Этап урок | Задачи этапа | Содержание | Примечание | Время мин |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
I Организационный этап | 1. Начало урока | Введение в иноязычную среду | Т: Good day, boys and girls! Ps: (Good day,……! T: I'm glad to see you, sit down! How are you today? | | 1 |
2. Целепо-лагание | Определение целей и задач урока; подготовка детей к активной работе на уроке | T: Today we are going to remember the words, play a guessing game, make dialogues, sing song, write a letter. Let's start our lesson! | | 1 |
3. Речевая разминка | Повторение ранее изученного лексического материала | Ira, come to me, please. Look under the desk. Take it, please! What`s this? It`s a sofa. Let's play a guessing game. One pupil stands in front of the board and try to guess a picture. T: What`s this? PL: It`s a chair. Ps: Yes, it is/No, it isn`t. Let's start! Well done! Our words hide. Let`s find them. Picture - turePic Lamp - maLp TV - VT Table - bleTa Carpet - petCar Sofa - faSo Chair - airCh Window – dowWin Who wants to read all these words? | Дети находят карточки со словами для повторения. Учитель использует обучающие игры для активизации лексических и грамматических навыков. | 7 |
II. Основной этап | 4. Проверка домашнего задания | Контроль выполнения домашнего задания | Let`s check your home task. | | 3 |
5. Активизация лексических навыков | Совершенствовать лексические навыки | T: Look at the board. You can see 4 lines with the words. Your task is to cross the odd one out. Is it clear? Let's start. Model: -a table, a sofa, a hamster, a bookcase -a chair, a table, a sofa, an orange -a mirror, sweets, a TV, a computer -a bed, a door, a dad, a desk | Учащиеся по очереди выходят к доске и вычеркивают лишнее слово в каждой строке | 3 |
6. Совершенствование навыков техники чтения | Развитие умения чтения | T: Now, my dear, look at the picture of a room with the furniture. Your task is to read the sentences near the picture and correct the mistakes. Model: The sofa is green. Your answer: The sofa is orange. How clever you are! | На доске - изображение комнаты с мебелью. Справа расположены предложения. Задача учащихся - найти ошибку, обращая внимание на цветовые соответствия, и дать правильный ответ | 5 |
7. Физкультминутка | Снятие эмоционального напряжения у учащихся | T: Let`s have a rest. Let's sing and role-play the song "Point to the window". Your song was wonderful! | Ребята поют песню, выполняя соответствующие действия (РВ, p.- 32) | 3 |
8. | Обучение монологическому высказыванию | T: Listen to me very attentively! I'll give you a piece of paper with the task. You will be work in pairs. Speak to your classmate about his or her room and tick answers. Look at the model. Example: Have you got a table in your room? Answer: Yes, I have./No, I haven`t. Then you repot to the class. Look at the model. Example: Sasha`s got a table, a bed, a carpet. He hasn`t got an armchair. Ira, welcome to the board with your task and speak about Kate's room. Your answers were nice. Other pupils will repot next time. | Ребята, работают в парах, спрашивают о предметах мебели в комнатах своих одноклассников, и делают монологические высказывания. На доске написана модель: She's got a sofa. She hasn't got a carpet. | 10 |
| 9. Закрепление изученного материала | Совершенствование навыков письма и чтения | Today in our lesson we'll read a letter. But first of all let's revise our letter secrets. T: Sounds? Ps. [a:] T: Yes. Letters? Ps. ar You are right! Two letters ar give us sound[a:] Repeat after me a short poem line by line. A carpet and an armchair are in a car. They want to go far, far, far To a nice, nice star! Ann, read the first line Vanya, read the second line Vita, read the third line (then, the others - read this poem once again) Workbook activity. WB: ex.2 p.42 Read and tick. T: Read the words with sound[ei ], [ ], [a:]. T: Now, I'll give you the cards with the text. Listen to me and write in the missing letters. Vanya, go to the board and write in the missing letters too. T: Are you ready? Look at the board and check! Have you got the same letter? Very well, thank you! T: And now, let's read the letter together. | Учитель показывает буквы и звуки. После повторения звуков учитель помещает карточки буквосочетаний на доске. Ребята за учителем повторяют стихотворение с данным буквосочетанием. На доске написан тест. Один из ребят выполняет задание у доски (приложение 3) Ученики читают письмо вместе с учителем | 10 |
| 10. Подведение итогов урока | Оценка активности и работы учащихся на уроке | Let`s speak about your home task. Open your record-books and write down your home task, (comment the task). I`ve got smiles for you. What is a smile? Take a pen or pencil and draw: how do you feel now? Show me your smiles. They are very nice smiles. Our lesson is over. Your marks for the lesson are:(comment the marks) Today you were so active at the lesson, I liked your answers and I'm happy too. Thank you. See you on Friday. Bye-bye girls and boys! | Make the project: "My room", (объяснить учащимся требования к выполнению проекта) | 2 |