kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Подготовка обучающихся к олимпиаде по английскому языку

Нажмите, чтобы узнать подробности

Задания для подготовки обучающихся к олимпиаде

Просмотр содержимого документа
«Подготовка обучающихся к олимпиаде по английскому языку»

Подготовка обучающихся к олимпиаде по английскому языку Практико-ориентированный семинар Жаркова Н.А., Ст. преподаватель кафедры ГД ГБОУ ДПО ИРОСО

Подготовка обучающихся к олимпиаде по английскому языку

Практико-ориентированный семинар

Жаркова Н.А.,

Ст. преподаватель кафедры ГД

ГБОУ ДПО ИРОСО

3 апреля 2012 года «Концепция общенациональной системы выявления и развития молодых талантов» 26 мая 2012 года «Комплекс мер по реализации Концепции общенациональной системы выявления и развития молодых талантов»

3 апреля 2012 года «Концепция общенациональной системы выявления и развития молодых талантов»

26 мая 2012 года «Комплекс мер по реализации Концепции общенациональной системы выявления и развития молодых талантов»

Одаренность - это системное, развивающееся в течение жизни качество психики, которое определяет возможность достижения человеком более высоких (необычных, незаурядных) по сравнению с другими людьми результатов в одном или нескольких видах деятельности. Уровень, качественное своеобразие и характер развития одаренности - это всегда результат сложного взаимодействия наследственности (природных задатков) и социокультурной среды, опосредованного деятельностью ребенка (игровой, учебной, трудовой).

Одаренность -

это системное, развивающееся в течение жизни качество психики, которое определяет возможность достижения человеком более высоких (необычных, незаурядных) по сравнению с другими людьми результатов в одном или нескольких видах деятельности. Уровень, качественное своеобразие и характер развития одаренности - это всегда результат сложного взаимодействия наследственности (природных задатков) и социокультурной среды, опосредованного деятельностью ребенка (игровой, учебной, трудовой).

Творческая одаренность - это характеристика не просто высшего уровня выполнения любой деятельности, но ее преобразования и развития.

Творческая одаренность -

это характеристика не просто высшего уровня выполнения любой деятельности, но ее преобразования и развития.

Одаренный ребенок - это ребенок, который выделяется яркими, очевидными, иногда выдающимися достижениями (или имеет внутренние предпосылки для таких достижений) в том или ином виде деятельности.

Одаренный ребенок -

это ребенок, который выделяется яркими, очевидными, иногда выдающимися достижениями (или имеет внутренние предпосылки для таких достижений) в том или ином виде деятельности.

Критерии выделения видов одаренности

Критерии выделения видов одаренности

  • вид деятельности и обеспечивающие ее сферы психики;
  • степень сформированности;
  • форма проявления;
  • широта проявлений в различных видах деятельности;
  • особенности возрастного развития.
Вид деятельности и обеспечивающие ее сферы психики

Вид деятельности и обеспечивающие ее сферы психики

  • Практическая (одаренность в ремеслах, спортивная и организационная одаренность)
  • теоретическая /познавательная (интеллектуальная одаренность в зависимости от предметного содержания деятельности )
  • художественно-эстетическая (хореографическая, сценическая, литературно-поэтическая, изобразительная и музыкальная одаренность)
  • коммуникативная (лидерская и аттрактивная одаренность )
  • духовно-ценностная (создание новых духовных ценностей и служение людям)
Степень сформированности одаренности

Степень сформированности одаренности

  • Актуальная (ребенок с такими наличными показателями психического развития, которые проявляются в более высоком уровне выполнения деятельности в конкретной предметной области по сравнению с возрастной и социальными нормами.)
  • Потенциальная (ребенок имеет лишь определенные психические возможности (потенциал) для высоких достижений в том или ином виде деятельности, но не может реализовать свои возможности в данный момент времени в силу их функциональной недостаточности)
Форма проявления

Форма проявления

  • Явная (обнаруживает себя в деятельности ребенка достаточно ярко и отчетливо, в том числе и при неблагоприятных условиях)
  • Скрытая (проявляется в атипичной, замаскированной форме, не замечается окружающими)
Широта проявлений в различных видах деятельности

Широта проявлений в различных видах деятельности

  • Общая (проявляется по отношению к различным видам деятельности и выступает как основа ее продуктивности, определяет уровень мотивационной и эмоциональной вовлеченности в деятельность, степень ее целенаправленности)
  • Специальная (проявляется в конкретных видах деятельности, определяется в отношении отдельных областей (поэзия, математика, спорт, общение и т.д.))
Особенности возрастного развития

Особенности возрастного развития

  • Ранняя (раннее обнаружение дарований не всегда связан с высокими достижениями в более старшем возрасте)
  • Поздняя (отсутствие ярких проявлений одаренности в детском возрасте не означает отсутствие перспектив дальнейшего развития личности)
Специфика одаренности в детском возрасте

Специфика одаренности в детском возрасте

  • Детская одаренность часто выступает как проявление закономерностей возрастного развития.
  • Под влиянием смены возраста, образования, освоения норм культурного поведения, типа семейного воспитания и т.д. может происходить угасание признаков детской одаренности.
  • Обученность как результат благоприятных условий жизни одаренного ребенка
Особенности познавательного развития: — любознательность; — сверхчувствительность к проблемам; — надситуативная активность; — высокий уровень развития логического мышления; — повышенный интерес к дивергентным задачам; — оригинальность мышления;

Особенности познавательного развития:

— любознательность;

— сверхчувствительность к проблемам;

— надситуативная активность;

— высокий уровень развития логического мышления;

— повышенный интерес к дивергентным задачам;

— оригинальность мышления;

Особенности познавательного развития: — гибкость мышления; — легкость генерирования идей; — легкость ассоциирования ; — способность к прогнозированию; — высокая концентрация внимания; — отличная память; — способность к оценке; — склонности и интересы.

Особенности познавательного развития:

— гибкость мышления;

— легкость генерирования идей;

— легкость ассоциирования ;

— способность к прогнозированию;

— высокая концентрация внимания;

— отличная память;

— способность к оценке;

— склонности и интересы.

Особенности психосоциального развития: — стремление к самоактуализации; — перфекционизм ; — самостоятельность ; — социальная автономность; — эгоцентризм ;

Особенности психосоциального развития:

— стремление к самоактуализации;

— перфекционизм ;

— самостоятельность ;

— социальная автономность;

— эгоцентризм ;

Особенности психосоциального развития: — лидерство ; — соревновательность ; — особенности эмоционального развития (повышенная уязвимость); — творческое восприятие случайностей; — юмор .

Особенности психосоциального развития:

— лидерство ;

— соревновательность ;

— особенности эмоционального развития (повышенная уязвимость);

— творческое восприятие случайностей;

— юмор .

Тесты интеллекта, используемые при отборе одаренных детей:

Тесты интеллекта, используемые при отборе одаренных детей:

  • оценка коэффициента интеллекта (IQ)
  • Интеллектуальная шкала Векслера для детей (WISC)
  • тест структуры интеллекта Амтхауэра (SIT)
  • дифференциальный тест способностей (DАT)
  • тест Кеттелла (CFT-С)
  • тест «Прогрессивные матрицы» Равена (A-PMR)
Принципы психологопедагогического мониторинга (А.И. Савенков) 1) комплексный характер оценивания разных сторон поведения и деятельности ребенка; 2) длительность процесса идентификации; 3) анализ поведения ребенка в тех сферах деятельности, которые в максимальной мере соответствуют его склонностям и интересам; 4) использование тренинговых методов; 5) экспертная оценка продуктов деятельности одаренных детей специалистами в соответствующей предметной области деятельности; 6) выявление признаков одаренности ребенка не только по отношению к актуальному уровню его психического развития, но и с учетом зоны ближайшего развития;

Принципы психологопедагогического мониторинга (А.И. Савенков)

1) комплексный характер оценивания разных сторон поведения и деятельности ребенка;

2) длительность процесса идентификации;

3) анализ поведения ребенка в тех сферах деятельности, которые в максимальной мере соответствуют его склонностям и интересам;

4) использование тренинговых методов;

5) экспертная оценка продуктов деятельности одаренных детей специалистами в соответствующей предметной области деятельности;

6) выявление признаков одаренности ребенка не только по отношению к актуальному уровню его психического развития, но и с учетом зоны ближайшего развития;

Принципы психологопедагогического мониторинга (А.И. Савенков) 6) многократность и многоэтапность обследования; 7) диагностическое обследование желательно проводить в ситуации реальной жизнедеятельности, приближая его по форме организации к естественному эксперименту; 8) использование таких предметных ситуаций, которые моделируют исследовательскую деятельность и позволяют ребенку проявить максимум самостоятельности в овладении и развитии деятельности; 9) анализ реальных достижений детей и подростков в различных предметных олимпиадах, конференциях, спортивных соревнованиях, творческих конкурсах и т.п.; 10) преимущественная опора на экологически валидные методы психодиагностики, оценивающие реальное поведение ребенка в реальной ситуации.

Принципы психологопедагогического мониторинга (А.И. Савенков)

6) многократность и многоэтапность обследования;

7) диагностическое обследование желательно проводить в ситуации реальной жизнедеятельности, приближая его по форме организации к естественному эксперименту;

8) использование таких предметных ситуаций, которые моделируют исследовательскую деятельность и позволяют ребенку проявить максимум самостоятельности в овладении и развитии деятельности;

9) анализ реальных достижений детей и подростков в различных предметных олимпиадах, конференциях, спортивных соревнованиях, творческих конкурсах и т.п.;

10) преимущественная опора на экологически валидные методы психодиагностики, оценивающие реальное поведение ребенка в реальной ситуации.

Методы обеспечения комплексного подхода при выявлении одаренных детей •  — различные варианты метода наблюдения за детьми (в лабораторных условиях, в школе, во внешкольной деятельности и т. п.); •  — специальные психодиагностические тренинги; •  — экспертное оценивание поведения детей учителями, родителями, воспитателями;

Методы обеспечения комплексного подхода при выявлении одаренных детей

• — различные варианты метода наблюдения за детьми (в лабораторных условиях, в школе, во внешкольной деятельности и т. п.);

• — специальные психодиагностические тренинги;

• — экспертное оценивание поведения детей учителями, родителями, воспитателями;

Методы обеспечения комплексного подхода при выявлении одаренных детей •  проведение «пробных» уроков по специальным программам, а также включение детей в специальные игровые и предметно-ориентированные занятия; •  — экспертное оценивание конкретных продуктов творческой деятельности детей профессионалами; •  — организация различных интеллектуальных и предметных олимпиад, конференций, спортивных соревнований, творческих конкурсов, фестивалей, смотров и т. п.; •  — проведение психодиагностического исследования с использованием различных психометрических методик в зависимости от задачи анализа конкретного случая одаренности.

Методы обеспечения комплексного подхода при выявлении одаренных детей

• проведение «пробных» уроков по специальным программам, а также включение детей в специальные игровые и предметно-ориентированные занятия;

• — экспертное оценивание конкретных продуктов творческой деятельности детей профессионалами;

• — организация различных интеллектуальных и предметных олимпиад, конференций, спортивных соревнований, творческих конкурсов, фестивалей, смотров и т. п.;

• — проведение психодиагностического исследования с использованием различных психометрических методик в зависимости от задачи анализа конкретного случая одаренности.

Приоритетные цели обучения : ■ развитие духовно-нравственных основ личности одаренного ребенка, высших духовных ценностей; ■ создание условий для развития творческой личности; ■ развитие индивидуальности одаренного ребенка; ■ обеспечение широкой общеобразовательной подготовки высокого уровня, обусловливающей развитие целостного миропонимания и высокого уровня компетентности в различных областях знания в соответствии с индивидуальными потребностями и склонностями учащихся.

Приоритетные цели обучения :

■ развитие духовно-нравственных основ личности одаренного ребенка, высших духовных ценностей;

■ создание условий для развития творческой личности;

■ развитие индивидуальности одаренного ребенка;

■ обеспечение широкой общеобразовательной подготовки высокого уровня, обусловливающей развитие целостного миропонимания и высокого уровня компетентности в различных областях знания в соответствии с индивидуальными потребностями и склонностями учащихся.

Основные подходы к разработке содержания учебных программ

Основные подходы к разработке содержания учебных программ

  • Ускорение.
  • Углубление
  • Обогащение
  • Проблематизация
Методы работы с одаренными детьми: •  Исследовательский; •  Проблемный; •  Частично - поисковый; •  Проективный.

Методы работы с одаренными детьми:

• Исследовательский;

• Проблемный;

• Частично - поисковый;

• Проективный.

Основные образовательные структуры для обучения одаренных детей – школьников 1) система общеобразовательных школ, в рамках которых создаются условия для индивидуализации обучения одаренных детей; 2) система дополнительного образования, предназначенную для удовлетворения постоянно изменяющихся индивидуальных социокультурных и образовательных потребностей детей и позволяющую обеспечить выявление, поддержку и развитие их способностей в рамках внешкольной деятельности; 3) система школ, ориентированных на работу с одаренными детьми и призванных обеспечить поддержку и развитие возможностей таких детей в процессе получения общего среднего образования

Основные образовательные структуры для обучения одаренных детей – школьников

1) система общеобразовательных школ, в рамках которых создаются условия для индивидуализации обучения одаренных детей;

2) система дополнительного образования, предназначенную для удовлетворения постоянно изменяющихся индивидуальных социокультурных и образовательных потребностей детей и позволяющую обеспечить выявление, поддержку и развитие их способностей в рамках внешкольной деятельности;

3) система школ, ориентированных на работу с одаренными детьми и призванных обеспечить поддержку и развитие возможностей таких детей в процессе получения общего среднего образования

Обучение одаренных детей в общеобразовательной школе

Обучение одаренных детей в общеобразовательной школе

  • на основе принципов дифференциации и индивидуализации
  • Работа по индивидуальному плану и составление индивидуальных программ обучения
  • Занятия по свободному выбору
  • организация исследовательских секций или объединений
  • Сеть творческих объединений
  • проектный метод
Формы обучения в условиях общеобразовательной школы

Формы обучения в условиях общеобразовательной школы

  • Дифференциация параллелей
  • Перегруппировка параллелей
  • Выделение группы одаренных учащихся из параллели
  • Попеременное обучение
  • Обогащенное обучение для отдельных групп учащихся за счет сокращения времени на прохождение обязательной программы
  • Группировка учащихся внутри одного класса в малые группы
Формы обучения одаренных детей в системе дополнительного образования 1) индивидуальное обучение или обучение в малых группах по программам творческого развития в определенной области; 2) работа по исследовательским и творческим проектам в режиме наставничества; 3) очно-заочные школы; 4) каникулярные сборы, лагеря, мастер-классы, творческие лаборатории; 5) система творческих конкурсов, фестивалей, олимпиад; 6) детские научно-практические конференции и семинары.

Формы обучения одаренных детей в системе дополнительного образования

1) индивидуальное обучение или обучение в малых группах по программам творческого развития в определенной области;

2) работа по исследовательским и творческим проектам в режиме наставничества;

3) очно-заочные школы;

4) каникулярные сборы, лагеря, мастер-классы, творческие лаборатории;

5) система творческих конкурсов, фестивалей, олимпиад;

6) детские научно-практические конференции и семинары.

Программы обучения одаренных детей в школах, ориентированных на работу с одаренными детьми должны

Программы обучения одаренных детей в школах, ориентированных на работу с одаренными детьми должны

  • ■ использовать в обучении междисциплинарный подход на основе интеграции тем и проблем, относящихся к различным областям знания;
  • ■ предполагать изучение проблем «открытого типа», позволяющих учитывать склонность детей к исследовательскому типу поведения, проблемности обучения;
  • ■ учитывать интересы одаренного ребенка и в максимальной мере поощрять углубленное изучение тем, выбранных самим ребенком;
  • ■ содействовать изучению способов получения знаний ;
Программы обучения одаренных детей в школах, ориентированных на работу с одаренными детьми должны

Программы обучения одаренных детей в школах, ориентированных на работу с одаренными детьми должны

  • ■ обеспечивать гибкость и вариативность учебного процесса с точки зрения содержания, форм и методов обучения;
  • ■ поддерживать и развивать самостоятельность в учении;
  • ■ гарантировать наличие и свободное использование разнообразных источников и способов получения информации;
  • ■ предусматривать качественное изменение учебной ситуации и учебного материала;
  • ■ обучать детей оценивать результаты своей работы с помощью содержательных критериев, формировать у них навыки публичного обсуждения и отстаивания своих идей и результатов;
  • ■ способствовать развитию рефлексии, самопознания, а также пониманию индивидуальных особенностей других людей;
  • ■ включать элементы психологической поддержки с учетом своеобразия личности каждого одаренного ребенка.
Listening and Reading TASK 1 For items 1-10 listen to part of a lecture about archeology. To do items 1,3,5,7, and 9 complete the sentences using no more than 2 words (a number is considered as one word). To do items 2,4,6,8, and 10 decide whether the statement is True (A) or False (B). According to the text , 1.  archeology is a part of ____________. 2.  archeologists and historians always work together. ____________ 3.  archeologists say that the first humans began to move from Africa almost ___________years ago. 4.  the 1984 discovery was made by a man from Manchester. ____________ 5.  the man found in the bog had died almost ____________years before. 6.  the conditions in the bog helped to keep the body undamaged. ____________ 7.  the “Lindow man” was killed in ____________ways. 8.  the archeologists think that the “Lindow man” was thought to be a Celtic god. ____________ 9.  archeologist Anne Ross thinks that the man’s death is related to the event of ____________. 10.  one can see the “Lindow man” in a London museum. ____________

Listening and Reading

TASK 1

For items 1-10 listen to part of a lecture about archeology. To do items 1,3,5,7, and 9 complete the sentences using no more than 2 words (a number is considered as one word). To do items 2,4,6,8, and 10 decide whether the statement is True (A) or False (B).

According to the text ,

1. archeology is a part of ____________.

2. archeologists and historians always work together. ____________

3. archeologists say that the first humans began to move from Africa almost ___________years ago.

4. the 1984 discovery was made by a man from Manchester. ____________

5. the man found in the bog had died almost ____________years before.

6. the conditions in the bog helped to keep the body undamaged. ____________

7. the “Lindow man” was killed in ____________ways.

8. the archeologists think that the “Lindow man” was thought to be a Celtic god. ____________

9. archeologist Anne Ross thinks that the man’s death is related to the event of ____________.

10. one can see the “Lindow man” in a London museum. ____________

Use of English TASK 1 For questions 1-7, read the text below and choose A, B or C to fill in the gaps. How to stay famous by using the press •  Read all the tabloids and the (1) ____ magazines? Can you find something about you that isn’t quite true? If you can, (2)____ a press conference and tell people how hurt you are by what has been written about you. And then announce your intention to (3)_____ for libel. •  It’s almost always good to hit the headlines, but you don’t want to make the (4)___ page too often. The public will become bored if you receive too much (5)_______. •  Make a large and ‘anonymous’ charitable donation. And then make sure the tabloids run a story about you being the ‘anonymous’ donor. (6)____ a press release immediately, saying that you wish no one knew about it. After all, you say, never seek (7)____. 1   A. sparkly   B. shiny   C. glossy 2   A. grab   B. hold   C. take 3   A. charge   B. arrest   C. sue 4   A. face   B. front   C. first 5   A. treatment  B. coverage  C. reporting 6   A Issue   B Provide   C Give out 7   A fame   B familiarity  C publicity

Use of English

TASK 1

For questions 1-7, read the text below and choose A, B or C to fill in the gaps.

How to stay famous by using the press

• Read all the tabloids and the (1) ____ magazines? Can you find something about you that isn’t quite true? If you can, (2)____ a press conference and tell people how hurt you are by what has been written about you. And then announce your intention to (3)_____ for libel.

• It’s almost always good to hit the headlines, but you don’t want to make the (4)___ page too often. The public will become bored if you receive too much (5)_______.

• Make a large and ‘anonymous’ charitable donation. And then make sure the tabloids run a story about you being the ‘anonymous’ donor. (6)____ a press release immediately, saying that you wish no one knew about it. After all, you say, never seek (7)____.

1 A. sparkly B. shiny C. glossy

2 A. grab B. hold C. take

3 A. charge B. arrest C. sue

4 A. face B. front C. first

5 A. treatment B. coverage C. reporting

6 A Issue B Provide C Give out

7 A fame B familiarity C publicity

Use of English TASK 2 For questions 8-12 complete the sentences below using the CORRECT GRAMMAR FORM of the phrasal verbs in the box. There are three odd phrasal verbs which you do not need to use. There is an example (0) done for you. make up take back send off bring round go up take off get by come across come around 0.  Ronaldo was sent off during yesterday’s football match. 8.  If you ____________my glasses, please let me know as I can’t see anything without them! 9.  Train fares ____________twice already this year. It’s really outrageous. 10.  Please ____________what you just said and apologize to Jack. 11.  Don’t believe anything Alison says. She’s always ____________stories. 12.  The doctors managed to ____________David ____________after the accident, but he had to stay in hospital for a while to recover from the consequences

Use of English

TASK 2

For questions 8-12 complete the sentences below using the CORRECT GRAMMAR FORM of the phrasal verbs in the box. There are three odd phrasal verbs which you do not need to use. There is an example (0) done for you.

make up take back send off bring round

go up take off get by come across come around

0. Ronaldo was sent off during yesterday’s football match.

8. If you ____________my glasses, please let me know as I can’t see anything without them!

9. Train fares ____________twice already this year. It’s really outrageous.

10. Please ____________what you just said and apologize to Jack.

11. Don’t believe anything Alison says. She’s always ____________stories.

12. The doctors managed to ____________David ____________after the accident, but he had to stay in hospital for a while to recover from the consequences

Use of English TASK 5 For questions 26 – 30 put the abbreviations from the box in the appropriate context and write down the full form of the abbreviation. One abbreviation is not used. Note! In your answer sheet write only the full form. c/o  FYI  BTW  PTO  ext.  asap  Dr Example: 0. From a business report: A recent example is the project led by Dr Alan Green at Brown University. Full form: Doctor 26.  An e-mail message: “Susan, check those figures___ ____!” Full form: ____________ 27.  An e-mail message: “I am, __ ___ , very interested in what you said about the high cost of software.” Full form: ____________ 28.  The address on a letter (used on letters to a person staying at sb. else’s house): “Mr. Brown,___ ___ John Smith” Full form: ____________ 29.  An instruction: “If you want to reach a coworker whose __.___ is 8529, simply press 8529 on your phone.” Full form: ____________ 30.  An e-mail message: “________: Tomorrow I'll be out of office.” Full form: ____________

Use of English

TASK 5

For questions 26 – 30 put the abbreviations from the box in the appropriate context and write down the full form of the abbreviation. One abbreviation is not used.

Note! In your answer sheet write only the full form.

c/o FYI BTW PTO ext. asap Dr

Example: 0. From a business report: A recent example is the project led by Dr Alan Green at Brown University.

Full form: Doctor

26. An e-mail message: “Susan, check those figures___ ____!”

Full form: ____________

27. An e-mail message: “I am, __ ___ , very interested in what you said about the high cost of software.”

Full form: ____________

28. The address on a letter (used on letters to a person staying at sb. else’s house): “Mr. Brown,___ ___ John Smith”

Full form: ____________

29. An instruction: “If you want to reach a coworker whose __.___ is 8529, simply press 8529 on your phone.”

Full form: ____________

30. An e-mail message: “________: Tomorrow I'll be out of office.”

Full form: ____________

Use of English TASK 6 For items 11 – 20 fill in the gaps, using the words in the box. There are some extra words you don’t have to use. arranged, at, exciting, historic, historical, Imperial, near, nearby, on, quiet, quite, relaxed, scene, scenery, serving, shade, shadow, the Imperial, wander, within, wonder Stay at 11. ____________Hotel. Relax and enjoy the beautiful 12. ____________around you. Would you like a game of golf and tennis? Or would you prefer to 13. ____________in remote hills on a sunny day? Or would you like just a 14. ____________ rest in the 15. ____________of the garden? Situated on the banks of the Thames, the hotel has a lot of facilities for young and old. It is also 16. ____________easy reach of several interesting 17. ____________buildings, dated back to the 18th century. Special food can be 18. ____________for vegetarians and those on a diet. We can meet you at the 19. ____________station, called ‘The Thames Gardens’, 20. ____________arrival. It’s only a 5-minute drive from the station to the hotel. Reasonable prices. You will really enjoy staying here.

Use of English

TASK 6

For items 11 – 20 fill in the gaps, using the words in the box. There are some extra words you don’t have to use.

arranged, at, exciting, historic, historical, Imperial, near, nearby, on, quiet, quite, relaxed, scene, scenery, serving, shade, shadow, the Imperial, wander, within, wonder

Stay at 11. ____________Hotel.

Relax and enjoy the beautiful 12. ____________around you.

Would you like a game of golf and tennis? Or would you prefer to 13. ____________in remote hills on a sunny day? Or would you like just a 14. ____________ rest in the 15. ____________of the garden?

Situated on the banks of the Thames, the hotel has a lot of facilities for young and old.

It is also 16. ____________easy reach of several interesting 17. ____________buildings, dated back to the 18th century.

Special food can be 18. ____________for vegetarians and those on a diet.

We can meet you at the 19. ____________station, called ‘The Thames Gardens’, 20. ____________arrival. It’s only a 5-minute drive from the station to the hotel.

Reasonable prices.

You will really enjoy staying here.

Use of English TASK 7 For questions 16-29 read the text below. Some of the lines are correct and some have an odd word. Tick the correct line in the space on the right. If the line has an odd word, write this word in the space on the right. There are two examples (0 and 00) done for you. 0  There was a war between the British and the   V 00  French for the possession of whole American   whole 16  lands. Opponents often used feuding regiments  17  Indian tribes. It was violent a hard and cruel time.  18  Danger lurked at every turn. Two sisters Cora and Alice  19  Munro were going to their father. As they were  20  accompanied himself by Major Duncan Heyward.  21  With them was an Injun Magua known as the Cunning  22  Fox. Injun himself offered led to conduct a group by  23  the safe path. But as soon as Major Duncan began to  24  worry that the group had would get lost.  25  Soon, the travellers met Hawkeye, who exposed out  26  the traitor. Magua led the group to the ambush.  27  Hawkeye was a great person. With the help of his  28  friends he saved indigenous travellers funneling  29  Them to a small rocky hard-to-reach island.

Use of English

TASK 7

For questions 16-29 read the text below. Some of the lines are correct and some have an odd word. Tick the correct line in the space on the right. If the line has an odd word, write this word in the space on the right. There are two examples (0 and 00) done for you.

0 There was a war between the British and the V

00 French for the possession of whole American whole

16 lands. Opponents often used feuding regiments

17 Indian tribes. It was violent a hard and cruel time.

18 Danger lurked at every turn. Two sisters Cora and Alice

19 Munro were going to their father. As they were

20 accompanied himself by Major Duncan Heyward.

21 With them was an Injun Magua known as the Cunning

22 Fox. Injun himself offered led to conduct a group by

23 the safe path. But as soon as Major Duncan began to

24 worry that the group had would get lost.

25 Soon, the travellers met Hawkeye, who exposed out

26 the traitor. Magua led the group to the ambush.

27 Hawkeye was a great person. With the help of his

28 friends he saved indigenous travellers funneling

29 Them to a small rocky hard-to-reach island.

Use of English TASK 8 For items 1-15, read the text below and think of the word which best fits each gap. Use only one word in each gap. The first example (0) is done for you . The Manager, Stein’s Camping Accessories Dear Sir/ Madam, I am writing to express my dissatisfaction (0) with the service I received at your shop on Saturday 20 September when I came in with a rucksack which I had purchased (1 ) __________you in March. I have had (2) _______many bad experiences with cheap rucksacks that I decided to buy an expensive one with a guarantee. So in March, I spent £ 27 (3)_____ ______ a rucksack, which (4)______ _________ with a three-year guarantee. However, the zip of the rucksack has regularly jammed; in fact, (5)_____ ______ time you do it up you have to take great (6)_____________ not to get the surrounding material stuck in the zip. Recently it became so completely stuck that I (7)_____ ______ patience with it and tore the zip open. The rucksack is now unusable, but my point is that there is a basic design fault to it. I pointed all (8)__________ out to the sales assistant, and produced the receipt and guarantee. The assistant said that it was dirty, and that a replacement (9)___________ not be used. I explained that it was dirty because I use it every day to cycle in to work, and that on rainy days it gets splashed. But (10)_________ it is dirty or not has nothing to (11)___________ with my complaint, which was about the defective zip. Finally the assistant said that I should contact the manufacturers, and gave me their name and address. However, (12)___________ consulted my local Citizens Advice Bureau, I find this (13)_____ _______ be wrong. It is the responsibility of the shop (14)____________ the purchase was made to refund money (15)__________ supply a replacement for faulty goods.

Use of English

TASK 8

For items 1-15, read the text below and think of the word which best fits each gap. Use only one word in each gap. The first example (0) is done for you .

The Manager, Stein’s Camping Accessories

Dear Sir/ Madam,

I am writing to express my dissatisfaction (0) with the service I received at your shop on Saturday 20 September when I came in with a rucksack which I had purchased (1 ) __________you in March.

I have had (2) _______many bad experiences with cheap rucksacks that I decided to buy an expensive one with a guarantee. So in March, I spent £ 27 (3)_____ ______ a rucksack, which (4)______ _________ with a three-year guarantee. However, the zip of the rucksack has regularly jammed; in fact, (5)_____ ______ time you do it up you have to take great (6)_____________ not to get the surrounding material stuck in the zip. Recently it became so completely stuck that I (7)_____ ______ patience with it and tore the zip open. The rucksack is now unusable, but my point is that there is a basic design fault to it.

I pointed all (8)__________ out to the sales assistant, and produced the receipt and guarantee. The assistant said that it was dirty, and that a replacement (9)___________ not be used. I explained that it was dirty because I use it every day to cycle in to work, and that on rainy days it gets splashed. But (10)_________ it is dirty or not has nothing to (11)___________ with my complaint, which was about the defective zip. Finally the assistant said that I should contact the manufacturers, and gave me their name and address. However, (12)___________ consulted my local Citizens Advice Bureau, I find this (13)_____ _______ be wrong. It is the responsibility of the shop (14)____________ the purchase was made to refund money (15)__________ supply a replacement for faulty goods.

Writing

Writing

  • TASK 1
  •  
  • Write your own version using the beginning of the story.
  • You should write 220 - 250 words.
  • Time: 1 hour
  •  
  • Once on my way to school, I saw a man walking down the street while shaving with an electric razor, which seemed to me quite extraordinary. I was very curious and followed him. What I saw in a while surprised me even more._________________________________ _____________________________________________________________________________________________________
Writing

Writing

  • TASK 2
  • A Story
  • Here is the beginning of the story. Please, complete the story. Produce your own version.
  • You should write 220 - 250 words.
  • Time: 60 minutes
  •  
  • One morning I rolled out of bed and wandered over to the dressing-table to brush my hair. Suddenly I saw an envelope addressed to me that was sealed. Who could have delivered it and what was inside?_________________________________________________________________________________________________________________
Writing

Writing

  • TASK 3
  • Write your own version of the story based on the picture.
  • Remember to:
  • include a title;
  • describe events in an entertaining way;
  • include elements of direct speech, description of feelings and emotions;
  • make an unexpected ending.
  • Write 220 - 250 words .
Writing  TASK 3

Writing TASK 3

Writing TASK 5 Computer Based Games for English Learners, produced by the ABC Company, were offered to the students of your school for a free trial in October 2014. Prepare a report on the results of the experiment to your school headmaster. Use the information from the table below. Remember to: •  include a title and subtitles; •  use an appropriate style; •  organise the information logically and clearly; •  make a critical evaluation and analysis of the experiment; •  recommend what should be done. Write 220 - 250 words. USE YOUR OWN WORDS AND EXPRESSIONS in your report

Writing

TASK 5

Computer Based Games for English Learners, produced by the ABC Company, were offered to the students of your school for a free trial in October 2014. Prepare a report on the results of the experiment to your school headmaster. Use the information from the table below.

Remember to:

• include a title and subtitles;

• use an appropriate style;

• organise the information logically and clearly;

• make a critical evaluation and analysis of the experiment;

• recommend what should be done.

Write 220 - 250 words.

USE YOUR OWN WORDS AND EXPRESSIONS in your report

Writing TASK 5 1 Participants from forms 10 - 11 2 Type of work 40 students Form 10 3 Area of studies In class with the teacher 4 30 students Form 11 (4 groups) At home/Individually after classes without the teacher (3 groups) Types of exercises Grammar (introducing new material): 5 6 Test results Filling in the gaps Vocabulary  (drilling learned material): Sequence of Tenses; (after the games) Idioms; Multiple choice Student evaluation of computer games tasks Indirect Questions; Fewer mistakes Phrasal Verbs; Exciting Modal Verbs;   Fewer mistakes Synonyms/ Antonyms   Boring Articles  

Writing

TASK 5

1

Participants from forms 10 - 11

2

Type of work

40 students Form 10

3

Area of studies

In class with the teacher

4

30 students Form 11

(4 groups)

At home/Individually after classes without the teacher

(3 groups)

Types of exercises

Grammar (introducing new material):

5

6

Test results

Filling in the gaps

Vocabulary (drilling learned material):

Sequence of Tenses;

(after the games)

Idioms;

Multiple choice

Student evaluation of computer games tasks

Indirect Questions;

Fewer mistakes

Phrasal Verbs;

Exciting

Modal Verbs;

 

Fewer mistakes

Synonyms/ Antonyms

 

Boring

Articles

 

Writing

Writing

  • TASK 6
  • Express your opinion on the following problem:
  •  
  • Exploring Space has more advantages than disadvantages.
  •  
  • Write 150 - 200 words.
  • Remember to
  • - make an introduction;
  • - express your personal opinion on the problem and give reasons for your opinion;
  • - make a conclusion.
  • ____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Speaking Set 1 Task 1  (Monologue: 2-3 minutes)   Imagine you are a “ tourist guide ”. Your task is to tell a

Speaking

Set 1

Task 1 

(Monologue: 2-3 minutes)

  Imagine you are a “ tourist guide ”. Your task is to tell a "foreign tourist" (your partner) about the famous Russian monument The Bronze Horseman (picture 1, set 1).

You are given a fact file in Russian from which you should choose the information about the monument and present it to the “tourist” in an entertaining way.

Tell about

the significance of the monument to Russia,

the history of its construction and

some peculiarities of its design.

  You are given 15 minutes to look through the fact file and get prepared to your part of the “excursion”. Your speech on the monument should last for 2-3 minutes .

  (Dialogue: 2 minutes)

  Answer 3 QUESTIONS of your partner (“a foreign tourist”), who wants to get ADDITIONAL FACTS and INFORMATION, which were not mentioned in your presentation.

Speaking

Speaking

  • Task 2
  • (Dialogue: 2 minutes)
  •  
  • Now you are a “ foreign tourist ”. Listen to the presentation of your partner on another monument, ask your partner (“a tourist guide”) 3 QUESTIONS about the monument to get ADDITIONAL INFORMATION, not mentioned by your partner.
  • (picture 2, set 2)
Speaking

Speaking

Speaking

Ме́дный вса́дник — памятник Петру I на Сенатской площади в Санкт-Петербурге.

Открытие памятника состоялось 7 августа (18 августа) 1782 года.

Позднее памятник получил своё название благодаря знаменитой одноимённой поэме А. С. Пушкина, хотя на самом деле изготовлен из бронзы.

История памятника

Модель конной статуи Петра выполнена скульптором Этьеном Фальконе в 1768—1770. Голову Петра лепила его ученица , Мари-Анна Колло. Змею по замыслу Фальконе вылепил Фёдор Гордеев. Отливка статуи осуществлялась под руководством мастера Емельяна Хайлова и была закончена в 1778 году. Архитектурно-планировочные решения и общее руководство осуществлял Ю. М. Фельтен.

В августе 1766 года русский посланник в Париже Д. А. Голицын заключил контракт с французским скульптором Фальконе, рекомендованном Екатерине II её корреспондентом философом-просветителем Д. Дидро. Вскоре по прибытии Фальконе в Петербург, 15 октября 1766 года, работы по созданию монумента двинулись полным ходом. Мастерскую устроили в бывшем Тронном зале деревянного Зимнего дворца Елизаветы Петровны. Каменное здание бывшей конюшни при дворце приспособили для жилья Фальконе. В начале 1773 года в помощь к Фальконе был назначен Фельтен: он должен был заменить уволенного от работ капитана де Ласкари, и, кроме того, к этому времени понадобился надзор профессионала-архитектора за установкой памятника.

«Гром-камень»

Найти подходящие камни для монумента сразу не удалось, и тогда в газете «Санкт-Петербургские ведомости» было опубликовано обращение к частным лицам, которые пожелали бы «для постановления… монумента в гору выломать и привезти сюда, в Санкт-Петербург».

Подходящий камень был указан казённым крестьянином Семёном Григорьевичем Вишняковым, поставщиком строительного камня в Санкт-Петербург, давно знавшем об этой глыбе и имевшем намерение найти ей применение для собственных нужд, расколов на куски, но не нашедшем для этого нужного инструмента. Об этом он сообщил капитану Ласкари, руководителю поисковых работ в этом проекте.

Место, где найден был Гром-камень, до сих пор точно не установлено. Известно лишь, что это было лесистое и весьма сырое место в районе деревни Лахта, и что путь камня до места погрузки был равен приблизительно 8 верстам, то есть примерно 8,5 километрам. Учитывая, что путь камня неоднократно менялся, и перемещали его не по прямой, следует ожидать, что камень был найден в следующих современных границах: на западе — посёлок Лисий Нос, прямо на север — до нынешней Кольцевой автодороги, по дороге и южнее её на восток до речки Чёрной и затем на юг через Юнтоловской лесной дачи, включая его весь, до северного берега Лахтинского разлива.


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 9 класс

Скачать
Подготовка обучающихся к олимпиаде по английскому языку

Автор: Плошко Евгения Ивановна

Дата: 17.09.2019

Номер свидетельства: 519929

Похожие файлы

object(ArrayObject)#850 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(224) "*Организация внеурочной деятельности по английскому языку как способ развития творческого мышления  младших школьников. "
    ["seo_title"] => string(136) "orghanizatsiia-vnieurochnoi-dieiatiel-nosti-po-anghliiskomu-iazyku-kak-sposob-razvitiia-tvorchieskogho-myshlieniia-mladshikh-shkol-nikov"
    ["file_id"] => string(6) "137001"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1417252193"
  }
}
object(ArrayObject)#872 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(204) "Дидактические материалы для школьного этапа Всероссийской олимпиады школьников по английскому языку,  9 класс "
    ["seo_title"] => string(118) "didaktichieskiie-matierialy-dlia-shkol-nogho-etapa-vsierossiiskoi-olimpiady-shkol-nikov-po-anghliiskomu-iazyku-9-klass"
    ["file_id"] => string(6) "141047"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1418052000"
  }
}
object(ArrayObject)#850 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(131) "Применение технологии здоровьесбережения на уроках английского языка "
    ["seo_title"] => string(84) "primienieniie-tiekhnologhii-zdorov-iesbieriezhieniia-na-urokakh-anghliiskogho-iazyka"
    ["file_id"] => string(6) "241239"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1445196105"
  }
}
object(ArrayObject)#872 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(143) "Рабочая программа по внеклассной деятельности по английскому языку в 5 классе"
    ["seo_title"] => string(87) "rabochaia-proghramma-po-vnieklassnoi-dieiatiel-nosti-po-anghliiskomu-iazyku-v-5-klassie"
    ["file_id"] => string(6) "252664"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1447424723"
  }
}
object(ArrayObject)#850 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(97) "Рабочая программа факультатива по английскому языку"
    ["seo_title"] => string(53) "rabochaia_programma_fakultativa_po_angliiskomu_iazyku"
    ["file_id"] => string(6) "476289"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1535104917"
  }
}

Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства