kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Разработка урока в 8 классе "Исследование космоса"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Задачей данного урока яляется закрепить и расширить знания учащихся по теме «Исследования космоса»; расширить активный словарь английского языка; реализовать межпредметные связи (английский и астрономия).                                                                                                                                                      

Просмотр содержимого документа
«Разработка урока в 8 классе "Исследование космоса"»

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА

АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА в 8 классе

Тема «Исследование космоса»


Цель урока: формирование навыков устной речи по теме «Исследования космоса».

Задачи урока:

Образовательный аспектзакрепить и расширить знания учащихся по теме «Исследования космоса»; расширить активный словарь английского языка; реализовать межпредметные связи (английский и астрономия).                                                                                                                                                      Воспитательный аспект: привлечь внимание учащихся к проблемам исследования космоса - воспитание потребности в практическом использовании английского языка, любви и уважения к достижениям отечественной науки.

Развивающий аспект: развивать способность учащихся к говорению, аудированию, чтению и письму на иностранном  языке; способствовать творческой и поисковой деятельности учащихся; развивать самостоятельность мышления при решении поставленных на уроке проблем; развитие оперативной памяти и способности к функционально-адекватному восприятию изученной лексики; формирование интереса к строению солнечной системы, к достижениям и развитию космической индустрии и астрономии.

Учебный аспект: формирование лексико-грамматических навыков устной речи по изучаемой теме; расширение знаний и представлений учащихся о космическом пространстве.

Оборудование к уроку: 

  • плакаты со схемой расположения планет Солнечной системы;

  • раздаточный материал по количеству учащихся для выполнения лексико-грамматических упражнений.

Ход урока

1. Организационный момент. 

Приветствие, обсуждение темы урока, сообщение целей, задач и плана работы.

- Good-morning, boys ! (Good-morning, teacher!)

- I am glad to see you! (We are glad to see you too!)

- Today we are having an unusual lesson. What date is it today? Right, today is the 12th of April - The Day of Astronautics. What is it famous for? We have got English and astronomy together. Today you have a chance to speak about really interesting topic for everyone. Nowadays it is the top topic throughout the world. What is it? --- «Space Exploration». You are right! We have got much work to do today. We will remember some facts from the history of space exploration, you will tell us what you know about planets of Solar System; you are going to do some exercises and of course we will learn much interesting. So, let's start.

2. Фонетическая зарядка.

Teacher: Today we will explore the planets. Let’s learn how to pronounce their names correctly. Listen to me and repeat after me. Then practice and pronounce the new words in chain.

      Sun, Mercury, Venus, Earth, Mars, Jupiter, Saturn, Uranus, Neptune, Pluto.

Let's remember some terms you will need today. Read and translate the word combinations. (На доске написаны слова по теме.)

Space exploration, do research, spaceship, to launch a satellite, to reach the stars, international space station, to discover, solar system, asteroid, comet, meteorite,

orbit, to orbit, galaxy.(Школьники по очереди читают и переводят их.)

3.  Выполнение лексических упражнений

  1. Сопоставить написанные на английском и на русском языках названия планет и сопоставить их размеры, используя сравнительную степень:

Mercury                     Марс

Uranus                     Сатурн

Jupiter                     Венера

Venus                              Нептун

Neptune                     Земля

Earth                               Меркурий

Saturn                    Юпитер

Mars                       Уран

  1. Просмотреть видео и написать предложенные названия планет в порядке их расположения по отношению к солнцу

3. “ Identify the words” Students have to read definition of active words from little pages which they pull and find them in the list of words.

1. It is a space and everything that exist in it. (the universe)

2.It is a huge group of stars and planets. (galaxy)

3.It is a place far above the Earth where there is no air. (a space)

4.It is a rocket or other vehicle that can travel in space. (a spaceship)

5.It is a large, round object that goes round a star. (planet)

6.It is the Sun together with the planets going round it. (the Solar System)

7.to make, design, or think of new type of thing (invent)

.the act of traveling through a place in order to find out about it (explore)

8.It is a huge group of stars and planets. (galaxy)

9.the tools, machines, clothes that you need to do a particular job or activity (equipment)



4. Развитие навыков чтения по тексту.

    Teacher:   -Today we will listen to the poem «Our Special Earth».        

            -Listen to me please. (Воспроизведение стихотворения учителем)-Translate the poem. (Перевод стихотворения учащимися)

-Repeat the words after me (Отрабатываемые слова выделены другим цветом): Earth, Mercury, Venus, Jupiter, Pluto, Mars, Uranus, Neptune, and Saturn.

-Repeat after me. (Построчное чтение)

-Answer my questions please (Вопросно-ответная работа по содержанию стихотворения «Our Special Earth»):

1) What is the closest planet to the Sun? (Mercury)

2) What is the hottest planet? (Venus)

3) What is the biggest planet? (Jupiter)

4) What is the smallest planet? (Pluto)

5) What colour is Mars? (Red)

6) Which planet has got rings? (Saturn)

7) Why is the Earth very special?


5.  Физкультминутка.

Teacher: I see you are tired. Let’s have a rest. Stand up please.  

Up, down, up, down (поднимаем, опускаем руки)    

Which is the way to space? (идем на месте)

Where? Where? (повороты в стороны)

Up in the air (смотрим вверх)

Close your eyes (закрываем глаза)

And you are there! (разводим руки в стороны)  


6. Чтение.

Teacher asks students to read the information about most famous and prominent Russian scientists and cosmonauts and shows the presentation about them:

1)Konstantin Eduardovich Tsiolkovsky – the founder of astronautics in Russia, put forward several ideas about space travel. Tsiolkovsky’s idea of spaceship was based on the use of liquid fuels. His calculations were used in modern theory of cosmonautics and practical space travel.


2) Sergei Pavlovich Korolyov- is a famous scientist and founder of practical cosmonautics. He was the chief constructor of the first Earth sputniks and spaceships. Then followed rockets to the Moon, Mars,Venus.

3) The space age began on October 4, 1957. On that day, the Union of Soviet Socialist Republics launched Sputnik 1, the first artificial satellite to circle the earth. Its capsule weighing 83.6 kilograms went into Earth orbit carrying a radio transmitter whose “bleeps” (pips) were received on the ground.


4) Yuri Alekseyevich Gagarin, a Soviet air force pilot, was the first human to travel in space. The Soviet cosmonaut circled the earth on April 12, 1961. From blastoff to landing, his trip around the earth lasted 1hour and 48 minutes. The news about space flight of the Soviet cosmonaut immediately flew over the world.


5) Valentina Tereshkova was the first woman-cosmonaut in the world. From June 16 until June 19, during a group flight with V.Bykovsky, the spaceship “Vostok-6” piloted by Tereshkova made in 70 hours and 41 minutes 48 circuits around the earth, covering a distance of about 2 million kilometers.

When she was in space, she was there together with her “space-brother” Valery Bykovsky.This was another great achievement – launching two spaceships at the same time.

6) In 1965 the cosmonaut Alexei Leonov went outside wearing a space suit connected to the capsule by a line which also carried his oxygen supply, becoming the first person to “walk” in space. From the first experiments scientists went over to systematic exploration of space.

7) The gravity of Earth continually pulls on our bodies to give us weight. But if you are in a lift that is speeding downwards, you feel lighter. This effect is exaggerated in a spacecraft: as it is falling in a gravitational field, the astronauts inside it are falling at the same rate and become weightless.


7. “True-False statements”. Students have to correct the wrong statements.

Konstantin Eduardovich Tsiolkovsky – the founder of astronautics in Great Britain, put forward several ideas about space travel.

Sergei Pavlovich Korolyov was the chief constructor of the first telephone.

On October 4, 1967 the Union of Soviet Socialist Republics launched Sputnik 1, the first artificial satellite to circle the earth.

Yuri Alekseyevich Gagarin, a Soviet air force pilot, was the first human to travel to Mars.

Valentina Tershkova was the first woman-cosmonaut in the world.

Alexei Leonov went outside wearing a space suit connected to the capsule by a line which also carried his oxygen supply, becoming the first person to “walk” in space.

Key: 1- false, 2- false, 3- false, 4- false, 5- true, 6- true.    

8. Обучение говорению.

Teacher: Say what you think about Space Exploration.

 Школьники по очереди делают заранее подготовленные сообщения по данной теме.


     Учитель английского: So, what do you think about space exploration? (Итак, что вы думаете об освоении космоса?) Предлагается обсуждение следующих точек зрения:


 I think we should continue to explore space no matter how much it costs. (Я думаю, нам следует продолжать исследование космоса, независимо от того, сколько это стоит.)

 I think we should stop exploring space and focus on our needs here on earth. (Я думаю, нам следует прекратить исследование космоса и обратить внимание на земные проблемы)

 I think we should continue to explore space finding a cheaper and safer way. (Я думаю, нам следует продолжать исследовать космос, пытаясь найти более дешевые и безопасные варианты.)


9. Подведение итогов. Выставление оценок. Домашнее задание.

Teacher : Our lesson is over. Thank you for your work to everybody. You have worked in a proper way, hard. We have discussed, analyzed, revised our words, and expressed our points of view. I hope you have learned a lot of interesting information. What new have you learnt during this lesson? What was interesting for you to know? (It was interesting for me to know that …)

Homework - to learn the poem «Our Special Earth» by heart. Express the same in English:

Космическая эра началась с запуска первого спутника Земли.

Американские астронавты исследовали Луну и проводили эксперименты.

Спутники позволяют получать нужную для человека информацию.

Среди достижений последних лет можно отметить запуски зондов на другие планеты.

Современные космонавты месяцами живут на космических станциях и регулярно выходят в открытый космос.


-Good-bye, my dear friends.










Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 8 класс

Скачать
Разработка урока в 8 классе "Исследование космоса"

Автор: Алипанахова Марина Мусаибовна

Дата: 09.04.2020

Номер свидетельства: 545968

Похожие файлы

object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(123) "Конспект урока английского языка в 8 классе «Исследование космоса»"
    ["seo_title"] => string(71) "konspiekt_uroka_anghliiskogho_iazyka_v_8_klassie_issliedovaniie_kosmosa"
    ["file_id"] => string(6) "392157"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1487167394"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(118) "Разработка урока по географии "Северный Ледовитый океан" 7 класс "
    ["seo_title"] => string(69) "razrabotka-uroka-po-ghieoghrafii-sieviernyi-liedovityi-okiean-7-klass"
    ["file_id"] => string(6) "107765"
    ["category_seo"] => string(10) "geografiya"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1403437540"
  }
}
object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(125) "Рабочая программа по окружающему миру для 2 класса ("Планета знаний") "
    ["seo_title"] => string(76) "rabochaia-proghramma-po-okruzhaiushchiemu-miru-dlia-2-klassa-planieta-znanii"
    ["file_id"] => string(6) "172409"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1423816843"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(93) "Методическая разработка урока " Вода и её свойства""
    ["seo_title"] => string(54) "mietodichieskaia-razrabotka-uroka-voda-i-ieio-svoistva"
    ["file_id"] => string(6) "303876"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1457617042"
  }
}
object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(84) "Разработка урока - "Земля в Солнечной системе" "
    ["seo_title"] => string(48) "razrabotka-uroka-ziemlia-v-solniechnoi-sistiemie"
    ["file_id"] => string(6) "127672"
    ["category_seo"] => string(10) "geografiya"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1415360377"
  }
}

Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства