЕ | Предлагает выполнить 3 задания Работа в группах | T: You know, English is a means of communication. English is very popular everywhere. English is an international language. (слайд 19) Match the words and the languages they come from. (слайд 20) Pick out the words that came from English. (слайд 21)
| Работа в группах | Коммуникативные Познавательные |
Совершенствование навыков чтения, грамматических навыков | Индивидуальная работа. Предлагает прочитать текст, вставить артикль в пропуски Работа в группах. На карте отметьте страны, в которых английский язык - родной. | T: Fill in the gaps with articles (the, a, an, - ) (слайд 22) English is (1)… national language in such countries as (2)… Great Britain, (3)… United States of America, (4)… Canada, (5)… Australia and (6)… New Zealand. It is (7) … mother tongue of nearly three hundred million people. Many people speak (8)… English language in (9)… Japan, (10)… China, (11)… India and (12)… African countries. But many more use it as (13)… international means of communication, because English has become (14)… truly international language.
Look at the map. Look through the text again. Tick countries which have English as a mother tongue. | Читают и вставляют артикль На карте отмечают | Коммуникативные Познавательные |
Совершенствование навыков диалогической речи | Фронтальная работа. Предлагает ответить на вопросы. | T: Why do we learn English? (слайд 23-24)
| Отвечают на вопросы | Коммуникативные Личностные Познавательные |
III блок - аналитический | |
1.Информация о домашнем задании | Объясняет домашнее задание | p. 38 ex. 20 | Записывают домашнее задание | Познавательные Коммуникативные Регулятивные Личностные |
2.Рефлексия | Предлагает оценить свою работу на уроке | Control Card Name | | оценка | 1 | Вопросы учителя о роли английского языка | | 2 | Задание №1 на рабочем листе (matching) | | 3 | Заполнение таблицы (заимствованные слова) | | 4 | Чтение текста и заполнение пропусков | | 5 | Работа в группе (карта) | | 6 | Высказывание о причинах изучения языка | |
| Оценивают свою работу на уроке при помощи контрольной таблицы | Познавательные Коммуникативные Регулятивные Личностные |
3.Подведение итогов работы | Оценивает работу учащихся | T – Children, did you enjoy our lesson? Что вы узнали? Что на уроке было самым важным? Какие открытия сделали вы? | | Познавательные Коммуникативные Регулятивные Личностные |
4.Заключительный этап | Благодарит за работу, прощается | That is all for today. The lesson is over. Say goodbye to our guests. Goodbye, everybody. | Встают, прощаются | Познавательные Коммуникативные Регулятивные Личностные |