kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

The political systems of UK and Russia .

Нажмите, чтобы узнать подробности

Тип урока комбинированный.Ознакомление уч-ся с политической системой России, формирование целостного представления о политической системе Великобритании, привитие чувства гордости за свою страну,умение сделать сравнение двух политических систем. Развитие и формирование на основе прочитанного текста следующие умения; нахождение требуемой информации в тексте,выделение главных фактов и составление коротких сообщений, анализирование и сравнение полученной информации.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«The political systems of UK and Russia . »

Учитель английского языка : Чирва Галина Ивановна

МКОУ «СШ № 1» им. П.И. Николаенко

С. Степное Ставропольский край

Урок английского языка в 8 классе "Политические системы в Великобритании и России"


Тема урока: The political systems of UK and Russia


Задачи урока:
1. Формировать у учащихся целостное представление о политической системе Объединённого Королевства Великобритании и Северной Ирландии.
2. Познакомить учащихся с политической системой России, его работой и лексикой по этой теме.
3. Подвести учащихся к умению сделать сравнение двух политических систем правления Объединённого Королевства Великобритании и России.
4. Привить чувство гордости за свою страну и интерес к более глубокому познанию темы урока.
5. Развивать и формировать на основе прочитанного текста следующие умения:
- находить требуемую информацию в тексте;
- трансформировать полученную информацию для ответов на вопросы;
- пользоваться знаниями, полученными из других предметов школьной программы;
- выделять главные факты и составлять короткие сообщения.
- анализировать, сравнивать и суммировать полученную информацию.
Тип урока: комбинированный
Оборудование урока: карта Объединённого Королевства Великобритании, компьютер, мультимедиа, магнитофон, таблица « Политическая структура Объединённого Королевства Великобритании и Северной Ирландии», портреты глав двух государств - Великобритании и России, карточки, презентация«The British Parliament».

I. Организационный момент и приветствие.

The teacher: Good morning, my dear friends! Nice to meet you! Are you fine?

Children: Good morning, Olga Victorovna! Nice to meet you too! We are fine, thank you.
The teacher: Who is on duty today? Is anybody absent today? - What is the date today?
The pupil on duty: I am on duty today. All are present. Today is the ____ of ______.

The teacher: Look at the portraits and the words on the blackboard and try to guess what topic we are going to discuss at our lesson today.
The pupil 1: Today we are going to speak about the British Parliament.
The teacher: You are right. Thank you. You may sit.
The pupil 2: I think we are going to speak about the Russian Parliament too.
The teacher : You are right too. But why do you think so?
The pupil2: I think so because I see a portrait of Russian President on the blackboard.
The teacher: Do you know the names of these two famous people?
The pupil 3: Yes, I do. This beautiful woman is the Queen of UK Elizabeth II and the full name of our President is Dmitriy Anatolievich Medvedev.
The teacher : Thank you. Take you place, please.
The pupil 4: I think we are going to revise the words and word- combinations on the topic "The British Parliament” and to learn new words.
The teacher : You are right. Thank you. Sit down.

II. Отработка произношения ранее изученной лексики и её употребление в речи.

The teacher :

1) And now it’s time to practice today’s vocabulary. Open your books on page 55 and find exercise1. Listen to the tape recorder and read after the speaker.
2) Look at the shit of paper which is on your desk and do Task №1. Use a word or а word combination from box A and a part of a sentence from box B to complete the sentence. Read and translate the sentences from English into Russian. You’ll have 3 minutes.

The keys:
the Lord Chancellor, the Labour Party, the arch, the Speaker, Winston Churchill , to debate , the chamber, Conservative Party, David Lloyd George

1) … presides over the House of Commons.
2) The person who sits on the Woolsack is …
3) There are two statues, one on each side of …
4) Both of these two men were Prime Ministers. One is…and the other –Sir…
5) These two great men represented the two main British political parties … and…. .
6) The seats are red in … of the House of Lords.
7) In the House of Lords people… new bills before they become laws.

3) Check your answers. They are given on the board.

1) - d; 2) – a; 3) – c; 4) - i; e; 5) – b; h; 6) – g; 7) –f

III.Контроль домашнего задания (Работа с текстом)
The teacher: What was the homework for today?
The pupil: We had to look through the text "The Houses of Parliament” on pages 61 and 62 in our textbook once more and to look for interesting information about the British Parliament in the Internet.
The teacher: What else were you given for today?
The pupil: Exercise D on page 55 was given for today. We had to write questions for the answers about the political system in Russia and find more information if necessary.
The teacher : Well, you’ ve learnt a lot about the British Parliament and now I’m going to give you a task on reading. Look through the text «The British Parliament» on the сard №1 and find the title for each passage.

The teacher: Who wants to draw the pattern of the UK political system on the blackboard?
One of the pupils draws the pattern of the UK political system on the blackboard while others do the task on reading. (It was the individual home task on pupils’ wish).
The teacher: Now change with each other your sheet of paper and check up the answers which you see on the board.

IV Просмотр презентации «The British Parliament» и Ролевая игра "I know”
The teacher: Say as much as you can about the British Parliament using the beginning of your answer with the words I know…
V. Знакомство с новой лексикой и отработка её произношения.

I.
to be governed - управляться
to consist of - состоять из
the legislative power – законодательная власть
the executive power –исполнительная власть
the judicial power - судебная власть

II.
to be exercised by–осуществляться
to be composed of –состоять из

III.
to be formed - формироваться
to be supported by the majority – поддерживаться большинством
to be appointed by smb – назначаться кем-либо
to choose a team - выбрать команду
the two leading parties - две лидирующие партии

IV.
the judiciary branch of the government -судебная власть
to determine common law – определять гражданское право
to be independent – быть независимым

VI. Обобщение по теме политическое устройство Объединённого Королевства Великобритании и Северной Ирландии.

The teacher: Now look at the blackboard and listen to…. He (she) tells us about the pattern of the UK political system.

VII. Физкультминутка.
The teacher: It’s time to have a rest. Will you stand up and do some physical exercises?

VIII. Знакомство с новой лексикой по теме «Политическая система в России».
The teacher:
А) Now we work with the new vocabulary. Look at the blackboard, listen to me and repeat the words after me. (Federal Assembly, the Federation Council, the State Duma, a republic, the deputies, a parliamentary republic).

Match the expressions and their translations on the blackboard.
1. The Federal Assembly a) парламентская республика
2. The Federation Council b) республика;
3. The State Duma c) Федеральный совет;
4. A republic d) государственная дума;
5. The deputies e) федеральное собрание.
6. A parliamentary republic f) депутаты;

VIII. Знакомство с новым текстом.
The teacher: Read the text "State System of Russia”.


IX. Проверка понимания текста. Активизация умения задавать вопросы.
Беседа о политической системе в России.
The teacher: You made up questions about the political system in Russia at home in written form. Let’s have a work in pairs. You ask each other questions and give answers to them.
1. What is the official name of your country?
2. Is Russia a monarchy, a republic or a federation?
3. Who is the head of state in Russia?
4. What is the Russian Parliament called?
5. Who is the head of the government in Russia?
6. How many chambers does Federal Assembly consist of? Name them.
7. How often do people in Russia vote for the deputies?
8. Who chooses the Prime Minister in Russia?
9. What do the deputies do in the State Duma?

X. Составление на доске схемы политической системы в России.
The teacher: Let’s draw the pattern of the political system in Russia on the blackboard.
Do you agree with this pattern of the political system in Russia?
XII. Рефлексия.
The teacher: And with that we come to the end of our lesson.
What have you learnt today?
Pupil 1. I have learnt a lot of interesting information about the political system of the UK.
Pupil 2. I have learnt interesting and useful information about the political system of my own country.
3. I have learnt a lot of new words. The presentation was very interesting. The facts are useful and necessary for other school subjects. I liked the lesson.

XII. Подведение итогов урока и объяснение домашнего задания.
The teacher: I hope you are ready to answer my questions.
1) What differences can you name in these two political systems?
2) What is common in the political systems of these two countries?

It’ll be your homework. Write down the homework in your day-books.
Be ready for a Quiz .
I’m happy to say we’ve done a good bit of work during this lesson.
____,____,_____,___ you were very active today so I give you an excellent mark.
___,___,____, _____ you worked well, but you had some mistakes so I give you a good mark.
___,___,____, _____ you must work hard you had a lot of mistakes so I give you a satisfactory mark.

Our time is up, the lesson is over. Pack up now. Good-bye.





Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 10 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
The political systems of UK and Russia .

Автор: Чирва Галина Ивановна

Дата: 17.08.2015

Номер свидетельства: 225611

Похожие файлы

object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(55) "Урок-конференция "Do you know the USA?" "
    ["seo_title"] => string(40) "urok-konfierientsiia-do-you-know-the-usa"
    ["file_id"] => string(6) "143695"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1418572023"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(159) "Разработка урока по английскому языку в 10  классе на тему "Политические системы стран". "
    ["seo_title"] => string(92) "razrabotka-uroka-po-anghliiskomu-iazyku-v-10-klassie-na-tiemu-politichieskiie-sistiemy-stran"
    ["file_id"] => string(6) "158195"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1421693132"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(29) "Hitchhiking around the World "
    ["seo_title"] => string(28) "hitchhiking-around-the-world"
    ["file_id"] => string(6) "231965"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1442685747"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(63) "урок английского языка на тему:Canada"
    ["seo_title"] => string(41) "urok-anghliiskogho-iazyka-na-tiemu-canada"
    ["file_id"] => string(6) "317337"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1460343956"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(99) "Разработка открытого урока в 7 классе "Хорошие манеры" "
    ["seo_title"] => string(58) "razrabotka-otkrytogho-uroka-v-7-klassie-khoroshiie-maniery"
    ["file_id"] => string(6) "133148"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1416474546"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства