kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Hitchhiking around the World

Нажмите, чтобы узнать подробности

Hitchhiking around the World Автостопом по планете Смотр знаний, полученных на уроках английского языка студентами 1-3 курсов. Использование проектной работы как средства обучения студентов коммуникативной культуре (открытый урок). Форма урока: смотр знаний, презентация мини-проектов. Продолжительность: 1пара (2 часа) Цели урока: активация знаний имеющиеся в опыте студентов, полученные на уроках английского языка или на уроках по другим дисциплинам, а также из литературы, газет, телепередач, по темам: «Страны изучаемого языка», профессиональным темам: «Треугольник пожара», «Экология», «ДТП на дорогах», «Правила дорожного движения», «Профессия пожарного, механика, технолога и др.». Задачи урока: 1. Повторить и закрепить активную лексику. 2. Развивать коммуникабельность, самостоятельность; умение соперничать; способность к логическому изложению, формированию выводов; навыки говорения и перевода, сравнения и классификации; умение анализировать, обобщать, делать выводы. 3. Воспитывать положительное, уважительное отношения к культуре США, России и Великобритании. Оборудование и оснащение урока: ? DVD-плеер; ? магнитофон; ? компьютер; ? раздаточный материал к 12 заданиям; ? заготовки для мини-проектов; ? фломастеры и листы чистой бумаги; ? «активный английский» для студентов. Участники: две сборные команды 1-3 курсов из 3-х отделений. Режим работы: фронтально-групповой, в парах, индивидуально. Ход урока: I. Introduction. Организационный момент. Установка преподавателя. Знакомит с «Language Support», представляет жюри, вручает путевые листы, определяет порядок участия путешествующих автостопом. II. Warm-Up Activities. Активная деятельность на уроках. Task № 1. Задание № 1 Разминка. Стук в дверь, вбегают два студента, опоздавшие представляют себя (образец высказывания). 1. Hi! I am Oleg. I am a second – year student of our Polytechnical School. I have a very attractive idea! Let’s hitchhike around the world. There are plenty of opportunities: we may visit as many places as we like. We won’t have to book tickets and hotel rooms in advance. Hitchhiking will be exciting! 2. Hi! I am Maxim. I am a third-year student and I also prefer hitchhiking. Hundreds of companies are willing to help me if I am planning to go somewhere. And of course I am free to choose where to go! I prefer hitchhiking around the world. Task № 2. Do a mini – project. Презентация первого проекта. Give your personal opinion about your hitchhiking. Why do people go in for hitchhiking? Ваше мнение по поводу того, почему люди увлекаются сегодня путешествиями «автостопом»? Команда заполняет специальные таблицы. (Шаблоны) Task № 3. During the travelling you always listen to news. Imagine that you are a dictor of the English BBC programme. Listen to the original and be very artistic. Во время путешествия вам доводится слушать в пути новости. Представьте, что вы диктор английского телевидения. Слушайте оригинал и драматизируйте. (Подготовка макета телевизора) 1. Last night there was a revolution in Mandanga. The rebels attacked the President s palace, shot the President and bunt the building. The air force bombed the capital. The United States sent ships to the area this morning. Russia protested in the United Nations. 2. The Scottish police are looking for two climbers in the Highlands. The climbers left yesterday morning to climb Ben Nevis. It began to snow heavily yesterday afternoon. The police sent out a search party yesterday evening. They spent the night on the mountain, but they didn’t find the climbers. Task № 4. Do a mini-project. Презентация второго проекта. Правила поведения туриста во время путешествия автостопом. Public Order Maintenance for Hitchhikers. Команды разрабатывают свои правила и защищают их. Words and Word Combinations to Be Learned: 1. No parking here. – Здесь нет стоянки. No smoking here. – Здесь нельзя курить. No littering here. – Здесь нельзя сорить. 2. It’s prohibited… - Запрещается… ? to cross the street here – переходить здесь улицу; ? to sell foreign currency – продавать валюту; ? to exchange foreign currency - обменивать валюту; ? to drink spirits here – распивать спиртные напитки; ? to drive a car in a drunken state – водить машину в нетрезвом состоянии; ? to shout – кричать; ? to take pictures here – фотографировать здесь. ? to violate public order – нарушать общественный порядок Команды должны схематично изобразить правила поведения начав с фразы Task № 5. Meeting a Policeman. Read Dialogues and Dramatize them. Встреча с полицейским. Чтение и драматизация диалогов. I. – Good afternoon. Inspector Petrov. It’s prohibited to take pictures here. ? Oh, I didn’t know that. I’m sorry. ? Your identity papers, please. ? Here you are. ? Thank you. II. – Inspector Petrov. What’s the matter? ? Oh, I’ve lost my wallet. ? Sorry, I don’t get you. Speak slower, please. ? My wallet is gone, Inspector. ? Your identity papers, please. ? But I say I’ve lost my wallet with all my papers! ? What hotel are you staying at? ? At «Cosmos». Task № 6. Guess the country. Do a project. “A Visiting” card of the English “Speaking Country”. Представлены 2 видеосюжета «Угадай, что это за страна». Защити свой проект «Визитная карточка англо-говорящей страны». Great Britain USA Land Popu Lation Capital Largest cities Languages Political System Task № 7. Stopping Place. Привал. Студенты рассказывают стихотворения, поют песни. Путешествуй автостопом, Удача ждет за поворотом Будь ты friendly и активен Дружелюбен, не пассивен. Ты сегодня как в театре Режиссер, актер и зритель Ambitious student и учитель. Leading parts you have today Приготовь свой сок, налей! За дружбу прежнюю до дна С тобой я выпью, старина! Тебе, студент, желаем мы Дорог чудесных, радостей, побед. Друзей надежных; и помним мы завет. «Brain ring, promoution, удача Activity, success, решай задачи!» Проговаривают скороговорки: ? The bootblack bought the black boot back. ? Chop shops stock chops. ? Comical economists. ? Don’t pamper damp scamp tramps that camp under ramp lamps. ? The blue bluebird blinks. Task № 8. “Brain Ring”. Брей-ринг. Отвечают на 7 вопросов. 1. There is a country which is highly developed now and has a good reputation but it has a very dark past. It was settled many years ago by criminals. What country? 2. This man for all his life was busy raising cows, horses, pigs and other animals on the farm. And now his name is written with big bright letters in different cities all over the world including Moscow, e.g. (opposite the monument to Pushkin.) 3. Quote some lines in which a farmer describes his feelings towards a place, an animal and wonderful people. 4. Who is the most translated British author after Shakespeare? 5. Translate these worlds of Old English into modern English: «thenkan», «drenkan», «slepan», «nyne», «sunne», «nigt». 6. There are some worlds in the American variation of English that differ from those the British use. Translate from American into British English: «Do you remember the movie about an automobile race we saw in my apartment last fall?» 7. How many different stripes are there on the American flag? Ключи (ответы) 1. It’s Australia. 2. Macdonald. 3. R. Burns. «My Heart’s in the Highlands» 4. A. Christie. 5. Think, drink, sleep, nine, sun, night. 6. Do you remember the film about car race we saw in my flat last autumn? 7. 2-red and white. Task № 9. Relaxation. Illustrate the proverbs using your body language. Минута отдыха. Назови пословицу, которую студент представляет жестами или пантомимой. 1. The appetite comes with eating 2. As you make your bed, so must you lie in it 3. Better one small fish than an empty dish 4. Don’t teach your grandmother to suck eggs 5. A child first creep, then go 6. Knowledge is power 7. Too many cooks spoil the broth. 8. Measure twice and cut once. 1) Аппетит приходит во время еды. 2) Как постелешь, так и поспишь, как посеешь, так и пожнешь. 3) На безрыбье и рак рыба. 4) Яйца курицу не учат. 5) Сперва оперись потом и ввысь! 6) Знание – сила, или Ученье – свет, а неученье – тьма. 7) У семи нянек дитя без глазу. 8) Семь раз отмерь, один раз отрежь. Task № 10. Do a project. “The ABC’s of Ecology”. Презентация следующего мини-проекта по теме: «Азбука Экологии». Заполняют информацию в пирамиде «вечности», используя «активный английский» ? Plant trees, feed birds in winter. ? Don’t poison fish and sea animals! ? Don’t cut the forests, people. ? Stop noise cars, planes, buses! ? Factories, plants, cars don’t pollute, air cities. ? Stop littering our city with paper and bottles. ? Don’t dump industrial water into lakes and rivers. ? Save the planet yourself! ? Clear rubbish from rivers, lakes and forests. ? Keep and care special animals and birds. Task № 11. Quotations of famous men. Переведи высказывания великих людей о защите природы. ? «What if this present were the world’s last night?» (J. Donne. Holy Sonnets) ? «We must love one another or die». (W.H. Auden. September 1, 1939) Task № 12. Discuss the advantages of hitchhiking. Make a presentation of your conclusion. Обсуди преимущества путешествия автостопом. Сообщи о них. ? to acquire self confidence. ? to go to extremes. ? to overcome difficulties. ? to get extremely rich information. ? to be free to choose where to go. ? to have plenty of opportunities. ? to arrange everything beforehand. ? to see places of interest. ? to spend some days by the sea, sun bathing, swimming, diving and having nothing to do. ? To enjoy wonderful views where you go ? To make new friends Общий итог: оценка работы студентов. Жюри подсчитывают баллы. Определение лучших. Вручение сертификатов участникам. Презентация подарков за лучший ответ.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Hitchhiking around the World »

Название работы: Hitchhiking around the World  Предметная область: предметы группы «Иностранный язык»  ФИО автора: Гилёва Нина Викторовна  Должность: преподаватель иностранного языка  Название образовательного учреждения: Государственное бюджетное образовательное учреждение среднего профессионального образования «Сызранский политехнический техникум»  Город: Сызрань

Название работы: Hitchhiking around the World

Предметная область: предметы группы «Иностранный язык»

ФИО автора: Гилёва Нина Викторовна

Должность: преподаватель иностранного языка

Название образовательного учреждения: Государственное бюджетное образовательное учреждение среднего профессионального образования «Сызранский политехнический техникум»

Город: Сызрань

Форма урока:   смотр знаний, презентация  мини-проектов.  Продолжительность: 1  пара (2 часа)

Форма урока:

смотр знаний, презентация

мини-проектов.

Продолжительность: 1 пара (2 часа)

Цели урока Задачи урока Оборудование и оснащение урока I . Introduction. II. Warm-Up Activities. Task № 1. Task № 2. Do a mini – project.  Task № 3. During the travelling you always listen to news. Imagine that you are a dictor of the English BBC programme . Task № 4. Do a mini-project. Task № 5. Meeting a Policeman. Read Dialogues and Dramatize them. Task № 6. Guess the country. Do a project. “A Visiting” card of the English “Speaking Country”. Task № 7. Stopping Place. Task № 8. “Brain Ring”. Task № 9. Relaxation. Illustrate the proverbs using your body language. Task № 10. Do a project. “The ABC’s of Ecology”. Task № 11. Quotations of famous men. Task № 12. Discuss the advantages of hitchhiking. Make a presentation of your conclusion. Общий итог: оценка работы студентов. Используемые источники
  • Цели урока
  • Задачи урока
  • Оборудование и оснащение урока
  • I . Introduction.
  • II. Warm-Up Activities. Task № 1.
  • Task № 2. Do a mini – project.
  • Task № 3. During the travelling you always listen to news. Imagine that you are a dictor of the English BBC programme .
  • Task № 4. Do a mini-project.
  • Task № 5. Meeting a Policeman. Read Dialogues and Dramatize them.
  • Task № 6. Guess the country. Do a project. “A Visiting” card of the English “Speaking Country”.
  • Task № 7. Stopping Place.
  • Task № 8. “Brain Ring”.
  • Task № 9. Relaxation. Illustrate the proverbs using your body language.
  • Task № 10. Do a project. “The ABC’s of Ecology”.
  • Task № 11. Quotations of famous men.
  • Task № 12. Discuss the advantages of hitchhiking. Make a presentation of your conclusion.
  • Общий итог: оценка работы студентов.
  • Используемые источники
Повторить и закрепить активную лексику. Развивать коммуникабельность, самостоятельность; умение соперничать; способность к логическому изложению, формированию выводов; навыки говорения и перевода, сравнения и классификации; умение анализировать, обобщать,  делать выводы. Воспитывать
  • Повторить и закрепить активную лексику.
  • Развивать коммуникабельность, самостоятельность; умение соперничать; способность к логическому изложению, формированию выводов; навыки говорения и перевода, сравнения и классификации; умение анализировать, обобщать,

делать выводы.

