План-конспект открытого урока
по теме «Мой день» в 4 классе
учитель Конде С.В.
Цель урока : систематизировать знания учащихся по теме «Мой день»; совершенствовать знания, умения, навыки учащихся в устной речи, чтении по данной теме.
Подготовка устного монологического высказывания по теме “Мой день”.
Задачи урока
Образовательные
развитие лексических навыков говорения,
совершенствование навыков чтения,
активизация употребления изученной лексики по теме,
тренировка грамматических структур Present Simple.
Развивающие
развитие внимания, воображения, памяти,
развитие коммуникативных способностей
Воспитательные
воспитание чувства ответственности перед своими одноклассниками,
воспитание этики взаимоотношений
Оснащение урока
картинки и флэш-карточки по темам “Мой день” и “Время”
часы
Ход урока
I . Начало урока
T: Good morning, boys and girls!
Cl: Good morning!
T: Sit down, please. I am glad to see you and hope you are ready for our lesson and are in good mood. Let’s begin.
2. Речевая зарядка
What date is it today?
P: Today is the 28th of November
T: What day of the week is today?
P: Today is Tuesday.
What topic is it today? How do you think?
What shall we do in the lesson?
-We’ll read, ask and answer the questions, speak about our day.
- Yes, we are going to read, do some exercises, speak about your working day.
3. The first task. Показывая, на тему урока -Use these letters; make as more words as you can. Work in groups. The 1, the 2.
Let’s check.
Count your words.
How many words have you got?
Read.
Назвав, цифры, группы сверяют слова, называют общее число и зачитывают.
My working day
My, day, work, day, working, I, king, way, may, dog, lay, lie, kind, angry, man, go, do, dark, ride, word
- Well done.
4. Фонетическая зарядка
Вам понадобятся карточки с транскрипционными знаками.
Let’s revise rules of reading and sounds. Look at the board, match letters and sounds.
Name words with these letters.
Read.
sh ort sh e fish sh op sh y wash
ch eese teach teach er much , ch ess
5. Reading
Ученикам необходимо вспомнить выражения по теме “Мой день”. В этом им поможет зрительная опора. Дети по очереди читают выражения вслух.
- Read one by one.
6. Game “Magic sack”
Задавая вопросы, ученики отгадывают, что в волшебном мешке
-Is this a book? – No, it isn’t.
A clock
7. What time is it?
T: During our working day we use a watch and a clock to be on time. Now look at the clocks and say: ”What’s the time?”
Показ часов.
Раздать карточки. На карточках указано время - 3.20, 8.30.
- Say, what you do at this time.
8. Физкультминутка для глаз .
Look left, right
Look up, look down,
Look around.
Look at your nose,
Look at your rose,
Close your eyes.
Open, wink and smile.
Your eyes are happy again.
9. Speaking ( Dialogues)
Повторить Present Simple
Как образуется. Как образуется вопрос и отрицание.
When do you
get up?
have breakfast?
have lunch?
have dinner?
go to school?
go home?
go to bed?
wash your face?
wash your hands?
do your homework?
clean your teeth?
watch TV?
listen to music?
play football?
play computer games?
read books?
walk with your friends?
ride a bike?
10. Project
Use pictures, write time, create project of your day.
11. Физкультминутка
12. Speaking
T: Now, please tell us about your working day, using your project.
13. Подведение итогов, выставление оценок.
T: Ok! You have worked very well! I am satisfied with your work. I give excellent marks to…., good marks to….
T: Our lesson is over. See you tomorrow.