Конспект открытого урока английского языка по теме “My Day”.
Конспект открытого урока английского языка по теме “My Day”.
Цель урока: систематизировать знания учащихся по теме «Мой день»; совершенствовать знания, умения, навыки учащихся в устной речи, чтении и аудирования по данной теме.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Конспект открытого урока английского языка по теме “My Day”.»
Гуманитарный колледж
Открытый урок
английского языка
в 4 классе на тему:
“My Day”
Подготовила и провела
Студент-практикант: Айгазинова Ш.Н.
2018 год
Конспект открытого урока английского языка
по теме “MyDay” (4-й класс)
Тип урока: обобщающий
Цель урока: систематизировать знания учащихся по теме «Мой день»; совершенствовать знания, умения, навыки учащихся в устной речи, чтении и аудирования по данной теме.
Задачи урока
Образовательные
развитие лексических навыков говорения
совершенствование навыков чтения и аудирования
активизация употребления изученной лексики по теме
Развивающие
развитие внимания, воображения, памяти
развитие коммуникативных способностей путем репродуктивных и частично поисковых методов
Воспитательные
воспитание чувства ответственности перед своими одноклассниками
воспитание этики взаимоотношений
Здоровьесберегающие
нравственно-эстетические
физическое развитие учащихся
Оснащение урока
Рабочая тетрадь
Учебник Students Book
Виды часов
Таблица лексических единиц
Магнитофон
Компьютер
ИКТ
Презентация
Ход урока
Начало урока
Песня «Hello! Hello!»
Hello! Hello!
Nice day! Nice day!
Pleased to see you, pleased to see you, too.
Let’s run, let’s run.
Let’s play, let’s play.
I will talk to you! I will talk to you!
T: Good morning, boys and girls!
Cl: Good morning!
T: How are you?
P: We are fine, thanks. And you?
T: I’m fine, too. Thank you.
P: We are very glad to see you.
T: I am glad to see you too and hope you are ready for our lesson and are in good mood. Sit down, please. Let’s begin.
What’s the date is today?
P: Today is the 24th of November
T: What day of the week is today?
P: Today is Monday
T: What is the weather like today?
P: It is cold. It is rainy. It is cloudy.
How many seasons are there in the year?
What do you like season best?
P: I like spring best.
T: What season is it now?
P: It is autumn.
T: Do you like autumn? Why?
P: Yes, I do. I have my birthday.
T: It’s great. Let’s recite the poems about autumn.
P: Autumn
Yellow, red and green and brown See, the little leaves come down Dancing, dancing in the breeze Falling, falling from the trees.
P: Autumn
This is a season when fruit is sweet This is a season when friends meet This is a season when leaves fall down Red, orange, yellow, brown
P:
Warm September brings the fruit Sportsmen then begin to shoot October brings the pheasant Then to gather nuts is pleasant Dull November brings the blast Then the leaves are wiring fast.
P:
Spring is green, summer is bright Autumn is yellow, winter is white.
II. Речеваязарядка
T: All right. Thank you. Autumn is a beautiful season.
So, look at the blackboard, please, and tell me what will we do in our lesson today?
P: Today we’ll speak, read, do some exercises about your working day. The theme of our lesson is “My day”
III. Phonetic work
IV Фронтальный опрос слов
VLexicographicwork
VI Игра «Прятки»
VIIЗакрепление употребления времени и общих вопросов в PresentSimple
в речи MrClock. Развитиенавыковдиалогическойречи. Повторение изученной лексики по теме: «Животные»
(Знакомство Mr.Clock с ребятами)
Mr Clock– P. (Mr.Clock: I’m Mr Clock. Who are you? Are you a tiger? P: No, I’m not a tiger. I’m a boy. Mr.Clock: Let’s be friends, boy.)
VIII. Видео, песенка “What’s the time Mr Clock?”
IX. Употребление изученной лексики по теме : «Режим дня»
T: Is it morning? – P: Yes, it is morning.
T: What do we say in the morning? – P: We say: “God morning!”
T: What do you do in the morning? – P: We usually get up, do exercises, wash myself and have breakfast.
X. Закрепление лексических и грамматических навыков по теме: «Мой день», «Время», «Режим дня»
T: During our working day we use a watch and a clock to be on time. Now look at the
watches and clocks and say:”What’s the time?” Work in pairs (T: What do we do at the time in the evening? etc. )
P: What’s the time?
T: What do you do at half past one
In the afternoon?
P: It’s half past one in the afternoon.
P: I usually go home
P: What’s the time?
P: It’s a quarter to eight
P: What’s the time?
P: It’s five minutes past eight.
P: What’s the time?
P: It’s six minutes to seven
XI. Работа в группах (Составить предложения )
Get up, in the morning, I, 7 o’clock, at
Have, we, in the afternoon, dinner.
On, we, English, have, Friday, class, our
VI.Физкультминутка (Daddyfinger).
VII. Тренировочные упражнения.
VIII. Игра «Кто быстрее» (Уч-ся получают команду и кто быстрее среагирует, тот получает смайлик, победитель определяется количеством смайликов)
VII. Развитиенавыковчтения
T: Please, open your activity books page 44, ex. 1. Read the text
IX. Развитие навыков монологической речи (составление рассказа по картинке)
T: Now, please tell us about your working day, using the plan and the phrases.
(На доске план рассказа и выражения get up, wash yourself, dress, have breakfast, go to school, be on time, have classes, go home , play on the computer, read books, watch TV, listen to music, play the piano, go to bed).
T: Ok! I see your working day is very interesting and different.
XI. Объяснение домашнего задания (Подготовить проект на тему: «Мой день»)
XII. Подведение итогов
T: Let’s remember What theme of our lesson was? What did we do during our lesson? What have we learned?
T: Ok! You have worked very well! I am satisfied with your work. I give excellent marks to…., good marks to …. (уч-ся оценивают своих одноклассников)