  • Воспитывать

положительное,

уважительное

отношения к культуре

США, России и

Великобритании .

DVD -плеер; магнитофон; компьютер; раздаточный материал к 12 заданиям; заготовки для мини-проектов; фломастеры и листы чистой бумаги; «активный английский» для студентов.
  • DVD -плеер;
  • магнитофон;
  • компьютер;
  • раздаточный материал к 12 заданиям;
  • заготовки для мини-проектов;
  • фломастеры и листы чистой бумаги;
  • «активный английский» для студентов.
Участники: две сборные команды 1-3 курсов из 3-х отделений.  Режим работы: фронтально-групповой, в парах, индивидуально.

Участники: две сборные команды 1-3 курсов из 3-х отделений.

Режим работы: фронтально-групповой, в парах, индивидуально.

Hi! I am Oleg. I am a second – year student of our Polytechnical School. I have a very attractive idea! Let’s hitchhike around the world. There are plenty of opportunities: we may visit as many places as we like. We won’t have to book tickets and hotel rooms in advance. Hitchhiking will be exciting!

Hi! I am Oleg. I am a second – year student of our Polytechnical School. I have a very attractive idea! Let’s hitchhike around the world. There are plenty of opportunities: we may visit as many places as we like. We won’t have to book tickets and hotel rooms in advance. Hitchhiking will be exciting!

Give your personal opinion about your hitchhiking. Why do people go in for hitchhiking?

Give your personal opinion about your hitchhiking. Why do people go in for hitchhiking?

No smoking here Здесь  нельзя  курить No parking here Здесь  нет  стоянки No littering here Здесь  нельзя  сорить

No smoking here

Здесь нельзя

курить

No parking here

Здесь нет

стоянки

No littering here

Здесь нельзя сорить

It’s prohibited… - Запрещается …  to cross the street here – переходить  здесь  улицу ;  to sell foreign currency – продавать  валюту ;  to exchange foreign currency – обменивать  валюту ;  to drink spirits here – распивать  спиртные  напитки;  to drive a car in a drunken state – водить  машину  в  нетрезвом  состоянии;  to shout – кричать;  to take pictures here – фотографировать  здесь .  to violate public order – нарушать общественный порядок

It’s prohibited… - Запрещается

to cross the street here – переходить здесь улицу ;

to sell foreign currency – продавать валюту ;

to exchange foreign currency – обменивать валюту ;

to drink spirits here – распивать спиртные напитки;

to drive a car in a drunken state – водить машину в нетрезвом состоянии;

to shout – кричать;

to take pictures here – фотографировать здесь .

to violate public order – нарушать общественный порядок

Схематично изобразите правила поведения начав с фразы It’s prohibited…

Схематично изобразите правила поведения начав с фразы It’s prohibited…

Great Britain Land USA Popu Lation Capital Largest cities Languages Political System

Great Britain

Land

USA

Popu Lation

Capital

Largest cities

Languages

Political System

1. There is a country which is highly developed now and has a good reputation but it has a very dark past. It was settled many years ago by criminals. What country?

1. There is a country which is highly developed now and has a good reputation but it has a very dark past. It was settled many years ago by criminals. What country?

2. This man for all his life was busy raising cows, horses, pigs and other animals on the farm. And now his name is written with big bright letters in different cities all over the world including Moscow, e.g. (opposite the monument to Pushkin.)

2. This man for all his life was busy raising cows, horses, pigs and other animals on the farm. And now his name is written with big bright letters in different cities all over the world including Moscow, e.g. (opposite the monument to Pushkin.)

3. Quote some lines in which a farmer describes his feelings towards a place, an animal and wonderful people.

3. Quote some lines in which a farmer describes his feelings towards a place, an animal and wonderful people.

4. Who is the most translated British author after Shakespeare?

4. Who is the most translated British author after Shakespeare?

5. Translate these worlds of Old English into modern English:  «thenkan»,  «drenkan»,  «slepan»,  «nyne»,  «sunne»,  «nigt».

5. Translate these worlds of Old English into modern English:

«thenkan»,

«drenkan»,

«slepan»,

«nyne»,

«sunne»,

«nigt».

6. There are some worlds in the American variation of English that differ from those the British use. Translate from American into British English: «Do you remember the movie about an automobile race we saw in my apartment last fall?»

6. There are some worlds in the American variation of English that differ from those the British use. Translate from American into British English: «Do you remember the movie about an automobile race we saw in my apartment last fall?»

7. How many different stripes are there on the American flag?

7. How many different stripes are there on the American flag?

The appetite comes with eating . Аппетит приходит во время еды.

The appetite comes with eating .

Аппетит приходит во время еды.

As you make your bed, so must you lie in it . Как постелешь, так и поспишь.

As you make your bed, so must you lie in it .

Как постелешь, так и поспишь.

Better one small fish than an empty dish . На безрыбье и рак рыба.

Better one small fish than an empty dish .

На безрыбье и рак рыба.

Don’t teach your grandmother to suck eggs . Яйца курицу не учат.

Don’t teach your grandmother to suck eggs .

Яйца курицу не учат.

A child first creep, then go . Сперва оперись потом и ввысь!

A child first creep, then go .

Сперва оперись потом и ввысь!

Knowledge is power .  Знание – сила, или Ученье – свет, а неученье – тьма.

Knowledge is power .

Знание – сила, или Ученье – свет, а неученье – тьма.

Too many cooks spoil the broth . У семи нянек дитя без глазу.

Too many cooks spoil the broth .

У семи нянек дитя без глазу.

Measure twice and cut once. Семь раз отмерь, один раз отрежь.

Measure twice and cut once.

Семь раз отмерь, один раз отрежь.

Plant trees, feed birds in winter.   Don’t poison fish and sea animals!   Don’t cut the forests, people.

Plant trees, feed birds in winter.

Don’t poison fish and sea animals!

Don’t cut the forests, people.

Stop noise cars, planes, buses!  Factories, plants, cars don’t pollute, air cities.  Stop littering our city with paper and bottles.

Stop noise cars, planes, buses!

Factories, plants, cars don’t pollute, air cities.

Stop littering our city with paper and bottles.

Don’t dump industrial water into lakes and rivers.   Save the planet yourself!   Clear rubbish from rivers, lakes and forests.   Keep and care special animals and birds.

Don’t dump industrial water into lakes and rivers.

Save the planet yourself!

Clear rubbish from rivers, lakes and forests.

Keep and care special animals and birds.

«What if this present were the world’s last night?» (J. Donne. Holy Sonnets)      «We must love one  another or die».  (W.H. Auden.  September 1, 1939)

«What if this present were the world’s last night?» (J. Donne. Holy Sonnets)

«We must love one

another or die».

(W.H. Auden.

September 1, 1939)

to acquire self confidence. to go to extremes . to overcome difficulties.
  • to acquire self confidence.
  • to go to extremes .
  • to overcome difficulties.
to get extremely rich information. to be free to choose  where to go. to have plenty
  • to get extremely rich information.
  • to be free to choose

where to go.

  • to have plenty

of opportunities.

to arrange everything beforehand. to see places of interest. to spend some days by the sea, sun bathing, swimming, diving and having nothing to do.
  • to arrange everything beforehand.
  • to see places of interest.
  • to spend some days by the sea, sun bathing, swimming, diving and having nothing to do.
To enjoy wonderful views where you go To make new friends
  • To enjoy wonderful views where you go
  • To make new friends


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Презентации

Целевая аудитория: 11 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Hitchhiking around the World

Автор: Гилева Н.В.

Дата: 19.09.2015

Номер свидетельства: 231965

Похожие файлы

object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(35) "" Music in our Iife" - 9 класс"
    ["seo_title"] => string(25) "music_in_our_iife_9_klass"
    ["file_id"] => string(6) "357089"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1478699663"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства